Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Auto Bomb Autoflower, eerste kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Auto Bomb Autoflower, eerste kweek!

In dit stadium zou ik me nog geen zorgen maken over voeding.

Meten is weten. Wat zijn je parameters? Heb je een hygrometer? Ph/EC?
    Zonder meetinstrumenten blijft het gissen..
    Jupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dizzy84 View Post
      In dit stadium zou ik me nog geen zorgen maken over voeding.

Meten is weten. Wat zijn je parameters? Heb je een hygrometer? Ph/EC?
      Zonder meetinstrumenten blijft het gissen..
      Heb ik allemaal niet, loont het de moeite al die apparaten aan te schaffen? Het klinkt vrij professioneel en dit is nog maar mijn eerste kweekje.

Comment

Een hygrometer kost je niets.
        Ph en EC meters zijn prijzig, maar je zal blijven gissen als je ze water geeft waar je de Ph niet van kent
        Jupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.

Comment

De ph waarde van het water is 7,7. De PH ( water ) zone van de grond 5,5 t/m 6 en ik zal morgen bij de Hema een hygrometer kopen, bedankt!
          Last edited by Peeterneeter; 25 April 2012, 16:42.

Comment

Als er iets is waar je wel zonder kan als je uit zaden kweekt is het een hygrometer.
            De LV is niet van belang, alleen tijdens de laatste weken en tijdens het drogen moet die niet al te hoog zijn.
            Mgoed..je hebt 'm al gekocht dus kan je in ieder geval zien wat de LV in huis is

Een watertje met pH 7.7 is eigenlijk te hoog voor onze plant.
            Als je 50/50 regenwater/leidingwater geeft zit je al meer in de goeie richting, daar heb je geen pH meter voor nodig.

Een EC-meter is ook overbodig bij autoflowers.
            Als je ze overpot naar minimaal 6L potten als de bloei net begint, dan hoef je ze waarschijnlijk niet eens bij te voeden.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

​Update:

Zoals beloofd hier een update met foto's. Ik denk zelf eigenlijk dat de dames er prima voor staan, de paarse stelen zijn aardig weggetrokken, maar de plantjes blijven er een beetje dof uitzien. Ik heb mijn opstelling niet heel erg veranderd, ik heb alleen de potten op handdoeken gezet en een bakje water met daarin een doek in de ruimte gezet, omdat ik dacht dat de luchtvochtigheid wat laag was. Ik heb de hygrometer bestelt en die zal naar verwachting morgen binnenkomen, dus dan weet ik meer. Ik maak de handdoeken ongeveer drie keer per dag nat, ze zijn dan iedere keer uitgedroogd.
                De pot met de vershoudfolie is de white widow, die vandaag ook is begonnen met uitkomen!
                Ik vroeg me af of jullie nog iets aan mijn opstelling zouden veranderen? Ik ben zelf denk ik wel tevreden, maar heb dan ook weinig ervaring, dus als jullie nog iets anders zouden doen of toch iets raars ziet bij de plantjes, laat het maar weten!

Gr. Peeterneeter.

Foto's:
                * Voor de duidelijkheid: Van links naar rechts is de volgorde, white widow ( met folie ), plantje 1, plantje 2, plantje 3.

Plantje 1:Plantje 1.jpgPlantje 1 (3).jpgPlantje 1 (2).jpg

Plantje 2: Plantje 2.jpgPlantje 2 (4).jpgPlantje 2 (3).jpgPlantje 2 (2).jpg

Plantje 3: Plantje 3 (3).jpgPlantje 3 (2).jpgPlantje 3 (5).jpg

Opstelling: Photo 27-04-12 18 23 24.jpgPhoto 27-04-12 18 23 45.jpgPhoto 27-04-12 18 23 31.jpgPhoto 27-04-12 18 23 14.jpgPhoto 27-04-12 18 23 17.jpg

Comment

Als het licht aan is kun je ze beter niet nat sproeien, de druppeltjes werken als een vergrootglas.
                  Geen gekke dingen doen, dan komt het goed
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Als het licht aan is kun je ze beter niet nat sproeien, de druppeltjes werken als een vergrootglas.
                    Geen gekke dingen doen, dan komt het goed

Comment

Goedemorgen,

Het gaat goed met de plantjes! Volgens mij zitten ze nu echt in hun groeispurt, het ene dametje heeft iets meer bladeren dan de anderen, maar ik zal over een paar dagen weer een foto-update plaatsen, zodat jullie dat zelf kunnen zien.
                      Ik heb nog wel een vraagje wat betreft de PH waarde van het water. Het water wat hier uit de kraan komt is 7,7. Dat is eigenlijk iets te hoog en ik kwam dit op internet tegen:

"1 druppel citroenzuur is circa 0,05 ml
                      dus 20 druppels = 1 ml
                      50 ml per 10 L, aquarium water om de pH met 1 te verlagen."

http://forum.punkyfish.nl/viewtopic.php?f=39&t=568

Nu vroeg ik mij af of ik dit inderdaad kan aanhouden? Dus of ik over een periode van bijvoorbeeld vier dagen, steeds meer druppels citroen aan mijn water kan toevoegen, totdat ik de PH met 1 heb verlaagd. Dus na die vier dagen 5 ml citroenzuur toevoegen aan 1 L water, zodat de PH ongeveer 6,7 in plaats van 7,7 zal zijn. Ik vind een PH meter nog steeds behoorlijk prijzig, dus dat wil ik liever niet aanschaffen als jullie denken dat dit ( ongeveer ) klopt.

Comment

Bezig...
                      X