Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek 2x blueberry onder 400wtt hpi-t en hps in zelfbouwkast

kleine update voor ik waarschijnlijk opnieuw ga beginnen
    heb de plantjes 7dagen geleden overgepot in 11liter potten de plantjes hadden het goed verteerd kammen mooi terug recht.
    maar sinds 3 dagen zijn ze weer begonnen.
    even wat specs
    de grond heeft een ph van 5,7
    geef nu om de 2 dagen 1dl spa water met plagron voeding (pure enzyme en terra grow) met een ph van 5,9 en evian water (omdat hier meer mineralen inzitten zoals magnesium en calcium) afgezuurd met canna ph- saltpeterzuur tot een ph waarde van 6,2 uit de verstuiver 5 keer sproeien dus das circa 5 tot 6 cl.
    heb ook een beetje kieseriet bij de grond gedaan.
    de temp met de lamp aan is 25graden en uit is het 20 mede mogelijk door de mooie zon.
    de lamp hangt op 40cm van de top.
    dit zijn de plantjes hebben nu al 2 dagen geen water gehad grond voelt eerder droog als vochtig aan.

ik weet echt niet meer wat ik fout doe.
    dit zijn de plantjes
    _MG_9879.jpg_MG_9880.jpg

groetjes

Comment

Yo chocotje

Enige wat ik mij nog kan bedenken waarom je plantjes zo hangen is omdat je ze te nat heb laten staan dat er wortels afgestorven zijn.
      Dat slap hangend blad komt omdat er teveel aan vocht in de bodem aanwezig is en te weinig wortels waardoor ze stikken als het ware.

2 mogelijkheden wat je nu nog kan doen, 1 letterlijk geen water meer geven tot dat ze slap gaan hangen en dan pas weer wateren en niet te veel!
      2e mogelijkheid is opnieuw beginnen en dan niet te veel wateren, et zijn zowieso sterke plantjes die veel kunnen verdragen dus er zit zekers een kans in
      dat ze nog te redden zijn maar dan moet je zeker stoppen met overwateren.

Als ik je hierin mag/kan adviseren dan zou ik zeggen besteed eens een €30 aan een tensiometer dan krijg je daar meer zicht op, tensminste zo doe ik het want
      ik geef ze over het algemeen ook teveel water maar met de tensio kan ik het beter in de gaten houden.

Hoop voor je dat deze nog wel te redden zijn en dat je wat aan mijn info hebt
      succes verder!!
      Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

heb een vochtigheidsmeter en die geeft net niet moist aan. maar ik ga het op gevoel spelen en voor de zekerheid al nieuwe laten ontkiemen toch genoeg ruimte voor 2plantjes extra.
        dit was toch maar de eerste keer dus. we zien wel

merci voor de hulp
        groetjes

Comment

Te droog zou ook best kunnen, smartpots drogen veel sneller uit.
          Als je die pot even optilt weet je toch of ze te nat of te droog staan ?
          Zwaar = te nat
          Licht = te droog
          Even aanpassen en dan komen deze er best bovenop.

Je geeft ook te snel voeding. Ze staan pas een paar dagen in die nieuwe grond.
          Pak gewoon kraanwater met een beetje wortelstim. pH 6.2, dat is mooi genoeg de eerste twee weken dat ze in nieuwe grond staan.
          Kieseriet is 25% MgO. Heb je een Mg tekort gezien ?
          Maar waarom ik eigenlijk wilde reageren: ik zag in de eerste post allerlei elektra-rommel op de vloer staan, en ook losse draden naar de lamp gaan.
          Ik neem aan dat je dat nog gaat aanpassen, brand is niet verzekerd als ze een wietblaadje vinden.
          Elektra hoort buiten je hok, handig met die smartpots ernaast ook.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hey QnQ

naar het begin moet ge niet meer kijken staan niet meer in smartpotten(deze waren goed voor de wortelgroei maar had maar 7,5 en 11l potten en uit beide kwammen langs onder de wortels al piepen) heb ze in ronde potten 15l gepot en die zijn in de vloer ingebouwd.
            die elektra( fans Zijn ondertussen ookal in de wanden ingebouwd) en de draden zitten in een slang die ook in de bouw gebruikt worden. dit was gewoon een noodoplossing omdat ik rond die tijd men minuskus had gescheurd en dus niet veel werk moogt verrichten.
            alles is nu ook mooi wit geverfd en alles is geaard (beter 25euro geven aan een goeie timer met aarding als besparen en alles kwijt geraken!)
            maar toch bedank voor de opmerking erover. veiligheid boven alles!

En ja die voeding das een beginnersfout had gewoon het schema van plagron opgehangen die daarop stond vanaf week 1 beginnen met enzyme en terra grow ben dan toch nog zo stout geweest om vanaf week 2 pas te beginnen, naar nu ik alles terug wie op men papieren is toen de shit begonnen dus ga even stoppen met de voeding tot ze mooi blinken en dan zien of ze nog verder moeten groeien of ik de lamp ga verwisselen.
            daarover nog een vragen mag je tijdens de laatste week van de groei al een bloeilamp gebruiken op 18/6 of heeft dit geen nut (weet niet zeker meer waar ik dit heb gelezen.

ik dacht dat ze een magnesium tekort hadden omdat er roestvlekjes op de planten stonden zoals gedeeltelijk te zien is op de onderste foto. en de man van de growshop zei dat een minimale dosering al wonderen kan doen en iets te veel meestal geen kwaad kan tensij er ook een probleem zou zijn met het calciumgehalte.

merci voor de tips

groeten

Comment

Bezig...
            X