Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Monty Show's "No Mercy"

    monty, jij verdient een labo en een filmcrew haha

    Comment


      Re: Monty Show's "No Mercy"

      Weer erg mooi bezig monty, je blijft me steeds verbazen
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        Re: Monty Show's "No Mercy"

        hehe dat gezichtje funny,

        echt gaaaaaaaaaaf blijf u volgen


        mvg vaderke
        sigpic

        Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
        Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

        Comment


          Re: Monty Show's "No Mercy"

          plantjes voelen hun zeker goed daar
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

          sigpic

          Comment


            Re: Monty Show's "No Mercy"

            Ze zien er mooi uit monty, ze staan lekker te bloeien met ze 3e. Laar de dames maar hun ding doen dat gaat wel goed komen.

            Succes verder!!!!

            Grtz

            Comment


              Re: Monty Show's "No Mercy"

              Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
              Mannetje, ballen, schaamblad en vingerplant, vulgaire bedoeling lijkt me
              Je vergeet het dubbel pot gedoe ghehehehehhehe. En al die rondzwevende gameten vaartuigjes (stuifmeel) op zoek naar een ontvankelijke stampers.

              Comment


                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  Re: Monty Show's "No Mercy"

                  P1050610.jpgHet is een wedstrijdje toch en dat doe je om te winnen. Dus ik doe rete me best. Daarnaast heb ik er heel veel plezier aan.
                  Eenieder mag van mij de hoofdprijs wegslepen hoor, das iedereen gegund.
                  Gewonnen hebben we denk ik inmiddels allemaal. De contest deelnemers door de mooie spullen van Now Mercy, (nogmaals Merci hiervoor, ghihihi.) die ons ter beschikking zijn gesteld.
                  De Formum leden winnen er tien complete, goed vergelijkbare verslagen bij waar iedereen zijn eigen mening over kan vormen en geven m.b.t. de verschillen in setup en kweekmethodes met het zelfde uitgangsmateriaal en Now Mercy zelf komt eens mooi onder de aandacht en kan zo ook zelf zien hoe hun producten in de verschillende kleinschalige hobby- en medicinale kweekjes functioneren. Denk dus een win win win situatie. De hoofdtprijs, ja tuurlijk zou ik die wel willen winnen wie niet maat heb er gewoon veel plezier aan ook zonder prijzen maak ik graag een uitgebreid verslag met van alles er op en eraan . Al we dan toch bezig zijn zal ik jullie ook meteen weer bijkletsen








                  P1050607.jpgHigh again,

                  We vliegen op volle vaart week twee van de zichtbare bloei in.
                  De hoofdtoppen zijn al echt mooie balletjes aan het worden en de onder gelegen toplocaties dikken nu ook vlug.
                  Als dat gaat samen groeien belooft het wat.






                  P1050579.jpgP1050590.jpgP1050602.jpg

















                  P1050599.jpgP1050595.jpg
                  Alle internodes zijn nog wat aan het na strekken maar ik geloof dat de grootste vegetatieve groei er nu wel uit is bij de 3 oudste dames ze knallen zo de topgroei in. Het drietal met groei is redelijk compact gebleven maar hebben ook weer niet alles te dicht op elkaar zitten zodat dit voor ventilatie problemen zou kunnen zorgen en alle licht zou blokkeren onderin. Ik ben qua grote structuur en opbouw tot nu toe erg tevreden over de dames van twee maal plezier. Dit is deels aan hun zelf en hun genetica te danken en de bedenkers hiervan natuurlijk maar deels ook aan het toppen fimmen en buigen wat ik heb toegepast tijdens de groei. Daarnaast spelen externe factoren zoals: de intensiteit, duur fotoperiode en spectrum van het aangeboden licht tijdens de vegetatieve fase (de HPI met veel blauw op 18/6) Mee. Maar nog veel meer zaken die mede bepalend voor de bouw van de plant zijn . Bijvoorbeeld het verschil tussen de
                  dag en de nachttemperatuur heeft invloeden op de morfologische ontwikkeling van de plant met name de indernode lengte. Hoe minder je schommelt tussen dag en nacht koe minder de internodes zullen strekken.
                  Momenteel schommel ik tussen de 23/24 nacht en 26 tot 29 dag.
                  Blader maar eens een week terug dan kun je mooi het verschil in bouw zien met de twee jongste dames nu die op in bloei springen staan en de dames een week geleden die in bloei sprongen.


                  P1050581.jpgP1050608.jpgHoe dicht alles op elkaar staat is natuurlijk ook van invloed, (buurplantdetectie) .

                  Normaal staat me tentje veel te vol
                  en gaan ze tegen me lamp.
                  Dus ik ben met de 5 dames en de bonsai wel blij. Ze kunnen nu mooi luchtig de ruimte gaan vullen en ik hoop dat het hierdoor onderin ook wat beter gaat. Daarnaast verwacht ik dikke toppen dus ook met betrekking tot de afbloei en botrytis enz. is het wel fijn dat alles wat ruimte heeft.



















                  P1050594.jpgP1050591.jpgP1050592.jpgP1050593.jpg
                  De twee freules hebben de schok van gister, toen ineens de bodem on
                  der hun voeten leek te verdwijnen goed doorstaan zo te zien. Ze zullen wel iets stagneren nu maar ik hoop dat ze en de eerste weken van hun bloei toch nog genoeg kracht over hebben om flink wat wortels naar onder te maken en dat de alle balles krijt kunnen in de bovenste pot die ik vrij droog wil houden. Met de gesimuleerde warme zwoele midzomernachten, (die ik in me tentje simuleer; Warme nacht, hoge lv, hoge bodem temperatuur, hoge luchtdruk.), moet het wel lukken lijkt me.






                  P1050585.jpgP1050576.jpg
                  Last edited by monty; 21 February 2012, 00:51.

                  Comment


                    Re: Monty Show's "No Mercy"

                    Toppertje Monty Ga zo door,blijf je volgen

                    Mvg Crp

                    Comment


                      Re: Monty Show's "No Mercy"

                      Prachtige planten Monty, en dan met name de middelste en achterste, en wat een onwijs interessant stukje over buurtplant detectie, die had ik nog niet gelezen, bedankt MR. Enceclopedie

                      Comment


                        Re: Monty Show's "No Mercy"

                        P1050569.jpgHigh again,


                        We zijn er weer, The show must go on!

                        Vandaar laten we de dames eens even met rust in de tent en houden we ons met andere zaken bezig die ik nog steeds eens wilde proberen maar wat er nooit van gekomen is, enten.

                        Ik zat gisteravond in me kamer lekker van me jointje te genieten toen ik wat gesmiespel uit de kamerplantenhoek hoorde. Het leek wel gesnik. Toen ik nog beter luisterde hoorde ik idd een klagelijk jammerend verhaal. De vreemde ballenman met schaamblad was zijn hard aan het uitschudden bij me oude vingerplant. Ik heb me dat eens aan gehoort en zijn verhaal heeft me de hele nacht bezig gehouden.

                        Een kleine uitsnede uit dit gesprek:



                        Ballenmanmetschaamblad: "Jahman vingerplant gister was even een lichtpuntje in mijn leven maar ik ben eigenlijk al heel me leven niet gelukkig. Ik zit gevangen in een vreemd lichaam. Ik voel aan alles in me dat ik eigenlijk een vrouw had moeten worden maar nu zit ik hier vol met ballen, bah. Ik weed gewoon dat ik eigenlijk een vrouw ben maar er is ergens iets fout gegaan toen ze me in elkaar steelden.
                        Ik heb nog uit alle macht geprobeerd om vrouwelijke bloei eruit te persen maar het enigste wat me lukte was een paar miezerige pisteltjes en een paar extra zijvertakkingen met wat blad. Gelukkig ontdekte Meneer Monty dit wel en mocht ik nog even gezellig bij de dames blijven".


                        Vingerplant:"ja daar heb ik hem over gehoord hier. Meneer Monty zit vaak tot diep in de nachten hier te lezen en te typen over ons en ik zag idd dat hij veel aan't opzoeken was over wat er met je aan de hand zou kunnen zijn".



                        Vingerplant:"ik geloof je meteen. Ik heb als vingerplant normaal helemaal niks met mannen. Kan niet opschieten met ze en haat het haantjes gedrag al helemaal daarom ben ik ook een lesbovingerplant. Daarbij voel ik me gelukkig. Ik merkte meteen dat jij anders was".


                        Ballenmanmetschaamblad:"Zucht, ik zou willen dat ik je geluk kende. Gister had ik wel nog even een leuk momentje toen Meneer Monty stuifmeel bij me kwam melken. Ik moet helemaal niks van me ballen hebben en schaam me er ook diep voor vandaar dat ik die blaadjes er ook voor houd en ze zo ver mogelijk, op een steeltje, van me vandaan wil houden. Maar ik bedacht me dat als mijn leven toch verkloot is, ik dan wel nog blij kan zijn als ik met me pollen nog iets goeds kan doen. Maar wat bleek! Meneer Monty wilde me stuifmeel helemaal niet om daar dames mee te bevruchten , nee hij wilde er enkel even naar kijken en er foto's van maken. Toen zakte me de moed helemaal in mewortels. Nu staat ik hier, nutteloos en beschaamt, in dit rokerige hok wat ik helemaal niet fijn vind. Ik denk dat ik maar beter er zelf een einde aan ga maken en stop met drinken".

                        Vingerplant:" Kom op man, ow solly zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel kom op laat je kopje niet zo hangen. Overal is een oplossing voor. Ik heb Meneer Monty al heel gekke dingen zien doen hier en ik weed zeker dat hij je niet zomaar opgeeft hoor".




                        Tot zover de uitsnede uit dit gesprek.

                        Jullie begrijpen dat ik hier wel van wakker heb gelegen en het niet meer over mijn hart kreeg om hem te killen. steeds weer zie ik dan die wijsvinger vant fanblad over zijn steeltje gaan met het Krrrrr geluid erbij. Er moest dus een noodplan komen voor deze ballenmanmetschaamblad wat geboren is in een verkeerd lichaam.


                        Als experiment heb ik geprobeerd om op zijn onderstam een paar enten te zetten van een PPP. Als het allemaal lukt dan kan hij toch nog als vrouw trots door het leven gaan. Ik ben als volgt te werk gegaan:


                        P1050620.JPG
                        Vervolgens neem je een aantal stekken van de gewenste te enten plant. In mijn geval waren dit 6 stekken van een PPP die net in bloei schiet. Niet ideaal dus best neem je stekken van een in groei zijnde moeder maar bij gebrek aan beter moet ik het hiermee doen. Het is maar een experiment om van te leren. De gesneden stekken zet je direct na het snijden in water zodat deze geen lucht gaan trekken.
                        P1050622.jpg
                        Aansluitend heb ik de rareballenmanmetschaamblad ontdaan van zijn scheuten die ballen droegen. Idealer was het geweest om op een onderstam van een vrouw te enten en waar nog redelijk wat blad aan zit maar zoals hierboven reeds vermeld is het een experiment waar ik niks van verwacht enkel het leerproces. Ssst! niks zeggen tegen de ballenmanmetschaamblad he.
                        P1050624.jpg
                        Met een nieuw steriel mesje snij je dan een v vormige inkeping in de oksels van de onderstamplant. Doe dit heel voorzichtig met een snijdende beweging en niet drukken op het mes zodat je de vaatbundels niet dicht drukt maar schoon doorsnijd.
                        P1050625.jpg
                        Daarna heb ik in de wonden wat stek-gel gedaan. Ook de te plaatsen enten worden van een dun laagje gel voorzien. Gebruik geen klodders. overmaat schaad!
                        P1050629.jpg
                        De stekjes worden dan nog eens bijgesneden. Snij schuin door de oksel heen vanuit beide kanten zodat er een spits puntje ontstaat.
                        P1050632.JPG
                        Dit dip je ook even in de stekgel. Zoals gezegd niet te veel maar wel overal een dun laagje. Met stekpoeder werkt het ook hoor. Doe bovenstaande secuur maar snel om te voorkomen dat er luchtbellen in de vaten worden getrokken wat de onherroepelijke dood voor de ent zou betekenen.Wanneer er luchtbellen in de vaatbundels komen stagneert de capillaire werking en kan ze niet meer verdampen en zal afsterven!
                        P1050633.jpg
                        Vervolges plaats je de entjes in de v- inkepingen. Zorg ervoor dat het cambium van de onderstam het cambium van de ent minstens aan een kant raakt.
                        P1050635.jpg
                        Nu pakken we de ent-wond in met vochtige watten. Dit werkt als een soort gipsverbandje en houd alles mooi vochtig.
                        P1050636.jpg
                        Neem voldoende watten zodat alles stevig op elkaar zit en de stek een klein voorraadje vocht heeft.
                        P1050637.jpg
                        We gaan verder met repen huishoudfolie. Deze wikkel je strak rond de watten en hiermee kan je alles mooi dicht en stevig krijgen.
                        P1050638.jpg
                        Eventueel kan er nog een elastiekje omheen of zoiets om alles mooi op de plaats te houden. Ik heb er op de foto nog niks om maar ik heb het nog eens vastgezet met een tayrip. Niet strak hoor.
                        P1050640.jpg
                        P1050641.jpg
                        De rest van het proces gaat als boven beschreven bij iedere ent. Helaas was toen dus me batterij van me fotocamera leeg en heb ik de rest niet vast kunnen leggen. In totaal heb ik er 6 enten op gezet twee boven in de oksels, twee op een zijtak met de split methode en 2 helemaal onder in die ik in de bast het gezet (zoals men ook ogen ent).
                        P1050643.jpg




                        Word vervolgt, Grtz.

                        Last edited by monty; 21 February 2012, 15:48.

                        Comment


                          Re: Monty Show's "No Mercy"

                          mooi zeg, ben benieuwd naar de resultaten. ik vroeg me zelf al af of dit mogelijk was met wiet, ik wist wel dat het met bepaalde bomen ook werd gedaan. (stukje wortel met stukje blad)

                          succes!

                          Comment


                            Re: Monty Show's "No Mercy"

                            netjes hoor M

                            vooral die uitleg ivm enten :d

                            daar kunnen er weer veel wel iets mee :d

                            groetjes en keep it green !!
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              Re: Monty Show's "No Mercy"

                              Zeer interessant Monty, ben benieuwd wat daar uit komt
                              Verder gaat ie mooi, mooie toppen nu al
                              Succes verder, blijf alles lezen

                              Comment


                                Re: Monty Show's "No Mercy"

                                ghehehe monty aan de wijn wiet hips burb.ben beniewd en duim met je mee.

                                grt vapo

                                Comment

                                Bezig...
                                X