Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Hier een kweekverslag van een beginnende hobby kweker.
    Mijn hokje:
    2 meter hoog en 2 meter lang en 1 meter breed.
    Lampen blackstar hygro 240 watt.(2x)
    Kast zelf gebouwd met gips platen en tussen de platen 4 cm piepschuim platen
    Ook op de vloer zitten de piepschuim platen
    Kleine afzuiger voor in kweek tent
    Regelaar voor de afzuiger
    Lucht gaten heb ik in het hok zelf gemaakt(min3x zo groot als lucht uitlaat)
    Temperatuur en hygro meter
    ph en ec meter
    vochtmeter voor in de grond
    600l aarde van canna terra plus(hier kom ik nog op terug lol) plus de bio voedingslijn van canna.

    Nou dat was het wel volgens mij.
    Een paar foto's erbij en klaar is het begin hihaaaaaa
    ps sta open voor opmerkingen en suggestiesIMAG0225 (Small).jpgIMAG0206.jpgIMAG0216 (Small).jpgIMAG0214 (Small).jpgIMAG0209 (Small).jpgIMAG0207 (Small).jpg

    #2
    Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

    Hey 73ed succes met je kweekje.

    Mooie opstelling zo en ruimte zat. vraag me af waarom je niet 2 hokken heb gemaakt.
    zodat je ze in de een voor kan groeien en in de andere afbloeien
    Kan je elke 6 weken oogsten. als je het goed doet.

    ga je volgen.

    grtz Chap
    Smoke weed every day!

    Comment


      #3
      Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

      Hallo Chappie

      Bedankt ik kan het hok nog altijd splitsen maar heb nu nog geen tijd voor een moederplant en het maken van stekken.
      Moet dan ook al het aarde de 600l eruit halen en in potten gaan kweken.
      Zal vanavond uitleg geven waarom ik zoveel aarde in het hok heb liggen.
      Ga nu werken (moet ook nog gebeuren lol )
      Vanavond druk want de plantjes moeten weer uit de bak met aarde en weer in de stekgrond.
      Plantjes kunnen nog niet tegen de sterk bemeste grond(zie foto)
      Nou tot later.

      Gr ed

      Comment


        #4
        Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

        Hoop dat ze dat overleven. De penwortel zit al >10cm diep, die krijg je er niet uit zonder beschadigen, maar je moet wat he...
        Succes met de leds, ik heb al wat goeie ervaringen met de LH-Hydro gelezen.

        600 liter..lmao
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

          Hey 73ed,

          Ik gebruik altijd canna terra prof. Ik ontkiem in een stek startblokje. Indien de zaailing 2 cm is, dus meestal na 1 a dagen gaan ze direct de grond in. Geef nauwelijks water de eerste week a twee weken. Nooit last van overvoeding gehad.

          Wt QNQ zegt, nu uit de grond halen is vragen op problemen.

          Succes met je kweek.
          Gr Q

          Sorry verkeerd gelezen, jij hebruikt de Plus. Hier heb ik geen ervaring mee. De grond lijkt me wel erg nat.
          Last edited by Quattro; 14 February 2012, 11:48. Reden: Verkeerd gelezen

          Comment


            #6
            Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

            Even wat uitleg over de aarde.Ik heb een bak gemaakt en gevuld met 12 zakken aarde 50l.
            Dit gedaan omdat ik 3 weken geleden er 20 stekken in had staan.Die hebben maar 2 weken in de aarde gestaan en vertoonde hetzelfde als wat de zaad plant nu in het blad vertoont.
            Snap ik niet goed want ik heb geen voeding gegeven.En toch leek het bij de stekken zeer op overbemesting.
            Ik heb gesproken met mensen die dezelfde stekken hadden als ik en onder hps die hebben nergens last van.
            Ik heb toch het idee dat het aan de aarde ligt.
            laat de planten gewoon staan en kijk wel wat er gebeurd.Als de planten nu weer dood gaan dan gooi ik alle aarde eruit en begin gewoon opnieuw.
            Ik blijf stug vol houden dat het niet aan de ledverlichting ligt.(anders dure keuze 2x 240 watt led=600 dollar!!!!!)
            Een min punt van mijn lampen vind ik dat ze veel lawaai maken.Verder dik tevreden ik kan mn hok op 28 graden houden zonder verwarming aan.
            De nachttempratuur 18 graden.Komt wel omdat het hok geisoleerd is.Ben wel blij met mn hokkie en het gaat mij niet om gewicht maar om het uitvinden of het op led ook gaat.
            ik heb al eens 1 jaar op hps gekweekt en wil kijken of het met led ook lukt.Verder ze zeggen dat de kwaliteit van de wiet ook beter is.
            Beter van smaak.Daarom ook gekozen voor bio voeding.
            Nou ik hou jullie op de hoogte.
            De groeten allemaal
            ed

            Comment


              #7
              Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

              Staan ze niet gewoon erg nat ? Die grond zou erg goed moeten zijn.

              Waar haal je je lucht vandaan ? (niet van een vertrek waar bijv. zeil ligt?)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                Voor het kweken onder ledunits is speciale voeding op de markt. De traditionele voeding heeft een NPK verhouding van ongeveer 7-7-7. (scheelt per merk, kijk bijvoorbeeld naar Sweet Jane 1 en 2 van No Mercy). Ledvoeding van Dutch Green Growlights heeft een NPK verhouding van 2.8-2.6 en 4.2. Ook de watergift onder leds moet minstens 50 % lager zijn dan onder HPS. Op de site van Dutch Green Growlights wordt op deze materie ingegaan. Misschien is de gebruikte grond toch te zwaar bemest om onder leds te beginnen. Zou lightmix geen alternatief zijn?

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                  De verse lucht trek ik uit mn slaapkamer.Kan zijn dat ik teveel water in het begin heb gegeven.Nu al 1 week geen water meer gegeven.
                  Moet wel zeggen dat 1 plantje geel is en de rest er nog groen bij staan.Een aantal mensen die ik heb gesproken denken ook dat de grond te sterk is.
                  Zij zeggen gewoon goedkope aarde pakken.Zij voeden alleen een beetje a en b voeding.Moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat er speciale voeding is voor het kweken onder led.Dus Xtreme bedankt voor de tip.Ga dadelijk meteen even lezen want dat scheelt wel heel veel die npk waardes van gewone of led voeding.
                  Als het nu weer mislukt dan gaat de aarde van canna er uit en bewaar deze voor de zomer om mn buitenplanten in de kuipen te kunnen zetten.
                  Heb een boek gekocht en daar staat in dat de kweker altijd zijn grond zelf mengt en nooit problemen heeft met voeden.Hier gaat het wel om hps kweek.
                  Ook doet de kweker zijn planten 3 keer verpotten en hoeft zo minimaal bij te voeden.Het boek is duits maar het is een recept uit nederland.
                  Voor de liefhebbers hier het recept:
                  meststoffen zijn:
                  rundermest 3 liter
                  beendermeel 0.5 liter
                  kalk 0.25 liter
                  hoornmeel 0.25 liter
                  hoornspaanders 0.5 liter
                  oergesteente meel 0.5 liter
                  om 100 liter goede teeltgrond te mengen,heb ik het volgende nodig:
                  5 liter meststoffen=5%
                  10 liter perlite=10%
                  85 liter uitgangspotgrond=85% (70% verschillende soorten veenaarde en 30% uit klei)
                  Is 100 liter goede teeltgrond.
                  Er staat ook bij dat je eerst de meststoffen goed moet mengen en dan pas bij de aarde moet voegen.
                  Ook aarde met meststoffen goed door elkaar mengen.
                  LET WEL:KOMT UIT EEN BOEK EN HEB DIT NOG NIET ZELF GEPROBEERD DUS WEET NIET OF HET WERK.
                  Ik ga dit wel een keer doen als ik aan de spullen kan komen.Maar hoornspaanders????????? moet ik nog eerst in hoorn ophalen haha.
                  Nou ga even kijken of ik wat kan vinden over die led voeding.
                  Groeten Ed

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                      Denk toch dat je gelijk hebt dat het te nat is.Ik heb over de aarde 5 liter water gespoten,erin laten trekken en alles goed gemengd.
                      Toen de zaailingen erin gezet en aan gegoten met water maar helemaal niet zoveel.Heb een meter gekocht voor de vochtigheid in de grond te meten.
                      Die geeft ook aan dat het te nat is.De meter gaat tot de helft van het donker groene gedeelte(teveel dus)
                      Was al in het begin niet blij met de grote bak met aarde.Kan nu niks meer als er een plant dood gaat.De slechtste plant staat nu recht onder de lamp!!!!!.
                      Volgende kweek gaat weer in potten.Over de aarde mengen het is oldschool maar als je dan gedurende de kweek niet meer hoeft te voeden en alleen je planten te verpotten en water met goede ph hoeft te geven.Dan denk ik dat het wel de moeite is om uit te proberen.Tuurlijk is het handiger om een kant en klare aarde te pakken.Dit ga ik ook zeker eerst doen voordat ik met aarde mengen begin.Moet eerst een goede kweek voor elkaar krijgen onder led.
                      Vrienden zeggen dat ik veel te moeilijk aan het doen ben.Lekker gewoon doen zeggen ze.Gewoon aarde en beetje bloeivoeding KLAAR.
                      Die gasten kweken toppen super silverhaze niet normaal meer zoooo groot en hard die toppen zijn.Kijk het nog even aan met de plantjes en anders eruit en op nieuw beginnen.Zal kijken voor wat foto's.
                      Groeten Ed

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Misschien is de gebruikte grond toch te zwaar bemest om onder leds te beginnen. Zou lightmix geen alternatief zijn?
                        Nooit problemen gehad met batmix (ook zwaar bemest) onder mijn ledlamp.

                        @ 73ed: 600 dollar valt reuze mee voor twee ledlampen. Ik hoop dat je stekken geen last hadden van spint e.d. want anders met die grond hergebruiken zou je wel nog eens voor verrassingen kunnen staan. En niet meer je dames zo nat zetten, bij led moet je echt veel minder water geven dan HPS.

                        Grtz,

                        John007

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                          Hallo,

                          Als ik jullie meningen zo lees weet ik zeker dat ik teveel water heb gegeven bij het aan gieten en nat maken van het substraat.
                          Ook wat John schrijft dat hij batmix gebruikte onder led en wel goed ging.Ik heb niet een keer voeding gegeven.Dus moet het dat wel zijn.
                          En de grond door hebben maar 2 weken 20 stekken in gestaan en toen eruit gehaald(dus geen volledige kweek)
                          Moet wel erg wennen aan het niet water geven.Ga nu 2e week in zonder plantjes water te geven.
                          Zal vanavond kijken of ik weer wat foto's kan maken.

                          Groeten Ed

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                            Hallo,
                            Vraagje:
                            Als ik de eerste keer water geef wanneer het water in de aarde weer op orde is.Wat kan ik dan het beste doen?
                            Alleen water
                            Water met wortelhormoon en enzymen
                            plantjes zijn nu 2 weken oud vanaf het ontkiemen tot nu.
                            hoor graag jullie mening
                            Gr Ed

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                              hoi 73ed

                              ook ik probeer het alleen met led licht.
                              mijn eerste oogstje totaal verklooit , denk overbemesting.
                              hoe bouw jij je EC waarde op gedurende de kweek ?

                              groet
                              nasdaq

                              Comment

                              Bezig...
                              X