Dag medesmokers.
Eerst even een woordje uitleg: Ik heb een maand geleden eindelijk besloten mijn eigen kweek op te starten.
Dit heb ik in huis gehaald:
-Secret Jardin Darkroom DR60 rv2
-250W HPS (Phillips)
-afzuigventilator voor kleine kamers
-11L Smart Pot
-standaard potgrond
-zaadjes die ik ooit van iemand heb gekregen op een festival
Omdat dit mijn eerste kweek is zijn de nodige beginnersfouten al vaak genoeg voorgekomen: lamp te hoog, onstabiele temp,
kleine potten, af en toe teveel water, grove fout met gewone tijdklok te gebruiken (2 dagen onregelmatig licht), geel blad, enz.
Gebeurd is gebeurd, de hoofdzaak bij deze run is ervaring opdoen.
Nu zijn we 1 maand en 10 dagen verder, en ik ben redelijk verbaasd over het resultaat.
Daarom mijn beslissing om dit toch even met jullie te delen.
Foto's zeggen het meest (en ik weet het, plaatjes kijken is gewoon leuker ) dus here we go.
Het begin:
IMG_0035.jpg IMG_0061.jpg
Eerst stonden er dus 2 bij elkaar in 1 smart pot, achteraf overgeplant (eigenlijk niet ideaal met zo jonge plantjes) en snel nog een 3de bij geplant.
Grow my baby's, grow.
IMG_0074.jpg IMG_0093.jpg IMG_0092.jpg
Mag ik hier even bij vermelden dat deze plantjes al vanaf het prille begin onder 12/12 staan.
Dit omdat ik hier veel over heb gelezen (Thnx SpeesCees ) besloot ik het gewoon te proberen.
More pictures!
IMG_01070.jpg IMG_0119.jpg
Hier een paar interessante foto's van de stengel:
IMG_0125.jpg IMG_0124.jpg
Op een bepaald moment merkte ik dat ze onderaan gele blaadjes begonnen te krijgen.
Heb in het begin wat zitten klooien met tomatenvoeding, maar heb toen 4 nieuwe potten
gehaald (Smart Pot) van 11 liter en gelijk 1L Guano Extract van No Mercy.
Dit geef ik ze nu om de 2 gietbeurten en de plantjes lijken zich te herstellen.
IMG_0132.jpg IMG_0130.jpg IMG_0135.jpg IMG_0128.jpg
Zo, tot nu toe was dit een zeer leerrijke ervaring en ik hoop dat het voor sommigen interessant was.
Met de beperkte vrije tijd die ik heb zal ik zo vaak mogelijk updaten.
Out.
Eerst even een woordje uitleg: Ik heb een maand geleden eindelijk besloten mijn eigen kweek op te starten.
Dit heb ik in huis gehaald:
-Secret Jardin Darkroom DR60 rv2
-250W HPS (Phillips)
-afzuigventilator voor kleine kamers
-11L Smart Pot
-standaard potgrond
-zaadjes die ik ooit van iemand heb gekregen op een festival
Omdat dit mijn eerste kweek is zijn de nodige beginnersfouten al vaak genoeg voorgekomen: lamp te hoog, onstabiele temp,
kleine potten, af en toe teveel water, grove fout met gewone tijdklok te gebruiken (2 dagen onregelmatig licht), geel blad, enz.
Gebeurd is gebeurd, de hoofdzaak bij deze run is ervaring opdoen.
Nu zijn we 1 maand en 10 dagen verder, en ik ben redelijk verbaasd over het resultaat.
Daarom mijn beslissing om dit toch even met jullie te delen.
Foto's zeggen het meest (en ik weet het, plaatjes kijken is gewoon leuker ) dus here we go.
Het begin:
IMG_0035.jpg IMG_0061.jpg
Eerst stonden er dus 2 bij elkaar in 1 smart pot, achteraf overgeplant (eigenlijk niet ideaal met zo jonge plantjes) en snel nog een 3de bij geplant.
Grow my baby's, grow.
IMG_0074.jpg IMG_0093.jpg IMG_0092.jpg
Mag ik hier even bij vermelden dat deze plantjes al vanaf het prille begin onder 12/12 staan.
Dit omdat ik hier veel over heb gelezen (Thnx SpeesCees ) besloot ik het gewoon te proberen.
More pictures!
IMG_01070.jpg IMG_0119.jpg
Hier een paar interessante foto's van de stengel:
IMG_0125.jpg IMG_0124.jpg
Op een bepaald moment merkte ik dat ze onderaan gele blaadjes begonnen te krijgen.
Heb in het begin wat zitten klooien met tomatenvoeding, maar heb toen 4 nieuwe potten
gehaald (Smart Pot) van 11 liter en gelijk 1L Guano Extract van No Mercy.
Dit geef ik ze nu om de 2 gietbeurten en de plantjes lijken zich te herstellen.
IMG_0132.jpg IMG_0130.jpg IMG_0135.jpg IMG_0128.jpg
Zo, tot nu toe was dit een zeer leerrijke ervaring en ik hoop dat het voor sommigen interessant was.
Met de beperkte vrije tijd die ik heb zal ik zo vaak mogelijk updaten.
Out.
Comment