Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

    Je kan wel zien dat ze startproblemen hebben gehad. Voor een haze vind ik ze erg klein na 72 dagen. Het "stekelige" blad is ook iets dat ik nooit gezien heb. Hopelijk kijken ook wat meer ervaren kwekers naar je fotootjes.
    Ben erg benieuwd wat het gaat worden.

    Comment


      #47
      Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

      Mn plantje heeft inderdaad zeker wat startproblemen gehad, de volgende keer neem ik een autoflower! . Het "stekelige" blad ben ik echter ook nog niet zo vaak tegen gekomen, bij bv. aardbijenplantjes betekent het geloof ik dat ze te warm staan. Maar wat het bij een wietplant betekent.. geen idee. Ik hoop ook dat er wat meer ervaren kwekers even een kijkje nemen, en het liefst dan ook even een reactie achter laten!

      Ik ben ook heel erg benieuwd en ik zie wel of het nog wat gaat worden. Zo niet, dan was het een goede les.

      Comment


        #48
        Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

        Zo is het maar net. Leren van je fouten en volgende keer beter. En niet te snel opgeven

        Comment


          #49
          Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

          ~Update~ ~Dag 77~

          *
          Is er iemand die toevallig wat weet over stekelig blad?

          Attached Files

          Comment


            #50
            Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

            gekke bladeren heeft dat plantje zeg, zou idd wel wille weten wat dit is

            Comment


              #51
              Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

              Ja vertel mij wat, ik ben ook wel heel benieuwd wat dit betekent ;D

              Comment


                #52
                Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                Lijkt een beetje op magnesium tekort...
                Misschien een betere (macro) foto uploaden.

                Komt vaker voor met de lemon haze...


                De planten hebben het daarnaast te warm
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                Comment


                  #53
                  Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                  Je zat goed met je aardbeien.
                  Je plantjes hebben het te warm of staan op de tocht.
                  Op deze manier proberen ze overmatige verdamping te voorkomen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #54
                    Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                    Wow je plantje gaat wel heeeel langzaam en blijft wel heel klein. Ik zou m lekker buiten zetten
                    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                    Comment


                      #55
                      Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                      Oorspronkelijk geplaatst door diploide View Post
                      Lijkt een beetje op magnesium tekort...
                      Misschien een betere (macro) foto uploaden.

                      Komt vaker voor met de lemon haze...


                      De planten hebben het daarnaast te warm
                      Hoe zou ik een magnesium tekort kunnen aanvullen?
                      Ik kan helaas niet verder inzoomen dan dit, foto's worden dan heel pixel achtig.. jammer :/

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Je zat goed met je aardbeien.
                      Je plantjes hebben het te warm of staan op de tocht.
                      Op deze manier proberen ze overmatige verdamping te voorkomen.
                      Dan dacht ik dus toch wel in de goede richting, ik heb ze nu een ander plekje gegeven. Hopelijk word het nu iets minder

                      Oorspronkelijk geplaatst door vlrs View Post
                      Wow je plantje gaat wel heeeel langzaam en blijft wel heel klein. Ik zou m lekker buiten zetten

                      Ja ze gaat door een pittige achterstand niet echt hard nee, het is van de laatste 2 weken eigenlijk dat er heel veel bladeren te-gelijk op komen.
                      De planten staan trouwens al een bestte tijd buiten. Maar ik heb hier in het noorden nog niet echt lekker weer gehad..

                      ----

                      Ik neem de volgende zomer wel een makkelijker soortje

                      ----
                      Nog een vraag, is het trouwens mogelijk om nu nog een autoflower neer te zetten?

                      Comment


                        #56
                        Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                        Dat kan nog best. Wel even zoeken naar 1 die echt snel klaar is.
                        Mijne hebben er toch dik 3 maanden over gedaan. En dan nog, je pakt nu wel de beste 3 maanden mee trouwens als ze toch buiten staan. Zou het gewoon doen.

                        Comment


                          #57
                          Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                          misschien heb je last van krul ziekte (krulkoppen) komt bij alle loof planten voor

                          (bron: uit de tomaten kwekerij )

                          Wat is het?
                          Wat is de oorzaak?
                          Wat kan je er aan doen?
                          Korte en donkere bladeren
                          Last edited by bramonius; 3 July 2012, 11:31.

                          Comment


                            #58
                            Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                            Oorspronkelijk geplaatst door kinkydj View Post
                            Dat kan nog best. Wel even zoeken naar 1 die echt snel klaar is.
                            Mijne hebben er toch dik 3 maanden over gedaan. En dan nog, je pakt nu wel de beste 3 maanden mee trouwens als ze toch buiten staan. Zou het gewoon doen.
                            Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen dan

                            Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                            misschien heb je last van krul ziekte (krulkoppen) komt bij alle loof planten voor

                            (bron: uit de tomaten kwekerij )

                            Wat is het?
                            De hoofdnerf van de bladeren in de kop van de plant krult naar beneden en naar binnen toe, als een varkensstaartje. ‘s Avonds is dit verschijnsel zeer frequent. ‘s Morgens is het blad dikwijls min of meer recht, of in ieder geval veel minder gekruld.
                            Wat is de oorzaak?
                            Als de bladeren zich ‘s morgens wat ontkrullen is het probleem veel minder groot. Want dit betekent dat de plant overdag wel heel wat bouwstoffen (= assimilaten (suikers, zetmeel van de fotosynthese) aangemaakt heeft, maar die ‘s nachts opnieuw kon gebruiken (=ademhaling, verbranding) voor de groei van bladeren, vruchten en wortels.
                            Blijven de bladeren ook ‘s morgens zo sterk gekruld? Dan is dit een signaal dat de plant wel zeer veel reservestoffen aangemaakt heeft. De aanmaak van bouwstoffen door de fotosynthese is veel groter dan het verbruik ervan.Door het teveel aan fotosyntheseproducten die niet kunnen getransporteerd worden (zetmeel, suikers) krult het blad. Het verschijnsel gaat dan ook dikwijls samen met een donkere kleur (na de middag)van de bladeren, ‘s ochtends zijn de bladeren dan weer bleker. De bladeren zijn ook korter dan we gewoon zijn.
                            Wat kan je er aan doen?
                            Korte en donkere bladeren zijn kenmerken die je ook ziet bij planten die heel veel zonlicht ontvangen.
                            – Een eerste maatregel om het ontstaan van krulkoppen wat in de perken te houden is ervoor te zorgen dat de planten tijdelijk wat afgeschermd worden voor de zon. Doe dit enkel indien het probleem te groot wordt.
                            – Ook kan het zijn dat de planten wat meer water kunnen gebruiken, dit zal immers het verbruik van de aangemaakte bouwstoffen stimuleren.
                            – Is er veel zon overdag en lage temperaturen ‘s nachts dan zal de plant ‘s nachts weinig bouwstoffen kunnen omzetten, met opnieuw een overschot tot gevolg.
                            – Krulkoppen komen frequenter voor bij sterk groeiende rassen.


                            ooo en autoflowers, kan altijd he. als het al lekker weer word dan zijn juni juli augustus de beste maanden in deze contreien.
                            Maar het zal echt aan moedertje natuur en haar nichtje de zon zijn wat er gaat gebeuren. Als je voor autoflower gaat en die
                            ga je buiten zetten. neem dan een grotere uitgroeier. door zonlicht meer doorval van natuurlijke lumen en kleuren spectrum, maar
                            minder stabiliteit door omstandigheden leef milieu. Dus meer toppen productie is beter dan 1 grote hoofdtop (mijn mening natuurlijk)

                            misschien eens een auto bigbud proberen of een nothern force ofzo, die groeien akelig uit. ik zou geen low of dwarf nemen als ze toch de
                            tuin ingaan. al met al zal de autoflower minder moeilijk blijken als deze krullebol

                            nou ja heel veel succes gewenst

                            Wouw, bedankt voor deze informatie! Hier kom ik echt al een heel stuk verder mee, heel nuttig. Bedankt!
                            Ik ga kijken voor een Bigbud of Northern Force, vind het bijde wel een mooi soortje eigenlijk.

                            Nogmaals hartstikke bedankt!

                            Comment


                              #59
                              Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                              no thanks, gij vraagt en velen zullen antwoorden.

                              De 1 alleen wat uitgebreider dan de andere

                              succes met uitzoeken, en btw deze auto's zijn puur aanbevelingen op structuur.
                              verdiep je er iets meer in, ga de sponsors (seeds) van jointje draaien eens af en lees de bijsluiters

                              geloof me dan kom je een heel eind. als je weet wat je zelfs graag hebt dan kun je daar ook naar zoeken.

                              succes er weer mee

                              Comment


                                #60
                                Re: Dag/nacht kweek [beginner kweek][zonder lampen] Super Lemon Haze

                                Ik heb aardig resultaat met big bang. (Wel in een kas, maar nogmaals de goeie maanden komen eraan)
                                Zoals Bramonius zegt, goed de zaadjes sites doorlezen op autoflowers en kijken wat het best bij je past.

                                S6

                                Comment

                                Bezig...
                                X