Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

    Korting op 420shop
    hey iedereen

    ik start deze topic omdat het mijn eerste kweek wordt tot nu gaat alles goed, al heb ik de indruk dat hij vanaf dag 9 wat trager gingen
    ik ben 14 dagen geleden begonnen met te ontkiemen in kokos sproutpads eerst gebeurde er niet veel maar toen de temp eenmaal op 27graden bleef begonnen ze pas echt te komen.

    _MG_9814.jpg_MG_9819.jpg
    dag 4 eerste dag onder de hpi-t lamp (daarvoor stonden ze in een kleine serre onder een kleinere lamp)
    eerste keer powerroots gegeven maar in geringe maten.

    _MG_9822.jpg_MG_9825.jpg_MG_9828.jpg_MG_9833.jpgplanten op dag 9 ( steel is wel niet stevig, hij valt om zonder steun. heb al alles geprobeerd af en toe de planten lichtjes schudden, af en toe lichtjes lucht boven de bladeren zodat ze gingen dansen, en om het aantal uur de pot draaien maar hij blijft slap. nog tips?)
    dag 5 tot 9
    planten besproeien elke dag zo vaak als ik er aan dacht en ze niet meer vochtig waren.
    en wanneer droge grond water geven met power roots

    dag 10
    eerste keer meer water gegeven met voeding (misschien te vroeg maar de voedingsmeter zei dat het mocht)
    maar in minder dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

    dag 13
    planten gaan nog steeds goed blad ziet er mooi uit naar mijn mening niets aan te zien.

    fotos volgen,

    Ik had ook nog wat vragen over scrogg`en die ik niet heb gevonden op het internet (waarschijnlijk niet goed gezocht )
    maar kan er iemand mij zeggen wanneer je mag beginnen met toppen of is fimmen beter voor scrogg? en waar je precies moet je toppen of fimmen (want ik zag het niet op de fotos hier op het forum)

    tot de volgende

    #2
    Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

    Hey leuk begin is er gemaakt!

    ik zou zeggen over potten en dieper ingraven wtb de omvalende plantjes. Denk dat ze wat gestrekt zijn in het begin onder de kleinere lamp.

    toppen voorlopig nog niet doen pas bij de 4de node.

    hier nog een goede link waar alles wat je wilt weten op abc is gesorteerd.
    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


    veel succes en plezier groeten mafferd.

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

      hey mafferd,

      merci voor het advies! die lijst heb ik al helemaal gelezen maar over stengels en fimmen en toppen staat info die ik nodig heb er niet bij.

      en over potten in hoeveel lt potten?

      yu

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

        gisteren om 2uur zagen de plantjes er nog mooi uit maar dezemorgen rond 9 uur merkte ik dit op
        _MG_9845.jpg_MG_98452.jpg 1 plantje krijgt op sommige bladeren lichtgroen/gele vlekken. kan die aan de warmte liggen? De temp ligt meestal tussen de 24 en 27graden maar heb het ookal op 30 zien staan.

        enkele fotos
        _MG_9837.jpg_MG_9838.jpg_MG_9843.jpg

        yu

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

          Mijn temp loopt op tot de 32 graden en doet ze niet veel. Ik hou het ook pas deze ronde bij maar volgens mij liggen die groene vlekken niet aan je temeratuur maar komen ze iets tekort of hebben ze iets teveel

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

            misschien teveel water of te weining zwavel alhoewel die laatse mij minder logisch lijkt.
            Maar het is nog niet duidelijk genoeg te zien wat het is, voor mij toch niet.

            yu

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

              eerste problemen op komst denk ik

              _MG_9851.jpg_MG_9852.jpg blaren blijven geler verkleuren.

              voor de rest gaat het goed! ander plantje zelfs heel goed.
              _MG_9849.jpg_MG_9850.jpg

              yu

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                dag 17

                een plantje doet het heel goed
                hebben allebei een groeispurt gekregen sinds ik natte doeken heb gehangen in de kast.
                _MG_9856.jpghet mooie plantje
                _MG_9858.jpghet plantje met de vergeelde blaadjes (nog geen idee wat het probleem kan zijn heb al 2dagen geen water en voeding gegeven en de blaadjes blijven geel worden)

                ook zag ik dit aan de steel _MG_9863.jpg (is dit een ander symptoom of is dit normaal)

                yu

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                  hey iedereen

                  nieuwe dag nieuwe problemen (wietplant laten opgroeien is misschien wel moeilijker als een kind)

                  dag 18

                  blueberry (het goede plantje) is er ook maar slap gaan bij hangen. nu weet ik niet of dit door de stress komt (door het toppen) of dat ik nu te weinig water gaf.
                  het zit zo eerst gaf ik teveel water volgens de mening van meerdere (circa 1,5dl per plant) tot bluebarry ging slapjes hangen. toen ben ik minder water gaan geven 0,8dl voor blueberry en 0,5dl voor bluebarry(die met de gele blaadjes)
                  nu weet ik niet niet wat het kan zijn (ik heb 2 dagen geleden getopt en gisteren water gegeven en deze morgen hingen ze slap.
                  iemand tips over de hoeveelheid water?
                  beide planten zijn circa 15cm hoog en 15cm breed
                  gemiddelde temp is 28graden maar soms loopt die op tot 32 (weet nog steeds niet hoe dit komt)
                  probeer er alles aan te doen de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk te maken (de meter is onderweg)
                  en de plantjes staan in 11 en een 7,5 liter smartpot (is dit misschien te groot?)

                  fotos van de droopies
                  _MG_9864.jpg_MG_9866.jpg_MG_9868.jpg

                  en na hoeveel dagen moet je zien of er goed is getopt?
                  _MG_98692.jpgdit is wat ik zie na bijna een dag

                  ahja iemand ook een tip voor een goede phmeter want mijne is broken ofwel heeft echt alles een phwaarde van 6,2


                  yu tot de volgende


                  waarom praat ik tegen mezelf?

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                    overwaterd.

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                      beste antwoord ooit, niet eens een woordenboek voor moeten gebruiken.

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                        Dat woordenboek komt nog wel indien je Monty's verslagen zal gaan doornemen..............
                        Wieisdateigenlijkmonty.....???

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                          heb zijn verslagen gelezen, daarom dat ik ook hulp aan monty vroeg, soms is gewoon iets niet duidelijk en als eerste kweek heb je gewoon schrik en ben je vooral onwetend. dus als iemand dan hulp vraagt er dan zo op reageren met alle heisa erom heen. dat vind ik een beetje zwak.
                          ik dacht hier veel te kunnen lezen en leren en vragen stellen, maar blijkbaar is dit niet in goede aard(e) gevallen.

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                            Sorry, ik reageer toch niet met alle heisa eromheen?
                            Ik stel in al mijn onwetend-heid ook mijn vragen aan Monty.
                            En ik snap je reactie niet, wat er niet in goede aarde zou zijn gevallen.................

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

                              niet op jouw persoonlijk gericht, algemeen.
                              het feit dat ik te opdringerig zij zijn en alleen maar aan mezelf zou denken ect.
                              maar we gaan hier helemaal off-topic

                              Comment

                              Bezig...
                              X