Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Automazar (Dutch Passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x Automazar (Dutch Passion)

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    beetje trots en onwennig tegelijkertijd want dit word mijn eerste kweekverslag.
    Een weekje geleden heb ik zowat alles gekocht wat ik nodig had.
    Na veel twijfelen welke zaadjes ik zou nemen, is de keuze gevallen op gefeminiseerde "Automazar" zaadjes van Dutch Passion. Mijn tent is 60x60x160 dus een relatief kleine autoflower leek voor mij uitermate geschikt.

    Op 7 april werden twee zaadjes ontkiemt. Ik heb hier wel geen foto's want men camera weigerde dienst.
    Hopelijk geen voorteken voor het verdere verloop van de plantjes.
    Ieder zijn manier van ontkiemen, bij mij is het de "vochtige-watjes" methode geworden.

    Het ontkiemen ging prima en na 3 dagen hadden ze allebei een worteltje van om en bij de 5mm.

    Tijd dus om ze een plaatsje onder de grond te geven...
    Een 1.5l potje werd gevuld met stekgrond en nu is het terug de beurt aan mijn dames.
    Voorlopig heb ik ze een plaatsje bij het raam gegeven in een lekker warm kamertje.
    Het regent verschrikkelijk hard dus ik hoop dat het zonnetje terug komt tegen de tijd dat ze hun hoofdje boven de grond steken.

    SAM_1310.jpg

    Hier een fototje van hun nieuwe thuis.

    Binnen enkele dagen is er hopelijk nieuws te melden.

    #2
    SAM_1315.jpgSAM_1316.jpg SAM_1320.jpg SAM_1321.jpg

    Comment


      #3
      Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

      Dag 4 is aan gebroken en de zusjes zijn terug voltallig in hun
      nieuwe onderkomen voor de volgende maanden.
      Hier de prille geboorte van mijn nieuwe aanwinst...
      SAM_1322.jpgSAM_1323.jpg SAM_1324.jpg

      Tot zover de geboortedagen, nu zal ik enkele dagen moeten wachten en ze voorlopig op een
      18/6 regime houden. Als ze een beetje beter te zien zijn op foto zal ik nog eens iets laten horen.

      Comment


        #4
        Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

        rustig aan, niet te gek doen en dat komt allemaal goed.

        ziet er alvast goed begin uit, succes nog.

        grtn

        Comment


          #5
          Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

          Heey das leuk, we zijn ongeveer dezelfde dag begonnen, en voor ons allebei de eerste kweek :p
          Ga dit zeker volgen! Hoeveel Watt is je HPS?

          Grzz
          ..:: Smoke Weed Everyday ::..

          Comment


            #6
            Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

            hoi michel990,
            ik gebruik een 250W HPS lamp. Er werd mij verteld dat dit voldoet voor een tweetal planten.
            groeters

            Comment


              #7
              Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

              Ja dat denk ik ook wel, heb er zelf een van 400 dus ben benieuwd Succes in ieder geval!
              ..:: Smoke Weed Everyday ::..

              Comment


                #8
                Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                Het is nu een kleine week geleden dat de zaadjes in de grond werden gestopt.

                Voorlopig hebben ze altijd onder 18/6 gestaan en geef ze om de twee dagen een beetje water.
                Het volgende wat op mijn "to-do" lijstje staat is een ph-meter gaan halen want momenteel kan ik ze alleen kraantjeswater geven en ik heb geen flauw benul wat de ph-waarde hier is...
                Heb ondertussen ook nog een extra kommetje water in de tent geplaatst, de gemiddelde vochtigheidsgehalte met de lamp aan schommelt rond de 35%.

                Al bij al ziet het er in mijn onervaren ogen allemaal normaal uit.
                SAM_1327.jpg SAM_1330.jpg SAM_1331.jpg

                Tips en/of opmerkingen zijn altijd welkom.

                Comment


                  #9
                  Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                  ph meters zijn duur! onnauwkeurig en onbetrouwbaar en gaan snel kapot.
                  constant werk eraan en onderhoud.

                  als je een regenton heb schijnt half regen half kraan prima te wezen. zeker voor een 1e kweek.
                  je tent is overigens hoog genoeg voor andere soorten naast autoflower.
                  daarnast zijn er ook vele technieken om planten laag te houden.
                  dit zul je bij autoflowers niet kunnen doen. vanwege de automatische bloei.

                  een plant kan gefimmt of getopt worden, waarbij fimmen veel voordelen met zich meebrengt en toppen controleerbaarder is.
                  hiermee blijft de plant laag door zichzelf te splitsen in meerere takken (meer toppen)
                  gezien een plant iin een pot evenvoel voeding en water opneemt word dit niet meer opbrengst. alleen meerdere toppen ipv 1 grote.
                  minder kan op schimmel en de mogenlijkheid tot scrog. wat wel meer opbrengst met zich meebrengt en veel lager blijft.

                  scrog zou je wel toe kunnen passen. en ik zie geen reden waarom iedereen het niet zou doen. behalve extra werk.
                  zie mijn topic voor hoe ik eht heb gedaan.
                  vrijwel hetzelfde formaat ook een 1e kweek

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                    Oorspronkelijk geplaatst door straycat View Post
                    Het is nu een kleine week geleden dat de zaadjes in de grond werden gestopt.

                    Voorlopig hebben ze altijd onder 18/6 gestaan en geef ze om de twee dagen een beetje water.
                    Het volgende wat op mijn "to-do" lijstje staat is een ph-meter gaan halen want momenteel kan ik ze alleen kraantjeswater geven en ik heb geen flauw benul wat de ph-waarde hier is...
                    Heb ondertussen ook nog een extra kommetje water in de tent geplaatst, de gemiddelde vochtigheidsgehalte met de lamp aan schommelt rond de 35%.

                    Al bij al ziet het er in mijn onervaren ogen allemaal normaal uit.
                    [ATTACH=CONFIG]117591[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]117592[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]117593[/ATTACH]

                    Tips en/of opmerkingen zijn altijd welkom.

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                      Update dag 9 :

                      Voor beide plantjes is het nu een dikke week geleden sinds ze voor het eerst boven de grond zijn gekomen.
                      Beide plantjes staan momenteel nog in stekgrond, ik heb wel de indruk dat ze niet veel in de hoogte groeien op de moment.
                      De lamp staat er op 40cm boven.
                      SAM_1337.jpg SAM_1332.jpg

                      Van bladvorming evolueren ze beide gelijkaardig, je ziet op de detailfoto's dat het tweede setje blaadjes zich aan het ontwikkelen is. Wel is me opgevallen dat het plantje op de linkse foto lichter is van kleur. De linkse plant is lichter van kleur tegen het steeltje en naar de bladpunt toe is hij wat donkerder groen. De plant op de rechtse foto is meer egaal van kleur en heeft meer donkere tint van kleur. Volgende keer neem ik foto's als ik de lamp uitzet,dan zie je het waarschijnlijk beter.

                      SAM_1335.jpg SAM_1336.jpg

                      Wateren doe ik om de twee dagen (de planten bedoel ik),zonet hebben ze nog een verfrissing gekregen met Aptus wortelvoeding.
                      De wortels komen er nog niet vanonder uit dus ik ga nog een dagje of twee wachten met het overpotten.
                      Maar de eerste potjes zijn 1,2 liter dus had mss beter kleinere potjes genomen, nu duurt het mss wat lang voor ze de bodem hebben bereikt.

                      Ben benieuwd wat de komende dagen zullen brengen...
                      Reacties en advies zijn zoals altijd welkom.

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                        Ziet er goed uit

                        ik ga je volgen
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                          zo lage LV?

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                            hoi Beze, heb naast beide plantjes een kommetje water staan.
                            heb eens gezocht naar een luchtbevochtiger en dat is me och wel een beetje duur...
                            Met de lamp aan is de LV rond de 35%, als de lamp uit gaat stijgt deze tot ongeveer 65-70%...

                            enige tips?

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

                              Kraanwater met wortelstimulator zonder af te zuren? Dat komt sowieso niet goed. Rolletje ph papier kost je een 15 euro in de apotheek.

                              Comment

                              Bezig...
                              X