Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik ben dus net begonnen met mijn eerste binnenkweek.Heb een kast van 80x80x200 en heb hier een 70 watt hps lamp in hangen op zo'n 1 meter van mijn plantje van 2 cm , afzuiging erin.Die 70 watt lamp heeft te maken met de financiele kant haha , tis crisis he en een hobby moet leuk blijven.Heeft iemand nog wat tips voor mij ?ik hoor ze graag.

    groeten Marc

    #2
    Re: eerste kweek

    Lamp lager gaan hangen. Voor een 400watter volstaat 40cm dus bij een 70watter zal dit dus nog heel wat lager moeten .

    Misschien een foto? Welke voeding gebruik je? Welke aarde?

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek

      Welkom op de forum!

      ga je een verslagje maken dan ben ik erg benieuwd naar foto,s van je kastje? en je plantjes.
      wat heb je voorn plantjes?? hoeveel? waar heb je ze vandaan???

      En die lamp kan je wel op 30cm hangen of lager. en wat zijn je temperaturen?

      wens je succes met je kweekje
      Topic: Beginnende hobby kweker. 6x Jack herrer en 6x sour diesel. en als backup 4X desert queen.

      Mijn eerste kweekje.
      Smoke weed every day!

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek

          nog een tip koop een zak lightmix en gebruik dat voor je nieuwe zaailingen,anders is het over een week of 5 weer;waarom worden me bladeren geel? enz

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek

            Dit is een foto van mijn kast SDC10322.jpg
            Toch wel redelijk , moet alleen de kieren nog afdichten van de deur...man wat een licht haha.

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek

              Kieren zeker goed afdichten anders zal de bloeiperiode moeilijk gaan . Het beste wat je kan doen is even in het hokje zitten (als dit mogelijk is) en het deurtje toe doen met het licht aan in de kamer waar het hok staat. Zo kan je gelijk zien of er licht doorkomt .

              Veel succes en hou ons op de hoogte!

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek

                Nou lees ik ook vaak dat je tomatengroeimiddel kan gebruiken?iemand hier ervaring mee?

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek

                  Ga gewoon wat bij de growshop halen, dan kunnen een pak mensen je hier gerichte raad ermee geven. Met secundaire meststoffen is het toch altijd wat gissen en raden naar wat ze precies toevoegen voor je planten

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                    Kieren zeker goed afdichten anders zal de bloeiperiode moeilijk gaan . Het beste wat je kan doen is even in het hokje zitten (als dit mogelijk is) en het deurtje toe doen met het licht aan in de kamer waar het hok staat. Zo kan je gelijk zien of er licht doorkomt .

                    Veel succes en hou ons op de hoogte!
                    kzie u al kruipen jona hahaha
                    draai jona zen tip gewoon om, HPS aan en al het licht in de kamer uit pak simpeler en je ziet ook je kieren

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek

                      Das ook een optie maar in een tent zoals de mijne hoef je helemaal niet te kruipen . Je kan er mooi in rechtstaan. Maak totaal niet uit hoe je het doet natuurlijk al kan het duidelijker zijn om erin te kruipen aangezien je HPS naar de bovenkant toe niet veel licht afgeeft (dus je zal van buitenaf niet veel licht zien) maar een lamp die boven je tent hangt kan heel krachtig zijn als ie aanstaat en zo licht in je tent werpen. Het gaat er hem om het licht die van buiten naar binnen gaat, niet omgekeerd

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek

                        Best doe je gewoon beide, zoals ik heb gedaan
                        Gewoon siliconenspuit in de hand en licht uit!

                        M'n kast is dan wel weer groot genoeg hiervoor natuurlijk

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek

                          Heb em vandaag helemaal afgekit en wat tochtstrips aan de binnenkant langs de deur geplakt en hij is klaar.Zit alleen nu ffe met de af en aanvoer van lucht in mijn kast , is passive aanvoer en afvoer door natuurlijke trek via centrale afzuiging op zolder naar dak en aan de onderkant van mijn kast een kier (deur is ingekort met 2,5 cm) en 56,6 cm lang dus oppervlak van +/-130 cm2 en de afzuig is 120 mm buis maar daar heb ik nu een plaatje voor gezet met een kleinere opening 4cm diameter ivm de flinke trek, deze is nu wel een stuk minder...gaat dit lukken denken jullie????

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek

                            Wordt het hok zelf van luchtstroom voorzien? Snap je verluchtingsysteem niet zo goed. Je moet weten dat er lucht doorheen je hok moet getrokken worden wil er afzuig van lucht zijn. Dus als je bvb een hokje op een zolder hebt staan en je gaat gewoon je zolder afzuigen wil dit niet zeggen dat je dus je hok van afzuig hebt voorzien. Een afzuig kost nochtans niet zoveel en is met een koolstoffilter ook weer een pak veiliger naar buren toe.

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek

                              ik shnap em ook ni goe die uitleg hehe
                              trouwens een afgedankte dampkap is ook bruikbaar, hou daarvoor de achter en zijkant van de lokale elektroshops maar voor in de gaten

                              Comment

                              Bezig...
                              X