Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek

    Korting op 420shop
    hey,
    ik ga voor het eerst kweken.
    ik zou ze alemaal onder 2tl lampen van 36 watt.
    ik heb ventilatie en blazer en heb ook stroken zilverpapier gehangen en 2 planken met strook zilver die ik soms kan verzetten .
    dit allemaal in een ruimte van 3 op 2.5. bijna een konstante temperatuur van 23-25graden
    ik begin met 4 white widow en 3powerplant plantjes.
    de white widow is al ontkiemd en net in grote potten met dcm potgrond gedaan,
    de powerplant is ontkiemd en net gepland in turfpotjes van tien hoog en diameter 10 ofzo.
    stax post ik fotos van men 4 kleine white widow plantjes er zitten zelf 2 in 1 pot de rest zit apart
    en de powerplants ga ik ook apart steken. de white widow plantjes zijn gefeminisd maar van de powerplant
    ben ik nog helemaal niet zeker. de fotos post ik straks van men kleine widow plantjes.
    mvg gio

    ---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 22:49 ----------

    ste plant white widow in dcm zaai en stekgrond

    ---------- Post added 10th April 2012 at 00:00 ---------- Previous post was 9th April 2012 at 23:52 ----------

    kga nu ieronder paar fotos posten wel slechte kwliteit maar
    ik beloof dat de volgende beter zijn en kan ga ik men instalatie ook eens heel posten
    mvg
    Last edited by ppplusww; 9 April 2012, 22:41.

    #2
    Re: 1ste kweek

    IMG_0007 (1024x819).jpgIMG_0008 (1024x819).jpgIMG_0009 (1024x819).jpgIMG_0010 (1024x819).jpgIMG_0011 (1024x819).jpgIMG_0012 (1024x819).jpgde 4 pwhite widow plantjes 2 die samen zitten de laatste fot is 1 apart heb ng 1 apart

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek

      IMG_0007 (1024x819).jpgIMG_0008 (1024x819).jpgIMG_0009 (1024x819).jpgIMG_0010 (1024x819).jpgIMG_0011 (1024x819).jpgIMG_0012 (1024x819).jpgde 4 white widow plantjes 2 die samen zitten delaatste fot is 1 apart heb ng 1 apart

      ---------- Post added at 00:08 ---------- Previous post was at 00:06 ----------

      nu moeten men powerplants nog groeien en hopen dan het vrouwtjes zijn greetz

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek

        ik zou er in de bloei minimaal 2 hps lampen boven hangen bij zoveel planten en die oppervlakte. Heb je ook een afzuiger met filter?
        planten gaan erg hard ruiken!
        Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek

          Hallo,

          Let op met 2 plantjes in een potje deze kun je dadelijk moeilijk scheiden als je dat nog wil doen.De wortels zullen door elkaar groeien.
          Verder succes met je plantjes.

          GR ED

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweek

            thx ed maar ik denk dat ik die 2 laat zitten zodat de rest ook wat meer licht kan opvangen
            heb een afzuiging maar zonder filter.
            weet iemand hier een oplassing voor ?

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweek

              Filter kopen.

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweek

                koolstoffilter kopen, zijn niet heel duur. En ik zou echt fatsoenlijke lampen ophangen wil je een beetje resultaat.
                Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste kweek

                  En een extra zak aarde.
                  Heb je goeie grote potten, en dan doe je ze half vol
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweek

                    ja heb nu men powerplants net 10 cm onder de tl-lamp en men 4 white widow 1m50cm
                    aan men 1 powerplant plantje komen blaadjes derest komt net goed uit
                    kzal overmorgen wel nieuwe fotos posten of vantweekendd ofzow.
                    en gelijk dikkegek zegt beter andere lampen hangen maar denk dat te doen vanaf bloeiperiode
                    vanaf de white widow 20-25cm is zet ik ze in bloei,dat wil zeggen ook de powerplants al
                    ik hoop dat die tegen dan ook al een stukje groter zijn .
                    ik weet gewoon niet welke voeding ik ga gebruiken meschien
                    gewone korrels ofzow . ik geef kraantjes water zolang ik men ph niet getest heb
                    die begin ik pas te testen vanaf volgende week, want heb ng geen ph metertj .
                    en ik maak zelf men koolstoffilter zelf, met die tijd ook een paar fotos van posten van hoe ik dioe ga maken
                    heel simpel eigenlijk maar word vervolgd. mvg ppplusww

                    ---------- Post added at 23:19 ---------- Previous post was at 21:40 ----------

                    als ze ongeveer 15 cm groot zijn smijt ik er een laagje zaai en kiemgrond van dcm bij,
                    en speciale korrels maar moet me nog verder informeren.
                    Last edited by ppplusww; 10 April 2012, 20:42. Reden: was tl lamp vergeten en de groetjes natuurlijk

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste kweek

                      kga sebiet achter korrels gaan kijken of voeding ma weet nog niet hou jullie up to date grtz
                      heb al van dcm vloeibare meststof met organische voedingsuplementen
                      ingredienten:6%stikstof waarvan 4% ureumstikstof en
                      2% organische stikstof afkomstig van vinaese
                      4%fosforzuurhydridep (p202) oplossbaar in water en neutraal ammoniumcitraat
                      waarvan 4% fosforhydride oplosbaar in water
                      6%kaliumoxide(k20)oplosbaar in water
                      boor,koper,ijzer,mangaan.
                      dit is eigenlijk voor palmen voor stevige en glanzende groene bladeren

                      zou ik dit geven????????

                      ---------- Post added at 14:38 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

                      voor groei moet dit goed goed zijn ga ng wel dcm
                      orchideen npk 6-8-6 gaan halen maar dat zal pas voor volgende week zijn of de week, erachter
                      Last edited by ppplusww; 11 April 2012, 22:59.

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste kweek

                        Succes met je kweek
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste kweek

                          thx gaat zeker van pas komen

                          Comment

                          Bezig...
                          X