Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

    Korting op 420shop
    Hallo beste kwekers..

    Ben pas begonnen voor de eerste x in een tentje te kweken..
    De set-up die ik heb is een silverline 1,1,2
    400 watt hps
    koolstoffilter met axiale ventillator
    Ventillator.

    Ik heb de zaadjes pas ontkiemd en ze in zaad en stek aarde gezet.
    De zaadjes zitten nu ongeveer vier dagen in de grond en de lamp staat anderhalve meter erboven 18 uur per dag (aangezien het autoflowers zijn).
    Ook heb ik constant de ventillator(van op de foto) aanstaan voor een betere luchtcirculatie.
    Zijn er dingen die ik ben vergeten of die heel belangrijk zijn nog in deze fase??
    Aangezien ik een zeer beginnende kweker ben is alle hulp en info meer dan welkom!
    Hier zijn enkele fotos van hoe het er allemaal nu uitziet:














    Ziet alles er tot hier ok uit of zijn er dingen die ik moet veranderen?
    Hoop dat ik wat hulp krijg dan kan ik foto's blijven posten en dan kan ik uitkijken naar een leuke oogst!

    Alvast bedankt!!

    Sjefsan

    #2
    Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

    Het ziet er allemaal goed uit toch?
    misschien de volgende keer je plaatjes direct plaatsen.................

    160SAM_0948.jpg
    392SAM_0949.jpg
    350SAM_0950.jpg

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

      Kan ik inderdaad misschien makkelijker doen! Bedankt voor de reactie..
      Ik zal regelmatig fotos uploaden..
      Hoeveel water moet een plantje in een bakje van deze maat ongeveer? En wanneer zou ik ze best in hun 11 l potten zetten?
      Groetjes!

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

          Idd Monty heeft hiermee een punt ..en het ziet er dan meteen wat netter uit in je tentje .

          Succes met je eerste kweek.
          Led's grow !

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

            Deze staat nu nog niet aan.. werk nu even met een gewone ventilator voor de luchtcirculatie.
            Wanneer kan ik ze best in de Plagron growmix zetten? Zijn 11 l potten goed voor auto's?
            Bedankt voor de reacties!

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

              Terug tijd om eens te posten hoe het verder gaat!
              Heb vandaag de plantjes overgepot in een pot van 4,5 l , uiteindelijk gaan ze binnenkort naar een 11 l.
              Heb voor Goldlabel special mix gekozen op aanraden van de growshop, en heb de aarde voorbehandeld met water en wortelstimulator.
              Ze staan nu 9 dagen in de tent en beginnen toch al iets te groeien.
              Ik maak me alleen zorden over de blaadjes, ze zouden er naar mijn weten groener en gezonder uit moeten zien?
              Ze zijn donkergroen met zowat lichtgroene tintjes erin.. sommige voelen ook zacht aan, is dit normaal?
              Mag je de mix van water en wortelstimulator met een besproeier ook op de plantjes zelf spuiten en laat dit sporen na op de bladeren?
              Opmerkingen en tips zijn meer dan welkom!
              Vrede

              SAM_0954.jpg SAM_0957.jpg SAM_0960.jpg

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                Ook vergeten te zeggen, bij het overpotten heb ik van 1 plantje een paar worteltjes afgebroken terwijl ik toch zeer voorzichtig was (niet genoeg dus)..
                Kan de plant hierdoor het loodje leggen of maakt hij nieuwe wortels aan?

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                  komt denk ik door overpotten

                  komt wel goed niet te veel prutsen

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                    hoop het ja.. Zal ze even lekker hun rust gunnen nu ze overgepot zijn!

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                      Zijn nu op dag 15 van zaadje tot nu..
                      Sinds de filter en luchtafvoer aanstaat beginnen ze lekker te groeien.
                      Ze krijgen 1x per dag water met rhizotonic en voor de rest niks.
                      Ben van plan te beginnen met Bio canna Flores voor de bloei, vanaf wanneer zal ik precies starten met dit toe te dienen?
                      Iemand anders nog opmerkingen of tips voor deze beginnende kweker?? Meer dan welkom!

                      SAM_0964.jpgSAM_0965.jpgSAM_0966.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                        Voeding zou ik pas gaan geven minimaal een week nadat je ze hebt overgepot naar de 11Liters.
                        En dan minimale dosis, 1ml/L ofzo.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                          Wanneer zou ik ze overpotten naar de 11 liters dan? En dan weer opnieuw die goldlabel gebruiken? Gaat dit samen met die bio canna of is dat niet te veel bemesting dan in eens?

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                            Goh ik persoonlijk zou ze al overpotten. Ik had het al gedaan na 12 dagen in zo een klein potje.
                            Je moet eens kijken naar de onderkant van de huidige potjes, komen er al wortelpennetjes door?

                            Ik geef ze zelf na het overpotten direct voeding mee maar in heel beperkte mate. Beetje naar hun blaadjes kijken en dan zie je of ze meer lusten of juist genoeg hebben. Ik gebruikte enkel plagron bloom want heb ze direct in bloei gezet. Dus bij jou weet ik niet of je beide moet gebruiken..

                            Mvg

                            Seba

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek in homebox. 5x Purple Cheese auto, 1 x Bio Diesel auto 400 watt HPS

                              Oorspronkelijk geplaatst door Seba1 View Post
                              Goh ik persoonlijk zou ze al overpotten. Ik had het al gedaan na 12 dagen in zo een klein potje.
                              Je moet eens kijken naar de onderkant van de huidige potjes, komen er al wortelpennetjes door?

                              Ik geef ze zelf na het overpotten direct voeding mee maar in heel beperkte mate. Beetje naar hun blaadjes kijken en dan zie je of ze meer lusten of juist genoeg hebben. Ik gebruikte enkel plagron bloom want heb ze direct in bloei gezet. Dus bij jou weet ik niet of je beide moet gebruiken..

                              Mvg

                              Seba
                              ze zijn nog maar juist 5 dagen in de 4,5 l potten... De man van de growshop zei dat ze daar wel een week of 2-3 in mochten blijven zitten??
                              Je toppies zien er lekker uit trouwens Daaamnn!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X