Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3de ronde: 2x Morning Glory+3x Big Bang in 45 liter potten! Onder 600W phililps Lamp!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3de ronde: 2x Morning Glory+3x Big Bang in 45 liter potten! Onder 600W phililps Lamp!

Kap Adjust-A-Wing Avenger MEDIUM COMPLEET is binnen en opgehangen deze kap zou ook minder warmte moeten geven.
    As temp echt om laag gaat durf ik de 1000 watt er ook wel in te draaien.

Even 2 dagen testen.

Comment

Re: 3de ronde: 2x Morning Glory+3x Big Bang in 45 liter potten! Onder 600W phililps Lamp!

Goede kap heb je gekocht! Ga je veel plezier aan hebben. Mss heb je wat aan dit schema(zelf nooit echt een meerwaarde van ondervonden)
      schema.jpg
      Ik heb hem altijd op het 1ste gaatje v/d rand staan, dus net niet op de wijdste stand, met de lamphouder in het midden. Hiermee beschijn ik een 120x120 aardebak in een DR240w.
      Met een 1000watt zou ikzelf toch iets meer hoogte willen dan 2 meter, maar wie niet waagt wie niet wint.

Greetz Kitefreak
      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
      Blow it and you'll know it!!

Comment

oke, bedankt voor je info. Wat is volgens jouw de meerwaarde vergelijken andere kappen aangezien je geen gebruik maakt van alle standen van de kap?

Comment

Wat foto's van de nieuwe aanwinst.
          Attached Files

Comment

-Betere reflectie
            -Meer stralingsdiepte
            -Betere verspreiding
            -Minder hotspots
            -Veel afstelmogelijkheden(kan ook nadeel zijn, ligt eraan hoe je het bekijkt)
            -Degelijk en gaat lang mee

Hoe heb je de aardeaansluiting v/d kap aangesloten??
            Met de spreader erop krijg je wel een grotere darkspot. De kap heeft daar al een beetje last van onder de lamphouder en schuin eronder/achter. Ik heb de spreaders nooit gebruikt en liggen nog nieuw in de verpakking.
            Is je kap nou verbogen aan de rand??
            Ook heb je de spankabel niet correct gemonteerd! Bekijk stap 5 en 6 nog maar eens goed. Vind ik de circulatiefan op een wel hele aparte plaats hangen, ook voor je warmte weg te blazen.

Greetz Kitefreak

Comment

Bedankt voor je info! top!
              Mijn kap is niet verbogen aan de randen.
              De fan staan zo dat het over/tegen en onder de lamp blaast dit zo toch moeten zorgen dat je beter cooling krijgt van de lamp?
              Ik zie het op de tekening mijn fout ik zal dit recht zetten.
              Andere vraag, dit touwjes aan te spannen heeft de eene kant 1 baltje om achter te hakken en de andere kant 2 baltjes om achter te hangen waar is dit voor? ik kan niks in het schema hierover terug vinden.

Comment

goed bezig fast en een goeie kap succes verder met de kap

Comment

Vandaag nieuwe slangen gehaald voor de aanvoer van verse lucht, nu word lucht op de zelfde kamer gehaald als de lamp staat.
                  Nu ga kouder lucht halen uit een andere kamer en hopelijk zakt de temp dan nog veder. De temp ligt nu tussen de 26 a 27 graden. Ik naar 24 a 25 graden komen zodat als nog in deze tent de 1000W aan kan zetten.

Comment

Je kap lijkt op 2 foto's toch echt wel verbogen op de plaats waar de spankabel bevestigd is.(rechtsboven)

Maar hoor je wat je zegt? ''beter cooling krijgt van de lamp?'' Wat wil je wegblazen? Stralingswarmte? Stralingswarmte kan je niet wegblazen!
                    Vergelijk het maar met de zon en een koel briesje die af en toe voorbij komt. Is die zon dan koeler als dat briesje waait? Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet.
                    Klip die fan gewoon ergens op een buis. Op een hoogte tussen de lamp en je planten. Richting maakt niet zoveel uit in zo'n kleine tent en 1 fan, op de laagste stand, is meer dan genoeg. Zelf gebruik ik hem alleen in de laatste weken v/d bloei.
                    Het 2de balletje zit daar voor extra grip tijdens het verstellen v/d kap.

Als je de omgevingstemperatuur wil verlagen zal je toch echt zwaarder moeten afzuigen. Koelere lucht zal hierbij deels helpen, maar nooit genoeg voor je 1000watt, sorry. Een 1000watt heeft zeer veel stralingswarmte en is alleen een meerwaarde als je het klimaat 100% in orde hebt en onder controle houd.

Greetz kitefreak

Comment

Duidelijk! bedankt.

Ik haal nu verse koele lucht uit een andere kamer maar de temp wil niet veder zakken als 26 graden. Dus deze setup gaat geen 1000W halen.

Kan dit wel met de volgende setup:

---------- Post added at 15:48 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

Nog is 95 gram Morning Glory droog in potten gestopt. zal er nog foto's van maken.
                      Totaal nu op 295 gram nog 1 Morning Glory te gaan + de durban pioson nog.
                      De laaste morining glory ga ik rond 6 uur knippen foto volgen nog.

Comment

Laaste morning glory geknipt deze heeft de volle 10 weken gestaan en plakt flink.
                        Attached Files

Comment

Geen van jullie expers heeft een idee?
                          Niemand...

---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 17:13 ----------

Nog een dame droog in de potten 60 gram Morning Glory.
                          Totaal nu op 350 gram nu nog wachten op de durban pioson.
                          Veel meer dan 400 zal het nog worden denk ik.
                          Valt een beetje tegen maar dat zat er ook wel in 2 weken boven de 30 graden te hebben gedraait.

Comment

Hoelang duurt het voordat de plant van 100% milky naar 50% amber 50% milky overgaat?

Comment

Ik heb nog even geduld met Durban Poison begint licht beetje amber te worden ik verwacht in het weekend echt wel te kunnen knippen.
                              Geef haar op dit moment bijna geen water meer. hopen dat dit het de afbloei versnelst, de toppen zijn lekker hard en vol hars.

Eerst dame zonder pk13/14 bevalt mee prima toppen voelen hardere aan.
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X