Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Herijuana, 400w, 12liter

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5x Herijuana, 400w, 12liter

Korting op 420shop
    Daar zijn we dan met ons verslagje.

Zaadjes zijn binnen namelijk: 10xherijuana en 5x Jackberry X NYCD (5x herijuana is geplant)

Ik heb meerdere mensen op het forum eigenlijk beloofd gebruik te gaan maken van mijn carbon filter maar dat gaat niet door omdat mijn filter nog steeds niet op is. Volgende ronde dan maar.

Setup:
    Kweektent 120x120x200cm
    400Watt HPS lamp
    350m3 afzuiging (Ruck 125L)
    325m3 Koolstof filter.
    12 liter emmers.
    Voeding van Hesi groei/bloei, PH+/PH- Wortelcomplex, Vitafit, Startupbooster.
    Deze ronde ga ik geen PH/EC meters gebruiken. Al heb ik wel PH+/- in huis.

Omdat de accu van mijn camera kapot is ga ik tijdelijk een camera van iemand lenen dus het kan even duren voordat er foto's komen. Ik denk pas na de ontkiem periode.

De meegeleverde spongepots zijn ingewaterd met 1100ml water/bacto, en zijn daarna direct de 12liter potten ingegaan zodat ik later niet meer hoef over te potten want de planten moeten altijd even wennen aan een nieuwe pot.
    De 400w HPS lamp heb ik op 50cm gehangen (10cm te hoog maar maakt niet uit tot het zaad is ontkiemd)
    Temp lamp aan: 30graden. Temp lamp uit: 26graden
    Afzuiging draait mee maar gaat uit als de lamp uitgaat i.v.m de warmte.
    Voorgroeien gaan ze een weekje als ze allemaal ontkiemd zijn.

25Feb/Dag 1:
    Spongepots bewaterd met bacto.
    12 Liter potten gevuld met aarde en gemengd met kalk.
    Zaadjes geplant in spongepots, uit het plastic bakje gehaald en direct in de 12liter potten verplaatst.
    400w HPS op 50cm 18/6 gezet. Afzuiging draait gewoon mee.
    Temperatuur: 30graden met lamp aan en 26graden met de lamp uit.
    Luchtvochtigheid: 70%

26Feb/Dag 2:
    3x Per dag water gegeven met de plantenspuit.
    Glasplaten op de potten gelegd.
    Eerste zaadje is opengebarsten. De rest laat op zich wachten.
    Temperatuur: 28graden met lamp aan en 20graden met de lamp uit.
    Luchtvochtigheid: 70%

27Feb/Dag 3:
    3x Per dag water gegeven met de plantenspuit.
    De zaadjes beginnen allemaal te barsten en worteltjes te vertonen
    Temperatuur: 32graden met lamp aan en 27graden met de lamp uit.
    Luchtvochtigheid: 60% (denk omdat de glasplaten erop liggen)

Meer info/foto's volgen...

Re: 5x Herijuana, 400w, 12liter

Tot nu toe leest je verslag lekker weg,ga zo door en plaats idd wat foto,s (plaatjes werken nu eenmaal beter)

Mvg Crp

Comment

Hey ziet er idd alvast goe uit, kweek je biologisch of biomineraal ?

Grtz

Comment

Ziet er goed uit man!
        Heb je deze soort al vaker gekweekt?
        Ik heb er wijnig over gehoort.
        One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

he sudoma lekker soortje herijuana heb ze de vorige ronde gehad kan alleen maar zeggen een wolf in schaaps kleren soortje.keiharde budse rookt lekker weg als je het gewend ben is niet voor beginners aan te raden.verder blijf je volgen benieuwd wat het jou brengt.

grt vapo

Comment

28Feb/Dag 4:
            Alles is hetzelvde gebleven. Het zaad laat op zich wachten. De worteltjes zijn eruit maar ze komen niet omhoog. Als het nog even duurt ga ik weer in mijn zaaibox ontkiemen en worden deze zaden die ingeplant zijn gewoon weggegooid.
            Hoelang duurt het voordat dit zaad opkomt?

Small, ik heb deze soort nog nooit gehad en is dus de eerste keer voor mij.
            Heb er wel al veel over gehoord dat hij narcotisch moet zijn en ect. Wel heb ik eens black domina gehad de welbekende hashplant maar dat is ook kanonnenwiet. Zelf rook ik best veel dus dat hij erg potent is zal voor mij geen probleem zijn. WW of dergelijke doet me niks terwijl andere mensen erop zweren. Amnesia vindt ik daarintegen wel weer heel lekker.

Greenscene, biologisch of biomineraal ? Het is gewone voeding, niks met bio iig.

Eens kijken of er morgen al wat verandert is. Ga geen 2weken de lamp voor niks aanzetten, had de lamp aangedaan voor de warmte maar als het zaad niet uitkomt dan maar opnieuw ontkiemen in kiembakkie, en niet direct in de potten. Ben gewend dat na 3 dagen de kopjes toch wel boven komen maar deze keer dus niet. Net als met mijn Purple haze toendertijd.

Update:
            Glasplaten zijn vervangen door lege appelmoes potten. Er ontsnapte teveel vocht tussen de glasplaten., en is veel lichter dan die zware platen.
            Last edited by Sudoma; 28 February 2012, 17:10. Reden: datum vergeten en een update

Comment

Biomineraal dus, zolang je niet volledig biologisch kweekt kweek je biomineraal

Succes nog
              Grtz

Comment

Grondtemperatuur zal niet zo hoog zijn, dus dan duurt het iets langer.
                Zolang er licht op staat zullen ze dat toch wel gaan opzoeken ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja zo dacht ik er ook over, maar na dag3 heb ik de digitale meter met geheugen eens erbij gezet en blijkt de temeratuur naar onder te zakken tot 15 graden als de lamp uit is. Daar hebben we het probleem dus te pakken

De volgende keer toch maar weer in mijn verwarmde kiembakje ontkiemen en dan pas inplanten. Ik heb geen 5 verwarmingsmatjes voor onder de 5 potten dus is het gewoon afwachten.
                  Wel heb ik de zibro (petroleumkachel) vanacht aanstaan dat lijkt me goedkoper dan de 400w de hele nacht aan te laten.

Tot morgen

Comment

29Feb/Dag 5:
                    Vanmorgen om 6.00 het licht aangedaan met de hand, tsja relais kapot.
                    Omdat de temperatuur toch wat te laag werd als de afzuiging aan was heb ik deze maar even uitgezet.
                    En om de glasplaten te vervangen heb ik gewoon lege appelmoes potten op het ontkiemende zaad gezet.

4 van de 5 zaadjes zijn uitgekomen en alle 4 hebben ze hun zaadhuisje in de grond laten zitten.
                    Om 14.00 ff 10ml water per zaadje geven en de lamp brand nu definitief 18/6
                    dan geven we om 20.00 nogmaals 10ml water en dan mogen morgen van mij de appelmoes potten eraf.

Hoe hoog zal ik de 400w hangen? 40cm? Hij hangt nu op 60cm maar dan gaan ze teveel strekken denk ik.

Temperatuur:
                    28graden met lamp/afzuiging aan. 32graden met lamp aan/afzuiging uit.
                    15graden met lamp/afzuiging uit. (wat te koud maar maakt niet zo veel uit, komt wel goed.)

Rest volgt, ik ga eens een fototoestel regelen om wat foto's te maken.
                    Laterz
                    Last edited by Sudoma; 29 February 2012, 12:16. Reden: temp lamp uit en afz uit vergeten.

Comment

ik zou die lamp op 40 cm houden wat ik zo hier en daar lees weet alleen dat 600 60cm is.verder leuke fotos.

Comment

Foto Update:
                        S6002090.jpgS6002091.jpgS6002092.jpgS6002094.jpgS6002095.jpg

Aangezien het licht aan is kan ik niet goed inzoomen en ect op de schatjes.
                        Ik heb middels eens accupack voor mijn camera, dus ga lekker veel fotos plaatsen op mijn verslag

Update:
                        De appelmoespotten heb ik nu al eraf gehaald zodat ze een paar uurtjes kunnen wennen aan het licht op 50cm.
                        De temperatuur blijft 32graden ook met de afzuiging aan. Jammer, die moet ik echt naar onder zien te krijgen. Anders kan ik de lamp onmogelijk op 40cm hangen.
                        Zoals je ziet kan ik mijn lamp ook verstellen d.m.v rolluikkoord.

Comment

Grappig die inimienies in die grote emmers maar later zullen ze je dankbaar zijn.

succes.

Comment

begin is er !verstandig om je potten nog niet helemaal te vullen.de zaailing gaat flink strekken ,hierna kun je mooi je pot vullen tot de rand,voor meer steun.
                            keep it green!grtz

Comment

Goed begin is het halve werk zeggen ze toch
                              potten was een goed idee
                              Succes

Mvg Crp

Comment

Bezig...
                              X