Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Monty Show's "No Mercy"

waar heb je die thermostaat voor die warmtekabelg gehaald monty?
    Kan je die ook in de Gamma kopen?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Comment

De dames groeien weer lekker in Monty's paradijstuintje .
        Ga lekker door zo ....

grtz.
        Led's grow !

Comment

P1050149.JPGP1050151.jpgDe heren ook Tot op heden is er 1 dame duidelijk en 1 heer van de eerste zaaibeurt. Dit waren ook de grootste planten. De rest laat nog op zich wachten. De groei zit er nu wel flink in bij ze allemaal. Ik blijf echter kampen met gebobbeld blad. De ene wat erger dan de ander maar eigenlijk vertonen ze het allemaal. Zelf denk ik deels door een verstoorde waterhuishouding. Op zich doen ze het echter wel lekker ondanks deze symptomen. De steeltjes zijn inmiddels echte stammetjes geworden. Van de twee LST planten is er dus 1 een kerel dies reeds om zeep de andere heb ik net van de draad ontdaan. de zijtakken staan nu mooi zoals ik ze wil hebben. Mocht ze te veel weer haar eigen zin gaan doen dan stuur ik weer bij.P1050142.jpgP1050145.jpg.
          Last edited by monty; 8 February 2012, 05:53.

Comment

Ben er een beetje laat bij maar ik kijk mee monty!
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ik blijf echter kampen met gebobbeld blad. De ene wat erger dan de ander maar eigenlijk vertonen ze het allemaal. Zelf denk ik deels door een verstoorde waterhuishouding.
              Daar kan je wel eens gelijk in hebben.
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

High Again,

Ja Roy ik denk wel dat het daar voor een deel in zit. Lage LV momenteel. Misschien wat te nat gestaan al houd ik ze redelijk zuinig m.b.t. water en denk toch ook voor een deel het niet afzuren van het water. Verder merk ik ook dat wanneer je wel voor groeit ze enkel uit de aarde te weinig N krijgen. Nu is jullie voedingslijn ook bedoeld om meteen op 12/12 te gaan met een overpot dus zo vreemd is dat ook weer niet. We zullen de verschillen zien bij de laatste 4 die wel van 0 af op 12/12 staan.

Tot nu toe ben ik niet ontevreden over de spullen van No Mercy. Het is wel allemaal even wennen. Ik heb het idee dat jullie grond wat vaster van structuur is dan bijvoorbeeld een plagronmix en ook wat langer het water vasthoud. Werken met de co2 tabletten vind ik ook nog wat lastig. Daar ik niet met een voedingsvat werk maar met een gietertje en ze nu nog maar heel weinig drinken vraag ik me af hoeveel extra co2 ze nu eigenlijk krijgen. Doorgaans hebben ze aan 1 gietbeurt voor twee dagen genoeg te drinken. Ze krijgen dan dus als ik het goed begrijp maar 6 uur extra co2 op 48 uur. Geef ik minder water zodat ze elke dag zouden kunnen drinken dan komt het water niet diep genoeg in me potten. Een volgende keer als ik op jullie medium kweek zal ik zeker niet in 4 liters beginnen maar in 1 liter zodat kleine hoeveelheden water beter beschikbaar zijn. Voor een deel denk ik dat hier ook me startproblemen aan te danken zijn. Weinig wortel in een redelijk grote pot in combinatie met een lage LV.

P1050153.jpgP1050155.jpgZojuist eens de wortelkluit bekeken van de mannelijke plant. Deze heeft de 4 liter na 3 weken wel mooi vol gegroeid en de wortel ziet er ook gezond en wit uit. Ik kan me echter voorstellen dat de eerste twee weken de plant in deze potten gewoonweg niet voldoende water omhoog krijgt om de verdamping bij te benen.

De grond van de mannen hergebruik ik. De meete wortels heb ik eruitgevist en de rest gaat gewoon terug in me grondkist. Dit is een stapelbak van overtoon met deksel die ik gebruik om me aarde in op te bewaren. De aarde droogt hierin niet uit en ik heb dat bewaterd met bacto en enzymen zodat de aanwezige wortels kunnen afbreken.
                scharnierend-deksel-voor-transportbak-rako-8.png
                Last edited by monty; 8 February 2012, 13:43.

Comment

Mooie blauwe badjas...........

Comment

Hahahahahaha idd

Comment

P1050200.jpgP1050201.JPG
                      High again,

Weer even bijkletsen. De trouwe meelezers herinneren zich misschien de in
                      deze update aangehaalde vermeende bal die wel heel raar uitzag en vervolgens iets wat op een pistel leek aanmaakte en iets wat op een blad leek. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een klein blaadje en het deel pistel en bal is verschrompeld. Echter een node hoger ontdekte ik aan de andere kant ook zoon blaadje maar hier zat een bal achter verscholen . Ik heb deze plant afgeschreven maar laat die nog even staan zolang er plaats is om te zien hoe dat verder gaat. Uiteindelijk zal dit echter versnipperd worden.

P1050246.jpgP1050241.jpg
                      Nummer 4 van de eerste zaaibeurt was van meet af aan een vreemd plantje, waarschijnlijk een mutant. Ik heb dit plantje gebombardeerd tot bonsai experiment. Het fanblad heb ik verwijderd en hier en daar nog abrupt zijtakken gesnoeid. Nu gaan we dat een beetje in vorm buigen en we hopen zo op een kort klein dik misvormd stammetje. Als ze richting bloei gaat dan zal ik proberen ze weer in groei te trekken en ze flink pesten. Hoogstwaarschijnlijk zal dit tot herma lijden als het al geen man is maar ach vind gewoon leuk om er mee bezig te zijn weggooien kan nog altijd. Als ze weer een beetje is aangeslagen wil ik wortelsnoei gaan toepassen en haar misschien wel op een steen poten in zoon echte bonsai schaal hihi. We klommelen maar wat raak. Dit brengt het totaal aantal vrouwen van de eerste zaaibeurt (het banaanen experiment) op 1 van de 5. 1 nooit uitgekomen 1 bonsai 2 kerels en 1 volle vrouw. Het verhoogde aantal vrouwen door de zaden bloot te stellen aan ethyleen is dus bij dit experiment niet echt uitgekomen. hihi was wel het proberen waard vond ik.

P1050161.jpg
                      De zaailingen van de laatste zaaibeurt beginnen stilaan aan node 2. Ze staan er wat florissanter op dan hun voorgangers. Langzaam aan leren we het wel, hihi. Op zich ben ik ook mede hierom blij dat ik me kruit niet in een keer verschoten heb en van me eigen fouten kan leren. Tot nu toe bevalt het gefaseerd zaaien nog steeds goed. Ben enkel benieuwd of ik het hoogteverschil een beetje onder bedwang kan houden. Beetje uitdaging houd ik wel van ghehe.

P1050194.jpgP1050217.jpg
                      P1050218.jpg
                      P1050215.jpg

Om de enigste vrouw tot nu toe extra te verwennen heb ik deze vandaag omgepot in 11 liter.
                      Allereerst een paar cm uitgespoelde hydro korrels op de bodem voor een betere drainage en beluchting. Aansluitend heb ik er een stuk kunststof waterleiding ingelegd waar ik een boel gaten in geboord heb. deze dient voor wat extra beluchting en ik kan er door water geven zonder dat ik ballastzouten naar onder spoel. Vervolgens een laagje NM growmix er over en de pot is klaar voor haar nieuwe bewoonster. Deze had haar 4 literpot goed volgeworteld en het werd ook tijd dat ze een schone broek kreeg. De randen netjes aangevuld met grond en licht aangeduwd zodat er geen lege ruimtes blijven zitten. Alles netjes afgeklopt en mevrouw kon weer terug bij de rest van de family.P1050219.jpgP1050222.JPGP1050223.jpgP1050226.jpg

P1050236.jpg
                      P1050237.jpg

Comment

en nog altijd is het mooi groen bij je in de tent, dat ene vrouwtje in die 11liter staat er trots bij! Gaat vast uitgroeien tot een mooie dame!

jammer dat het banaan experiment niet tot het gehoopte resultaat is gekomen.

succes maar weer! tis weer lekker uitgebreid verslag monty heerlijk om te lezen.

Comment

071107_3926_Bananeman.jpg

Comment

gaat lekker daar,weer een mooi verslag

Comment

Ooh die ene staat er ind groots bij, ze trekt haar van die mannen niks aan.
                              Ze weet dat ze blijft, die andere ziet het niet aankomen straks, snipper snipper ^^
                              sigpic

Comment

dat groeit super daaro bij jouw!
                                sigpic
                                Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Bezig...
                                X