Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Monty Show's "No Mercy"

    Een van de oorzaken kan ook de dampdruk zijn: een ideale dampdruk ligt ergens tussen de 0.85 en 0.95 kPa (kilo Pascal). Stel dat de omgevingstemperatuur 27 graden is bij een rv van 40 %, dan verdampt het blad sneller vocht dan de wortels kunnen aanvoeren. De kPa bedraagt dan immers 2.13. Om zich te beschermen tegen uitdroging sluiten de bladmondjes zich en de plant krijgt als het ware koorts en assimileert uiteraard niet meer. Bij verdamping koelt het blad, zodra de verdamping stopt wordt de bladtemperatuur hoger dan de omgevingstemperatuur, met als gevolg krullend of zelfs verbrand blad door de warmte-overdracht van het IR-spectrum van HPS-lampen.
    Last edited by Xtreme; 15 February 2012, 12:19.

    Comment


      Re: Monty Show's "No Mercy"

      he mont gaat lekker daar bij jou.en little bonzai doet ook zen best haha.

      Comment


        Re: Monty Show's "No Mercy"

        Mooie info jongens, ik heb ook wel eens clawbladeren gehad, het kan idd meerdere oorzaken hebben, bodemph, te hoge ir warmte en zelfs een ventilator die direct op de bladeren van de plant blaast
        Last edited by krasi; 15 February 2012, 13:42.

        Comment


          Re: Monty Show's "No Mercy"

          Zien er goed uit monty, op dat klauwtjes na dan. Maar ze zien er verder goed en gezond uit. Je blad glimt ook zo mooi op foto 7.

          En ze staan al mooi in de bloei, maar hoeveel vrouwen heb je nu in totaal????

          succes verder!!!

          Comment


            Re: Monty Show's "No Mercy"

            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Een van de oorzaken kan ook de dampdruk zijn: een ideale dampdruk ligt ergens tussen de 0.85 en 0.95 kPa (kilo Pascal). Stel dat de omgevingstemperatuur 27 graden is bij een rv van 40 %, dan verdampt het blad sneller vocht dan de wortels kunnen aanvoeren. De kPa bedraagt dan immers 2.13. Om zich te beschermen tegen uitdroging sluiten de bladmondjes zich en de plant krijgt als het ware koorts en assimileert uiteraard niet meer. Bij verdamping koelt het blad, zodra de verdamping stopt wordt de bladtemperatuur hoger dan de omgevingstemperatuur, met als gevolg krullend of zelfs verbrand blad door de warmte-overdracht van het IR-spectrum van HPS-lampen.
            ben het daar mee eens en neem het ook niet zo nauw, ik kan de omstandighedend





            niet zo snel veranderen een een clawblaadje maakt me niet bamg voor de rest staan de bladen strak!

            Comment


              Re: Monty Show's "No Mercy"

              effe de lamp 15 cm omhoog,en een paar keer per dag vernevelen,wat bladvoeding helpt ook.staan er verder toppie bij.

              Comment


                Re: Monty Show's "No Mercy"

                thanks tumble maar doe toch zoals ik dah vind.

                Comment


                  Re: Monty Show's "No Mercy"

                  Nou monty ziet er puik uit daar kan je je eigen lekker op uitleven de komende tijd SUCCES


                  Mvg Crp
                  Last edited by crp; 15 February 2012, 22:45. Reden: typo

                  Comment


                    Re: Monty Show's "No Mercy"

                    Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                    Claw is een reactie van de plant, het kan aan vele dingen liggen, de clawstand word veroorzaakt door gesloten huidmonden, de plant wil daar niet verdampen, wat er aan ten grondslag licht kan vele oorzaken hebben, bodem PH te hoog, op de trek staan maar ook een verstoring in de waterhuishouding dus een wortelprobleem niet uitspuiten, je medium is hierin erg bepalend maar dus ook alles bovende grond , vl temp enz
                    ik persoonlijk vind de Nomercie blubber erg vast en een jonge plant heeft er moeite in, ik zeg niet dat de samenstelling niet goed is ik vind die grond enkel niet goed genoeg belucht, heb al zitten denken om er perliet in te kappen maar vanwege de contest laat ik dat. Zelf zal ik deze blubber niet meer nemen alles slaat erg snel vast en droogt gigantisch snel uit op de toplaag erg veel vezelfs die zelf geen water opnemen. Van onder bewateren geeft bij deze grond een te droge toplaag die te heet word onder de lamp. heb veel respect voor kees maar na mijn mening slaat die de lat mis met deze niet geventileerde grond.

                    voor de rest ben ik zeer tevreden mat de no mercy spullen.

                    een kritische nood moet kunnen .

                    grtz

                    Bedankt voor wat uitleg Mont

                    Grtz

                    Comment


                      Re: Monty Show's "No Mercy"

                      P1050380.jpgHigh again,

                      Weer even bijkletsen. De 4 kleintjes hebben nu goed de vaart erin. De zijtakken beginnen zich goed te ontwikkelen al is er wel duidelijk verschil in bouw tussen de dames die wel voorgroei hebben gehad en deze die meteen op 12/12 zijn gegaan. Dat was natuurlijk ook wel te verwachten. Ik laat deze ongetopt. Momenteel is er nog geen geslacht te zien maar het lijkt er wel aan te komen dus binnen kort weten we met hoeveel we door gaan.





                      P1050385.jpgDe 3 oudere dames gaan lekker in bloei en bouwen reeds flink aan de top opbouw, dat belooft wat. Verder staan ze strak in het 9 vinger blad alhoewel er hier en daar een vreemde afwijking in het blad zit, 8 vingers en twee bladharten. Voor de rest voelen ze zich wel goed geloof ik. Onderin zie ik een licht stikstof te kort maar nu ze de Sweet Jane 1 krijgen zal dat wel niet verergeren. Dat aller onderste blad mogen ze van mij gerust leegtrekken dat heeft zijn functie vervult dus ik gaan niet geforceerd proberen bij te sturen.





                      P1050417.jpgP1050418.jpgDe vreemde bonsai heeft enkel meer last gekregen van the claw en ploetert voort. Blijft raar blad aanmaken wat erg gebobbeld is. Vind hem wel grappig worden.

                      Voor de rest niet veel te melden buiten dat ze lekker gaan allemaal

                      P1050375.jpgP1050383.jpg
                      P1050374.jpgP1050377.jpg

                      P1050386.jpgP1050376.jpg
                      P1050423.jpg
                      P1050373.jpg

                      Grtz.
                      Last edited by monty; 17 February 2012, 00:42.

                      Comment


                        Re: Monty Show's "No Mercy"

                        Ik vind het er "puik "uitzien.
                        De 12/12 direct planten laat je ongetopt, dat kan toch ook niet anders als ze direct op 12/12 gaan?
                        Weedikdat?

                        Comment


                          Re: Monty Show's "No Mercy"

                          Nou dat groei dan eerst een dikke twee tot drie weken voordat dat in de bloei gaat dus je zou wel een vroege top kunnen toepassen op 12/12 Maar aangezien ik het hoogteverschil wil beperken laat ik deze zo de bloei in gaan.

                          Vastleggen in volledig scherm 17-2-2012 04417.bmp.jpgVastleggen in volledig scherm 17-2-2012 04221.bmp.jpgJe kan nu ook goed de samenhang tussen de tijd die de plant voor bloei-inductie nodig heeft en de tijd dat er is voorgegroeit. De plant met 2 weken groei ging op 6 dagen 12/12 de zichtbare bloei in de twee dames met een week groei hadden 14 dagen 12/12 nodig om in bloei te komen. De planten die meteen op 12/12 zijn gegaan zullen een week of drie nodig hebben om in bloei te raken.

                          Dit zie ik ook in verschil in bouw van de planten terug de oudste met de meeste groei is minder gestrekt en beter vertakt dan de twee die maar een week groei genoten en er dn 2 weken over doen om in bloei te komen. Door de langere tijd minder uren zijn deze meer gestrekt hebben minder uitgesproken vertakkingen en hebben ook minder nodes dan hub robuustere zus.

                          Tot nu toe kom ik dus tot de conclusie dat je beter wat lange groei geeft tot deplant een node of 8 groot is en dan op 12/12 gaan dan wanneer je bij node 4/5 al op 12/12 gaat kwaa tijd scheeld dat dus niks. de oudste licht kwaa bloei 2 dagen voor op haar 2 zusjes maar is dus gedrongener en meer en beter vertakt. Hoe de 12/12 planten zich nu verder ontwikkelen is nog even afwachten die zijn nu aan node 5 bezig en zullen nog wat bladoppervlak moeten aanmaken voordat die in bloei geraken.
                          Last edited by monty; 16 February 2012, 23:48.

                          Comment


                            Re: Monty Show's "No Mercy"

                            Mooie schema's en duidelijk verhaal. Ook heel vet om het op deze manier direct in de praktijk te brengen en de uitkomst ervan te zien.
                            Ben benieuwd wat het 'verschil' over een week of 2 nog is tussen de 2 en 1 week groei, en of de verdere ontwikkeling wel nagenoeg hetzelfde gaat zijn?
                            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                            Comment


                              Re: Monty Show's "No Mercy"

                              dit is weer een verslag voor de boeken

                              nettjes hoor
                              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                              Comment


                                Re: Monty Show's "No Mercy"

                                P1050436.jpgP1050442.jpgP1050438.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X