Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Automazar (Dutch Passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

thx voor de tip beowulf, dat is dus deeerste en de laatste keer dat ik dat zo aan men plantjes geef.
    morgen ga ik een setje halen zodat ik de ph kan testen
    Hopelijk heb ik hier nog geen onherstelbare schade mee gedaan...

Comment

kleine update dag 14 :

Beide plantjes zijn intussen overgezet naar hun permanente verblijfplaats voor de rest van de kweek.
      De potten zijn iets van een 14 liter.
      De zaaigrond was redelijk droog...een klein beetje duwen en ze kwamen zonder problemen uit hun potjes.
      Was bang dat de wortels niet helemaal tot beneden zouden zitten bij een van de plantjes. Bij Automazar #2 kon ik al wortels onderaan het potje zien zitten maar bij #1 niet. Toen ik het potje verwijderde zag ik dat ik niet moest panikeren, de wortels zaten al helemaal tot de rand en de bodem.
      De dag ervoor had ik mijn potgrond gemengd met gedroogde koemest en een tweetal handjes hydro-korrels.
      ( ik weet wel dat er nu veel zullen zeggen: koop toch "kant-en-klare potgrond" maar ik wou het toch eens testen of het met gewone potgrond ook niet gaat. Bij de aankoop van mijn tent had ik een Aptus voedingssetje gekregen dat ik kan gebruiken om de plant wat extra's te geven )

Ondertussen heb ik ook een test-setje om de Ph waarde van mijn water te meten, ik heb meteen wat water afgezuurd dat ik morgen aan de plantjes kan geven.
      Spijtig genoeg heb ik geen foto's van het overpotten want mijn camera was elders nodig.

Binnenkort volgen er zeker terug foto's...
      Groet

Comment

foto van tijdens overplanten zou wel leuk zijn. Kzou graag willen inschatten op welke grootte ik dat best kan doen en hun worteltjes idd tot onder aan de pot zitten...

Comment

De plantjes waren bij mij ongeveer 4 cm groot, maar naargelang de soort kan dat bij jou anders zijn.
          Het verhuizen naar hun permanente pot heeft 14 dagen geduurd vanaf de moment dat ik ze in stekgrond heb gestoken.
          Bij Automazar #2 zag ik een stukje wortel onderaan het potje, het stak uit een van de gaatjes die onderaan in de pot staan
          dus ik was redelijk zeker dat het wortelgestel voldoende ontwikkeld was.

Foto's kan ik voorlopig niet nemen, maar daar probeer ik snel verandering in te brengen.

Comment

Ben ook wel eem beetje benieuwd naar de foto's

Weet niet of je de LV al omhoog heb gekregen maar ik heb het zo gedaan;
            2012-04-26 07.36.28.jpg2012-04-26 07.37.51.jpg

Heb het op deze manier naast de potten gezet en zit nu dag en nacht rond de 60-70%
            Wel staat de afzuigventilator hoger als de lampen uitgaan anders is het iets van 90%

Grzz
            ..:: Smoke Weed Everyday ::..

Comment

update dag 16:

Het is nu twee dagen geleden sinds de plantjes zijn verhuisd naar hun grote pot.
              Mijn camera is terug dus bij deze een nieuwe pasfoto voor de dames...
              SAM_1349.jpg SAM_1347.jpg SAM_1341.jpg

Er begint wel een duidelijk verschil te ontstaan tussen beide plantjes.
              Bij de update van dag 9 vermelde ik al dat Automazar #1 een geligere kleur had. ( dat is de linkse trouwens )
              Na een kleine week is er ook een verschil in groei op te merken want deze plant is ondertussen een centimeter kleiner dan Automazar #2...ook is de stengel zelf veel smaller.
              De gelige kleur is er ook nog en de blaadjes hangen naar beneden.
              Tot nu toe heb ik beide evenveel water gegeven enzo, heb de plant niet anders behandeld.
              Net voor de foto's werden genomen heb ik hem een beetje water bij gegeven,
              ondertussen twijfel ik er al wel aan of dat slim was...
              Ondertussen gebruik ik wel afgezuurd water ( Ph +-6,0 )
              Het enige wat ik kan zeggen is dat bij het overpotten van Automazar #1 de aarde een beetje los kwam toen ik deze vast had, misschien is de groeistop te wijten dat ik de wortels heb beschadigd, maar
              eigenlijk weet ik het niet goed.

Als iemand me raad kan geven of me op mijn gemaakte fout kan wijzen...
              Hieronder nog enkele close ups.
              Automazar #1:SAM_1346.jpg SAM_1342.jpg
              Automazar #2:SAM_1344.jpg SAM_1343.jpg

Groet

Comment

update dag 19 :

nieuwe update en een aangename verrassing toen ik de tent open deed...
                ik werd verwelkomd door een aangenaam geurtje
                Voor de rest valt er niet zoveel te melden, beide plantjes zijn nu een tiental centimeter groot.
                Automazar #1 begint wat achterop te hinken, hij is drie centimeter kleiner, de bladeren zijn wat meer gerimpeld en het gelige kleurtje is nog aanwezig.
                Vandaag kregen ze een nieuwe waterbeurt (zonder voeding).
                Hieronder enkele foto's :
                SAM_1350.jpg SAM_1352.jpg SAM_1363.jpg SAM_1351.jpg SAM_1364.jpg

Comment

Hmm,

De structuur van je bodem ziet er niet zo heel fris uit. Ik denk dat die bodem wat sterk bemest is voor je spruitjes. Verder zie ik dat je er hydrokorrels doorheen hebt. Hydrokorrels zijn prima als drainage laag onder in je pot of als laagje bovenop om opspattende aarde te voorkomen maar zo door de aarde gemengd heeft dat weinig nut. Kan je beter perliet of vermiculiet voor gebruiken.

Comment

Update dag 21 :

We zitten ondertussen op 3 weken groei, tekenen van bloei zijn er nog niet te bespeuren.
                    Heel veel verandering is er niet, beginnen wel mooi gevormde bladen aan te komen.
                    Vandaag hebben ze nog eens een portie water gekregen, mooi afgezuurd naar Ph 6, zonder voeding.
                    Dit op raad van menig expert (bedankt monty, ik leer bij... )
                    Het begint zijn effect wel te hebben want bij Automazar #1 zien de nieuwe blaadjes er beter uit,
                    ze begint ook terug te groeien. Wel maar een 0,5 cm per dag...Ze heeft een achterstandje van ongeveer 3 cm met haar zusje.
                    De vertakkingen zijn veel chaotischer, wel grappig om te zien in vergelijking met #2, want deze vertakt altijd schoontjes met enkele centimeters interval.
                    Hier volgen de foto's:
                    Automazaar #1 : SAM_1370.jpgSAM_1367.jpgSAM_1368.jpgSAM_1369.jpg
                    Automazaar #2 :SAM_1373.jpgSAM_1371.jpgSAM_1372.jpgSAM_1366.jpg

Tot de volgende,
                    greets

Comment

Dag straycat,
                      Ik zie dat je goed bezig bent, zodoende leert men. Mss overheen gelezen, maar wat van soort aarde gebruik je? Monty pakte de draad al op en mss heeft ook je lage LV wat invloed erop. Lage luchtvochtigheid kan wel beter verdragen worden dan bij een stekje, dit omdat een zaadplant een penwortel heeft. Het is een beetje zonde dat je de autoflower hebt omgepoot, omdat hij hierdoor wat groeiachterstand oploopt.....en ze groeien al zo weinig.
                      Doe je ding en het komt allemaal goed, ik kom af en toe eens een kijkje nemen.

Greetz Kitefreak
                      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                      Blow it and you'll know it!!

Comment

ik ga ook 1 automazar kweken succes ermee

Verstuurd via Tapatalk
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Update dag 24 :

Hoi iedereen, eergisteren kocht ik me een timer voor mijn tentje want het begon wel lastig te worden
                          om het altijd manueel in en uit te schakelen. Ik ging om 18u even kijken of deze zijn werk naar behoren deed en jawel

Vandaag om 18u kwam ik thuis en het stemde mij tevreden dat ik de eerste tekenen van bloei kan zien.
                          Het gaat wel enkel nog maar om Automazaar #2, bij de andere is er nog niets te bespeuren.
                          SAM_1386.jpgSAM_1378.jpg

Het plantje is ondertussen 20cm, wat niet erg veel lijkt, begin te vermoeden dat ik de opgegeven
                          hoogte van 70cm niet zal halen
                          Zeker Automazaar #1 gaat geen records breken, het begint meer op een struik te lijken met wietbladeren...
                          De nieuwe bladvorming ziet er wel goed uit, enkel de onderste bladeren hangen er verfrommeld bij.
                          SAM_1390.jpgSAM_1375.jpgSAM_1380.jpgSAM_1381.jpgSAM_1383.jpgSAM_1382.jpg

Ondertussen hebben ze ook een nieuwe waterbeurt gekregen want dat was weer twee dagen geleden.
                          Een minder aangename vaststelling was dat er een klein vliegje door de inlaatbuis naar binnen vloog...
                          Mijn innerlijke "macgyver" kwam boven en ik heb een pantie gebruikt en die over de inlaatbuis getrokken
                          (voor alle duidelijkheid de pantie was dus van mijn moeder)
                          Dat zou moeten volstaan om allerhande beestjes buiten te houden.

Op naar de volgende update,
                          groeten

Comment

wat was je lamp ook alweer 250 W of 400 W?

edit: ik zie het weer staan: 250W dus.

In dat geval hangt je lamp gewoonweg veeeeeeel te hoog vrees ik, vandaar je te kleine plantjes.....

Comment

Update dag 25 :

Het wietstruikje (ook gekend als Automazaar #1) is ook in bloei geschoten...
                              Zojuist heb ik geprobeerd om enkele foto's te nemen maar op de foto's was het nog niet duidelijk.
                              Binnen enkele dagen volgt een nieuwe update en dan zal het wel beter zichtbaar zijn.

@general : de lamp hangt al de hele kweek op 40cm boven de plantjes,
                              ik dacht dat als de lamp te hoog hangt dat ze dan juist zouden strekken...is 40cm te hoog?
                              In dat geval kan ik ze morgen best wat laten zakken dus?

Groet

Comment

ik zou ze lager hangen ja, hier op 20cm zonder problemen -)

Comment

Bezig...
                                X