Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Monty Show's "No Mercy"

    Dat klopt idd. Die foto's stonden niet op de JD server. De orginele heb ik niet meer wegens een HD crash. dus ik kan ze ook niet meer terugplaatsen, jammer maar helaas.

    Comment


      Re: Monty Show's "No Mercy"

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      [ATTACH=CONFIG]116797[/ATTACH]


      Mijn redenatie achter, het handmatig plukken van de plant, het uitkloppen en heet uitspoelen van de wortel en de plant in zijn geheel ophangen om te drogen zijn:

      - Doordat ik geen schaar gebruik en alle blad er met de hand vanaf pluk zodat het met steel en al van de stam komt, onstaat er zeer weinig wondoppervlakte.
      Als je met een schaar je verse toppen knipt dan maak je gigantisch veel snijvlakken waarlangs er water uit je plant kan verdampen. Door dus handmatig te plukken zal er minder verdampingsoppervlak zijn waardoor de plant langzamer droogt. Alle vocht van wortel stam steel en blad zal via de huidmonden moeten verdampen.

      - Ik klop de kluit helemaal uit omdat ik de aarde ga hergebruiken. Met de hand kneed ik alle aarde en haarwortels van de kluit en dan word het laatste beetje er met HEET water vanaf gespoeld.
      De plant leeft nog gewoon en schrikt zich het apezuur. Ze zal geen water meer willen verdampen om haar turgor (celdruk) te behouden en de overgebleven huidmonden krampachtig sluiten. Dit heeft dan ook weer tot gevolg dat alles langzamer zal gaan drogen.

      - Dit alles brengt natuurlijk ook nog eens enorm veel stress met zich mee en ze zal zeker nog menig stresshormoon aanmaken. Ik ben van mening dat de plantprocessen ook langer doorgaan tijdens het afsterven van de plant als je die in zijn geheel ophangt om te drogen. Er worden nog veel afvalstoffen van de afbraak van het bladgroen afgevoerd richting de wortel. Z-meel word nog omgezet in suiker zolang ze nog in leven is, nitraatlevels zakken ook nog.

      Verder is het zo dat deze planten zich er nu eenmaal ook prima voor lenen. Ze zijn klein en robust gebleven en het bud/blad ratio lag wel erg ver aan de bud zijde. Het was gewoon weg niet de moeite om me schaar daarvoor plakkerig te maken. Bij een flinke struik is deze techniek dus bijna niet te doen.

      De eerst geoogste plant die eerst 3 dagen in het donker heeft gestaan met de pot van de kluit af (droogt dan ook al iets in allemaal) heeft zo 8 dagen gedroogd voor dat deze in de curepot kon. (steeltjes breken nog niet maar knakken nog scherp om). De plant bezit dan nog zoon 35% aan vocht. De eerste week moet je dan de curepot dagelijks goed luchten om het restvocht wat van binnen uit de buds naar de buitenkant trekt er uit te laten ontsnappen. Je wiet is dan licht aan het fermenteren. Zolang je een plop hoort bij het openen van de curepot is dit proces nog aan de gang en moet je blijven luchten. Als je takjes echt breken is het fermenteren ook doorgaans gestopt en kan de pot dicht blijven en koel en donker worden weggezet voor een poos.
      dank je wel mont het is nu duidelijk is iets voor de volgende ronde om te proberen die van mij zijn daar dus nu te lang voor.
      en verder op naar de kast je verdiend hem.En!!!!!!!je kan het mont met dat smerige gerste nat haha zet hem voort.

      grt je m8 vapo

      Comment


        Re: Monty Show's "No Mercy"

        Dikke vettige wiet heb je daar wist niet dat het al nieuwjaar was en zijn bazooka's niet illegaal ?
        En die wortelsnaps wanneer word die gebrouwen

        grtz
        sigpic

        Comment


          Re: Monty Show's "No Mercy"

          14-P1070959.JPGHigh again,






          04-P1070941.JPG 03-P1070940.jpg
          13-P1070956.JPG 05-P1070942.jpg
          Op aandriZe ploetert dus nog even voort. 10-P1070951.JPG
          06-P1070944.JPG 02-P1070934.jpg
          15-P1070932.jpg De jongste twee van't stel beginnen nu toch ook aan de herfstdagen van hun leven. De rechter licht iets voor op de linker en heeft ook een wat andere topstructuur. Beide maken echter een lekker dikke cola en compacte zij toppen, nice. Ben zeer tevreden over de 5 dames.01-P1070931.JPG
          09-P1070949.JPG De top zwangere bonsai moet nog even verder om de zaden helemaal rijp te krijgen maar is goed op weg.
          07-P1070947.JPG







          De tweelingzaadjes zitten nog knus tegen elkaar en rijpen nu mooi verder af. Hun honderden zusjes en broertjes in wording overigens ook al denk ik dat ik niet alles rijp krijg. We zullen zien.
          08-P1070948.jpg 11-P1070952.jpg

          12-P1070953.JPG
          Last edited by monty; 17 April 2012, 21:50.

          Comment


            Re: Monty Show's "No Mercy"

            Monty niet normaal meer man.Dat ziet er als een 10+ uit.
            Ook die foto's.Denk dat veel mensen blij mogen zijn met alle info en uitleg die we van jou krijgen.(ik wel heel erg).
            Bedankt voor de moeite die je er in steekt.
            Toppen zijn HIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA lol

            GR ED

            Comment


              Re: Monty Show's "No Mercy"

              Doodse stilte hier..

              Ff rukken!

              Suc6 en Smookse

              Comment


                Re: Monty Show's "No Mercy"

                Wow wat een toppen vol met trichomen, ben benieuwd wat je droog over houdt.
                Heel goed en duidelijk verslag

                Comment


                  Re: Monty Show's "No Mercy"

                  08-P1080066.JPG

                  High again,

                  01-P1080049.jpg
                  02-P1080051.jpg
                  Vanavond heb ik uiteindelijk dan toch de tweede jonkvrouw van de tweede garde geoogst.
                  Ik heb deze freule wel met de schaar geknipt en haar 8 zijtakken los van de stam geknipt.
                  Alles hangt nu te drogen.









                  09-P1080068.JPGIn de tent staan dus nu enkel nog de 2 12/12 dames en de zaaddragende bonsai.

                  03-P1080057.JPG





                  05-P1080060.jpg

                  06-P1080061.jpg
                  Attached Files
                  Last edited by monty; 20 April 2012, 01:11.

                  Comment


                    Re: Monty Show's "No Mercy"

                    Kan door de bomen het bos niet meer zien!

                    Comment


                      Re: Monty Show's "No Mercy"

                      Damn dat ziet er goed uit!!

                      Comment


                        Re: Monty Show's "No Mercy"

                        Foto 5 is SUPER!!!!

                        Wat een knotsen monty.....

                        Succes met de laatste loodjes!!!

                        Comment


                          Re: Monty Show's "No Mercy"

                          Je bedoelt door de knotsen de stammen niet meer zien weedjewel
                          nice

                          Comment


                            Re: Monty Show's "No Mercy"

                            P1080075.jpg
                            P1080134.jpgHigh again,

                            Maar weer even bijpraten. De als tweede, in zijn geheel geoogste, plant was droog genoeg om in de curepot te gaan. Nadat ik alle buds van de stam geknipt had bleef er 95 gram over. Dit is echter nog niet geheel droog dus het zal in gewicht nog iets afnemen maar ik ben, ook hier, zeker weer niet ontevreden over.

                            Haar zusje, die pas eergisteren met de schaar geknipt is, hangt nog te drogen maar is ook al bijna droog genoeg om de pot in te gaan.
                            Het droogt toch wel iets sneller als het met de schaar behandeld en los geknipt is in plaats van plukken met de hand.



                            P1080150.jpgDe potten in Montys rookkabinet raken dus langzaam weer lekker vol.









                            P1080139.jpgP1080137.jpgTwee dames nog te gaan Deze zullen nog een paar dagen staan denk ik.
                            Het oogstvenster is voor hun nu wel al geopend. Hoel
                            ang we het dan nog trekken valt dan nog te bezien. Heel lang zal het echter niet meer gaan duren voordat we de stekker eruit gaan trekken en de gehele run eens rustig kunnen gaan evalueren en te gaan genieten van de noeste arbeid.
















                            P1080130.jpg
                            Attached Files
                            Last edited by monty; 21 April 2012, 15:08.

                            Comment


                              Re: Monty Show's "No Mercy"

                              Nadat ik de bud van de stam geknipt had bleef er 95 gram over.
                              (was nog wel niet geheel droog edoch)

                              Comment


                                Re: Monty Show's "No Mercy"

                                Hi Again,

                                Dame nummer drie zit ook op de pot om te curen. Dit was een kleine 55 gram en is nog vrij vochtig de pot op gegaan om te fermenteren. Ook dit gaat dus nog slinken na verloop van tijd. Zitten nu dus van drie plantjes op zoon 235 gram. Hiervan blijft na curen dus wel minder van over dan dat het nu is denk een krappe 2 ons. Rest ons nog de twee overgebleven 12/12 plantjes en de bonsai.

                                2012-04-211.jpg

                                P1080164.jpgDe 2 12/12 freules staan dus nog steeds. De rechter is aanzienlijk verder in de bloei dan de linker terwijl ze toch samen in bloei schoten. Ook de topstructuur is wat anders. Ik bemerkte dit ook reeds bij de voorgaande dat er 1 fenotype is die harde compacte toppen maakt en de andere fenotype, die ook wat trager is, maakt een wat meer open topstructuur. Zelf denk ik dat er nog wel iets geselecteerd moet worden aan de Dubbelfun, snelle versie.


                                P1080163.jpg P1080169.jpgP1080173.jpg
                                P1080174.jpg

                                P1080216.jpg P1080186.jpg P1080170.jpg

                                P1080197.jpg

                                P1080195.jpg P1080204.jpg

                                P1080209.jpg P1080211.jpg

                                P1080201.jpg
                                Last edited by monty; 22 April 2012, 09:17.

                                Comment

                                Bezig...
                                X