Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

    Hallo Nasdaq,

    Ik gebruik nog geen voeding maar heb de bio voeding van canna.
    Ze zeggen dat met bio voeding meten geen zin heeft.Ook kreeg ik een tip dat er spec voeding is voor led kweek.
    Omdat je maar weinig water geeft 50% minder als bij hps moet je ook meer voeding gebruiken.Dit moet ik zelf ook nog onder de knie krijgen.
    Ook zit ik steeds meer aan te denken om de aarde zelf te mengen.Dan ben ik wel van dat gekloot af met die voedingen geven.
    Om eerlijk te zijn:ik word er gek van van die ph en ec meten.Op de site van canna daar staan kweekschema's op met de juiste ec waardes.
    Let wel op dit is voor kweken met hps maar dan heb je wat richtlijnen.Ook bij kweekotheek staat veel info over led kweek.

    Groeten Ed

    Comment


      #17
      Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

      Hallo allemaal,

      Wat een klote dag zeg.Eerst wezen werken,thuis gekomen even hokje checken.
      Nou het is weer zo ver.Plantjes zien er niet uit.Weer beginnen de blaadjes te verkleuren.Het begint aan het einde van het blad.
      Heb nog eens geen zin meer in foto's te maken en uit te gaan zoeken wat het nu is.Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders haal ik alles leeg.
      Moet wel zeggen dat ik er helemaal gek van word.Ben nu aan het typen en heb net een goed gevulde knetter met super silver haze op en ben al weer wat rustiger
      geworden.Wat een paar plantjes je toch de hele dag bezig kunnen houden.Ik kan nergens anders meer aan denken dan aan mn hokkie.
      Ga vanavond water geven met voeding, cannazym en wortelhormoon.De planten doen het toch niet goed en gaan toch uit mijn hok.
      Ben zo aan het twijfelen of ik gewoon niet weer de hps lampen zal pakken.Kon hier vroeger toch altijd mn eigen wietje mee telen.
      Nou ik hou jullie op de hoogte.

      Gr Ed

      Comment


        #18
        Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

        Hallo lezers????,

        Gisteren 4 plantjes naar de andere kant gezet.Een plantje heb ik eruit gehaald en weggegooid.Deze leefde nog wel maar was zo geel dat het toch niks meer werd.
        Vandaag gekeken en plantjes die ik naar de andere kant heb gezet leven nog allemaal.Toen de plantjes uit de aarde waren heb ik meteen de aarde omgewoeld en deze was inderdaad erg vochtig.Ook merkte ik bij het overzetten van de plantjes dat er bijna geen wortel groei is.DIT IS TOCH DOOR ZUURSTOF TE KORT IN DE AARDE???????????.Teveel water.Ga over een paar dagen alvast beginnen om aan de andere kant de aarde eruit te halen.Op deze plaats ga ik het op nieuw proberen nu met een paar autoflower planten.Kan geen stekken of gewone zaden neer zetten omdat ik de haze al in de bloei heb getrokken.
        Zal laten weten wat voor soort dat het word.Denk zelf de big bang of northernlight.
        Hou jullie op de hoogte.

        Gr Ed

        Comment


          #19
          Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

          Beste Ed,


          Als ze na zes dagen geen water nog steeds zeiknat staan heb je ze - heel - goed verzopen

          Jammer hoor, maar denk echt dat het de kern van het probleem is bij je kweekje hier...

          Niet opgeven Als het je echt niet lukt onder de Led heb je gelukkig al de ervaring van HPS...

          Grtz,

          John007

          Comment


            #20
            Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

            Hallo John,

            Leuk dat je me nog volgt.Ik geef mn eigen nog niet gewonnen.Fout is slechte voorbereiding van mij.
            Een bak met 600l aarde!!!!!!!!.Ik had in losse potten moeten kweken.Dan had ik deze ellende niet gehad.Kan er nu niks meer aan doen.
            Het kweekverslag van jou geeft me goeie hoop.En de aanhouder wint.

            groeten Ed

            Comment


              #21
              Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

              Hallo allemaal,

              Ik zit mn eigen helemaal suf te denken.Wat kan ik hier nou aan doen aan die klote aarde.Moet wel zeggen dat de aarde minder nat aan het worden is.
              Toch ben ik geneigd om de plantjes naar 20 liter potten te zetten.Ze hebben het overzetten van de ene naar de andere kant ook overleefd.
              Heb toen met 2 handen om het plantje een grote hap aarde er uit gehaald en in een gat gezet.Gek genoeg zien die plantjes er het beste uit.
              Sommige staan er mooi groen bij andere beginnen gele plekjes te krijgen.ik denk zelf dat het komt omdat je droog plekken krijgt in de aarde omdat het om 600l aarde gaat.Dit hou je niet onder controle met led.Kan nu ook al beginnen met 300 liter aarde uit het hok te halen.Kan ik mooi gebruiken voor mn buitenplanten.
              Al met al toch blij met het oppakken van mn oude hobby.Lekker knettertje roken en beetje hovenieren.Led lampen jaja ik moet het nog eerst eens met eigen ogen zien.En anders Toch weer de hps lampen.Moet dan wel afzuiger vergroten want nu zonder verwarming en 2 led lampen aan is het 28 graden.In de nacht 18 graden.
              Dit komt doordat het hok is geisoleerd.Hoop dat dit goed gaat in de zomer???Ook moet ik dan brandblussers op gaan hangen ivm Hok is op mn slaapkamer en ernaast en er boven slapen kinderen.Moet er niet aan denken dat ik BRAND krijg en mn gezin om het leven help omdat pappa zo nodig wiet moet kweken.
              Nou weer zat geluld hou jullie op de hoogte.
              GR ED

              Comment


                #22
                Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                Hallo allemaal,
                Vandaag alle planten uit de bak gehaald en in kleine potten gezet.Ben benieuwd wat de plantjes doen.Dit is de 2e keer in 1 week tijd dat de plantjes over worden gezet.
                Morgen ga ik aan de aarde beginnen.Heb hier mooi een paar regen tonnen voor gevonden.Kijken voor ander zaad.Ook nog even zaai en stekgrond halen.
                En dan maar weer opnieuw beginnen.Zal kijken voor wat foto's.Is ook wat leuker voor de volgers.
                Gr Ed

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                    @ John klopt maak mn eigen nu ook geen zorgen om brand.Maar pas als ik 2x 400 watt in het hok hang wel.
                    Toch is dat wel het laatste wat ik doe.Ik heb mail gehad van canna en die zeggen dat je voeding van bio lijn niet moet afzuren .Alleen als je veel last hebt van heel hard water.Doe je dit wel dan komen de meststoffen te snel vrij en overbemest je alles.Ik heb dit in het begin wel gedaan.Nu is dat wel maar 1x voeding geven geweest op 600 liter aarde.Dan hebben we meteen ook het antwoord waarom het niet lukt bij mij.TE NAT< TE VEEL MESTSTOFFEN .Heb ook besloten om aarde in het hok te laten.
                    Kan nu mooi elke keer alles omgooien en laten drogen.
                    Ga even in mn hokje kijken .
                    GR ed

                    Comment


                      #25
                      Led's grow !

                      Comment


                        #26
                        Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                        KORT MAAR KRACHTIG IK STOP MET LED

                        Ik heb er helemaal genoeg van.Ga van de week 2 400 hps lampen halen.Ik zal mn mening over led lampen voor me houden.
                        Voor iedereen die het toch wil proberen.INFORMEER GOED naar het kweken met led.Het is echt heel anders als kweken met hps lampen.
                        Kan ook nog niet de lampen de schuld geven want ben zelf ook stom te werk gegaan.
                        Ik ga het zeker nog eens proberen maar ik verwacht er weinig van.
                        Zal jullie op de hoogte houden wanneer mn hokje weer is verbouwd.

                        Gr ED

                        Comment


                          #27
                          Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                          Jammer Ed dat je stopt met de leds .
                          Ik was wel benieuwd wat die Blackstar lampen doen , ik hoop dan ook dat je na je hps kweek nog een keer de leds gaat proberen.

                          Kweken op led is idd anders als met hps en de opbrengsten zijn ook aanzienlijk minder ,maar je kunt er een zeer lekker weedje mee kweken ....

                          grtz..
                          Led's grow !

                          Comment


                            #28
                            Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                            Hallo Ed,

                            wat ben ik blij om jouw post te lezen, maar tegelijk voel ik met je mee... Volhouden dan moet het vast goed komen.

                            Ook ik wil gaan beginnen met de eerste LED-kweek en heb mijn hok af, moet nog wel lampen kopen en zal gaan beginnen met 5 stekken die 2 weken voorgroei hebben gehad.
                            Ik zit er dan ook sterk aan te denken om dezelfde lampen als jij hebt te gaan kopen, alleen lees ik op andere fora dat je met meerdere soorten lampen moet kweken als je voor LED kiest, want LED alleen zou niet volstaan. Is jou hier iets over bekend??

                            Als jullie het leuk vinden zal ik hier updaten over de stand van zaken in mijn hok, zodra de plantjes erop gaan... Maar moet eerst de lampen nog bestellen, zal ook wel langere levertijd op zitten vrees ik . Zijn ze niet in NL te krijgen dat je weet?

                            Vooral chill om te weten dat ik zoveel minder moet bevochtigen, anders was ik op dezelfde manier te werk gegaan als met de gewone lampen.

                            Succes Ed, hou me op de hoogte!

                            grt Meamz

                            Comment


                              #29
                              Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                              Hallo Meamz,

                              De lampen komen uit Amerika.De levertijd is volgens mij 2 weken.Ze zijn nieuw niet in Nederland verkrijgbaar naar mij weten.
                              Of er ander licht bij moet durf ik niet te zeggen.Heb net wel de plantjes uit de potten gehaald om ze terug te zetten op stekaarde.
                              Ik probeer mn 9 verzopen plantjes te redden.Moet wel zeggen dat bij 2 plantjes de wortels al weer onder uit de pot kwamen.
                              Dus het werkt wel de led verlichting voor groei.De bloei weet ik niet want heb dat nog niet meegemaakt.
                              Weet wel dat de spectrabox een extra schakelaar heeft voor rood licht en de Blackstar niet.
                              Gr Ed

                              Comment


                                #30
                                Re: Kweek 10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240w led verlichting

                                hey ed niet opgeven man moeilijk maar da komt amaal goed gewoon chill on the water en de voeding da heeft het bij mij de eerste keer ook verneukd te zwaar gevoede grond en een te kleine buffer van stekgrond en 1 maand aan een stuk miserie uiteindelijk mss maar 20 cm groot geworden wou ook opgeven mss in totaal 60 zaadjes gepot in de laatste 3maand(rqs :s) en enkel 25 gelukte planten kunnen eruit halen dus tegenslag kennen we allemaal mor volgende keer komt da goed en als ge u toch bedenkt stuur die twee leds maar in mijn richting ik koop ze wel voor een mooi prijsje
                                Last edited by psykoaddict; 2 March 2012, 00:25.
                                LED there be light and fotosyhnteses was born

                                Comment

                                Bezig...
                                X