Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor in Spanje 200W CFL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Indoor in Spanje 200W CFL

Korting op 420shop
    Hi guys!

Hier begin ik dan mijn kweekverslag. Ik woon in aan de Costa Blanca in Spanje, maar heb momenteel spijtig genoeg geen tuin dus ga ik voor een indoor setup.

De kast:Afzuigventilator (15w) 98 m3/h (top, back)
    - 2 PC Inblaas ventilators (front, bottom)
    - DIY
    luchtbevochtiger
    - Thermo/Hygrometer
    - Medium Canna Terra Profesional (in 7L potten)

De planten:

3x Big Devil 2# Autof. (Sweetseeds) gekiemd op 07/04/2012
    1x Thunder Bloody Mary Autof. (Samsara Seeds) gekiemd op 08/04/2012
    1x One Shot Adrenaline Autof. (Samsara Seeds) gekiemd op 08/04/2012
    1x AK47 Autof. gekiemd op 23/04/2012

Achtergrond info:

Het eerste idee was deze planten op het balkon the houden maar na de huidige Spaanse wetten door te nemen ben ik op indoor doorgestapt. Dus hebben de plantjes hun eerste 10 dagen ongeveer in de zon op het balkon doorgebracht.
    Nu zijn ze al ongeveer 21 dagen oud, waarvan ze 11 dagen in de kast zitten.

Verslag:

Ouderdom plantjes: 21 dagen sinds zaadje
    Temperatuur: Vochtigheid: 69% zonder lamp, 51% met lamp
    Licht periode: 18/6
    Afstand lamp: ongeveer 20cm.

Op dit moment denk ik dat alles ongeveer goed loopt. Het enige dat me wat dwars zit is het verschil in hoogte dat je kan merken op de fotos. De 3 Big Devils zijn in exact dezelfde omstandigheden gekiemd maar eentje is serieus kleiner. De Thunder Bloody Mary en de Shot Adrenaline zijn ongeveer even groot als de kleine Big Devil, maar ze zijn dan ook wel een dag later gekiemd.
    De grootste Big Devil is 16cm, de tweede grootste 14cm en de kleine 7cm (ongeveer wat de TB Mary and de Shot A. meten)

Ik zou dolgraag wat "feedback" van jullie krijgen, oh en sorry voor mogelijke spelfouten, Spaans is mijn eerste taal.

cerrado_2vent.jpgescritorio.jpgabierto.jpgabierto2.jpginterior.jpginterior2.jpgcomparativa_devils.jpgcomparativa_devils2.jpgcomparativa_general.jpg

Re: Indoor in Spanje 200W CFL

He lachen vanuit spanje, mijn idee is om dit op tenrife te gaan doen.
    Hoe zit dat ze liever binnen houd dat buiten.
    Met lamp is in NL meer strafbaar dan zonder lamp is in spanje andersom?

Comment

Hi fast2005, bij mij staan ze binnen omdat ik geen tuin heb (woon in een flat). In verband met de strafbaarheid heb ik net wat actuele info gepost in deze thread: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...151#post274151
      Last edited by Serial; 4 May 2012, 22:50.

Comment

En duidelijke info ook nog! zeker voor de nl/sp collegas. En een goed duidelijk begin ouwe ik volg je. Waar had je je zaadjes vandaan trouwens? Belgische internet winkel toevallig?
        sigpic

Comment

http://www.los5sentidosgrowshop.com

Wat is er nou toch aan de gang met het hoogte verschil? Vooral bij de 3 Big Devils, enig idee?
          comparativa_devils.jpg
          Last edited by Serial; 4 May 2012, 22:50.

Comment

Iedere plant groei op zen eigen tempo he, is redelijk normaal, khad ook een achterblijver maar die is ondertussen trug bij gebeend. Ik zou ook nie te lang wachten om op 12/12 te gaan want tijdens de bloei groeien ze ook nog stevig door. Mijn kast is 1,40 m hoog en de dames zitten bijna tegen het plafondVoor de rest, succes met het kweekje.
            Eerste guerillakweek Royal dane

Comment

Hartelijk bedankt voor het advies Woin!
              Last edited by Serial; 4 May 2012, 22:49.

Comment

Verslag:

Ouderdom plantjes: 26 dagen sinds zaadje (behalve de ak-47 die is pas 12 dagen)
                Temperatuur: Vochtigheid: 71% zonder lamp, 55% met lamp
                Licht periode: 18/6
                Afstand lamp: ongeveer 20cm.
                Laatste water: 29 april (5 dagen geleden)
                PH water: 6

Ik ben erg blij met de 2 grote Big Devils lijkt dat er niets aan ontbreekt.
                Ik heb zorgen over de anderen, de keline Big Devil, de Thunder Bloody May en de Shot Adrenalone. Ik vindt ze klein voor hun ouderdom alhoewel ze toch altijd dezelfde zorg als de anderen hebben gehad. Ook zie ik een klein beetje geel op het gebied van nieuwe bladeren wat denken jullie daarvan?
                Het water geef ik om de 5 dagen of zo (als het medium begint te drogen), met Brita gefilterd water wat zeer geschikt lijkt voor wat ik lees in de forums. De pH-waarde is tussen de 6 en 6,8.

Vandaag zal ik water geven aan de twee grote Big Devils want het is nu al 5 dagen geleden en de grond begint langzaam te drogen.
                Maar de andere 3 kleintjes hun grond is nog vochtige, zelfs na 5 dagen, ik denk dat wat zal wachten, ook al zijn het al 5 dagen...

Voor de vergeling te proberen te vermijden zal ik de helft van het bedrag dat door de fabrikant aangeraden is van de meststof Organik Groei in het water doen. Ik denk dat het een gebrek aan voedingsstoffen zijn. Wat raar want de pH-waarde juist is en de grond is Canna Terra Professional. Meningen please!

comparativa.jpgcomparativa2.jpginterior.jpgBD1.jpgBD2.jpgBD3.jpgSA-TBM.jpg

Comment

Nieuwe bladeren komen tot ontwikkeling, in het begin zijn ze lichter gekleurd. Van lichtgroen met gele schijn, is normaal.
                  En water geven heeft niks met de tijd en hoeveelheden te doen, je geeft ze pas iets als ze het nodig hebben.

Comment

Bedankt Vale! Ik zal ze dan pas water geven als de grond wat droger is.
                    Last edited by ceBep; 4 May 2012, 22:37. Reden: onnodig quoten bovenstaand bericht

Comment

Less is more.
                      Rustig aan met water en voeding is de beste tip die ik je kan geven, het is de meest gemaakte fout btw.

Comment

Ik vind de plantjes er best goed uitzien hoor Serial. Geef ze gewoon wat tijd, dat komt wel goed . En moest je een bladprobleem hebben kan je altijd monty zen topic raadplegen : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser
                        En op deze site vindt je ook handige tips:
                        Use our cannabis growing problem pictures and interactive plant doctor tool to quickly diagnose your sick marijuana plants! Click the pictures below to learn about a marijuana problem, deficiency or symptom & get the solution! Still having trouble? Consult our 5-Step Remedy to 99% of Cannabis Growing Problems​​. Click here to see ALL cannabis plant...

Succes nog

Comment

Hey Woin dat zijn zeer goede resources! Thanks! Heb ik direct in mijn favorietenlijstje geplaatst.

Ik denk dat het allemaal niet zo erg is, ofwel hebben de kleinere plantjes iets te veel water gekregen of het zou kunnen dat de nacht periode niet 100% donker is (monty's topic). Het is een zelfgemaakte kast dus veel licht kan er niet in, misschien is er ergens een spleetje van hooguit 1mm of komt er wat licht binnen via de ventilator. Zou dat de planten storen? (in post #1 van deze thread kan je een foto zien van de kast)

Comment

Goh, in mijn kast zitten ook wel kieren, maar ze staat wel op een redelijk donkere plaats. Mss dat er licht door de roostertje komt. Je kan een proberen is de kast gaan tezitten. Maar dat is mss wat moeilijk vermits ze wat klein is voor een persoon.Je kan altijd nog een gangenstelsel maken zodat het licht niet in de kast komt. Kben deze optie ook al een paar keer tegengekomen op het forum.

Comment

Nogmaals bedankt voor de input Woin. Op jouw advies af heb ik de hoogst mogelijke licht filtratie snel opgelost zoals je op de fotos kunt zien. Zeer simpel: oude schoenendoos deksel er op (met onderaan een gleuf voor de lucht) en een magneetje voor ze makelijk er op en af te plaatsen. Ik denk niet dat er andere filtraties zijn, achteraan op de extractor zit een zelfgemaakte "geluid muffler" die geen licht door laat. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder loopt. Thanks!

armario1.jpgsolucion.jpgarmario_terminado.jpgdetalle.jpg

Comment

Bezig...
                              X