Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Amnesia Haze

    Korting op 420shop
    Growers, smokers, en een ieder ander die mee leest, welkom in mijn topic.

    Na diverse runs dacht ik, laat ik maar weer eens een klein verslag gaan bijhouden.

    Mijn opzet.
    Ruimte L/B/H 180cm/120cm/deels 170cm deels 220cm
    Lampen groei, 1 x 400 W HPI-T kwik lamp
    Lampen bloei, 1 x 400 W HPS en 1 x 600 W HPS
    Kappen adjust a wings IMG_1172.jpg

    Afzuiging. Softbox 1000m3 filter 1500m3 Inlaat 350M3. Beiden temperatuur geregeld.

    Plan,
    Ik ga wederom Amnesia Haze kweken. Dit maal niet vanuit stekjes maar vanuit zaad. Ik laat er maximaal 30 ontkiemen, zo kan ik de planten iets ruimer zetten en heb ik nog een kleine ruimte om te staan.

    Voeding,
    Ik gebruik alles van Canna. De grond, Canna terra Prof, de voeding 3 druppels Rhitzotonic, Terra Flores, Boost en PK 13/14. Voor nood heb ik nog Terra Vega van Canna, Green Sensation van Plagron en Enzymes van Canna en Plagron. Deze gebruik ik echter vrijwel nooit.

    Bewatering,
    Automatisch via druppelaars. Voeding wordt uitsluitend gegeven door de ruimte 'onder' water te zetten. De duppelaars geven alleen regenwater.

    Start,

    Ik ontkiem anders dan de meeste doen. Ik gebruik stekblokjes van 40mmx40mm. Daar doe ik de zaadjes in. Ik pak 1 liter water en doe daar 2 ml rhitzitonic bij. Deze giet ik over de 'stekken'tray. Zet deze weg in mijn Secret Jardin DP90 die voorzien is van 2 x 55 Tneon grow. De temperatuur is rond de 24 graden.

    IMG_1169.jpg

    Zondag avond gestart dinsdag avond overgepot. Zie foto.

    IMG_1170.jpg
    Dinsdag avond waren er 28 van de dertig ontkiemd en lieten hun hoofdje zien. Deze direct overgepot in 0,7 liter potjes. Het gemakkelijke van de stekblokjes is is dat je deze eenvoudig overpot. De mini zaailingen kunnen hierdoor bijna niet beschadigen. Let wel op dat je ze direct overpot wanneer ze gun hoofdje laten zien aangezien de penwortel snel onder de tray uit schieten.

    De 28 ontkiemde zaadjes staan nu netjes onder de 400 HPI-T lamp. De overige 2 zijn nog niet zichtbaar.

    Hier nog wat foto's. Volgende update zal over een aantal dagen zijn.

    Gr Q

    IMG_1166.jpgIMG_1165.jpgIMG_1171.jpg

    #2
    Re: Amnesia Haze

    Hey Quattro,

    Leuk soortje. Ik ben benieuwd hierna, want deze staat nog op mijn lijstje. Ook je setup ziet er goed uit, dus zeker nteressant om te volgen voor mij.

    Maar je laat ze ontkiemen in het stekkenblokje en daarna plant je deze - met stekkenblokje - in de aarde? Maar het systeempje klinkt goed, 28 van de 30 is een mooi resultaat.

    Veel succes
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      #3
      Re: Amnesia Haze

      Ziet er netjes uit Quattro ,

      Intressante ontkiem manier zeker een xtje uit proberen , en van welke breeder zijn de Amneesjes

      Suc6 met je ronde op naar mooie toppen

      Comment


        #4
        Re: Amnesia Haze

        Zie ik nou bij foto 1 de spreader onderste boven hangen?????

        Verder ziet je opstelling er goed uit, en van welke breeder zijn de amnezen??

        Succes met je kweekje!!!

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Amnesia Haze

          Erg nette ruimte!! 28 amnezen je ben heel wat van plan. Mijn volgende run worden ook een paar amnezen.
          Lekkerste soort die er is!

          Zo ontkiemen werk perfect! Omdat het stekblokjes ook niet heel snel uit droogt maar lekker vochtig blijft.
          En met er uit halen, Breek je gewoon je blokje over midden en je kan het zaadje er schadeloos uithalen en planten.

          @Quattro.

          mooie spiegelkap. Werk zn ding echt super? heb je echt veel meer licht opbrengt, en je kan hem verstellen toch?


          Grtz chap. Ga je zeker volgen! veel succes!
          Smoke weed every day!

          Comment


            #6
            Re: Amnesia Haze

            @ justforfun

            In tegenstelling wat Chappie hierboven zegt plant ik ze met blokje en al in de grond. Stekken worden vaak ook geleverd met stekblokje. Deze zijn helemaal doorwortelt (als het goed is) en het is dan onmogelijk om het stekje zonder blokje te planten. Werkt perfect. Zie foto. Hier heb ik voor je een beetje grond opzij gedaan om te laten zien hoe het werkt. Deze Amnesia staat 4,5 week in de bloei. IMG_1174.jpgIMG_1173.jpg(was een stekje)

            @ Boosie
            Royal Queen Seeds

            @ THC dude
            Dat klopt. Spreader is gewoon erin geprikt om hem niet kwijt te raken. Lamp is voorlopig niet in gebruik. Op de laatste foto van mijn vorige post zie je dat ik hem helemaal niet in gebruik heb. Maar goed opgemerkt

            @ Chappie,
            Dit is een Adjust a Wing en heeft kleine hamerslag met coating. Of het echt werkt kan ik je niet zeggen. Ik heb met gewone hamerslagkappen ook redelijke resultaten behaald. Deze ruimte is wat groter dus vond een Adjust a Wing mooier staan haha. Ik vind het wil prettig dat deze te stellen zijn. Zo kun je in de groei je licht beter concentreren op een kleiner oppervlakte.

            Bedankt voor jullie reacties.
            Last edited by Quattro; 18 January 2012, 15:12.

            Comment


              #7
              Re: Amnesia Haze

              Ziet er goed uit quattro, succes met je run

              Comment


                #8
                Re: Amnesia Haze

                Waarom laat je dat plastic om die blokjes zitten? als je die weg haalt kunne je wortels ook op die hoogte door je pot heen groeien.
                En ik had idd de spreader op je kap zien liggen.

                Grtz

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Amnesia Haze

                    Nog ff een kleine vraagje ,

                    welke breeder heeft Reg Amnees , vanwege t stekken.

                    want sommigen zeggen dat je geFem zaadjes juist niet zou kunnen stekken omdat je meer kans zou hebben op herma's

                    Comment


                      #11
                      Re: Amnesia Haze

                      Thanks voor je antwoord. Inderdaad kan deze manier van ontkiemen makkelijk zijn. Ik hou het in gedachten.
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Amnesia Haze

                        Hier een kleine update.

                        De zaailingen groeien naar behoren. Kleine dagelijkse verschillen maar het wortelgestel is in volle gang. Bij enkele zie je de wortels aan de onderzijde. Ik verwacht dan ook binnen 3 dagen dat ze de hoogte in gaan.

                        De temperatuur is naar behoren. Rond de 24 a 25 graden met de lamp aan. Het valt me op dat een kwiklamp minder warm wordt dan een HPS. De lamp hang op ongeveer 35cm en de afzuiger staat op standje laag.

                        LV is wat laag. Maar voldoende voor mij. Ik heb nog nooit een LV van 70 gehad bij zaailingen. Hij schommelt tussen de 30 en 45%.

                        Ik ben serieus aan het nadenken om er twee waterfarmen tussen te zetten. Ik woon midden in een grote stad en wordt gek van al die zakken aarde. Aangezien ik ook palmen kweek valt het niet zo op maar toch. Een tuin van 7 bij 2 en elke 3 a 4 maanden 8 zakken aarde is ook teveel van het goede.

                        Een vriend van me kweekt met de GHE waterfarm. Ik denk dan ook dat ik zijn schema ga copieeren en 2 van deze waterfarms neer zet. Zo kan ik kijken in dezelfde ronde waar ik het mooiste rendment van kan halen. Is het verschil nihil dan overweeg ik om helemaal over te stappen.

                        Hier wat pics.

                        IMG_1180.jpgIMG_1179.jpg
                        Last edited by Quattro; 23 January 2012, 08:14.

                        Comment


                          #13
                          Re: Amnesia Haze

                          lokes Quattro ,

                          veel geluk met je nieuwe ronde he

                          vraagje !! welke breeder ist van amnee seeds ??

                          groetjes
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment


                            #14
                            Re: Amnesia Haze

                            Zie tweede post.

                            Royal Queens Seeds

                            Gr Q

                            Comment


                              #15
                              Re: Amnesia Haze

                              Een goedeavond allemaal,

                              Na 3 dagen zijn we weer een kleine stap verder. De plantjes zijn iets wat gestrek al zeg ik het zelf. Ik vind dit heel vreemd aangezien ik een 400W groei lamp gebruik. Normaal laat ik ze onder T-neon voor groeien en dan strekken ze minder. Wel ben ik benieuwd wat de kwik lamp brengt nadat ik ze heb overgepot. Ik denk dat ik dan pas het verschil ga merken. Hoop op kortere internodes aangezien het een haze soort is.

                              Zoals aangegeven heb ik een aantal waterfarms gekocht. Twee voor in het hok en 1 om op de vensterbank te zetten (dit voor wat groente). Vanmorgen de hydrokorrels goed schoongespoelt, voedingswater aangemaakt en zojuist de plantjes erin gezet. Aangezien ik alleen op aarde en cocos heb gekweekt ben ik benieuwd hoe het voeding geven me vergaat. Ik vond om eerlijk te zijn het aantal ml voeding wat ik moest toevoegen erg laag. Maar goed, schema is schema. Ik houd dan ook exact het schema van GHE aan. (gebruik ook hun voeding, flora grow, flora bloom en flora micro + PH- in poeder vorm)


                              Morgen of zaterdag pot ik de overige zaaolingen over. Dit in Bat-mix of Canna professional. Dan even alles een beetje schoonmaken en mijn druppelsusteem aan het aantal planten aanpassen. Ik zal in ieder geval een vergelijking kunnen maken met hydro en aarde. Al denk ik dat dit geen eerlijk vergelijk zal zijn aangezien ik best wat fouten zal maken met de hydrokweek. Ben immers een noob hierin.

                              Ik hoop op het beste en zal zeker mijn best doen.

                              Vragen opmerkingen en suggesties zijn welkom.

                              Gr Q

                              Afbeelding 004.jpgAfbeelding 001.jpgAfbeelding 002.jpgAfbeelding 003.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X