Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Automazar (Dutch Passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

nochtans staat de mijne al 2 weken op 5 cm van de hoofdtop. En het is een gloednieuwe lamp -)

Comment

bedankt voor de reacties iedereen,

de hangende bladeren was omdat ik wat te voorzichtig ben met water geven.
      Heb ze laatste keer gewoon niet genoeg gegeven (250ml per plant) en dat was gewoon niet voldoende.

Het grondprobleem...had al een vermoeden dat de verschijnselen daarmee gelinkt waren, maar ja dat was men eerste beginnersfout, nu is het kwestie van dat zo goed als mogelijk te compenseren.
      Volgende waterbeurt gaan ze bloeivoeding krijgen. Een halve liter per plant zal niet teveel zijn denk ik, geef ze immers maar om de twee a drie dagen water. (afhankelijk van wat men vinger zegt als ik die in de pot steek)
      Volgende keer zal het hopelijk al beter gaan met die plagron-mix, geen gezooi meer met "kleiballen"

De lamp ga ik toch op 25cm houden hoor general, als ik ze lager hang hou ik men temperatuur nog maar amper onder controle...

Maar wel bedankt aan iedereen voor de tips en opmerkingen.
      Ze worden allemaal bijgehouden voor de volgende run.

Groeten

Comment

best interessant eigenlijk. Jij kiest ervoor om je plantjes wat te laten afzien en vragen om water, ik heb ze net verwend met steeds een lekker vochtig medium. Eens benieuwd naar de eindresultaten

Comment

he straycat, leuke plantjes daar!
          ik denk ook dat jouw probleempje de grond is, ik heb op goedkope en op plagron lightmix gekweekt en ik merkte duidelijk verschil, ze groeiden sneller stabieler en voller.

@general: als je droge kweek wilt zien moet je langs mijn verslag wippe, mijn planten hebben gemiddeld weinig water gehad alleen 1x goed doorgespoeld met kalkmengsel, voor de rest hebben ze altijd water gehad als de aarde echt boven en onderin goed drooggezogen was.

maar straycat veel succes met je kweekje, ik kom zo af en toe langs om te checke

greetz

Comment

ge ik zeker eens checken hoor! altijd bij te leren -)

vraagje: ik moet mijn bijna weken oude AF van 50 cm nu al enkele dagen telkens 1.5 liter water per dag geven.....is dit normaal? Ik steek mijn vinger 8 cm diep in de grond en telkens voelt het best droog aan. Plant doet het ook geweldig goed trouwens. Mooi donkergroen nog steeds en blaadjes staan mooi en hangen niet

Comment

Welke plagron-mix is dan eigenlijk aangeraden voor welk soort plantjes?
              De "light" is met minder voeding neem ik aan?
              Volgende run worden hoogstwaarschijnlijk 3 Royal Dwarfs...( ook AF'jes trouwens)
              kan ik daar dan best de plagron-light voor gebruiken of de plagron royal mix...?

Het is trouwens niet bewust dat ik de plantjes laat "afzien" hoor
              ben nog beetje bang dat ik ze teveel water zou geven. Men potten zijn ongeveer 12 liter
              maar ik voel nog niet goed aan hoeveel ik ze dan best kan geven.

groeten iedereen

Comment

ik gebruik gewoon plagron royale, ben je tenminste zeker dat je niks hoeft bij te voeden. En zoveel duurder is het niet -)

Comment

Comment

Comment

Comment

tja, daarom dat ik ze ook maar buiten heb gezet tijdelijk. Vraag me wel af wat ik moet doen moesten deze omstandigheden zich voordoe volop tijdens hun bloei. Dan is er geen uitweg meer en ga ik moeten improviseren met koelelementen etc...

daarom: al je tips zijn welkom want ik vrees de zomer -)

Comment

hoi, nog nieuws ondertussen? Ben benieuwd -)

Comment

Comment

ben echt benieuwd naar je foto's

Comment

Hoi iedereen,

na een tijdje stilte is het (eindelijk) nog eens tijd voor een update'je.
                                Beginnend met Automazar #1, het plantje heeft een bescheiden hoofdop die stilaan meer en meer
                                bruine trichomen krijgt. De laatste dagen is het plantje een beetje stil gevallen. De top zelf groeit niet meer zoveel, er komt al wel een leuk geurtje af. De plant heeft nooit heel veel bladeren gehad en die zijn bijna allemaal afgestorven zoals je op de foto's kan zien.Met een beetje geluk moet hij nog een drie weekjes dus hopelijk kan ik deze zo nog afbloeien.
                                SAM_1434.jpgSAM_1436.jpgSAM_1437.jpgSAM_1441.jpgSAM_1435.jpg

Automazaar #2 ziet er nog een pak groener en frisser uit, maar ook hier de vergeelde bladeren die afsterven.
                                Dit plantje heeft nog maar sinds ruim een week, bruine haartjes gekregen.
                                Dit plantje is getopt vandaar dat deze niet zo groot zijn.
                                SAM_1438.jpgSAM_1439.jpgSAM_1440.jpg

Hopelijk halen de plantjes de oogst en mag ik stilaan aftellen.
                                Nu stilaan beginnen kijken welke zaadjes ik voor de volgende run neem, en meteen ook
                                kijken voor een zakje plagron, dan worden men dames hopelijk niet meer kaal...

groet

Comment

Bezig...
                                X