Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Planten groeien heel hard, lamp staat nu 2 dagen op 12/12 en planten zijn al 5 cm gegroeid!
Ik heb ze gister een liter water per stuk gegeven met een ph van 5.8 want de grond ph was 6.7 en dat is iets te hoog.
Denk dat ze de komende 2 dagen geen water meer nodig hebben
Dit was hem weer voor vandaag!
Bedankt voor het langskomen en reacties zijn altijd welkom!
laterzzzzzzz
Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....
Vandaag de 4e dag op 12/12, de grootste groeit ongeveer 3.5 cm per dag. Die gaat binnen een paar dagen het net halen.
De rest volgt ook, het mongooltje is nog klein maar gaat wel groeien, heb haar wel verplaatst want ze stond in schaduw van de big sister.
Heb even snel wat foto's gemaakt, het is moeilijk om 1 plant duidelijk te fotograferen want er zijn overal bladeren:p
moest even snel vandaag, morgen wel weer wat uitgebreider foto's maken!
Bedankt voor het kijken!
laterzzz
Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....
Dankjewel voor reactie! Dit gaan zeker dikke dames worden!
Ik kwam vanavond thuis van het werk en was niet zo blij met wat ik zag. Had de planten 3 dagen geen water gegeven omdat ik ze 3 dagen geleden een liter water had gegeven. En ging kijken hoe lang het duurde voordat ze weer dorst hadden. 2 planten hingen er slap bij, dus die hadden dringend water nodig.
De rest stond er nog mooi bij. Maar nu zie ik opeens allemaal bladproblemen! Er zaten wel wat vlekjes op een paar bladeren, maar daar maakte ik me niet al te druk om. Maar nu zie ik het bij meer planten, en ze worden allemaal wat lichtgroen. Heb ze gelijk maar een goede dosis voeding gegeven, niet te veel natuurlijk. En dat doe ik morgen gewoon weer. Een top 44 heeft gele strepen in zijn grootste blad, zoals je zo op de foto ziet. Geen idee wat dat is.
Kan iemand mij wat uit de brand helpen?
Vermoed een Ca gebrek al vind ik die necrotische plekken tussen je nerven wel vreemd. Heb dit zo eigenlijk nog niet gezien. een afwachten wat een ander er van denk.
Ca staat voor calcium toch? Die vlekken op de top 44 vond ik ook vreemd, ze waren er vanochtend nog niet. De rest van de top44 heeft nergens last van.
En wat kan ik het beste aan een calcium tekort doen? meer voeding geven?
Bedankt voor de reactie
bedankt voor alle reacties, ik dacht juist dat ze er te droog bij stonden..
Zal zo ff duidelijke foto's maken!
Ik weet niet hoe ze er nu bij staan, dit is al een tijdje geleden gebeurd.
Regelmatig wateren, dan heb je dit niet.
Beter elke dag een beetje water, dan om de dag een plens.
Vandaag de eerste bloeiharen gespot!! Heb de planten ff uit de tent gehaald vanmiddag, tent schoongemaakt en een herindeling gemaakt.
De grootste planten aan de zijkant en de kleinere in het midden. Heb ook duidelijke foto's van de bladproblemen gemaakt, maar ik denk dat
het duidelijk calcium gebrek is. Heb nog geen tijd gehad om zeewierkalk te halen helaas.
Comment