Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik heb vorig jaar een plant groot gebracht zonder lampen enz.

    heb hier ook een foto van

    dit jaar ben ik vroeg begonnen en heb ze in een vitrinekast gezet

    ook daar heb ik foto's van gemaakt

    ik had 3 stekjes gekregen

    en 2 zaadjes gepland

    nu gaan de planten hard ophoog en niet erg in de breete kan dit komen door lampen die te hoog hangen?

    de warmte is ook aan de hoge kant (rond 30 graden)

    en heb de zaailingen tussen muizenvallen gezet (zodat ze niet omverwaaien)

    heb er een 60 watt lamp boven hangen (oude soort disco lamp) warmte produceert deze dus wel

    hebben jullie nog tips/?

    wat doe ik goed en wat verkeerd?





    SAM_1044.jpg

    SAM_1052.jpgSAM_1054.jpgSAM_1056.jpgSAM_1055.jpgSAM_1053.jpgSAM_1051.jpgSAM_1050.jpgSAM_1049.jpgSAM_1048.jpgSAM_1047.jpgSAM_1046.jpgSAM_1045.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

    Oorspronkelijk geplaatst door saak View Post
    hallo,
    Hoi saak

    ik heb vorig jaar een plant groot gebracht zonder lampen enz
    Top dat het gelukt is!

    nu gaan de planten hard ophoog en niet erg in de breete kan dit komen door lampen die te hoog hangen?
    Ja, je planten strekken als je onvoldoende licht hebt of je lamp er te ver vanaf staat. Ook als je veel planten bij elkaar hebt staan gaan ze sneller de hoogte in dan de breedte

    de warmte is ook aan de hoge kant (rond 30 graden)
    Wat kan je veranderen om deze richting de 24 te krijgen? (afzuiging.....)

    en heb de zaailingen tussen muizenvallen gezet (zodat ze niet omverwaaien)
    Beter laat je fan zachtjes rond blazen dat ze een beetje wapperen, je bladeren kunnen in dezelfde periode meer gas omzetten waardoor er dus meer stofwisseling plaatsvind tevens krijg je sterkere stammen.
    Die muizenvallen zou ik wel achter de hand houden voor andere plagen

    heb er een 60 watt lamp boven hangen (oude soort disco lamp) warmte produceert deze dus wel

    Warmte is niet wat we zoeken, we moeten bruikbaar licht hebben!, (blauwe spectrum met groeien; rood met bloeien)
    Beter vervang je die 60w Discobal voor een 75w HPI (groeilamp)... je zal veel sterkere planten krijgen!

    Om je pot temperatuur van 30 graden omlaag te halen kan je witte folie over je potten trekken.
    Suc6 Saak!
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

      Met discoverlichting moet het goedkomen..
      Ga dr maar van uit dat ze klaar zijn met house, ze willen het licht zien..
      Lees ff paar topics door over licht enzo, daar hebben ze duidelijk te weinig van..

      Vind t sowiezo een mooie kamerplant!

      Suc6 en smookse

      Comment


        #4
        Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

        In dit topic staat staan verwijzingen naar onderwerpen en sub onderwerpen

        Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

          bedankt ik zal er zeker wat aan proberen te doen

          en voor de warmte heb ik nu de deur net een 15 min geleden de deur op een kier gezet en nu is de temperatuur gezakt naar 28 graden hoop dat het nog wat verder neer beneden gaat

          ---------- Post added at 20:47 ---------- Previous post was at 20:46 ----------

          iedereen bedankt voor de hulp nu al

          Comment


            #6
            Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

            Als je niet naar buiten toe ventileerd wordt het sowiezo een oven..

            Suc6

            Comment


              #7
              Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

              Je hebt ze in een glazen vitrinekast. De plantjes gaan stressen als ze tijdens hun donkere periode gestoord worden door een lichtje. al is het een ledje.
              en stress kan herma's veroorzaken.

              Geen last van de geur? je buren vinden het misschien niet zo leuk?

              Nou maak er maar iets moois van

              Comment


                #8
                Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

                ik heb er tijdens hun slaap periode een donkerpaars dekbed voor hangen en een gordijn er komt dus geen licht naar binnen in de nacht

                en nee geur heb ik verder niet dat valt reuze mee

                en wat is een herma? (ben nog onervaren)

                morgen of overmorgen krijg ik een andere ventilator gewoon 1 uit een computerkast

                en ga op zoek naar andere verlichting

                is tl verlichting een betere optie??


                en bedankt voor de tip

                ---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 21:37 ----------

                heb ff opgezocht wat een herma is en dat hoefd nou ook weer niet

                Comment


                  #9
                  Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

                  zo even bij de bouwmarkt geweest en een tijdschakelaar gekocht zodat ik zeker weet dat de plantjes op 18/6 staan

                  even opzoek naar andere lampen vanmiddag lamp al wat naar beneden gehongen en nog even kleinere ventilator erin

                  heb de temeratuur nu naar 26 graden dus dat zit al aardig beter als gister met de 30 graden

                  Comment


                    #10
                    Re: een paar plantjes in een vitrine kast (compleet zonder ervaring!!)

                    zo even tijdklok ertussen deken ervoor temperatuur op 26 graden en grotere potten om de planten + extra verlichting

                    zie foto's en oordeel of het beter is geworden?SAM_1059.jpgSAM_1068.jpgSAM_1069.jpgSAM_1070.jpgSAM_1071.jpgSAM_1072.jpgSAM_1073.jpgSAM_1074.jpgSAM_1059.jpgSAM_1063.jpgSAM_1065.jpgSAM_1066.jpgSAM_1067.jpg

                    Comment

                    Bezig...
                    X