Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weer even een update maar nu wat eerder. Heb het vat bijgevuld en ben op advies van mijn zeer behulpzame concurrent Monty wat aan het dieven geweest.
De groei zit er goed in maar constateer ondanks de enorme groei en top ontwikkeling toch iets van blad problemen. Ik dacht eerst doordat het kwam door dat de lamp wat te dicht op de topjes heeft gestaan maar het zou ook kunnen komen door een te hoge PH waarde van mijn voedingswater. Het gaat steeds meer lijken op de klauw die ik een kweek verslag van Mathijs ook kan terug vinden.
Verder heeft de EC iets aan de hoge kant gezeten, dit constateer ik uit de wat lichtere puntjes van het blad. Ik los dit op door iets terug te gaan met de hoeveelheid sweet jane 1. Graag hoor ik van de ervaren kwekers wat ik met dit bladprobleem moet doen, ik kan ook altijd terug gaan naar 300 watt maar gezien de temperatuur van maar max 27 graden lijkt dit me de oorzaak niet echt.
Wat heb ik de afgelopen dagen met de plantjes uitgespookt:
12/12 dag: 32
Heb vandaag alleen 2x een kwart Co2 tabletje toegevoegd en de lamp wat hoger gehangen. Het vat is bijna leeg , ga het morgen weer vullen. De plantjes groeien weer enorm. Ze lijken al weer te zijn vergeten dat ze een dag te krap op de lamp hebben gestaan.
Lamp aan temp: 26,3 graden
Lamp uit temp: 17,3 graden
Lamp hoogte: 45 cm
Gemiddelde plant hoogte: 43 cm
12/12 dag: 33
Mooi wat gaan ze hard. Heb vandaag met een scherp stanleymes alle onderste takken die geen kans meer maken om boven het bladerdak uit te komen verwijderd. Hierdoor krijg ik een iets betere lucht circulatie. De geur die van de dames afkomt is zeer aangenaam. Een soort citroen/mint combinatie.
Het blad blijft een soort klauw hebben.
Heb het voedingsvat bijgevuld maar heb eerst het blumatsysteempje even doorgespoeld met gewoon kraanwater. Gewoon even mijn vat met water en dripclean gevuld. Eindstop eraf en water beneden in een bak opvangen. Vervolgens weer even het vat gevuld met: 80ml guano, 14ml sweet jane 1, dripclean en een kwart tablet Co2.
Heb met de hand ook even wat bacterial en extra Co2 toegevoegd.
Lamp aan temp: 27,1 graden
Lamp uit temp: 18,1 graden
Gemiddelde plant hoogte: 48cm!!!
Ah mooi luchtig gemaakt onderin. Nice done. Die clawverschijnselen zie ik hier ook , in mindere mate maar zijn er wel
heb me bodem PH eens gemeten hier en die lag rond de 8
Nu ik de sweet jane 1 erbij geeft zakt die ph wel dus ik zelf zuur nog steeds niet af.
zelf ook el al is gehad,
toen heb ik men luchtstroom in de tent verminderd en de lamp had ik 5 a 10 cm hoger gehangen en toen ging het goed.
miss bodem ph zoals Qnq zegt.
ik weet niet het wat waarom wel en niet, maar dat werkte dan voor mij wel.
De beslissing is genomen. ik heb besloten om aan mijn voedingsvat een kleine hoeveelheid PH min toe te voegen. gaat hier echter maar om een paar druppels.
zo. even een ph test setje gehaald bij de aquarium winkel. nu blijkt mijn voedings vat op een ph van 5.9 te zitten. inclusief ph-.
ga zodra ik er ergens 1 tegen kom voor een scherpe prijs toch maar een ph meter aanschaffen. het probleem zat hem denk ik ook meer in de bacterial + kraanwater die ik om de dag toediende per hand
Zoals velen al weten hebben mijn planten erg veel last van klauw. Velen medekwekers met veel meer ervaring doen een poging om de oorzaak hier van te vinden, mijn dank is groot daarvoor. Na gisteren iemand op dit forum te hebben gesproken die voor meerdere breeders zaadruns heeft gedaan zijn, ben ik er redelijk uit. Volgens deze persoon is de oorzaak van claw puur genetisch en kunnen we hier niks aan doen, het heeft echter wel invloed op de opbrengst. Het komt door een fout in voornamelijk een sativa gen waardoor planten vreemd blad gaan aanmaken. Helaas pindakaas, geen paniek en gewoon de kweek uitzitten. we zullen zien!! De dames groeien gewoon door en de grootste dame is nu zo een 68cm hoog!! heb nu nog maar een 20 cm speling om een lamphoogte van 45cm te behouden. Wanneer de planten hoger worden wordt de afstand naar de lamp kleiner.
Ik heb bij de dames wat lichte overvoeding gezien en dit constateer ik uit wat lichtere blad puntjes. Heb een nieuw voedingsvat aangemaakt met een lagere dosis Sweet jane 1. In de toekomst gebruik ik wel een klein beetje ph- van canna in mijn voedingsvat. De ph waarde meet ik met ph strips.
Verder was de aarde redelijk ingezakt en zag dat er wat wortels bloot kwamen te liggen. Heb ongeveer 10l verse no mercy potting soil boven in de bak gedaan. Omdat ik van bovenaf water geef hoop ik dat dit ook de ph waarde van de oude aarde iets te doen zakken. Weet niet of het zo werkt, hihi maar heb in ieder geval die wortels een beetje afgedekt.
Wat heb ik de afgelopen dagen met de dames uitgespookt:
12/12 dag: 34
Vandaag door het klauw probleem een beetje in de stress geschoten, ik dan he! niet de planten. Heb het voedingsvat afgezuurd en hoop dat hierdoor de Claw minder wordt. De plantjes groeien enorm. Vandaag bacterial+ afgezuurd water + 2x een kwartje Co2 toegevoegd. Temperatuur is gewoon goed, 26 graden, niks mis mee. Vandaag even naar de dierenwinkel gegaan voor wat PH strips.
Lamp aan temp: 26,1 graden
Lamp uit temp: 18,3 graden
Gemiddelde plant hoogte: 53 cm!
12/12 dag: 3512/12 dag: 36
Vannacht te horen gekregen dat Claw een genetische afwijking is. We laten de dames maar gewoon gaan. De dames staan er lekker bij ondanks de claw en groeien goed. Hoogste dame is 68cm. Hang de lamp iedere dag wat hoger om de 45cm aan te houden. Vandaag wel wat overvoeding gesignaleerd. Nieuw voedingsvat aangemaakt met: 11ml sweet jane 1, 70ml guano, 1ml drip clean en een klein beetje PH-. Natuurlijk ook een kwart C02 tabletje erin. Heb vervolgens weer even het stopje van de blumat hoofdleiding afgehaald en al het nieuwe water even laten doorspoelen zodat er geen oud water meer in de leiding zit.
De dames gaan wel lekker en zijn zich goed aan het voorbereiden om al hun energie in die hoofdtop te stoppen. Heb aan de onderkant van het bladerdak wat gediefd en wat blad bij de deur weggehaald.
Lamp aan temp: 25,9 graden
Lamp uit temp: 18,5 graden
Lamp hoogte : 45 cm
Gemiddelde plant hoogte: 61 cm.
Na gisteren iemand op dit forum te hebben gesproken die voor meerdere breeders zaadruns heeft gedaan zijn, ben ik er redelijk uit. Volgens deze persoon is de oorzaak van claw puur genetisch en kunnen we hier niks aan doen, het heeft echter wel invloed op de opbrengst.
Onzin, Greendude van ons forum heeft het meerdere soorten gehad. In zijn huidige ronde heeft hij het ook gehad. Lees z'n topic maar eens door.
Het eindresultaat mag er ook wel wezen.
Comment