Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Monty Show's "No Mercy"

    Nice filmke, lekker deuntje ook

    Comment


      #47
      Re: Monty Show's "No Mercy"

      Mooi gemaakt Monty ,relaxte tune erbij .
      Keep it up !!!

      grtz...
      Led's grow !

      Comment


        #48
        Re: Monty Show's "No Mercy"

        ja hoor, hier ook een 2e ronde gestart succes met de contest ghehehe
        Eens een paffer, altijd een paffer........

        Comment


          #49
          Re: Monty Show's "No Mercy"

          hey montey dit laatste van de zaadjes had ik ook ergens tegengekomen op jd forum en had dit dan ook meteen getest met de seedkit 2weken geleden en kmoet zeggen de vorige keer bleven er veel zaadhoesjes aan de planten en heb ik deze er uiteindelijk soms zelf moeten afhalen met een pincetje en nu de zaadjes met de puntjes naarboven gezaaid en 1dag later kwamen ze al piepen en 3dagen later waren er 8/9plantjes al zonder zaadhoesje maar dit kan je binnenkort lezen alsk een nieuw kweekverslag start (ben nu alles aant het opschrijven in me growdagboekje wou gewoon even vernoemen dat het een duidelijk vesrchil maakt!!
          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          [ATTACH=CONFIG]104820[/ATTACH]High again,

          Zoals jullie weten houd ik wel van wat experimenteren en gaat het me niet altijd om de grootst mogelijke opbrengst maar meer om het bezig zijn met de plantjes, te observeren, er dingen over opzoeken en uittesten van dingen op een kleine schaal. Dat is vaak niet wetenschappelijk onderbouwd en zonder controlegroep maar daar gaat het mij ook niet om. Gewoon een beetje hobbyen.

          Om toch iets van vergelijk te kunnen hebben heb ik besloten om gefaseerd te gaan kiemen en zaaien onder verschillende omstandigheden en met verschillende technieken. Het eerste experiment hebben jullie reeds kunne zien. Het blootstellen aan ethyleen in een vochtige omgeving op kamertemperatuur en vervolgens meteen en de grond zonder voorkiemen. Van de 5 kwamen er 3 op 1 dag boven nummer vier is nog steeds aan't ploeteren en heeft flinke achterstand en nummer 5 heeft nog steeds niks van zich laten zien. Nummer 4 de laatkomer staat ook wat natter de de 3 supersnelle kiemers. Misschien dat ze het daarom zo zwaar heeft maar er zit nu wel weer wat vooruitgang in en ik vermoet dat ze morgen pas echt een doorstart maakt. In de tent is het momenteel 24 tot 25 graden bodemtemperatuur 23 graden en de lv fluctueert tussen de 60 en 70 %.[ATTACH=CONFIG]104818[/ATTACH]

          De overige zaden heb ik koel weggelegd in de ijskast om de dormantie te doorbreken. De zaden waren naar mijn mening nog relatief jong toen ze geoogst werden. Ogen glad en groenig zonder tijgerpatroontje. Ook het waslaagje is niet echt craceleum-achtig te noemen dus ik denk dat deze zaden vrij jong geoogst zijn en best nog wel eens veel dormantie zouden kunnen vertonen.

          Zojuist heb ik weer 5 zaden te kiem gelegd. Deze worden wel eerst voorgekiemd en komen dus uit de ijskast. Ik heb ze in uitgeknepen watten gedaan en toen in alufolie gewikkeld en donker weggelegd op kamertemperatuur. Weer een week later zal ik er nogmaals 5 te kiem leggen deze dan eerst 24 uur in een glaasje water en dan tussen vochtige koffiefilters. Zo kan ik kijken welke manier me het beste bevalt maar waar ik naar op zoek ben is de manier die deze snelle doublefunzaden het beste bevallen.

          Verder kan ik dadelijk de verschillen zien tussen planten met 2 weken voorgroei planten met 1 week voorgroei en planten die meteen op 12/12 zijn gegaan. Omdat alles in de zelfde tent gebeurt zijn de omstandigheden ongeveer gelijk en zal het een goed beeld van de verschillen geven denk ik. Ook dit is om te onderzoeken wat mij het beste zind maar uiteindelijk wat de doublefun het fijnste vind en hoe ze me ervoor belonen.

          De Zaden zijn je basis van je teelt. In de natuur gaat de zaadverspreiding, kiemrust en zaad ontwikkeling allemaal vanzelf en lijkt het de gewoonste zaak, beheerst door de seizoenen en de individuele microklimaten. Als tuinder is het scenario echter niet altijd zo eenvoudig.

          Gecultiveerd zaden komen in papieren zakjes, kokertjes doordrukstips enz, de herkomst en de behandeling van deze zaden (opslag oogstijd enz. blijft vaak onbekend. Een beetje inzicht in zaad fysiologie en morfologie en wat een zaadje nu eigenlijk is en doet is dus wel handig en kan doorslaggevend zijn voor het verdere verloop van de kweek. Om dit een beetje te begrijpen moet je kijken wat moedertje natuur doet om voor nageslacht te zorgen na de winter.

          Mechanismen zaad

          [ATTACH=CONFIG]104816[/ATTACH]Veel van de mechanismen achter het zaaien van cannabis zaden worden vaak als vanzelfsprekend beschouwd door de kweker, zaden zijn zaden. Ik denk echter dat er veel verschillen kunnen zijn tussen de zaden van verschillende strains en breeders. Om een strain goed te kunnen kweken moet je deze eerst goed leren kennen en dat begint bij de zaden. De individuele zaad-lijnen, en in sommige gevallen individuele zaadjes, hebben allemaal een iets andere methoden van behandeling nodig om optimaal te kunnen kiemen en uit te kunnen groeien tot een volwaardige plant. Zaden zijn uniek, elk zaadje, hoe nauw verbonden ze ook aan hun broers en zussen zijn, ze worden allemaal een uniek individu. Laten we niet vergeten dat uit zaad, zaailingen groeien tot volwassen planten die allemaal iets verschillen van elkaar en dat begint dus reeds bij het zaadje. De kunst is het nu om de beste methode en omstandigheden vinden voor je strain om zo een optimale start te hebben. Tijdens de vroegste stadia van ontwikkeling en ontkieming kunnen zelfs de kleinste verandering in het microklimaat invloed uitoefenen op de fysiologie van een zaden en hun potentieel. Onder kunstmatige omstandigheden kunnen individuele zaad hun stofwisseling veranderen in overeenstemming met hun klimatologische omgeving (de manier waarop ze worden bewaard ontkiemd en gezaaid).

          Zaadverspreiding

          [ATTACH=CONFIG]104817[/ATTACH]Als een eenjarige plant maakt cannabis op het einde van het seisoen zaden om zo voor nageslacht voor het volgende seizoen te zorgen. De nachten worden langer en de bestoven vrouwelijke bloemen rijpen hun zaden af en sterven. Op dit punt begint de kiemrust! De gezwollen calixen scheuren open en de vrijgekomen zaden vallen op de grond om te overwinteren. Zouden ze meteen ontkiemen dan zou het niet goed aflopen tijdens de wintermaanden. Een aantal zaden zullen diep verborgen in de afstervende bloemen zelf blijven zitten en overwinteren waar de moeder gestorven is. Het aantal zaden per plant is vaak afhankelijk van de strain en het klimaat waarin ze groeien. Bijvoorbeeld, laagland soorten hebben vaak meer zaden per plant dan het planten in het gebergte. In de winter en lente zorgt het ontdooiende ijs en sneeuw ervoor dat de zaden over grote afstanden verspreid kunnen worden terwijl onder equatoriaal klimaat, moessonregens dit ondersteunt. Die zaden die niet worden verstoord door beest, vogel of mens keren terug naar de aarde waaruit hun oorsprong begon. In de natuur spelen dieren een belangrijke rol bij de verspreiding van zaden op verschillende manieren. Ten eerste verspreiden ze zaden via de spijsvertering naar verschillende locaties. Hele zaden worden doorgegeven aan de stinkende hoop van guano of mest. Dit geeft zaden een mooi huis om te overwinteren. Op deze manier kunnen zaden makkelijk bergop of over de rivier reizen. Dit alles gebeurt tijdens de kiemrust.
          Ten tweede, grote planteneters woelen de grond om van de planten waarop ze grazen. Hierdoor ontstaat een perfect 'bewerkte' omgeving, waarop nieuwe zaad kunnen concurreren met andere onkruidsoorten. Ten derde, kan zaad letterlijk vleugels krijgen als het word gegeten door vogels en kan honderden, zo niet duizenden kilometers reizen.

          In de natuur spelen vele omgevingsfactoren een belangrijkste rol in de zaadverspreiding. De toestand van de bodem waarop het zaad valt bepaalt al meteen een hele boel. Het bepaald mede de mate van verspreiding van de zaden en dit stimuleert de natuurlijke selectie weer. Zaden die afstammen van een hoger gelegen gebeid zullen mee uitgespoeld worden met de grond naar lagere gelegen grond. Een deel van de zaden drijven, terwijl anderen de neiging hebben om te zinken (ooit afgevraagd waarom dit was?). Zaden die gemakkelijk drijven zullen verder worden uitgespoeld dan zaden die zinken dit bevordert de verspreidingsdiversiteit. Ook sterke winden helpen bij de zaadverspreiding doordat ze letterlijk het zaad uit de toppen blazen en over de bodem kunnen doen rollen. Overstromingen, stormen, aardverschuivingen, aardbevingen, de ontbossing, perioden van droogte of stedelijke ontwikkeling kunnen alle bijdragen aan het proces van zaadverspreiding. Er zijn letterlijk duizenden zo niet miljoenen van de betrokken variabelen.

          [ATTACH=CONFIG]104819[/ATTACH]Kiemrust (dormantie)

          Kiemrust is een natuurlijk voorkomende 'survival factor'. Onder 'natuurlijke omstandigheden' is kiemrust heel normaal en noodzakelijk om te overwinteren. Dormantie wil zeggen, dat wanneer onder rusttoestand (zelfs wanneer perfecte ontkieming voorwaarden bestaan), het zaad niet zal ontkiemen!
          Gecultiveerde planten hebben doorgaans een wat minder sterk aanwezige dormantie. De 'survival factor' is er letterlijk uit gefokt om tot een ​​homogeen gewas en oogst te garanderen. Stabilisering van een strain is niks anders dan genetische verarming en het remmen van de natuurlijke selectie!

          Stratificatie
          Sommige zaden hebben een stratificatie nodig alvorens ze kunnen kiemen.
          Mechanische stratificatie Door stratificatie wordt de zaadhuid beschadigd, waarna het zaad water kan opnemen. De beschadigingen kunnen niet alleen mechanisch ontstaan, maar ook via passering van het maagdarmkanaal van dieren, zoals vogels.De zaadhuid kan ook beschadigd worden door behandeling met schuurpapier of aanvijlen.



          [ATTACH=CONFIG]104821[/ATTACH]Er zijn drie verschillende soorten kiemrust - Exogene rusttoestand (extern), Endogene rusttoestand (intern), en gecombineerde rusttoestand (externe en intern):[ATTACH=CONFIG]104823[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104822[/ATTACH]

          Dit is niet mijn eerste kiemexperimentje ik deed al eens proefjes om te onderzoeken welke kant je het nu het beste boven doet en welke onder bij een zaadje. Hieruit bleek dat je ze het best met de spitse punt naar boven poot. Dus als ze zijn voorgekiemd met het wortelpuntje naar boven zodat deze een 180 graden bocht moet maken om weer naar onder te gaan. Deze bocht strekt er zich weer uit als de kiem bobem komt door dit rechttrekken van deze bocht ontstaat er veel wrijving van de zaadhoes met de grond en gooit de kiem de zaadhoes makkelijker af en blijft deze in de grond achter. Zaden die je andersom poot worden vaker "met de help op" geboren.
          LED there be light and fotosyhnteses was born

          Comment


            #50
            Re: Monty Show's "No Mercy"

            Mooi om te horen dat men het ook zelf gewoon uitprobeert en dat het werkt.
            Last edited by monty; 8 February 2012, 04:38.

            Comment


              #51
              Re: Monty Show's "No Mercy"

              Als je een zaadje laat ontkiemen tussen watjes en dan met witte puntje wat uit het zaadje komt naar boven in de aarde doe
              Dus met het bolletje naar beneden dan moet het zaadje gaan draaien om boven tekomen zo werpt hij ook het zaadhoesje van zicht af voor hij boven is.
              De wortel draai altijd vanzelf naar beneden .

              groetjes Bella
              God was never on your side..

              Comment


                #52
                Re: Monty Show's "No Mercy"

                jip en janneke taal bella?

                ziet er goed uit hoor monty. erg mooi allemaal

                Comment


                  #53
                  Re: Monty Show's "No Mercy"

                  kblijf je volgen
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

                  sigpic

                  Comment


                    #54
                    Re: Monty Show's "No Mercy"

                    Mooi monty je smijt je der weer in...

                    Comment


                      #55
                      Re: Monty Show's "No Mercy"

                      Go Monty Go
                      nice

                      Comment


                        #56
                        Re: Monty Show's "No Mercy"

                        als ik een plantje was wou ik monty als vader

                        succes man
                        Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                        Comment


                          #57
                          Re: Monty Show's "No Mercy"

                          Oorspronkelijk geplaatst door vlrs View Post
                          als ik een plantje was wou ik monty als vader

                          succes man
                          helemaal mee eens
                          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                          Comment


                            #58

                            Comment


                              #59
                              Re: Monty Show's "No Mercy"

                              lo Monty ,

                              veel geluk met je contest he

                              tot op het heden was het weer een streling voor het oog om het te lezen :d

                              doe zo verder !!

                              groetjes
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment


                                #60
                                Re: Monty Show's "No Mercy"

                                P1040723.jpgHigh again,

                                P1040741.jpgP1040744.jpgP1040743.jpg
                                Zijn we weer met het laatste nieuws en de ontwikkelingen van de No Mercy Dubble Funs.

                                P1040727.jpgP1040728.jpgIk was iets voorbarig de vorige update en vertelde dat nummer 5 van de tweede batch er ook aan kwam. Maar deze zag dit toch helaas niet zo zitten en stagneerde in de grond. De andere 4 zijn inmiddels mooi recht gekomen en hebben hun eerste ware blad mooi ontwikkeld. Node twee komt er reeds aan dus die hebben er wel zin in.

                                P1040726.jpg
                                P1040730.jpg




















                                Ongelukkige kiem nummer 5 is verdroogt omdat domme Monty de lamp veel te snel er veel te kort op had gezet Ik heb ook het idee dat de lamp in mijn afwezigheid nog iets omlaag gezakt is (eazyrollers niet genoeg aangedraaid). Het aansluitsnoer heeft volgens mij ervoor gezorgd dat ze niet nog verder gezakt was, dat stond strak.

                                P1040756.jpgDe vier voorloper (de bananen batch) hebben er flink last van gehad. Hier is ook 1 van de 5 zaden nooit boven gekomen en van de 4 wel ontkiemde gingen er twee razend snel en ontwikkelden normaal.

                                P1040751.jpgNummer 3 heeft raar bol bobbelig blad en duidelijk ergens last van. De dag veel te heet staan zal hier zeker aan bijgedragen hebben maar ze vertoonde dit voorheen ook al. de laatkomer van deze bubs ontwikkeld wel gewoon normaal en probeert de andere twee bij te benen.

                                P1040747.jpgP1040731.jpgDe twee voorlopers hebben hun bladranden helemaal opgekruld en maken bobbelig blad. Ze sluiten dus de huidmonden om niet te verdampen. Oorzaak de gezakte lamp en een nog amper ontwikkeld wortelgestel. Hmm zullen ze niet fijn gevonden hebben en ik denk dat het blad niet hersteld maar ze komen er wel weer boven op.

                                P1040745.jpgWat ik opmerkelijk vond was dat ik bij 1 van die twee flaporen reeds vertakkingen zag en zelfs een vertakking uit node 0 Dus vanuit de oksel van het lobblad. . Node 3 is aan 't ontwikkelen en node 4 zit reeds in de wacht bij deze twee. Nog een paar P1040746.JPGdagen en we kunnen gaan toppen . Ik ben eens reuze benieuwd naar de verschillen in bouw van de verschillende kiembatches. De eerst gezaaide krijgen dus 2 weken groei (18/12). De kiemen die nu zijn opgekomen krijgen een week groei (18/12) en ik ontkiem er binnenkort nog 5 die gaan dan van week 0 op 12/12. Batch 1 word getopt van 5 op 3 en dan nog een tweede keer van 4 op 2. Batch 2 wil ik ook toppen maar dan wat later en maar 1 keer. Batch drie gaat ongetopt worden.

































                                P1040732.jpg

                                Grtz
                                Last edited by monty; 8 February 2012, 05:00.

                                Comment

                                Bezig...
                                X