Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Monty Show's "No Mercy"

nice mister M
    sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

Lekker
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

2012-04-14.jpg

High again, again ghihi.

01-P1070874.jpg Nog gauw de oogstfoto's. Mijn poezen hebben goed meegeholpen met het plukken van de plant gheheh. Zoals al vermeld heb ik dus ook deze helemaal handmatig geplukt en is ook hier geen schaar aan te pas gekomen. Dit leidde tot een paar enorme sticky fingers wat weer een leuk bolletje rubhash opbracht.
        03-P1070877.jpg 02-P1070876.jpg
        Nadat alle blad er af geplukt was heb ik de wortelkluit goed uitgeschud en vervolgens heb ik deze met heet water uitgespoeld. Enerzijds omdat ik de aarde ga hergebruiken en anderzijds omdat ik van mening ben dat het dan net iets langzamer droogt. 08-P1070911.jpg
        09-P1070914.jpg 10-P1070915.jpg
        11-P1070918.jpg
        06-P1070898.jpg 07-P1070899.jpg
        04-P1070894.JPG 05-P1070895.jpg
        12-P1070921.jpg 13-P1070923.jpg
        14-P1070927.jpg

Last edited by monty; 15 April 2012, 11:37.

Comment

tzit amaal beetje scheef hier in firefox. En die kat
          Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Comment

No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

het sneeuwd bij monty laat het je lekker smaken dadelijk.dat uit spoelen van de wortels houd dat de voedingen vast mont of dient dat voor wat anders ken dit nog niet.is intresssant.

grtzz vapo

Comment

Hahahaha. Neen Roy mijn poezenbeesten schijten niet bij de buren. (ook een beetje moeilijk op een flatje). Ze doen dat netjes op de plee.
                  lolcat3917fc7851f852b4216046e9a2866.jpg

Comment

Mooi foto's monty, lekker rijpe toppen om te zien. En de trichomen liegen er ook niet om.

Laat hetje smaken kerel en op naar de kweek kast

Comment

Misschien wel de beste die ik ooit gezien heb
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vapoman View Post
                        het sneeuwd bij monty laat het je lekker smaken dadelijk.dat uit spoelen van de wortels houd dat de voedingen vast mont of dient dat voor wat anders ken dit nog niet.is intresssant.

grtzz vapo
                        P1070928.JPG

Mijn redenatie achter, het handmatig plukken van de plant, het uitkloppen en heet uitspoelen van de wortel en de plant in zijn geheel ophangen om te drogen zijn:

- Doordat ik geen schaar gebruik en alle blad er met de hand vanaf pluk zodat het met steel en al van de stam komt, onstaat er zeer weinig wondoppervlakte.
                        Als je met een schaar je verse toppen knipt dan maak je gigantisch veel snijvlakken waarlangs er water uit je plant kan verdampen. Door dus handmatig te plukken zal er minder verdampingsoppervlak zijn waardoor de plant langzamer droogt. Alle vocht van wortel stam steel en blad zal via de huidmonden moeten verdampen.

- Ik klop de kluit helemaal uit omdat ik de aarde ga hergebruiken. Met de hand kneed ik alle aarde en haarwortels van de kluit en dan word het laatste beetje er met HEET water vanaf gespoeld.
                        De plant leeft nog gewoon en schrikt zich het apezuur. Ze zal geen water meer willen verdampen om haar turgor (celdruk) te behouden en de overgebleven huidmonden krampachtig sluiten. Dit heeft dan ook weer tot gevolg dat alles langzamer zal gaan drogen.

- Dit alles brengt natuurlijk ook nog eens enorm veel stress met zich mee en ze zal zeker nog menig stresshormoon aanmaken. Ik ben van mening dat de plantprocessen ook langer doorgaan tijdens het afsterven van de plant als je die in zijn geheel ophangt om te drogen. Er worden nog veel afvalstoffen van de afbraak van het bladgroen afgevoerd richting de wortel. Z-meel word nog omgezet in suiker zolang ze nog in leven is, nitraatlevels zakken ook nog.

Verder is het zo dat deze planten zich er nu eenmaal ook prima voor lenen. Ze zijn klein en robust gebleven en het bud/blad ratio lag wel erg ver aan de bud zijde. Het was gewoon weg niet de moeite om me schaar daarvoor plakkerig te maken. Bij een flinke struik is deze techniek dus bijna niet te doen.

De eerst geoogste plant die eerst 3 dagen in het donker heeft gestaan met de pot van de kluit af (droogt dan ook al iets in allemaal) heeft zo 8 dagen gedroogd voor dat deze in de curepot kon. (steeltjes breken nog niet maar knakken nog scherp om). De plant bezit dan nog zoon 35% aan vocht. De eerste week moet je dan de curepot dagelijks goed luchten om het restvocht wat van binnen uit de buds naar de buitenkant trekt er uit te laten ontsnappen. Je wiet is dan licht aan het fermenteren. Zolang je een plop hoort bij het openen van de curepot is dit proces nog aan de gang en moet je blijven luchten. Als je takjes echt breken is het fermenteren ook doorgaans gestopt en kan de pot dicht blijven en koel en donker worden weggezet voor een poos.
                        Last edited by monty; 15 April 2012, 13:23.

Comment

Heel handige informatie monty.
                          Resident in Tenerife, Spanje.
                          3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Monty 1 week geleden:

- Waarom hang je ze niet ondersteboven en nog beter, waarom staat ze nog in aarde en al<---Klik
                            - Is deze dame trouwens geklieft geweest of heeft een of andere techniek ervaring om budproductie te verhogen
                            - Waarom zit er een buis in je aarde?

Daar had ik dat al uitgelegd.

Maar kan het nog wel eens proberen.

Ze hangt nog niet ondersteboven omdat ze nu nog gewoon, twee tot drie dagen, donker staat voor de oogst. Ze is dus nog niet geoogst!
                            Maar ze ziet de bui wel al hangen hoor, denk ik, en dat is nu juist de bedoeling.

Ik heb haar de schoenen uit getrokken om haar nog wat te pesten en om de kluit uit te laten drogen. Ze zal haar huidmonden gaan sluiten om te voorkomen dat ze verwelkt. In het donker word en geen nieuw bladgroen aangemaakt en het bestaande breekt af. Tijdens deze twee a drie dagen donker breekt er dus al heel veel bladgroen af terwijl de afbraakproducten nog netjes worden afgevoerd. (Blancheren)

Je kan de pot gerust van je kluit trekken als die goed doorworteld is. Ook als je bijvoorbeeld overwaterd hebt dan trek gerust de pot tijdens de nacht van je kuit. Het droogt dat veel sneller weer op.

Morgen of overmorgen, al naar gelang de kleur van de trichomen, schud ik dan de aarde van de kluit en spoel de rest met water uit en schoon en hang deze plant dan met wortel en al op de kop.

Het beoogde doel is langzaam drogen en afsterven.
                            Doordat ik het blad zoveel mogelijk met bladsteel en al eraf heb geplukt heb en de wortel laat zitten, zijn er weinig open wonden of snijvlakken van schaar waarlangs water zou kunnen verdampen.
                            Als je vers knipt dan maak je heel veel oppervlakte en open wonden waarlangs vocht uit de bud kan verdampen tijdens het drogen. Deze redelijk kleine plant met open structuur en de enorme bud/blad ratio leent zich er ook voor . Het plukken was zo gepiept.

Nu moet dus alle vocht in de plant verdampen via de huidmondjes van het topblad wat er nog zit. Alle plantsappen gaan dus nog van wortel en stam en steel naar je buds alvorens het kan verdampen. Hierdoor duurt het drogen langer. dit heeft als voordeel dat de bladgroenafbraak meer tijd krijgt en alles gelijkmatiger droogt. Allerlei plantprocessen gaan nog door de eerste tijd.

Ik droog niet alles zo hoor ik knip ook wel gewoon de toppen vers en droog dan op een net of aan de lijn. Het is ook afhankelijk van de plant, vorm, grote, de ruimte die je beschikbaar hebt natuurlijk en tijd ghehe.

Het is best allemaal omslachtig en de doorsne droogmetodes vers geknipt en binnen eenweek of twee is ook gewoon goed hoor. Maar 3 dagen onder de lamp gedroogde wiet dat proef je wel degelijk.

Comment

Re: Monty Show's &quot;No Mercy&quot;

Ghhehe. Ja idd weedjewel. Men stelt vaak vragen die men, als men het topic nu eens in het geheel zou doorlezen , reeds beantwoord zijn, zelfs meerdere malen.
                              Maarja stoners zijn nu eenmaal liever lui dan moe.

Last edited by monty; 16 April 2012, 11:30.

Comment

Re: Monty Show's &quot;No Mercy&quot;

Wat ik jammer vind, monty, is dat veel van je vorige kweeverslagen de foto's niet meer hebben

Heb er al een deel van gelezen maar zonder fotos is het nog iets anders
                                Resident in Tenerife, Spanje.
                                3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Bezig...
                                X