Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klots kent geen genade!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: klots kent geen genade!!

@ atmosphere: Dankje voor de uitleg. heb volledig vertouwen in jullie methode en we gaan het gewoon zien.

De rest wil ik ook alvast bedanken voor de leuke reacties die ik van jullie krijg. vindt het onwijs leuk om wat feedback te krijgen!!

peace out, klots!!

Comment

Heel interessant hoor Borklots! Ik ben benieuwd of je het er zal aan zien dat je meer rendement kan halen tov een klassieke VSA. Dat interesseert mijn ook wel die EVSA's.

Grtz,

John

Comment

12/12 dag: 7

Heb vandaag geen water gegeven. had gisteren iets te veel gegeven en kan wel een dagje overslaan. ik merk wel dat die kleine 9x9x10 cm potjes erg snel uitdrogen dus even 2 dagen van huis is er op dit moment niet bij. 1 bleek scheet geconstateerd en 1tje met klauw.

lamp aan temp: 25,6 graden
        lamp uit temp: 18,3 graden
        lamp hoogte: 35 cm

12/12 dag: 8

Een nieuwe set bladeren komt eraan. Vandaag even een testje gedaan met mijn lamp, heb de evsa op 400 watt gezet in plaats van 300 watt, daarbij de lamp ook een kleine 10 cm hoger en de afzuiger een stuk harder. De temperatuur ging richting de 30 graden en dat vind ik iets te veel voor de kleintjes. Wanneer de plantjes wat groter zijn kunnen ze dit wel aan, nu nog even een weekje rustig aan met ze.

Ik heb vandaag weer water + bacterial en een kwart Co2 tabje gegeven. Ze vinden het heerlijk. Ik hoop dat de 2 mongooltjes mannen zijn. Ik wil er een stuk of 10 vrouwen aan over houden.

Lamp aan temp: 26,7
        lamp uit temp: 17,9
        lamp hoogte: 35 cm

De lamp laat ik voorlopig zo hoog. de plantjes groeien niet meer in de hoogte.

12/12 dag: 9

Ik ben gisteren iets zuiniger te werk gegaan met het water geven en moest omdat de aarde alweer volledig droog was weer water geven. Heb weer bacterial + Co2 toegevoegd. De andere voeding ga ik pas na een week of 2,5 toevoegen. hangt van de kleur van de plantjes af. Vandaag ook even foto's maken.

lamp aan temp: 28,1 graden
        Lamp uit temp: 19,7 graden
        Lamp hoogte: 35 cm

DSC00518.jpg
        DSC00519.jpg
        DSC00521.jpg
        DSC00523.jpg

Hier boven zien jullie het bleekscheetje, hoop dat hij of zij bij trekt, zoniet, laat het een kerel wezen!! Als jullie naar de groepsfoto kijken kunnen jullie de miniklauw zien. Heb gelezen dat het komt omdat een plantje dan teveel op de tocht staat. Deze staat in het midden en de rest heeft er geen last van, zou het dan genetisch kunnen zijn?
        9 Dagen groei gehad, nog zo een 9 dagen en dan kunnen we hopelijk het geslacht gaan bepalen, heb er zin in!!

Peace out!! Klots

Comment

mooi klots ze gaan nog steeds gelijk op dat is een goed teken

Comment

Nice forrest,hihihi. Dat ondersteunen met satestokjes zou ik niet doen. Door beweging van de steel komen er kleine haarscheurtjes in de steel. de plant repareert deze dan weer snel en zo wort je steel lekker dik en stevig. Ondersteun je de steel dan zal dit minder gebeuren en uitgroeien tot een slappe dunne plant. Dus gewoon zelf sterk laten worden. Ze zijn niet gestrekt en vinden het lichtaanbod prima dus ondersteunen zal nu enkel nadelig zijn. Die freak kan idd een mutantje zijn of die heeft om de een of andere rede ergens wortelschade opgelopen of zo. Als die moeilijk kan drinken zal de plant ook de huidmonden sluiten om turgor verlies te voorkomen. Gewoon eens aankijken. DIe bleekscheet ziet wel heel bleek, hihih Denk dat dit ook een afwijking in aanmaak van bladgroen is. Lijkt me geen voedingsprobleem maar genetisch.

Comment

kijk, daar kunnen we wat mee, thx monty

Comment

gaat goed borklots,

en idd, als je wat meer plantjes zet kan je duidelijk zien welke er genetisch ietsje minder zijn zoals monty aanhaalt, daar waar we maar aankloten als we die tegenkomen met maar 3 plantjes (en ons maar afvragen wat er toch kan miszijn).
                ga je die mindere er uitselecteren of laat je ze allemaal hun ding doen ?

dat no-mercy grond en voeding goed zijn verbaasd me dan weer niks

grtn

Comment

@ cplifj: Ik wil een selectie gaan maken, wil er het liefst 10 gezonde dames aan overhouden en deze dan in de grote aardebak plaatsen waar de potjes nu al in staan. Het hangt dus allemaal af van hoeveel dames ik overhoud. Stel ik hou maar 10 dames totaal over dan zet ik ook de kneusjes bij. hou ik er meer over gaan de kneusjes waarschijnlijk richting de groenbak.

Comment

Kijk eens hoe mooi, kleine spruitjes vol verrassingen ^^
                    sigpic

Comment

Gaat lekker en vaak zijn het de kneuzen die later mega goede planten worden om dat ze veel sterker zijn en veel meer moeten leveren.
                      Ik blijf je volgen hoor vind nog steeds zeer mooie kweek Gogo Bor
                      God was never on your side..

Comment

idd, mischien komt heel goed nog even wachten met weg doen.

Comment

Mooooi klots ze komen lekker gelijk zo, buiten dan wat mongooltjes.
                          Ik hoop op 100% vrouwtjes voor je

grtz

Comment

lokes bor ,

mooi verslagje hoor tot op heden

bij deze alvast veel geluk met de verdere verloop van je contest he

en tevens heb ej weer een kijkertje bij !!!

groetjes
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Hallo landrotten!!

We zijn er weer even met een update. mijn excuus dat het wat te lang duurde. Klots heeft een vreemde week achter de rug en had gisteren bezoek van de brandweer en de politie. De steiger die aan mijn huis vast hoort te zitten vanwege een renovatie, was door de wind los geraakt en dreigde in te storten. Ik mocht onder begeleiding toch mijn huisje in en kon me voorbereiden op een dagje ergens anders slapen. Gelukkig was dit uiteindelijk niet nodig en mocht ik thuis blijven. Het blijft spannend , politie over de vloer. gelukkig hebben ze niet gezien of gehoord en kunnen we nu weer lekker foto's maken!!

Hoeveel aandacht heeft klots zijn plantjes de afgelopen dagen gegeven?

12/12 dag: 10

Ik heb vandaag de plantjes weer wat water gegeven met een kwart Co2 tab erin. Man man wat drogen die kleine potjes snel uit.

Lamp aan tamp: 26,5 graden
                              Lamp uit temp: 19,8 graden
                              Lamp hoogte: 35 cm

12/12 dag: 11

Vandaag geen water en toevoegingen gebruikt. Een uurtje chopin en beethoven laten horen en wat kinderboekjes voorgelezen. Jip en Janneke, das hun favoriet

Lamp temp aan: 27,1 graden
                              Lamp uit temp: 18,9 graden
                              Lamp hoogte 35 cm

12/12 dag: 12

Een kwart Co2 tablet en een beetje bacterial voor de ukkies. De steeltjes zijn wat aan de slappe kant en hebben moeite om de grote bladeren overeind te houden. Sommige 2e node bladeren gaan iets van klauw vormen. Vraag me af waar het aan ligt.

Lamp aan temp: 26,1 graden
                              lamp uit temp: 19,3 graden
                              Lamp hoogte 35 cm

12/12 dag: 13

Zo we zijn al 13 dagen onderweg. bijna 2 weken en hoop dat ik over een dag of 5 de mannen kan spotten. plantjes staan wel weer overeind maar een paar plantjes. stuk of 3, zien er beetje slecht uit. De rest ziet er onwijs goed uit dus vindt het vreemd en vraag me af waar het aan ligt. Ga later op de dag wat water met Co2 toevoegen.

Lamp aan temp: 26,8 graden
                              lamp uit temp: ---
                              lamp hoogte 35 cm.

De plantjes gaan lekker over het algemeen lekker maar zins een dag of 2 gaan een 3 tal plantjes toch vreemd doen en laten iets zien wat op klauw lijkt. Heb nu van de 18 double funs op dit moment 15 gezonde kleintjes. Ik vraag me af waar dit door komt gezien de temperaturen goed zijn en ik nog niet met voeden ben begonnen. Verder zijn er natuurlijk ook nog de plantjes die vanaf het begin al maf deden. Over het algemeen mag ik niet klagen. de plantjes groeien al een paar dagen niet meer in de hoogte. Wanneer ik alle mannen eruit heb gehaald ga ik ze verpotten en de plantjes tot aan de lob bladeren ingraven.

DSC00526.jpg
                              DSC00539.jpg
                              DSC00540.jpg
                              DSC00527.jpg
                              DSC00530.jpg
                              DSC00533.jpg
                              DSC00535.jpg

Ik kan haast niet wachten totdat ik kan gaan selecteren en de dames na 3 weken in de grote aardebak van 60L kan plaatsen. Hoop nog steeds dat er zeker 10 dames overblijven maar weet niet zeker of ik wel aan dat aantal ga komen, gezien er nu nog maar 15 goed gezond zijn. Waar het aan ligt weet ik niet. Misschien dat de experts op dit forum hun oog over de vreemde plantjes willen laten vallen.

We gaan lekker door,

Peace out!!!, Klots!

Comment

He borklots, dat gaat goed bij de meeste zie ik . Hier heb ik ook zoon vreemd plantje er tussen met raar bobbelig blad. Heb ook andere flaporen maar dat ben ik meer zelf schuld. Laat maar lekker gaan die steeltjes zullen nog wel dikken.

Grtz
                                Last edited by monty; 26 January 2012, 05:16.

Comment

Bezig...
                                X