Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste kweekverslag

Korting op 420shop
    Hoi allemaal die in mijn topic meelezen.

Na alle ellende van vorige keer, heb ik mezelf voorgesteld om een kweekverslag te gaan maken. Dit om te kijken of ik dingen fout doe en om het na te lezen.. Ik heb de boel een beetje aangepast in mijn tentje en hopelijk zijn de problemen verleden tijd. Hopelijk zijn er nog mensen die mij kunnen helpen met wat tips voor als ik iets beter op een andere manier kan doen.

Ik ga deze keer scroggen en heb hiervoor 4 pp stekjesIMAG0057.jpg. Ik heb een 1,2 x 1,2 x 2,0m tentje.IMAG0058.jpg Ik heb een 500kub Wilco filterIMAG0059.jpg en ook nog 1 aan het einde van 500kub. Dit om de geur van vorige keer tegen te gaan. Ik gebruik de complete voedingslijn van exelent. IMAG0060.jpg En dit alles onder een 600w lamp.

Ik ben vandaag begonnen en heb 1 liter water aangemaakt met wortel extract en de ph waarde naar 5.8 gebracht. Ik ben benieuwd hoe de stekjes gaan aanslaan.

Word vervolgd,

Grtz biertje

Re: Mijn eerste kweekverslag

Suc6 Biertje, hopenlijk dat het weer net zo gaat meuren als de vorige keer alleen nu in de tent.

Comment

hoi bier,

die fan moet je niet recht op die stekken blazen
      ze hebben amper wortelstelsel en doen er alles aan om vocht vast te houden en op te nemen....(nu blaas je ze droog)
      trek een doorzichte vuilniszak over je potten dat de luchtvochtigheid omhoog gaat! (dit zullen ze heel fijn vinden)

suc6
      Last edited by misto; 23 January 2012, 14:21.
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

@ Mito: Heel erg bedankt voor de tip. Ik ga vandaag nog wat grote zakken kopen hiervoor. Het zijn flinke potten dus weet niet of ik wel wat geschikts kan vinden!

grtz bierje

Comment

Yep zo snel mogelijk een zakje o.i.d. er overheen zodat de LV zo hoog mogelijk blijft de eerste week. Lamp op een meter hoogte.
          Die temp/lv-meter moet altijd ter hoogte van de plantjes, niet bovenin je tent.
          Je mag er wel een kartonnetje overheen vouwen, zodat-ie in de schaduw staat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Geldt dat bij het kweken uit zaden ook, de fan niet rechtstreeks op je planten richten? Bij mij is dat wel het geval. Ik dacht dat de planten, de stammen alleszins, daar sterker van werden?

Comment

Ow. Ik dacht juist dat ik het beste boven in kon meten ivm dat het daar het warmst is. Zo zie ik dus dat er nog veel te leren valt voor me.

Net voor het eerst me eerste kweekje gewogen na 1 week te hebben gedroogt. Met zak eromheen is het 530gr. Niet slecht voor een eerste keer. Nu eens kijken wat ervanaf komt met 1 plantje minder en hopelijk geen ellende. Morgen zal ik nieuwe foto's plaatsen. Ga nu eerst achter die zakken aan. Moet ik gaatjes prikken in de zakken? En vanaf welke week moet ik beginnen met scroggen?

Grtz biertje

Comment

Hey Biertje,

Je zou toch niet gaan scroggen?
                heb nog een vraag wat waren je problemen vorige keer?
                over stank en overlast moet ik nog veel leren!.

Ga je zeker volgen.

Grtz chap
                Smoke weed every day!

Comment

Het eerste probleem was dat mijn planten geel begonnen te worden. Ook kregen ze paarse steeltjes. Ik dacht dat de schommelingen tussen dag en nacht temperatuur te groot waren. Maar dit was niet zo want de max temperatuur was toen 27graden en de min 19.8graden. Dit zijn piek en dal momenten dus maakte me daar niet zoveel zorgen over. Uiteindelijk bleek dus dat ik geen voeding gaf. Ik had wel alle suplementen maar geen voeding. Dit alles op een light-mix is niet bevorderlijk voor het plantje. De oplossing voeding gekocht en algenextract om de planten weer de juiste kleur te geven. Dit was redelijk goed gelukt al vond ik zelf.
                  IMAG0016.jpg
                  IMAG0018.jpg
                  IMAG0022.jpg
                  Het 2e probleem bleek dat mijn ph en ec meter niet goed was afgesteld. Ik heb dus al die tijd de verkeerde verhoudingen aan de planten gegeven. Uiteindelijk ijkvloeistof gekocht en de meters opnieuw afgesteld. Dit in combinatie met de voeding heeft de planten zeer goed gedaan.

Het 3e probleem was de geur die ik regelmatig in huis rook. Het Wilco filter filterde dus niet goed genoeg. Ben toen gaan kijken voor een grotere afzuiger 1000kub met een losse box. Maar vond dit een beteje te duur worden. 400 euries is ook voor mij net wat te veel. Uiteindelijk maar aan het uiteinde van de slang nog een Wilco filter van 500kub aangesloten en nu maar hopen dat het over is. Nu zal ik nog weinig ruiken maar na een week of 3 voorgroei zal de plant toch echt wel wat meer gaan ruiken.

4e probleem was dat mijn schakelklok kapot was gegaan en dat mijn plantjes 2 x ineens meer als 24 uur licht hadden gekregen. De schakelklok die ik bij de growshop had gekocht kon de piekspanning van de hps niet aan. (600watt)

De conclusie die voor mij gold was : Niet afgaan op wat een growshop allemaal zegt. Ik heb bij hen alles gekocht en heel duidelijk gezegd is dit alles wat ik nodig heb.
                  Ze kunnen je een hoop informatie geven maar je moet het toch echt zelf uitvogelen. (bijvoorbeeld dit forum goed doorlezen en mede vrienden/growers om hulp vragen)
                  Al met al bijna 500 gram voor de eerste keer van mijn plantje afhalen is niet verkeerd dacht ik zo. Met zo'n opbrengst zijn alle kosten die ik heb gemaakt wel weggewerkt en kan ik lekker mijn eigen rokertje gaan smoken.

Grtz biertje
                  Last edited by biertje; 23 January 2012, 21:42.

Comment

kweek je op aarde,dan de ph op 6.0 houden.de 5.8 word aangeraden voor cocco,s.grote boterhamzakken aan de binnenkant natspuiten,en 4 stokken in je aarde steken en de zak er overheen.prik er een paar gaatjes in,en de volgende dag iets meer,en dan nog meer.na een dag of 5 mag de zak eraf.

Comment

Niet teveel voeding geven de komende periode.

Comment

@ Tumbele Op mijn exelent voedingslijn kaart staat 5.8 Maar jij zegt dat ik dit beter op 6.0 kan doen. Mag ik vragen wat de reden hiervan is en wat het verschik zal zijn? Dit is pas mijn 2e keer en heb nog niet veel verstand mbt ph waardes. Ik heb me daarom de vorige keer precies aan die kaart gehouden.
                        Ook zal ik eens kijken of ik vandaag wat stokken kan scoren bij de intratuin. Ik heb zelf pedaalemmer zakken gekocht. Dit zou ook wel werken dacht ik zo toch?

@Jopey Ik geef de eerste 3 weken geen voeding. Alleen maar wortel extract en ph- voor afzuren van het water.

Comment

Gaat mooi zo toch
                          Over die geur gesproken; volgens mij hoort je filter een slag groter te zijn dan je afzuiger om effectief geur te bestrijden. Bijv. 500m3 afzuiger + 700m3 filter.
                          Ik ben ook maar een beginner, correct me if i'm wrong!
                          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

hey in verband met de ph had ik eens een topicje geopend met nogal veel uitleg
                            misschien geraak je er wel wijzer uit http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-veel-uitleg-D hier kan je dat eens lezen
                            deze keer zal alles wel vlotter verlopen want je hebt al veel gleerd tussendoor in ieder geval veel succes vlotjes moge alles vlotjes verlopen
                            LED there be light and fotosyhnteses was born

Comment

Zow vandaag voor de 2e keer wortel extract met 1 liter water gegeven aan de dames. Ik zie dat ze al aardag aangeslagen zijn. IMAG0061.jpg

IMAG0062.jpgIMAG0063.jpg
                              Wel ben ik er achter gekomen dat de binnen tent tijdens het verschijven kapot is gegaan. De zak die ervoor moest zorgen dat die wtaredicht zou zijn is geshceurd en zie dat er allemaal water op het beton ligt. Vandaag maar gelijk weer een nieuwe aanschaffen zodat ik de tent weer onder water kan zetten. Ik ben benieuwd wanneer ik me plantjes weer kan gaan toppen.
                              Gister avond tot de conclusie gekomen dat ik beter niets moest gaan veranderen. Scroggen is dus van de baan. Eerst eens kijken of ik met 4 plantjes net zo'n opbrengst kan genereren. En of ik zonder al te grote probelemen misschien nog wel meer kan draaien. Het is dan een mooie uitdaging voor mezelf.

Comment

Bezig...
                              X