Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek met inductie 300w icm (nog) 2 led-tl's 40w 5 x nothern lights

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek met inductie 300w icm (nog) 2 led-tl's 40w 5 x nothern lights

    Korting op 420shop
    Zo, mijn eerste kweek, ik hoop dat ik weet waar ik aan begin,
    heb veel gelezen en weet nog steeds een aantal simpele dingen niet zoals:
    Wat moet ik nou meten met die EC en PH? Het water wat ik de platen geef toch?
    En hoe nat moet die grond precies zijn?
    En wanneer en hoe precies moet je overpotten?

    Hier iig een lijst met de aangeschafte shit:

    - Inductie Smart 300 watt incl reflector 2100k met tijdschakelaar (kweekotheek.nl)
    - 2x Led-tl's 20 watt (die rooie met 660nm) wil uiteindelijk vijf of zes stuks
    - 1x Armatuur Secret Jardin propagator met 2 tl's van 55w per stuk 6500k (desjop.nl)
    - 1x Homebox S Silverline
    - 2x RUCK buisventilatoren RK 125 L 330m3 (een voor in- ander voor uitlaat incl airsock + fan controller thermo)
    - Koolstoffilter 250 kuub
    - Juiste meters: TEC-HU voor PH en EC, Tensio meter van Blumat, Grond vocht meter, meters zijn goed geijkt)
    - Verwarming Econo-Heat 400 watt met TFA Thermo-Timer
    - Grond / voer / PH: Plagron wormenmest, HY-PRO Starter Pack Hydro, Canna PH + (PH - zit in HY-PRO pakket)
    - Zaad van Hy-Seed, 5 x Nothern Lights Autoflowering
    - 6 potten 11 liter (maar eerst heb ik ze nog in kleine potjes staan, zie onderstaande foto's)

    Dus aan de spullen kan het iig niet meer liggen . Ik heb trouwens niet alles toegevoegd aan de lijst hierboven,
    afvoerslagen, easygliders, enzo heb ik uiteraard, maar is verder niet zo boeiend.

    Hier vast een paar foto's van de plantjes tot nu toe. Op 31 januari kwamen ze net boven de grond.
    Alleen valt me nu al op dat het blad een beetje begint te krullen.
    Verder zien ze er goed uit, alle zaden zijn uitgekomen btw.

    De 5 zaden heb ik in zo'n klein bakkie gedaan met jiffy's en daarna in kleine potten met wormenmest.
    Ik gebruik twee plantenspuiten voor het water geven.
    Een met regenwater, PH van 6.2
    Ander ook met regenwater, PH van 6.2 en EC van 1.8 (bij de andere heb ik niks gedaan aan EC waarde)
    1 keer heb ik ze tot nu toe water gegeven met de voedingsstoffen en de rest iedere keer
    alleen regenwater met juiste PH. That's it for now.

    Tips zijn zeer welkom, ik ga deze kweek veel updaten voor degene die het wil volgen.

    Grtz Giet
    Attached Files

    #2
    Re: 1ste kweek met inductie 300w icm (nog) 2 led-tl's 40w 5 x nothern lights

    Het ziet er allemaal netjes uit ,met de plantjes is niets mis .
    Ik zou op dit moment de grond niet te nat maken laat het plantje maar lekker wat worteltjes maken .
    Als je ze toch wat water geeft ,geef dan een beetje aan de rand van de potjes zodat de de wortels naar het vocht moeten zoeken dan ggan ze een mooi kluitje vormen.

    succes met je kweek.

    grtz..
    Led's grow !

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek met inductie 300w icm (nog) 2 led-tl's 40w 5 x nothern lights

      Vergis je niet in de plantenspuit, want als je voeding over de bladeren van de plant spuit, dan heb je een probleem.

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek met inductie 300w icm (nog) 2 led-tl's 40w 5 x nothern lights

        Oorspronkelijk geplaatst door Bodos View Post
        Het ziet er allemaal netjes uit ,met de plantjes is niets mis .
        Ik zou op dit moment de grond niet te nat maken laat het plantje maar lekker wat worteltjes maken .
        Als je ze toch wat water geeft ,geef dan een beetje aan de rand van de potjes zodat de de wortels naar het vocht moeten zoeken dan ggan ze een mooi kluitje vormen.

        succes met je kweek.

        grtz..
        Thanks voor de tip, ik heb het meegenomen maar er zijn helaas wat dingen mis gegaan.
        De temperatuur is een paar keer onder de 19 graden geweest (meer dan 9 graden verschil met overdag)
        De pH is niet altijd netjes op orde geweest.. en ik heb per ongelijk teveel voeding in een keer gegeven waardoor
        bladeren geel werden. Maar ik heb heel veel geleerd, dus de volgende moet goed gaan.
        Over een kleine 2 weken kan ik vertellen hoe ze smaken!

        grtz gietwiet

        ---------- Post added at 15:46 ---------- Previous post was at 15:45 ----------

        Thanks, daar had ik wel al rekening mee gehouden, uiteindelijk heb ik helemaal geen bladvoeding meer toegediend verder.
        Dat wordt iets voor de volgende ronde!
        grtz gietwiet

        Comment

        Bezig...
        X