Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Amnesia Haze

Nu wordt het helemaal interessant. Die waterfarms heb ik ook opgemerkt en was ook van plan om ze een keertje te testen. Alleen al omdat ik iedere keer met die nieuwe zakken aarde moet sjouwen. Dat gaat opvallen een keer. En met die waterfarms voorkom je dat. Dus nog een reden om je draadje goed te volgen.

Maar gaat de goede kant op.

Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Zo, na een kleine twee weken weer een update.

DRAMA!

Aangezien de zaailingen weinig water nodig hebben en de waterfarm automatisch water geeft ben ik een aantal dagen niet bij de plantjes geweest. EC en PH was goed.
      In ieder geval dat dacht ik.

Woensdag,
      De aarde zaailingen staan er netjes bij. Mooi groen en beginnen aardig te groeien. De hydro zaailingen waren duidelijk overvoed. Mijn Eutech EC meter gaf echter 0,7 aan dus vond overvoeding nog al raar. Snel nieuwe ijkvloeistof gekocht en de meter geijkt. Wederom 0,7 a 0,8.

Vreemd.

Toch het water ververst en opnieuw de PH en EC bijgesteld.

Vrijdag.
      Afgelopen vrijdag was er totaal geen verbetering terwijl de aarde zaailingen er prachtig bij staan. (deze krijgen geen voeding want staan in bemeste grond. Dus aleen afgezuurd water).

Conclusie. Wellicht licht het aan de meter en is deze niet meer goed. Dus ik op mijn fietsje, met mach 3 over het fietspad naar de winkel. Aangezien ik op dat moment helemaal klaar was met die Eutech heb ik voor Bluelab EC meter gekozen. En deze paste kwa uiterlijk natuurlijk niet bij de PH meter van Eutech dus heb ook maar een bijpassende PH meter van Bluelab gekocht. Ja het oog wil ook wat .

Thuis aangekomen de PH meter in het water gezet en deze daar 24 uur in laten staan. Even callibreren en die is klaar voor gebruik. Maar de EC meter is fabrieks af gecalibreed. Dus deze meteen in een glas met kraanwater gezet en gaf 0,4 aan. Zag er dus goed uit. Daarna een glaasje voedingswater afgetapt en de meter erin gestoken. Ja hoor. 1,9 whahahaha. Wat een fiasco. Duidelijke overvoeding.

Direct een nieuwe vaten aangemaakt en de PH en EC bijgesteld. Zie foto.
      IMG_1209.jpgIMG_1210.jpg

Ik geef ze nog een week 18/6 licht en ga dan indien al mogelijk dieven. Daarna 2 dagen 18/6 en dan de stuur ik ze de bloei in. De EC en PH ga ik dagelijks controleren om verdere schade te voorkomen.

Onderstaande foto's zijn van zaterdag. Ondanks de zaailingen in de waterfarm en overvoed uit zien en gewoon lelijk zijn vind ik het raar dat deze (op een enkele na) veel meer gegroeid zijn dan de zaailingen in de aarde. Ik had juist het tegenovergestelde verwacht.

IMG_1206.jpgIMG_1205.jpg

Ik zal de volgende update eerder geven.

Vragen, opmerkingen en suggesties zijn uiteraard welkom.

Gr Q

Comment

Ja quattro, je heb wel goede meters nodig op hydro anders gaat het vet fout! Ik zou alleen niet zolang laten voorgroeien want ze krijgen water wat ze kunnen gebruiken.

Verder zien ze er netjes uit, ook je aarde planten staan er mooi bij.

Succes verder!

Comment

Hey THC,

Gisteren nog goed gekeken en de meeste hebben al 4 a 5 internodes. Dus direct de klok op 12/12 gezet. Laat de bloei maar komen. Foto's volgen snel.

Gr Q

(PH en EC blijven stabiel gelukkig)

Comment

ze staan er mooi bij.20 haze plantjes op een m2,dat gaat erg vol worden,ook gaan ze de lucht in schieten om het meeste licht te krijgen.je oude meter zou ik graag over nemenheb zat te ruil.

Comment

Lamp zo laag mogelijk hangen om strekken tegen te gaan. Amnesen kunnen heel hoog worden anders. En hoge LV is niet nodig bij zaadplanten. De hoge LV is nodig om stekplanten in leven te houden de eerste periode, omdat deze nog geen sterke wortels hebben (penwortel).

Comment

Dag mensen,

@ Tummble, PM me maar dan wil ik je hem wel toesturen. Wat heb je te ruil.

@ Jopey
                De lampen hang ik omhoog wanneer ik foto's maak. Daarna komen ze op 30 en 50 cm te hangen. Clipfannetje blaast netjes tussen de lampen en de bovenkant van de plantjes door. Spredder is ook toegevoegd.

Zo, een kleine week verder en nu 7 dagen op 12/12. Planten goeien mooi. De Hydroplanten gaan echt een stuk sneller dan de planten op aarde.

IMG_1226.jpgIMG_1227.jpgIMG_1228.jpg

Zie de duidelijke verschillen.

De PH Loopt gedurende de week iets op. Vandaag stond deze op 6,4. Iets wat te hoog maar moest het vat toch schoonmaken en verversen. (dit doe ik elke week) PH afgezuurd naar 5.6 en EC bijgesteld volgens GHE schema. Na meten was dit EC 1.1

Gedurende de week heb ik ook de schaar erin gezet. Ik heb een schijt hekel aan knippen en houd dus helemaal niet van die kleine fluffy toppen. Ik dief de laatste tijd dan ook altijd. Soms meerdere malen. Op dit moment heb ik de onderste twee a drie internodes vrijgemaakt. De meeste planten hadden er 5 tot 8. Indien nodig zal ik gedurende deze week nog meer snoeien. Al hoop ik niet dat dit nodig is aangezien ik het maar niets vind de plantjes stres te bezorgen. Al helemaal niet omdat het gefeminiseerde rotzooi is. (iemand nog Amnesia Haze Regular zaden? PM me maar, heb genoeg te ruil)

IMG_1230.jpgIMG_1229.jpg

Ik ben niet zo bang dat ze heel erg hoog worden zoals de meeste zeggen. Ja ze groeien lang door, maar bij de laatste twee runs (ook Amnesia) bleef de hoogte maximaal bij 1,35m. Dit inclusief pot. Aangezien ik nog ruimte heb om te schuiven kan ik altijd de kleintjes onde de 400W plaatsen en de grote onder de 600W. (ongeveer 40 cm in hoogte verschil in het hok)

De temperaturen zijn als volgt.
                Lamp aan maximaal 29 met een gemiddelde van 25,6 LV rond de 30%
                Lamp uit minimaal 17 met een gemiddelde van 18.1. LV rond de 54%

Aangezien het in een schuur staat vind ik de temperaturen acceptabel. Als verwarming, wanneer de lampen uit zijn, gebruik ik een 250W HPS in een DS60 die rechtstreeks in de ruimte met Amnesia uitblaast. Zo houd ik de temperatuur een beetje naar behoren. Oja een leuke bijkomstigheid is dat ik in de DS60 3 haze plantjes heb staan. Dus de stroom die betaald wordt om te verwarmen leverd me ook nog een lekker rokertje op haha.

Gr Q

Comment

Bezig...
                X