Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 250W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek 250W HPS

    Korting op 420shop
    Dag medesmokers.

    Eerst even een woordje uitleg: Ik heb een maand geleden eindelijk besloten mijn eigen kweek op te starten.
    Dit heb ik in huis gehaald:
    -Secret Jardin Darkroom DR60 rv2
    -250W HPS (Phillips)
    -afzuigventilator voor kleine kamers
    -11L Smart Pot
    -standaard potgrond
    -zaadjes die ik ooit van iemand heb gekregen op een festival

    Omdat dit mijn eerste kweek is zijn de nodige beginnersfouten al vaak genoeg voorgekomen: lamp te hoog, onstabiele temp,
    kleine potten, af en toe teveel water, grove fout met gewone tijdklok te gebruiken (2 dagen onregelmatig licht), geel blad, enz.
    Gebeurd is gebeurd, de hoofdzaak bij deze run is ervaring opdoen.

    Nu zijn we 1 maand en 10 dagen verder, en ik ben redelijk verbaasd over het resultaat.
    Daarom mijn beslissing om dit toch even met jullie te delen.
    Foto's zeggen het meest (en ik weet het, plaatjes kijken is gewoon leuker ) dus here we go.

    Het begin:
    IMG_0035.jpg IMG_0061.jpg
    Eerst stonden er dus 2 bij elkaar in 1 smart pot, achteraf overgeplant (eigenlijk niet ideaal met zo jonge plantjes) en snel nog een 3de bij geplant.
    Grow my baby's, grow.
    IMG_0074.jpg IMG_0093.jpg IMG_0092.jpg
    Mag ik hier even bij vermelden dat deze plantjes al vanaf het prille begin onder 12/12 staan.
    Dit omdat ik hier veel over heb gelezen (Thnx SpeesCees ) besloot ik het gewoon te proberen.
    More pictures!
    IMG_01070.jpg IMG_0119.jpg
    Hier een paar interessante foto's van de stengel:
    IMG_0125.jpg IMG_0124.jpg
    Op een bepaald moment merkte ik dat ze onderaan gele blaadjes begonnen te krijgen.
    Heb in het begin wat zitten klooien met tomatenvoeding, maar heb toen 4 nieuwe potten
    gehaald (Smart Pot) van 11 liter en gelijk 1L Guano Extract van No Mercy.
    Dit geef ik ze nu om de 2 gietbeurten en de plantjes lijken zich te herstellen.
    IMG_0132.jpg IMG_0130.jpg IMG_0135.jpg IMG_0128.jpg

    Zo, tot nu toe was dit een zeer leerrijke ervaring en ik hoop dat het voor sommigen interessant was.
    Met de beperkte vrije tijd die ik heb zal ik zo vaak mogelijk updaten.


    Out.
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste kweek 250W HPS

    hey leuke setup, van fouten moet je leren! en die planten konden er ook slechter bij staan. Zou wel ff rustig aan doen met die voeding, blad punten zien al wat geel.


    gr mafferd

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek 250W HPS

      Leuk, een nieuwe 250Watter er bij.
      Ze lijken iets overvoed te zijn maar nog geen serieus probleem, ziet er zelfs wel goed uit als eerste ronde.
      Al denk ik dat de opbrengst met 3 planten in een tent hoger is als ze een paar weekjes voor groei krijgen.
      Deze metode zorgt er wel voor dat je op een redelijk snelle manier een lading wiet krijgt
      Gr Ekkel.
      Houw mezelf scherp met een flessie en wat hennep

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek 250W HPS

        Bedankt , had zelf nooit verwacht dat het nog zo goed zou lopen.
        De gele bladpuntjes had ik ook al opgemerkt, deze verschenen samen met de gele bladeren onderaan voor ik de voeding had aangepast.
        Ga nog even kijken hoe het nu verder loopt voor ik eventuele aanpassingen maak.
        In ieder geval bedankt voor de tips.

        @Ekkel: Bij de volgende ronde ga ik inderdaad proberen ze eerst even voor te groeien om mijn tent in de hoogte ook wat meer te benutten.
        Heb ook nog een 4de pot voor volgende keer.

        Out; Chillsmoker

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek 250W HPS

          Hier nog wat foto's:
          IMG_0168.jpg IMG_0174.jpg IMG_0165.jpg
          Het is echt geweldig om te zien hoe de toppen elke dag een beetje dikker worden.
          Ik denk ook dat het voedingsprobleem van de baan is, vraag me af of gele bladpuntjes zich nog volledig herstellen?
          Voor de rest denk ik niet meer ver van de oogst te zitten, maar ga toch nog even geduld hebben omdat ze waarschijnlijk
          wel een paar dagen vertraging hebben opgelopen door de fouten die ik allemaal heb gemaakt bij de start.
          Ik ben ook van plan een vergrootglas/microscoop aan te schaffen om het moment van oogsten te bepalen door de kleur van de trichomen.

          Keep it growing

          Out

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek 250W HPS

            Het lijkt op de foto's of je de lamp al de hele tijd te hoog hebt hangen ?
            Dat kan ook het gele blad onderin verklaren.
            250W heeft een effectieve dieptestraling van zo'n 25-35cm.

            Nog een paar weekjes geduld.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek 250W HPS

              geel blad van een lamp te hoog hangen ?

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek 250W HPS

                Leuke setup en gaat voorspoedig zo te zien.

                Wat heb je precies aangepast aan je voeding? Ben je minder gaan geven of juist meer?

                Ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je voor een 250W hebt gekozen, let me know!
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek 250W HPS

                  Inderdaad. Moet je daar om lachen ?
                  Dat gebeurt heel vaak, blad onderin krijgt onvoldoende licht en sterft daardoor af.
                  Dus als jij je lamp 25 centimeter boven je plant hebt, zoals het hoort, dan krijg je onderin tekort aan licht.

                  ps. Als je niet van die gele foto's wil, probeer het eens als je lamp net uit is.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek 250W HPS

                    Best fel lampje, kan een flitser niet tegenop!
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek 250W HPS

                      @ RollUp: Ik heb die tomatenvoeding de deur uit gegooid en geef ze nu om de 2-3 dagen guano.
                      Ben ook heel spaarzaam met de dosering. Al staat op de verpakking aangegeven dat overvoeden niet mogelijk is, je weet echter maar nooit.
                      In verband met die 250W: Ik heb bewust gekozen voor het kleinste model tent omwille van de beperkte plaats die ik beschikbaar heb.
                      T'is ook maar voor een paar plantjes voor eigen (gematigd) gebruik.
                      Het leek mij dus wat overbodig om een 400/600W lamp te gebruiken. (en dan nog alles goed gekoeld houden in zo'n kleine ruimte. )
                      En eerlijk gezegd ben ik zeer tevreden met het resultaat tot nu toe.

                      @QnQ: Je hebt voor een deel wel gelijk, de eerste paar weken hing de lamp ook wat te hoog.
                      Daarna heb ik de lamp altijd op zo'n 30-40 cm gehangen.
                      Van dat geel blad door de lamp te hoog te hangen had ik ook nog nooit gehoord, maar als jouw redenering klopt wel handig om te weten.

                      Foto's volgen nog


                      Out

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek 250W HPS

                        Oorspronkelijk geplaatst door chillsmoker View Post
                        En eerlijk gezegd ben ik zeer tevreden met het resultaat tot nu toe.
                        En daar gaat het om!
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek 250W HPS

                          Update: Ik ben geconfronteerd met het probleem dat mijn kindjes niet allemaal tegelijk rijp gaan zijn.
                          Als ik dus het originele plan om te drogen in de tent zou volgen zal dat ten koste gaan van de kwaliteit/kwantiteit.
                          Voor alles is echter een oplossing, dus ik ben aan het knutselen gegaan.

                          IMG_0209[1].jpg IMG_0211[1].jpg
                          Ik heb een grote kartonnen doos genomen en de aanzuig van de tent hierop aangesloten.
                          Dit zou moeten zorgen voor een lichte ventilatie zodat straks het boeltje niet te snel droogt. (hoop ik )
                          Nu heb ik ook het voordeel dat als ik geoogst heb ik niet moet wachten tot alles droog is voor de volgende ronde.

                          Met de kindjes zelf loopt alles nog prima.
                          IMG_0187.jpg IMG_0191.jpg IMG_0192.jpg

                          Out

                          Comment

                          Bezig...
                          X