Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: eerste kweek

    Oorspronkelijk geplaatst door Duh Marc View Post
    Welke groei/bloeivoeding zou jij mij aanraden?of waar heb jij goede ervaringen mee?
    Op coco's kweek ik met Canna. Daar gebruik ik dus de A & B in combinatie met de Startbooster van Aptus om op te starten. Daarnaast een beetje Enzym van Canna. Tijdens de bloei de Bloombastic van Atami . Daar gaat het bij mij prima mee.

    Comment


      #32
      Re: eerste kweek

      hey even snel een vraagje kzou graag een 150w hps lamp hebben maar vind die niet in de growshops in de buurt (enkel 400w en 600w)
      waar heb jij jou 70w gekocht en waren er nog ander wattages beschikbaar in die winkel
      alvast bedankt
      ( zou graag een vergelijkende tent maken tegen mijn 150w led en dan een ten 150w hps zou leuk zijn om de resultaten nadien te vergelijken )
      LED there be light and fotosyhnteses was born

      Comment


        #33
        Re: eerste kweek

        Heb die 70 watt hps bij eugrowshop.nl besteld , ze hebben daar ook 100 en 150 watt.Dan moet je bij verlichting / 400 watt lampen kijken daar staan ze aan het begin bij.Ben ook wel benieuwd wat die 70 watt lamp doet aangezien bijna iedereen vanaf 250 watt begint.Ben dan ook wel beniewd naar die 150 watt van jou.

        ---------- Post added at 10:02 ---------- Previous post was at 09:18 ----------

        Nou is de steel van mijn plantje al vrij lang (5,5 cm) en nog maar 2 blaadjes , kan ik nou gewoon wat meer aarde in de pot doen om zo de steel te verstevigen tegen doorknakken later?
        En hoe kan ik dat lang worden in de toekomst beperken?

        Comment


          #34
          Re: eerste kweek

          Dat 'lang worden' noemen we stretchen. Het beste wat je kan doen is hem wat dieper steken (dus meer aarde in je pot doen als hier nog plaats voor is). Ze gaan stretchen omdat ze 'licht gaan zoeken'. Je lamp zou dus wat dichter op je plantjes moeten staan.

          Greetzzz

          Comment


            #35
            Re: eerste kweek

            hier enkele foto's van m'n kast
            duh telefoon ericson c905 145.jpg buitenkant (bestaande kledingkast) met de afzuigbuis naar het dak.

            duh telefoon ericson c905 146.jpg hier de afzuiging naar bestaande centrale afzuiging die direct naar het dak gaat.

            duh telefoon ericson c905 148.jpg onderaan de deur een gleuf gemaakt voor lucht aanvoer (af en aanvoer beide passief)

            duh telefoon ericson c905 150.jpg en hier de kweekruimte zelf met afzuig bovenin en een 70 watt hps lamp (andaar zo dicht bij).

            Post weer wat nieuwe foto's als het plantje wat groter is.

            Comment


              #36
              Re: eerste kweek

              @Duh Marc,

              Aveve Tomaten/kruiden voeding, heb ik ook overnagedacht..maar heb gisteren toch Bio Plagron Alga Bloom gekocht is't veiligste tov mijn eerste kweek/opbrengst.
              Ga in de 2e kweek(vanaf Maart), er met enkele identieke planten met enkel AVEVE producten werken en de anderen met growshopproducten.
              Ivm AVEVE producten, die zaai en stekgrond is goed hun gewone potgronden net niet volledig voldoende maar ik gebruik ze beide zonder problemen!
              Aveve Bio Kruiden voeding, heb ik ook toegepast in minimale dosis..het werkt dus wel degelijk, maar niet ideaal!
              Ivm kraantjeswater naar ideale (PH) voedingswater te veranderen, mango perzik buideltje tov 2L water dit koken en 24u laten trekken en dan gebruiken.
              Ja het is mogelijk alternatieven te gebruiken(goed), en jaah het beste is growshopproducten(het beste) te kopen.
              Vanaf mijn 2e kweek zal ik je op de hoogte houden
              Succes mac'r

              Hier onder info ivm Avevetomatenvoeding:
              http://www.wietzaadjes.nl/shop/main.php?cid=26
              Tips voor het op laten groeien van je wietplantje
              - Kijk dagelijks naar je planten zodat je problemen op tijd ziet.
              - Gebruik een gieter, een geen pompjes. Als je toch dagelijks bij de planten gaat kijken kun je ze net zo goed handmatig water geven. Vijf wietplantjes zijn prima zelf te onderhouden.
              - Sproei je planten regelmatig af, zo blijven de bladeren stofvrij en is de lichtopname maximaal.
              (pas op met besproeien in de periode dat je bloeilamp aanstaat, je bladeren kunnen verbranden)
              - Groeimiddelen die geschikt zijn voor tomaten zijn meestal ook geschikt voor de wietplant.
              - Groeien er buiten ergens brandnetels? Dat betekent dat de grond daar geschikt is om een wietplant te kweken, de brandnetel is namelijk familie van de wietplant en hebben dezelfde grondeigenschappen nodig.
              Last edited by medic; 12 January 2012, 20:57.

              Comment


                #37
                Re: eerste kweek

                Heb nu Aluminium folie rondom in de kast gemaakt (brandpunten en lichtverlies tegenover zwart/wit folie) maar had ffe niks voor handen , toch gaat dit anders best goed.

                Comment


                  #38
                  Re: eerste kweek

                  je kan ook een combi van batmix en stekgrond kopen
                  stekgrond voor te kiemen en de eerste weken, tweede potje met stekgrond en 20% batmix erondergemengt en dan de uiteindelijke afbloeipot met batmix erin
                  of lightmix, daar stressen ze wel van als ze jong zijn maar ze verbranden niet volledig... (niet ideaal natuurlijk)

                  Comment


                    #39
                    Re: eerste kweek

                    mooi thanks maar vandaag toch maar een 250watter besteld in de growshop volgende week is ie binnen
                    mooie installatie man hoop dat alles goed komt thumbs up
                    LED there be light and fotosyhnteses was born

                    Comment


                      #40
                      Re: eerste kweek

                      Nou ging ik hier naar de growshop om voeding te halen voor m'n kleintje van 5 cm , krijg ik van die beste man ferro bloeivoeding A en B mee met de mededeling dat dit de basis is voor de plant om nu al mee te beginnen.Kan iemand mij dit uitleggen... of snapt die vent het zelf niet.

                      Comment


                        #41
                        Re: eerste kweek

                        @DuH Marc,

                        Plagron Bio, minder flesjes/uitgave..
                        Persoonlijk raad ik u aan, als leek ntb, om eerst alle basis topics te doornemen.Dan jou info over je vraag dit dan eerst voorleggen in jou topic om dan vb bevestiging(beginnelingen zijn hier enorm dankbaar voor, forumleden!)of correctie/advies te krijgen.
                        En als je laat zien in een growshop dat je uw huiswerk hebt gemaakt, maw je hebt basis kennis van zaken, het..hoe zal ik het zakelijk zeggen..zal er commercieel anders met u als klant om gegaan worden dit zonder kritiek tov de verkopers in't algemeen!
                        Werkt tot nu heel goed, en ja ook ik heb een krak die intussen een meesterkweker is..die zijn goud waard
                        Succes greeny fingers

                        #DuH Marc, mijn advies gaat over jou post:
                        Nou ging ik hier naar de growshop om voeding te halen voor m'n kleintje van 5 cm , krijg ik van die beste man ferro bloeivoeding A en B mee met de mededeling dat dit de basis is voor de plant om nu al mee te beginnen.Kan iemand mij dit uitleggen... of snapt die vent het zelf niet.

                        Reageer Met citaat reageren

                        Ik vermoed dat je mijn advies bullshit vind omdat er geen pasklaar antwoordt ivm uw post is gegeven, bergijp ik u goed?
                        Ook met u meen ik't beste, verder nog succes met je situatie/kweek en geniet ervan is echt heel leuk
                        Mvg
                        Last edited by medic; 14 January 2012, 18:17.

                        Comment


                          #42

                          Comment


                            #43
                            Re: eerste kweek

                            Klopt Duh Marc maar dit laat niet weg dat er enorm veel producten zijn die ik persoonlijk wat bullshit vind (marketingtruckjes en dergelijke...). Dus hoe meer je zelf weet hoe meer je zelf kan uitpluizen en niet meer afhankelijk bent van een verkoper. Wat niet wil zeggen dat verkopers je geen goede raad meer kunnen geven natuurlijk, ik denk dat Medic dit eerder als een back-up idee ziet. Zo kan je jezelf al wat informeren en kan je de raad van de verkoper eerder als een bevestiging zien. Geloof me dat hier minstens 90% van alle kennis de dag van vandaag aanwezig is onder topics en kennis van de leden zelf op het forum .

                            Greetzzz

                            Comment


                              #44
                              Re: eerste kweek

                              Dat is ook wel zo Jona, maar lees ook vaak tegenstrijdige topic's.Zoals de een zegt wel bloeivoeding mee te geven vanaf begin en de ander juist niet.Heb 1/4 deel in het water gemengd van allebei (ipv de normale hoeveelheid) omdat ze nog klein is en in normale potaarde staat om toch klein beetje meststoffen te geven...nu maar afwachten.

                              ---------- Post added at 15:37 ---------- Previous post was at 15:29 ----------

                              Ja , dat klopt ook wel een beetje over dat pasklare antwoord , maar ik lees me suf en zie veel tegenstrijdige dingen staan erover.Dan weet je af en toe ook niet meer wat je moet doen pfff.Maar goed was verders niet persoonlijk bedoelt al je advies blijft altijd welkom hoor .

                              groeten

                              Comment


                                #45
                                Re: eerste kweek

                                Ik geef je geen ongelijk. Zoals ik altijd al zeg: wiet kweken is geen precieze wiskunde. Er zijn nog tal van discussiepunten. Je hebt zoveel kweekmethoden als er kwekers zijn

                                Comment

                                Bezig...
                                X