Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Gewoon omdat het kan en ik wil kijken of ik het ook kan. Nut zou enten kunnen hebben als je met moederplanten en stekken werkt. Je kan meerdere trains op 1 onderstam enten. Hobbymatig zou je dus voor je zelf een moeder kunnen maken waarvan je verschillende strains stekken van zou kunnen halen Daarnaast zou het nut kunnen hebben door dat men twee eigenschappen van twee verschillende trains zo kan verenigen. Ik bedoel hiermee dat men voor een wortelstronk en onderstam kiest van planten die erg goed wortelen, goet wortelrot risitent zijn enz. en dat zou men kunnen combineren met een strain die bovengrond erg goede eigenschappen heeft maar vaak problemen vertoont met het ondergrondse. In het filmpje leggen ze het een beetje uit. Bij tomaten en pompoenen wordt om deze laatste reden vaak geent.
Hahahaha, het dialoog tussen de planten maakte het ook erg aangenaam om de lap tekst te lezen, goed voor 't entertainment gehalte
Verder ook erg benieuwd naar wat die entplant gaat doen - of ze 't gaat doen. Rest ziet der nog steeds prachtig uit, wederom bedankt voor 't kijkje in mr monty's wereld, hehe.
04-Ganja 021.jpgDe eerste ent-poging is niet gelukt. De entjes zijn ingedroogd. Achteraf bedacht ik me dat ik ook wat blad aan die onderstam had moeten laten zitten. Daarnaast had ik de zakjes om de entjes niet echt strak gedaan waardoor me lv in die zakjes waarschijnlijk ook te veel is gezakt. Niet getreurd, we oefenen verder. Vanavond een tweede poging gedaan. Dit maal probeer ik 1 enkele top-ent. Alle blad van de mannelijke onderplant laat ik staan enkel de zijtakken (met ballen) heb ik verwijderd. Ik hoop dat ik zo doordat er ook nog verdamping in de onderstam is wat meer vocht omhoog te krijgen tot aan de ent zodat dit niet enkel op worteldruk hoeft. We zullen het over een dag of drie wel weten of deze transgenitale operatie gelukt is.
02-Ganja 013.jpg14-Ganja 061.jpgDe twee jongste mejuffrouw's van dubbele gein schieten langzaam in de bloei nu. Ze liggen dus een kleine twee weken achter op de rest. Ten opzichte van hun zussen vallen ze een beetje in het niet. Ze zullen komende week echter, denk ik, nog wel iets aan volume en hoogte toenemen en doordat de rest getopt gefimd en geknakt is en deze pot op pot staan zal het hoogteverschil uiteindelijk heel erg meevallen.
08-Ganja 050.jpg03-Ganja 014.jpg10-Ganja 053.jpg07-Ganja 049.jpgHet bladerdek vult de tent nu nagenoeg helemaal met de 5 madammekes van vertier, de freak en de trandgenitale ent. Ik kwam tot mijn verbazing reeds een licht K tekort tegen bij een van de oudere dames. Dit verwonderd me zo vroeg in de bloei Maar we gaan dus langzaam ook wat Sweet Jane 2 meegeven. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit blad net boven een knak zit en ik wel eens vaker zie dat de plant net na een knak als de sapstroom nog nagenoeg helemaal is gestagneerd ze dan de voeding die ze nodig heeft uit het fanblad haalt wat net boven de knak zit. Dus meteen in pankiek schieten en beginnen met van alles bij te voeden doen we niet. Grote kans dat wanneer de knak wat genezen is dit zich vanzelf weer oplost.
12-Ganja 055.jpg09-Ganja 051.jpg11-Ganja 054.jpg01-Ganja 010.jpgDe top ontwikkeling gaat echt in een rap tempo en de hoofdcola's beginnen reeds stilaan dicht te groeien. De plant in het midden die twee weken groei heeft gehad gaat naar mijn mening het mooiste. Ze maakt 4 prachtige hoofdtoppen aan en daar onder een zee van zijtoppen. De andere twee dames die maar 1 week groei hebben gehad zijn veel meer gestrekt en deze heb ik al flink geknakt. Ook zijn deze minder uitbundig vertakt. De twee zonder voorgroei en ongetopte zijn maar 1/3 van hun zussen en de zijtakken zijn maar schamel en zullen niet echt veel gaan worden. Dit worden dus de zogenaamde bud op een steeltje.Persoonlijk zal ik een volgende run dus zeker een week of twee weer gaan groeien voor ik op 12/12 ga.
Comment