Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PRET ZONDER LED(nu 2x 400 watt hps greenpower)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: PRET ZONDER LED(nu 2x 400 watt hps greenpower)

gaan lekker daarheb ook een keer wilgenwater geprobeerd,na een paar uur hingen al me plantjes slap,ik me maatje gebeld,die heeft veel ervaring,hij zei;lul je moet ook geen treurwilgen gebruiken

Comment

stink spint en die slangen heten sono connect dempt een heleboel.succes he met die takke beesten sproeien of knoflook tenen bij de stammen plaatsen.gepelde he

Comment

lekker bezig chef
        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          gaan lekker daarheb ook een keer wilgenwater geprobeerd,na een paar uur hingen al me plantjes slap,ik me maatje gebeld,die heeft veel ervaring,hij zei;lul je moet ook geen treurwilgen gebruiken
          Lol.

Comment

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.@ tt bedankt voor de tip over het wilgenwater dit wist ik ook niet.
            Vandaag paar potten bijgehaald zodat ik de andere overgebleven stekken kan verpotten.Planten laat ik nog een week voorgroeien en dan zet ik ze toch in de grote bak met aarde +- 500 liter.Ik denk dat ik zo ook beter mn lv onder controle kan houden.Nu ligt de lv op 30%.Als de planten in de bak staan dan droogt de aarde niet zo snel uit.Nu moet ik elke keer de potten verzetten om de aarde onder de potten te bevochtigen.Denk ook dat de droge aarde de lv omlaag trekt.
            Spint is volgens mij weg.Ga vanavond weer spuiten met bayer.moet wel zeker weten dat het weg is anders kan ik de planten niet in de grote bak aarde zetten.
            Dit is lastig met het spuiten van de onderkanten van de bladeren.
            Nou wat heb ik toch een mooie hobby,kan er uren over praten en van roken.

GR ED

Comment

pak zelf aftijd een 10 liter emmer,vul hem met lauw water,en los er massai in op,en dan doop ik de plantjes op hun kop erin,zo raak je alles voor 100%

Comment

TUMBLE ik denk dat dit nog niet gaat heb de plantjes net verpot.Valt de aarde dan niet uit de potjes?
                Denk dat het al weg is hoor.Ik zie op het nieuwe blad geen zuig sporen meer.De stekken zaten al onder de witte stipjes toen ik ze kreeg.
                Nu bijna 1 week geleden.Heb vanaf het begin al gespoten met bayer.Op de zaad planten kan ik nog niks ontdekken.
                Bedankt voor de tip.
                GR ED

Comment

Hallo Allemaal,

Vandaag even in het hokje geweest.De stekken die ik in een grotere pot had gezet daar komen de wortels alweer uit de onderkant van de pot!!!!!
                  Ik moet toch weer de stekken verpotten anders groeien de wortels vast in de aarde van de bak.Straks even de ruimte maken voor de stekken in de bak met aarde te zetten.Ik ben dan ook meteen van dat gekloot af met dat verpotten.Laat de wortels maar door de 500 liter aarde gaan.De zaad planten wil ik in de 10 liter potten houden.Ik kan dan mooi als de stekken uitgebloeid zijn nog de zaad planten verdelen onder de 2x 400 watt lamp.De zaad planten moeten ook 4 weken langer bloeien.
                  Zal in het weekend weer foto's maken.

GR ED

Comment

HAHA net klaar met de stekken in de bak met aarde zetten.Ik heb alle 20 stekken op 1m2 staan.Ik kon het niet over mn hart verkrijgen om een paar stekken weg te gooien.Nu even met mn maatje overleggen of ik nu sommige plantjes moet toppen.Ik zelf denk dat het dan veel te vol wordt.Ik wil hoe dan ook plaats houden voor mn zaadplanten.Er zit een mooie plant bij die nu al opvalt tegenover de rest.Ik zie bij de stekken wel weer dat de nieuwe bladeren van uit binnen lichter groen worden.
                    Ook een zaadplant heeft die verschijnselen.Ik zal morgen een paar foto's nemen van de stekken en de ene zaadplant.Nu is het wachten hoe de stekken reageren op de 500 liter aarde.Ik wil eerst proberen om de plantjes weer een beetje donkerder groen te laten worden en dan pas in de bloei trekken.Heb nu al een beste vriendin uitgekozen:Toch een zaadplant dit wordt een mooi exemplaar.Dat kun je nu al zien.Andere zaad planten blijven een beetje achter.Geeft niks hebben nog min 12 weken voor de boeg.Nou tot morgen.

GR Ed

Comment

volgens je pm hingen ze een beetje slap,niet zo gek als je ze binnen een paar dagen 3 keer verpot,vinden ze niet zo fijn.dat de nieuwe scheuten lichter van kleur zijn,is normaal ,dat trekt wel bij.als je je zo druk maakt om de lv dan moet je een goede luchtbevochtiger kopen,liefts een van 7 liter,die gaat meer dan 24 uur mee,is lekker makkelijk.of je gaat gewoon met vrouwelijk zaad aan de slag,voor groei hokje met tl of 150 watt hps,en 3 weken voordat je gaat oogsten,ontkiem je die alvast.en dan heb je al iets wat op een plantje lijkt klaarstaan,deze voor gegroeide zaailingen,zullen gelijk gaan wortel schieten in je bak,en hebben ook geen last van lage lv,want ze hebben een penwortel,dus ze kunnen gelijk drinken,en verdampen.

Comment

21-3 013.jpg21-3 008.jpg21-3 011.jpg

Comment

Hallo Tumble,

Hier de foto's.Plantjes hangen niet slap maar de bladeren krullen naar binnen op.Ik heb ze geen voeding gegeven.
                          De zaad planten staan er wel goed bij.Heb deze wel een klein beetje voeding gegeven.
                          Graag jou advies.

Gr Ed

Comment

zaadplantjes hebben een penwortel dus die drinken al,de stekken kunnen dat nog niet goed.lamp iets hoger hangen,en zorgen dat de lv in je hok omhooggaat.koop een luchtbevochtiger van minimaal 6 liter inhoud,zodat ie makkelijk 18 uur ze werk kan doen.en zorg dat de temperatuur niet hoger word dan 25 graden.heb je daar geen geld voor of heb je het er niet voor over kun je ook zoveel mogelijk per dag,je wanden goed natspuiten,en emmers met water in je hok zetten.ook kan je een doorzichtig afdekzeiltje boven je plantjes hangen,je maakt een soort afdakje en spuit de onderkant vochtig.een heel klein beetje wortelstimulator,afgezuurd naar ph6 in een spuitfles en paar keer per dag zachtjes vernevelen over je plantjes kan ook.

Comment

Hi Ed, leuke setup en mooi soortje. Ik zou ook alleen als de wiederweerga je LV omhooggooien want je krullend blad wordt veroorzaakt doordat er teveel water uit verdampt.... Hoe laag hangt je lamp? Gr en succes!
                              Een jointje voor het slapen gaan, is een stuk makkelijker opstaan!

Comment

Beste Ed,

Je stekjes hebben het weeral hard te verduren gekregen die laatste dagen, dus is het logisch dat ze stressen. Laat ze nu even een paar dagen hun gang gaan zonder ze te verplaatsen, gewoon rustig laten doen nu, ik hoop dat je van de spint afbent.
                                Ik ben niet zo'n stekkenliefhebber als ik hier de verhalen lees, gewoon volgende beurt uit zaad kweken, veel minder gedoe en stressen, mijn ervaring

Het ga je goed!

Grtz,

John007

Comment

Bezig...
                                X