Zo, mijn eerste kweek, ik hoop dat ik weet waar ik aan begin,
heb veel gelezen en weet nog steeds een aantal simpele dingen niet zoals:
Wat moet ik nou meten met die EC en PH? Het water wat ik de platen geef toch?
En hoe nat moet die grond precies zijn?
En wanneer en hoe precies moet je overpotten?
Hier iig een lijst met de aangeschafte shit:
- Inductie Smart 300 watt incl reflector 2100k met tijdschakelaar (kweekotheek.nl)
- 2x Led-tl's 20 watt (die rooie met 660nm) wil uiteindelijk vijf of zes stuks
- 1x Armatuur Secret Jardin propagator met 2 tl's van 55w per stuk 6500k (desjop.nl)
- 1x Homebox S Silverline
- 2x RUCK buisventilatoren RK 125 L 330m3 (een voor in- ander voor uitlaat incl airsock + fan controller thermo)
- Koolstoffilter 250 kuub
- Juiste meters: TEC-HU voor PH en EC, Tensio meter van Blumat, Grond vocht meter, meters zijn goed geijkt)
- Verwarming Econo-Heat 400 watt met TFA Thermo-Timer
- Grond / voer / PH: Plagron wormenmest, HY-PRO Starter Pack Hydro, Canna PH + (PH - zit in HY-PRO pakket)
- Zaad van Hy-Seed, 5 x Nothern Lights Autoflowering
- 6 potten 11 liter (maar eerst heb ik ze nog in kleine potjes staan, zie onderstaande foto's)
Dus aan de spullen kan het iig niet meer liggen
. Ik heb trouwens niet alles toegevoegd aan de lijst hierboven,
afvoerslagen, easygliders, enzo heb ik uiteraard, maar is verder niet zo boeiend.
Hier vast een paar foto's van de plantjes tot nu toe. Op 31 januari kwamen ze net boven de grond.
Alleen valt me nu al op dat het blad een beetje begint te krullen.
Verder zien ze er goed uit, alle zaden zijn uitgekomen btw.
De 5 zaden heb ik in zo'n klein bakkie gedaan met jiffy's en daarna in kleine potten met wormenmest.
Ik gebruik twee plantenspuiten voor het water geven.
Een met regenwater, PH van 6.2
Ander ook met regenwater, PH van 6.2 en EC van 1.8 (bij de andere heb ik niks gedaan aan EC waarde)
1 keer heb ik ze tot nu toe water gegeven met de voedingsstoffen en de rest iedere keer
alleen regenwater met juiste PH. That's it for now.
Tips zijn zeer welkom, ik ga deze kweek veel updaten voor degene die het wil volgen.
Grtz Giet
heb veel gelezen en weet nog steeds een aantal simpele dingen niet zoals:
Wat moet ik nou meten met die EC en PH? Het water wat ik de platen geef toch?
En hoe nat moet die grond precies zijn?
En wanneer en hoe precies moet je overpotten?
Hier iig een lijst met de aangeschafte shit:
- Inductie Smart 300 watt incl reflector 2100k met tijdschakelaar (kweekotheek.nl)
- 2x Led-tl's 20 watt (die rooie met 660nm) wil uiteindelijk vijf of zes stuks
- 1x Armatuur Secret Jardin propagator met 2 tl's van 55w per stuk 6500k (desjop.nl)
- 1x Homebox S Silverline
- 2x RUCK buisventilatoren RK 125 L 330m3 (een voor in- ander voor uitlaat incl airsock + fan controller thermo)
- Koolstoffilter 250 kuub
- Juiste meters: TEC-HU voor PH en EC, Tensio meter van Blumat, Grond vocht meter, meters zijn goed geijkt)
- Verwarming Econo-Heat 400 watt met TFA Thermo-Timer
- Grond / voer / PH: Plagron wormenmest, HY-PRO Starter Pack Hydro, Canna PH + (PH - zit in HY-PRO pakket)
- Zaad van Hy-Seed, 5 x Nothern Lights Autoflowering
- 6 potten 11 liter (maar eerst heb ik ze nog in kleine potjes staan, zie onderstaande foto's)
Dus aan de spullen kan het iig niet meer liggen
![](https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/core/images/smilies/icon_e_wink.gif)
afvoerslagen, easygliders, enzo heb ik uiteraard, maar is verder niet zo boeiend.
Hier vast een paar foto's van de plantjes tot nu toe. Op 31 januari kwamen ze net boven de grond.
Alleen valt me nu al op dat het blad een beetje begint te krullen.
Verder zien ze er goed uit, alle zaden zijn uitgekomen btw.
De 5 zaden heb ik in zo'n klein bakkie gedaan met jiffy's en daarna in kleine potten met wormenmest.
Ik gebruik twee plantenspuiten voor het water geven.
Een met regenwater, PH van 6.2
Ander ook met regenwater, PH van 6.2 en EC van 1.8 (bij de andere heb ik niks gedaan aan EC waarde)
1 keer heb ik ze tot nu toe water gegeven met de voedingsstoffen en de rest iedere keer
alleen regenwater met juiste PH. That's it for now.
Tips zijn zeer welkom, ik ga deze kweek veel updaten voor degene die het wil volgen.
Grtz Giet
Comment