Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
- Waarom hang je ze niet ondersteboven en nog beter, waarom staat ze nog in aarde en al?
- Is deze dame trouwens geklieft geweest of heeft een of andere techniek ervaring om budproductie te verhogen?
- Waarom zit er een buis in je aarde?
- Waarom hang je ze niet ondersteboven en nog beter, waarom staat ze nog in aarde en al<---Klik - Is deze dame trouwens geklieft geweest of heeft een of andere techniek ervaring om budproductie te verhogen - Waarom zit er een buis in je aarde?
Daar had ik dat al uitgelegd.
Maar kan het nog wel eens proberen.
Ze hangt nog niet ondersteboven omdat ze nu nog gewoon, twee tot drie dagen, donker staat voor de oogst. Ze is dus nog niet geoogst!
Maar ze ziet de bui wel al hangen hoor, denk ik, en dat is nu juist de bedoeling.
Ik heb haar de schoenen uit getrokken om haar nog wat te pesten en om de kluit uit te laten drogen. Ze zal haar huidmonden gaan sluiten om te voorkomen dat ze verwelkt. In het donker word en geen nieuw bladgroen aangemaakt en het bestaande breekt af. Tijdens deze twee a drie dagen donker breekt er dus al heel veel bladgroen af terwijl de afbraakproducten nog netjes worden afgevoerd. (Blancheren)
Je kan de pot gerust van je kluit trekken als die goed doorworteld is. Ook als je bijvoorbeeld overwaterd hebt dan trek gerust de pot tijdens de nacht van je kuit. Het droogt dat veel sneller weer op.
Morgen of overmorgen, al naar gelang de kleur van de trichomen, schud ik dan de aarde van de kluit en spoel de rest met water uit en schoon en hang deze plant dan met wortel en al op de kop.
Het beoogde doel is langzaam drogen en afsterven.
Doordat ik het blad zoveel mogelijk met bladsteel en al eraf heb geplukt heb en de wortel laat zitten, zijn er weinig open wonden of snijvlakken van schaar waarlangs water zou kunnen verdampen.
Als je vers knipt dan maak je heel veel oppervlakte en open wonden waarlangs vocht uit de bud kan verdampen tijdens het drogen. Deze redelijk kleine plant met open structuur en de enorme bud/blad ratio leent zich er ook voor . Het plukken was zo gepiept.
Nu moet dus alle vocht in de plant verdampen via de huidmondjes van het topblad wat er nog zit. Alle plantsappen gaan dus nog van wortel en stam en steel naar je buds alvorens het kan verdampen. Hierdoor duurt het drogen langer. dit heeft als voordeel dat de bladgroenafbraak meer tijd krijgt en alles gelijkmatiger droogt. Allerlei plantprocessen gaan nog door de eerste tijd.
Ik droog niet alles zo hoor ik knip ook wel gewoon de toppen vers en droog dan op een net of aan de lijn. Het is ook afhankelijk van de plant, vorm, grote, de ruimte die je beschikbaar hebt natuurlijk en tijd ghehe.
Het is best allemaal omslachtig en de doorsne droogmetodes vers geknipt en binnen eenweek of twee is ook gewoon goed hoor. Maar 3 dagen onder de lamp gedroogde wiet dat proef je wel degelijk.
Comment