Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Automazar (Dutch Passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 x Automazar (Dutch Passion)

Update dag 27 :

ben een beetje te enthousiast geweest met te verkondigen dat #1 in bloei is geschoten,
    het is dus vals alarm
    De lamp hangt ondertussen wel lager en de laatste dagen beginnen ze nog goed in de hoogte te schieten, Automazaar #2
    is op enkele dagen tijd gegroeid tot 30cm, haar zusje huppelt nog steeds wat achter(zal zo wss blijven)
    Omdat #1 nog niet in bloei is geschoten heb ik deze getopt. In de eerste plaats om dat ook eens gedaan te hebben, en
    in de tweede plaats om te kijken welke effecten het heeft op mijn plantje.
    Ik weet het die #1 heeft al heel wat afgezien met mijn beginnersfouten, maar ga van dit plantje nog zoveel mogelijk proberen te leren. Het toppen is gebeurd na de 7de internode, benieuwd of ik haar om zeep heb geholpen.
    De lamp is ondertusen gezkt naar 25cm, beter laat dan nooit.

Bedankt voor alle tips tot dusver
    foto's volgen in de komende dagen.
    groet

Comment

nee joh ookal knip je een plant op de helft door midden overleven ze het normaal nog :p

Verstuurd via Tapatalk
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

snelle update dag 28 :

zoals reeds vermeld heb ik automazaar #1 gisteren getopt, hier volgen de foto's
        volgens mij nog geen bloei te bespeuren...
        SAM_1395.jpgSAM_1394.jpg

Automazaar #2 doet het goed...
        SAM_1400.jpgSAM_1393.jpgSAM_1397.jpg

en voor de rest nog enkele algemene sfeerbeeldjes...
        Heb zonet wel de tweede opening voor verse lucht open gezet, merkte dat mijn afzuiger regelmatig sneller moest draaien
        hopelijk hoeft hij nu niet meer zo hard te werken.Buisje erin gestoken met een pantie-filter en weer afwachten...

SAM_1392.jpgSAM_1398.jpgSAM_1399.jpgSAM_1401.jpg

tot de volgende update, groet

Comment

Goede keuze dat je de andere flap v/d tent hebt opengezet! Vinden ze lekker en je luchtcirculatie is mooi gelijkmatig nu. Staat die extra clip-fan ook aan?
          Je planten hebben ook hun goede groene kleur, maar let wel ff op de bladpuntjes.
          Waarom heb je een autoflower getopt?
          Ik had het al gezegd, maar autoflowers kunnen je beter niet toppen, verpotten of wat dan ook gezien hun beperkte groeifase. Hierdoor hebben je planten een dergelijke groeiachterstand opgebouwd, vandaar je kleine plantjes. Het zal je geen meerwaarde brengen, integendeel, maar je bent wel een ervaring rijker..............Jij komt er wel!

Zelf vind ik het zonde dat er zoveel vloeroppervlak niet word gebruikt, terwijl het wel word belicht, maar dat is mijn mening. Er staat immers wel 250watt te shijnen. Zie het vaak in topics, dus voel je niet aangesproken.
          Bakje erin, zakje erin evt. met wat toevoegingen, mycorrhiza en . Tensiometer erin en draaien maar. Ben ervan overtuigd dat je setup dan beter tot zijn recht was gekomen en het allemaal een stuk makkelijker voor je was geweest.
          - Niet afzuren
          - Min. voeden
          - Minder bewateren
          - Mooiere planten
          - Beter resultaat
          Alleen met de kosten van een goede Ph-meter was je al een heel eind geweest.
          Ik volg je topic en ben benieuwd naar je resultaat, voor de 1ste keer.

Greetz Kitefreak
          Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
          Blow it and you'll know it!!

Comment

handige starterskit -)

ik heb echter gewoon vanaf een klein plantje Plagron Royale mix gekocht en zeer weinig groeistimulator en zo gaat het ook. Geen pH meter gebruikt, wel pH strips en mijn water heeft automatisch blijkbaar de juiste pH. (kraantjeswater, regenwater is te zuur hier...)

echt superhandig, gewoon water geven and thats it. Enige waar ik verder op let is de temperatuur en LV.

voor de bloei gebruik ik wel bloeistimulators omdat de plagron mix na 8 weken wel het meeste heeft afgegeven.

Comment

Comment

Update dag 32 :

er is al een tijdje weinig nieuws te melden, wat eigenlijk heel goed is, want dat wil zeggen dat alles
                goed gaat
                Beide plantjes staan nu een kleine week in bloei. Het getopte plantje#1 is terug mooi aan het doorgroeien.
                Geen records natuurlijk, mijn eerste kweekje zal me waarschijnlijk wel bijblijven
                doordat ik dwergjes heb gekweekt.
                Eergisteren kregen ze water, temperaturen zijn redelijk onder controle en ik hoop dat dit zo nog een tijdje blijft.
                Volgende waterbeurt ga ik ze een beetje topbooster geven.

Het groeien heb ik (en de plantjes) overleefd, nu benieuwd of het bloeien even succesvol blijkt.
                Ondertussen nog flink wat bijlezen en al stilletjes beginnen fantaseren over men 2de run.

Volgende update zullen er terug foto's zijn,
                Groet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door straycat View Post
                  Update dag 32 :

er is al een tijdje weinig nieuws te melden, wat eigenlijk heel goed is, want dat wil zeggen dat alles
                  goed gaat
                  Beide plantjes staan nu een kleine week in bloei. Het getopte plantje#1 is terug mooi aan het doorgroeien.
                  Geen records natuurlijk, mijn eerste kweekje zal me waarschijnlijk wel bijblijven
                  doordat ik dwergjes heb gekweekt.
                  Eergisteren kregen ze water, temperaturen zijn redelijk onder controle en ik hoop dat dit zo nog een tijdje blijft.
                  Volgende waterbeurt ga ik ze een beetje topbooster geven.

Het groeien heb ik (en de plantjes) overleefd, nu benieuwd of het bloeien even succesvol blijkt.
                  Ondertussen nog flink wat bijlezen en al stilletjes beginnen fantaseren over men 2de run.

Volgende update zullen er terug foto's zijn,
                  Groet

greetz General

Comment

Update dag 34:

tijd voor nog eens enkele foto's
                    SAM_1405.jpgSAM_1402.jpgSAM_1404.jpgSAM_1403.jpg

Zonet kregen ze nog eens wat water, en heb de lamp ook een beetje hoger gehangen.
                    Langzaam maar zeker groeien ze nog een beetje, dus de lamp begon te dicht te komen.
                    Beide zijn nu volgens mij in bloei, volgende waterbeurt ga ik ze een halve dosis Aptus topbooster meegeven.
                    Het enige opvallende is dat de onderste bladeren helemaal geel zijn uitgeslagen. Ik bedoel niet de lobblaadjes maar de eerste echte bladeren.
                    Weet niet of dit alarmerend is, maar ik neem aan van niet.
                    SAM_1407.jpgSAM_1406.jpg

Tot de volgende keer, maar weer...
                    Groet

Comment

die gele bladeren is normaal hoor, zijn de oudste bladeren nu eenmaal......heb deze dan ook afgeknipt toen ze bij mij begonnen te verkleuren....

je plant lijkt wel wat te hangen...recent overgepot of gewoon dorst?

verder mooie start van bloei, reken er echter maar op dat je plant nog flink zal doorgroeien! Ik zelf zie dat bijv ook in mijn automatic plant die sinds 1 Mei aan het bloeien is maar ondertussen toch al zeker 10 cm heeft bijgewonnen....zie desbetreffende topic van me voor meer details -)
                      Last edited by General; 19 May 2012, 12:32.

Comment

hoi general, plantjes hadden inderdaad dorst, had ze net water gegeven

Comment

SAM_1408.jpgSAM_1409.jpgSAM_1421.jpg

Automazaar #1 :SAM_1410.jpgSAM_1412.jpgSAM_1413.jpgSAM_1415.jpg
                          Automazaar #2 : SAM_1416.jpgSAM_1417.jpgSAM_1418.jpgSAM_1419.jpg

Dat was het voor deze keer, kijk al uit naar de reacties en/of tips
                          Groeten

Comment

Waarom hangen ze zo? Is de grond neit erg droog?
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

volgende keer toch gewoon plagron royal mix gebruiken, zo gemakkelijk en hoef je niet te klojen met voeding...want dat is uiteindelijk toch een beetje hun probleem gezien dat gele in het blad hoor.

Zorg zeker dat je ze genoeg voeding gaat geven nu tijdens de bloei, dat vraagt immers veel van een plant en de jouwe staat al niet te rijk gezien dat gele.......

ik ben alvast zeer tevreden over mijn voorbemeste aarde, zeker voor AF hoef je enkel in de bloei wat bij te voeden dan....

en tja, tis persoonlijk misschien maar bij mij hangt die 250 W lamp gewoon haast tegen de bovenste top aan (zo'n 5 cm maar...)....zonder problemen en zo krijgt de rest van de plant ook nog lekker veel licht.....niet dat je ze zo dicht moet hangen maar iets dichter dan nu mag toch gerust hoor -)

Comment

Yep, de oorzaak is wat Monty 2 weken geleden al opmerkte.
                                Potgrond plus koemestkorrels en kleiballen is niet optimaal.
                                Door alle mest in de bodem is het erg moeilijk om goed te voeden.

Een 250W HPS kan niet dichter dan 20-25cm van je plant, als dat kan, is het tijd om 'm te vervangen.
                                Zou 'm niet verder dan 30cm zetten, want de effectieve dieptestraling van een 250W is niet zo heel ver, dan krijg je alleen fluff onderin.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X