Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Gaat rap zeg, mooi bladerdakje zo! Kijk uit naar wanneer we mooie plaatjes van toppen te zien gaan krijgen! Succes, maar dat zit wel goed lijkt me, hehe.
Monty we doen hier niet aan planten mishandeling laat dat duidelijk zijn !!!
En wanneer men een man ontdekt draai die dan gelijk zijn nek om anders ga je spijt krijgen
P1050344.jpgP1050341.jpgP1050338.jpgP1050337.JPGP1050340.jpgHihi, die vreemde ballen vent leeft nog, de andere twee zijn inmiddels versnipperd. Wilde graag zien hoe dat verder ontwikkeld dus die stond nog even bij de rest. Ik hou dat nauwlettend in de gaten. Zojuist heb ik hem uit de tent verbannen omdat de balontwikkeling nu wel erg gap gaat en ik binnen enkele dagen stuifmeel verwacht. Een dezer dagen zal hij er dus aan moeten geloven misschien dat ik hem eerst nog melk en dan pas afscheid van hem neem. Op zich is het een mooie plant afgezien van de vreemde frutsels en het niet weten wat die nu moet worden.
P1050357.jpgDe bonsai plant ploetert moedig voort nog geen voorbloei te zien en ze blijft vreemd gebobbeld blad aanmaken, sinds een dag of twee vertoont ze boven in flinke clawstand ik heb haar zojuist verplaatst eens kijken of ze zich op de nieuwe plek iets beter voelt.
die laatste klauwt idd,denk dat mischien de verdamping ietwat verhindert is omdat door de lst de bladeren flink bij mekaar gedrukt worden(lijkt mij)mischien af en toe wat vernevelen en beter geventileerde plek geven.
normaal gesproken zou je zeggen dat n plant klauwt bij te nat medium icm te hoge ec.maar neem aan dat dat hier niet van toepassing is.
grtz
Claw is een reactie van de plant, het kan aan vele dingen liggen, de clawstand word veroorzaakt door gesloten huidmonden, de plant wil daar niet verdampen, wat er aan ten grondslag licht kan vele oorzaken hebben, bodem PH te hoog, op de trek staan maar ook een verstoring in de waterhuishouding dus een wortelprobleem niet uitspuiten, je medium is hierin erg bepalend maar dus ook alles bovende grond , vl temp enz
ik persoonlijk vind de Nomercie blubber erg vast en een jonge plant heeft er moeite in, ik zeg niet dat de samenstelling niet goed is ik vind die grond enkel niet goed genoeg belucht, heb al zitten denken om er perliet in te kappen maar vanwege de contest laat ik dat. Zelf zal ik deze blubber niet meer nemen alles slaat erg snel vast en droogt gigantisch snel uit op de toplaag erg veel vezelfs die zelf geen water opnemen. Van onder bewateren geeft bij deze grond een te droge toplaag die te heet word onder de lamp. heb veel respect voor kees maar na mijn mening slaat die de lat mis met deze niet geventileerde grond.
voor de rest ben ik zeer tevreden mat de no mercy spullen.
Comment