Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Monty Show's "No Mercy"

    Waw monty toffe tekening van dat toppen , direct opgeslagen.
    Ziet er wel goed uit, ga je scroggen dan?
    Wel balen van die man :/

    Comment


      #77
      Re: Monty Show's "No Mercy"

      Misschien wel scroggen ja met die oudste, die probeer ik in ieder geval laag en breed te houden. zodat het hoogteverschil met de andere niet te groot word.
      Last edited by monty; 8 February 2012, 04:58.

      Comment


        #78
        Re: Monty Show's "No Mercy"

        Kom ik aan in mn jip en janneke taal maar MONTY jij wil winnen he
        God was never on your side..

        Comment


          #79
          Re: Monty Show's "No Mercy"

          Ja natuurlijk wil ik winnen .
          Ik weet dat er vaak moeilijke woorden in de plantkundige tekstjes staan maar daar ontkom je bijna niet aan als je iets dieper op de stof in gaat. Ik probeer echter in de tekst uit te leggen wat deze woorden inhouden. Als je ze wat vaker gebruikt dan maak je je dit ook eigen en klinkt het niet meer allemaal zo chinees.

          Last edited by monty; 8 February 2012, 04:58.

          Comment


            #80
            Re: Monty Show's "No Mercy"

            Ziet er weer goed uit monty, nu hopen dat je veel vrouwen overhoud. De eerste kerel heb je al.

            Weer een berg tekst voor de slapelose nachtjes

            Keep it up!!!

            Grtz

            Comment


              #81
              Re: Monty Show's "No Mercy"

              gaad lekker daar he hoopen dat er wad mooi vrouwen tussen zitten ze en bingo man grt

              Comment


                #82
                Re: Monty Show's "No Mercy"

                Mooi man, Monty's in for a challenge. Mooi werk

                Comment


                  #83
                  Re: Monty Show's "No Mercy"

                  P1040863.jpgHigh again,

                  Weer even bijkletsen over de beslommeringen in Montys kweekkamertje, de laatste nieuwtjes en natuurlijk weer wat plant-aardig-heden om te weten.


                  P1040924.jpgEven een beetje off-topic. Ik heb de laatste dagen niet stil gezeten. Zoals sommige van jullie weten had ik nog veel knipwerk in mijn
                  wintertuintje en heb ik eens flink huisgehouden in mijn kweekkamertje. De Jamaica is geheel geknipt en de stompen zijn inmiddels ook uit de grond getrokken. Misschien toch leuk om jullie even te laten zien wat het effect is van vroeg toppen (van node 5 terug op node 3 en dan na 4 nieuwe nodes nogmaals 2 nodes terug toppen, waar bij men de onderste vertakking wegneemt) zie vorige update. daar had ik een tekeningetje gemaakt van het vroeg toppen maar zoals jullie zien kiest de natuur toch altijd een net iets andere vorm en verhouding dan een schema tekening. De geheel rechtse stam is van 4 naar 2 terug getopt en heeft toen drie flinke uitlopers gemaakt die de rol van apicale dominante

                  Ja jah, on-topic ik weed,

                  Zoals reeds aangekondigd heb ik nogmaals 5 zaden laten ontkiemen. Dit maal tussen; 4 maal dubbel gevouwen, vochtige, ongebleekte koffiefilters die ik een een ripzakje heb gestopt dat net niet helemaal gesloten was. Na 2 dagen kwamen bij 4 van de 5 het wortelmutsje tussen de opengebarsten zaadhoezen tevoorschijn en deze zijn toen de grond in gegaan. nummer 5 heeft tot op heden niks gedaan. Ik schijn er patent op te hebben dat er telkens 4 van de 5 zaden goed kiemen en eentje helemaal niks doet.
                  Van de 3 kiemmethodes bevalt me het in uitgeknepen watten en dan in alufolie tot nu toe het beste. De kiemen van de tweede batch hadden beduidend dikkere wortels en waren na 48 uur ook al verder uitgegroeid dan batch 1 en 3. Inmiddels zijn de 4 allemaal boven de grond, weer 2 voorlopers en eentje die wat achter blijft hihi ook hier lijk ik patent op te hebben. Deze 4 krijgen van begin af aan dus een 12/12 lichtregiem. Hun broers en zusjes die 1 en 2 weken voor liggen gaan vanaf vandaag ook op 12/12. De vermeende mannelijke voorbloei uit de voorgaande update blijkt helemaal geen voorbloei te zijn maar daar zo meteen meer over, terug naar waar we gebleven waren de bloei-inductie.

                  Voordat een plant bloeien kan, zal ze daar eerst klaar voor moeten zijn. Na ontkieming bevindt de plant zich eerst in een vegetatieve fase waarin de groei centraal staat. Binnen deze vegetatieve fase zal de plant eerst de overgangen van kiem, spruit naar adolescente plant moeten doorlopen voordat de overgang van vegetatieve naar reproductieve fase kan plaatsvinden. De signaleringsroutes betrokken bij bloeiregulatie zorgen ervoor dat de plant dit stadium van bloeicompetentie bereikt via een aantal strak gereguleerde fase overgangen.

                  Er zijn bij planten vijf verschillende signaleringsroutes bekend die betrokken zijn bij de bloeiregulatie te weten;
                  - de
                  vernalisatie route (Niet van toepassing op cannabis),
                  - de fotoperiode route, (Bij korte dag planten; 12 of meer uren donker, verschuiven van het lichtspectrum van blauw naar rood, rood>verrood verhouding)
                  - de gibberelline route (Bloei-inductie en de bloei zelf word aangestuurd door planthormonen, cytokininen en gibberellinen spelen een belangrijke rol bij het doorbreken van de knoprust en bloemontwikkeling.),
                  - de thermo-sensorische route (afnemende gemiddelde temperatuur, hogere dag nacht temp. differentiatie),
                  - en een leeftijdsafhankelijke route. Okselknoppen moeten een (fysiologische) leeftijd/rijping bereikt hebben voordat inductie kan optreden. Afhankelijk van de groeisnelheid van de plant en het aantal bladeren dat deze produceert. Deze laatste zullen gezamenlijk een drempelwaarde moeten overstijgen voordat de bloei-inductie in gang kan worden gezet.
                  Bij van dag 0 op 12/12 gaan zal vooral het laatste ervoor zorgen dat de plant toch nog gewoon een week of 3 in de vegetatieve fase blijft, ondanks het 12/12 lichtregiem. Er zijn vele verschillende genen, eiwitten, signaalstoffen, stuurstoffen, activators, remmers, aan- en uitschakelaars enz. actief binnen deze vijf bekende bloei-inductie routes. Geen enkele route werkt op zich zelf, de bloei wordt gereguleerd door een complex samenspel van interne en externe factoren.Zo kan een hoog stikstofniveau de bloei-inductie vertragen mijn praktijkervaringen ondersteunen dit. oops:

                  P1040900.jpgIk ben dus nu eens zeer benieuwd naar de verschillen tussen de onderlinge 3 zaai beurten. Ik verwacht dat de oudste planten ook het eerste voorbloei zullen tonen en het snelst in de zichtbare bloei geraken alhoewel ik die wel nog een 2de keer ga toppen wat eventueel wat roet int eten zou kunnen gooien en de zaailingen van zaaibeurt 2 weleens de voorsprong zou kunnen geven. P1040885.jpgP1040883.jpgDeze zullen binnenkort 1 x getopt word. De laatst gezaaide zullen hoogstwaarschijnlijk pas na week 2,5 tot 3 voorbloei en bloei vertonen zoals we dat bij
                  Borklotsreeds hebben kunnen zien.















                  P1040837.jpgNog even terug naar de vermeende mannelijke voorbloei. Een dag of drie geleden toonde ik jullie iets wat op mannelijke voorbloei leek. Ik vond het er al iets vreemd uitzien niet echt een mannelijke voorbloei bal P1040921-1.JPGzoals ik het gewent was maar het was ook geen vrouwelijke voorbloei . Het steeltje en de harige bobbel deed toch sterk aan een mannelijke stuifmeelbal denken. Toch was ik me niet zo zeker en heb het nog even aangekeken. Nu blijkt dat het zeker geen normale voorbloei is er vormt zich een blaadje uit die bobbel maar ik zie ook iets wat lijkt op een zich ontvouwende beginnende vrouwelijke pistel en een ander deel lijkt banaan-achtig . Het oksel meristeem is daar duidelijk een beetje van slag en de weg kwijt. Vermoedelijk door hormonale onbalans in de plant. Het vroege toppen en de daarmee gepaard gaande aanmaak van stresshormonen en verschuiving in de groeihormonenbalans als zowel de ethyleen behandeling van de zaden zou hier wel eens ten grondslag aan kunnen liggen. De
                  cel differentiatie word schijnbaar niet goed aangestuurd. De cellen schijnen niet goed te weten wat ze nu moeten worden een groepje roept we gaan bladeren worden een ander groepje wil vrouwelijke voorbloei worden en weer andere oksel meristeem cellen willen perse bananen worden ghehehe wat een janboel daarzo, lol
                  P1040920.jpgP1040918.jpgP1040917.JPG



























                  P1040878.jpgP1040897.jpgDe getopte planten hebben de groei weer herpakt. 1 van de twee voorlopers maakt op de vertakkingen onder de top nu 3 fanbladen en 3 scheuten per node aan (drie-takter). Ook dit zou deels genetisch kunnen zijn maar ook deels door hormonale verstoringen teweeg gebracht kunnen zijn. Ik had node 4 en 5 reeds weggenomen toen deze nog erg pril waren. Het was neer een combinatie van fimmen en toppen in elkaar, hihi. bij de ene plant heeft dit geleid tot een normale top met twee bovenste zijscheuten maar bij de ander waarbij ik iets meer van het top meristeem had laten staan is er toch weer groei ontstaan in de oorspronkelijke hoofttop. Met een beetje geluk groei deze dus met drie of 5 hoofdtoppen uit. We zullen zien wat het allemaal word. De komende 2 tot drie weken worden in elk geval spannend.P1040876.jpg
























                  P1040859.jpgOw jah voor ik het vergeet Ik had dus flink zitten rommelen op mijn kweekamertje. De Jamaica tent helemaal schoongemaakt en ontsmet. Ik kreeg de tip van Gonzo om de tent binnenste buiten op te zetten zodat je makkelijk aan alle hoeken en naden kan komen en alles grondig kan schoonmaken. Dat werkte idd perfect. Eenmaal alles schoon heb ik de zaak weer helemaal opgebouwd en alles aan elkaar aangesloten en de tentjes ingericht. Vandaag stond voornamelijk in het teken van de klimaatbeheersing en de lucht(co2) verversing. De beide tentjes draaien momenteel op 12/12 als de ene tent aan is is de andere uit en omgedraaid. In de DR80 brand momenteel een 400 wat HPS bulp op 300 wat. In de DR100 brand een 600 wat HPS bulp op 450 wat (Beide worden aangestuurd door een Lumatec switchable EVSA)

                  Ik heb om de radiator van de CV op het kamertje een grote doos gezet. De radiator zit dus opgesloten in de doos. Vanuit mijn klapraam word verse, koude buitenlucht aangezogen met een 360 m3/h buisventilator een deel van deze lucht gaat naar de DR 100 het andere deel gaat naar de doos. Via deze doos stroomt de koude buitenlucht lang de radiator en word opgewarmd, alvorens deze de DR80 inkomt. Vanuit de DR80 word er met 2 x 150 buisventilatoren boven en onder afgezogen en de afgezogen lucht gaat De DR100 in. Deze word op zijn beurt weer afgezogen met een 500 m3/h boxventilator die buiten de tent staat en afblaast in een 500 m3 koolfilter. Beide tenten hebben daarnaast nog 2 x een 125 cm pasieve inlaat die lucht uit de ruimte zelf nemen (op de tekening staat er maar 1 passieve inlaat per tent getekend, de andere zit aan de achterkant vanhet papier zeg maar ghehehe.
                  Setup DR80 DR100.jpg




                  Grtz.



                  Last edited by monty; 8 February 2012, 04:57.

                  Comment


                    #84
                    Re: Monty Show's "No Mercy"

                    keep up the good work :p

                    tevens vind ik dit weer wel een mooi schema wat je laat zien ivm aanvoer enzo van lucht !! ( netjes hoor M )

                    ben benieuwd hoeveel damens je gaat hebben !! ik hoop persoonlijk dat je ni al te veel venten tegen zal komen !!

                    succes met selecteren
                    Last edited by k1; 1 February 2012, 10:41.
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #85
                      Re: Monty Show's "No Mercy"

                      Ziet er mooi uit

                      Comment


                        #86
                        Re: Monty Show's "No Mercy"

                        Das weet een heel verslag monty, ik heb nog steeds me geld op jouw staan !!
                        Leuk tekeningtje ook hoe je de aan,- en afvoer van lucht heb gemaakt met je kachel erbij in.

                        Keep up the good work!!!!

                        Grtz

                        Comment


                          #87
                          Re: Monty Show's "No Mercy"

                          ik heb nog steeds me geld op jouw staan !!
                          Gaan we wedden dan? mag ik dan ook meedoen?
                          No Mercy Supply - No Mercy Shop

                          Comment


                            #88
                            Re: Monty Show's "No Mercy"

                            Tuurlijk mag je mee doen roy.....

                            Comment


                              #89
                              Re: Monty Show's "No Mercy"

                              Waar wedden jullie om?

                              Comment


                                #90
                                Re: Monty Show's "No Mercy"

                                waaaaaaaaaaaaa lol man dis nog ik nu prakties ze hihihi grt

                                Comment

                                Bezig...
                                X