Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smokeyhaze en zijn baby's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Smokeyhaze en zijn baby's

    Korting op 420shop
    Aaaah wat lekker weer om eens een verslagje te maken
    Na een succevolle buitenkweek heb ik besloten om me maar weer eens te verdiepen in de kunst van binnenkweek.
    Want ik moet toegeven de voordelen zijn toch opmerkelijk.
    Voor deze kweek heb ik natuurlijk de nieuwe nodige instrumenten aangekocht.

    Setup:

    Zaad
    Jack Herer 2x Greenhouse
    Lemon Skunk 2 x Greenhouse


    Homebox s 80x80x160
    G-tools afzuiger met fancontroller 420m3
    250watt phillips(groei)+vsa
    400watt phillips (bloei)+vsa Ja we gaan toch voor een paar grammetjes
    relais+timer
    Koolstoffilter
    2x Hurricane clip
    Boneco luchtbevochtiger
    Hotbox heatwave verwarmingsmat met thermostaat 77x77
    ph-meter
    4x 18 liter potten

    Plagron growmix
    De hele lijn van aptus EXTREME schema reg,startboostr,topboostr,p-boost,k-boost, camgboost,enzym+
    A & b voeding bcuzz


    Jaja kzie het volledig zitten
    Last edited by SmokeyHaze; 8 February 2012, 10:47.

    #2
    Re: Smokeyhaze en zijn baby's

    DSC02603.jpgDSC02604.jpgDSC02605.jpgDSC02606.jpgDSC02607.jpg

    Dit zijn dan de 1ste pics van de baby's en de tent met zen setup,
    vorige week woensdag ontkiemd, vrijdag geplant
    Foto's zijn vandaag getrokken.

    Temp tussen 22-29
    Vocht % 60-75

    Ze hebben het volgens mij naar hun zin

    Comment


      #3
      Re: Smokeyhaze en zijn baby's

      Als je naar de schaduw op de wanden kijkt, zou je de kap nog wat verder dicht kunnen vouwen, zodat er meer licht op de plantjes komt.
      Dat gaat een vol tentje worden
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Smokeyhaze en zijn baby's

        Hej had er nog niet bij stilgestaan maar je hebt idd een punt xD
        de kap stond nog zo van de vorige run.

        Thanx vr de reactie

        Comment


          #5
          Re: Smokeyhaze en zijn baby's

          Suc met je kweek, setup ziet er goed uit.
          Zet idd je lamp effe goed.

          Comment


            #6
            Re: Smokeyhaze en zijn baby's

            Hey Smokey,
            Leuke setup voor eerste binnen kweek!
            Als je bang bent voor te hoge planten zou je eventueel ook kunnen scroggen? Al is het wel het leukst om de plant lekker te laten gaan vind ik zelf.
            Weet je zeker dat je een hpi lamp er boven hebt? het licht lijkt zo geel.

            Gr Ekkel.
            Houw mezelf scherp met een flessie en wat hennep

            Comment


              #7
              Re: Smokeyhaze en zijn baby's

              Hej ekkel het is niet men 1ste keer binnenkweek hoor

              Na een succevolle buitenkweek heb ik besloten om me maar weer eens te verdiepen in de kunst van binnenkweek


              Dit zijn enkele foto's van de vorige run binnen DSC02562.jpgDSC02567.jpgDSC02572.jpgDSC02573.jpgDSC02584.jpgDSC02596.jpgDSC02597.jpg

              En dat scroggen heb ik ook overwogen maar ga het volgende keer doen, omdat ik wss mijn set up over een maand in de kelder zet, dus word verplaatsen moeilijk met een scrognet.
              Als ik ze juist top en niet te lang op 18/6 houd zou het moeten lukken.
              En de Lamp is wel degelijk de goeie
              Last edited by ceBep; 8 February 2012, 20:17. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd

              Comment


                #8
                Re: Smokeyhaze en zijn baby's

                Was even op zoek naar de perfecte bodemtemperatuur en kwam dergelijke tegen
                Bodemtemperatuur
                Het verhogen van de bodemtemperatuur zorgt ervoor dat de chemische reacties sneller verlopen en het versnelt de opname van voedingsstoffen.De ideaale bodemtemperatuur ligt tussen de 18 en 23 graden Celsius.Je kunt de grond kunstmatig verwarmen met speciaal daarvoor verkrijgbare verwarmingsmatjes of strips of met andere elementen. De grond wordt ook warmer als je de potten op blokken boven de vloer zet,zodat de warme lucht er onderdoor kan stromen. Als je dit doet heb je waarschijnlijk geen extra warmtebron nodig.Zorg dat de grond of de voedingsoplossing nooit warmer dan 25 graden Celsius wordt.Daarboven droogt de grond uit en worden de wortels gaar gekookt.

                Mss wel interessant om te weten

                Comment


                  #9
                  Re: Smokeyhaze en zijn baby's

                  ziet er high uit !! haha nice !
                  One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

                  Comment


                    #10
                    Re: Smokeyhaze en zijn baby's

                    Hej smokers

                    We zijn een weekje later en de baby's zijn al gegroeid tot volwaardige kleuters ziehier

                    DSC02612.jpgDSC02613.jpg

                    Ze krijgen momenteel drinkwater afgezuurd tot 6.2 met regulator, enzym + en wat startbooster,
                    maar niet overdreven want ze zijn nog kleintjes
                    Temp 20-28 en lv 60-70

                    Had vorige week wel wat last met temperaturen tot 30 graden,
                    en had wat krom trekkende blaadjes hierdoor.
                    Chauffage wat minder gezet en ziezo opgelost.


                    Vandaag zitten we aan groei dag 10
                    Op dag 15 wordt er getoppt en op 12/12 overgeschakelt
                    Last edited by SmokeyHaze; 15 February 2012, 15:05.

                    Comment


                      #11
                      Re: Smokeyhaze en zijn baby's

                      Jaja we zijn weer een weekje later en met de schatjes gaat alles goed xD

                      Lampen uit
                      DSC02615.jpgDSC02616.jpgDSC02617.jpgDSC02619.jpg

                      Lampen aan
                      DSC02621.jpg

                      Info:
                      Min temp 20
                      Max temp 27
                      Gem lv 65 %
                      Gem Hoogte 16cm
                      Groeidag 17
                      Last edited by SmokeyHaze; 23 February 2012, 20:48.

                      Comment


                        #12
                        Re: Smokeyhaze en zijn baby's

                        Deze Maandag getopt en de onderste scheuten weggehaalt (de opbrengst is toch nihil en waar deze energie niet naartoe gaat gaat deze naar de overige scheutn)

                        Hoe moet ik mijn wietplant toppen?
                        Toppen is hetzelfde als snoeien. Als je wietplant te hoog wordt dan kun je deze dus kleiner maken, maar wat het mooiste is, je krijgt twee hoofdtoppen! Ze worden dan niet zo dik als een enkele top, maar samen levert het je wel meer op. Let er wel op dat niet alle soorten planten van toppen houden
                        wietplant_toppen1.gif

                        Hier zie je de plaats waar je het topje af moet knippen, dit is gemarkeert met een rood lijntje. Je kunt het stengeltje door knippen met een schaar of het er netjes vanaf trekken. Wat je dus doet is je haalt de bovenste scheut van de hoofdstam af. Je kunt nog tot 2 vertakkingen dieper toppen, zo houd je de planten klein.
                        wietplant_toppen2.gif

                        Bij 2 zit het getopte gedeelte, de nummers 3 zijn de ontwikkeling van 2 hoofdtakken en straks dus twee hoofdtoppen. Toppen kun je doen op het moment dat je wietplant minimaal 3 vertakkingen heeft, de bladervertakkingen niet meegetelt. Blijf niet aan de gang met toppen je krijgt uiteindelijk een hele hoop takjes met daaraan minder wiet..
                        wietplant_toppen3.gif
                        Na 2 weken kun je zien dat er twee hoofdtakken aan het ontstaan zijn. Experimenteer gerust met dit 'toppen', zolang de plant groeit en niet bloeit zal de plant zich meestal in de loop van de groei gewoon weer herstellen. Wiet is nou eenmaal onkruid en is uiteindelijk erg sterk. ongeveer twee weken voordat de bloei begint kun je nog toppen.

                        Zie hier het verschil tussen toppen en niet toppen
                        Op deze afbeelding zie je duidelijk het verschil tussen een plant die niet getopt is en een plant die wel getopt is. Op de linker afbeelding zie je dat er een enkele top groeit, op de rechter afbeelding zie je duidelijk dat er twee toppen

                        resultaat_toppen.gif

                        Hoe ziet een getopte wietplant eruit?
                        Op bovenstaande afbeelding zie je een getopte wietplant. Ook hier is het toppen van de wietplant prima gelukt. De middelste scheut, het verlengde van de hoofdstam, groeit niet verder meer terwijl de twee linker scheuten harder gaan groeien. Hier zullen twee toppen gaan ontstaan en de opbrengst zal hoger zijn dan niet getopte planten, wel is het nadeel dat je wat meer werk hebt bij het oogsten van de dames.
                        toppen_resultaat_1.gif

                        Wanneer moet ik mijn wietplant toppen?
                        Toppen doe je pas als het plantje minimaal 15 cm hoog is. Van belang is ook dat je minimaal 2 zijtakken hebt voordat je kunt toppen. Het kan namelijk zijn dat je plantje 15cm hoog is maar nog nauwlijks zijtakken heeft, dan zit je plantje te ver van de lichtbron af.


                        licht
                        Gisteren(woensdag) op 12/12 omgeschakeld na 2 weekjes en een half voorgroei.
                        Moest ik plaats hebben voor men grotere tent had ik wel nog een weekje gewacht maar wil max 80-100 cm behalen.

                        Omwille van de lekkere geur die ze afgeven heb ik nu al men filter moeten plaatsen( voor onnodige last te vermijden)
                        Aangezien ik een 80x80 cm oppervlak was ik genoodzaakt om mijn afzuiger buiten te tent te leggen.
                        Om te voorkomen dat deze zou vallen en om de afstand van afzuiger filter o kort mogelijk te maken heb ik het zo opgelost.
                        DSC02622.jpgDSC02623.jpg

                        ff izomo plaatje afgesneden en zo op mijn skelet gelegd vn men tent, afzuiger hier op vastgemaakt.
                        Is stabiel en makkelijk, kan nu de filter regelen zonder de tent open te maken.
                        Heb tijdelijk de afvoerbuis nog niet gelegd, is ook nog niet nodig vind ik.

                        Voeding

                        Ja iets heel belangrijk in dit stadium, persoonlijk krijgen ze niet veel van mij.
                        Enkel wat startbooster, regulator en enzym+ maar dit ook met mate en niet de voorgeschreven hoeveelheid.
                        Is ook niet nodig ze zouden groot en sterk worden zonder maar iets van voeding omwille van de growmix die rijk is aan voeding.
                        Maar de regulator zorgt toch voor die stress-relief en de korte internodes, die startbooster geeft ze toch weer dat extra en enzym + geef ik voor een rijker bodemleven.
                        Van A & B voeding is nog geen sprake en deze wordt pas volgende week toegevoegd maar ook met mate.
                        Overvoeding is iets waar velen een fout aan maken, zeker "aanvoelers" zoals ik die het zonder ec meter doen.

                        Enjoy
                        Last edited by SmokeyHaze; 1 March 2012, 22:14.

                        Comment

                        Bezig...
                        X