Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

super lemon haze 26/4/12

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

super lemon haze 26/4/12

Korting op 420shop
    Goedenmorgen,

Op 24/4/12 heb ik 5 zaadjes gekocht van de dutchshop, na veel gelezen te hebben, heb ik besloten om super lemon haze te gaan gebruiken.
    Ben totaal nieuw in het kweken en geen idee of het allemaal wel gaat werken. Dag later netjes bericht gekregen dat alles verzonden is, en idd de volgende dag alles binnen. Dit is wat er binnen is gekomen:
    1x Terra bloom - 1x Terra grow - 5x smartpot - 1x Super Lemon Haze gefeminiseerd (5 zaden) Greenhouse - 2x Sprout Pad (10 stuks).

Had hier gelezen bij iemand die het zonder extra verlichting wou doen, en dat had ik zelf ook in gedachten, zit met een tuin op het zuiden, en in de woonkamer een schuifpui te grote van 3 meter. Als iets voor veel warmte zorgt als de zon erop staat is het wel zo'n ding. En nu hoef ik niet gelijk de aller eerste keer een mega oogst, eerst benieuwd of het lukt. Als het lukt wil ik een kweektent bestellen, omdat dit de productie bevorderd.

Op 26/4/12 het pakketje binnen gekregen, en gelijk de 5 zaadjes in de spout pads gezet. Hierbij geen extra belichting enz. De volgende dag stond er een lekker zonnentje dus de sprout pats lekker in de zon gezet. En volgende dag ook. Na een dag of 3 tot 4 dit gedaan te hebben, zag ik de eerste stengels al langzaam komen.
    IMG_0016.JPG

Nadat ze hier erg goed in het groeien waren, elke dag goed in de zon, en zodra deze er niet was, een simpel buro lampje erop gezet die voor een beetje warmte en licht zorgde groeide ze erg hard. Op 1/5/12 had ik besloten dat ze erg groot genoeg waren om naar de smart pot te gaan. Hierin gezet en gelijk wat van Terra grow bij gedaan.
    IMG_0017.jpgIMG_0018.JPG

Maar dit heeft eigenlijk mijn plantjes geen goed gedaan, waarschijnlijk iets teveel water en geen zonlicht meer en de warmte was helemaal een drama. Hierop besloten dat ik nog zilverfolie over had van de verbouwing, en een mooie bouwlamp.
    IMG_0019.JPGIMG_0020.jpgIMG_0021.jpgIMG_0022.jpg

Dit gaf zichtbaar verbetering, voor een paar dagen. De warmte was al helemaal niet hoog genoeg, en weet zeker dat het in de avond tot een graat of 20 zakt, en misschien nog wel lager. Dus besloten om een kachel te gebruiken die voor een paar uur extra warmte levert. Maar ja mijn vrouw vind het allemaal dood eng als dat het aanstaat. Dus mag niet continu aan eigenlijk het liefst niet. Maar als we thuis zijn kan het wel, maar ook weer niet te lang want dat kost veel stroom en dus geld. Laat ik het zo zeggen moet veel opleveren zonder veel moeite, kosten en gevaar. En ik kan er best inkomen er lopen ook nog 4 katten rond, en stel je bent er een dag niet, en ik moet er niet aan denken dat als er iets gebeurd en we komen thuis. Maar daar hebben we het niet over.

Merkte dat 3 van de 5 plantjes dit wel goed deed, en lekker aan het door groeien zijn. Dat is links boven - midden boven en rechts onder. Die andere 2 hebben het echt niet naar hun zin, of misschien omdat ik nieuw ben, hebben die 2 het wel naar hun zin en die andere 3 niet. Nu heb ik vanochtend foto's gemaakt van de 5 en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb sinds vanochtend weer een heel klein beetje water gegeven. Want de grond voelde vanochtend licht droog aan, met de pink tot het kootje in de grond.
    IMG_0025.jpgIMG_0026.jpgIMG_0027.jpgIMG_0028.jpgIMG_0029.jpg

Zijn nu dus 9 dagen onderweg, en dat ze nog zo klein zijn heeft zeker te maken doordat het niet al te warm is, die lamp zorgt niet voor genoeg, en ik vermoed dat de lamp ook niet voor genoeg licht zorgt. Nu gaat er binnenkort een tl balk gebruikt worden dit om te zorgen dat er veel meer licht komt. Maar zoals jullie kunnen zien beginnen ze nu de blaadjes omhoog te doen, en sommige beginnen te hangen. Dus mijn vraag is wat moet ik meer gebruiken?

m.v.g.
    Marcel.

Re: super lemon haze 26/4/12

Binnenshuis hoef je niet bij te verwarmen nu denk ik, pas als het langere tijd onder 18 graden is, gaan ze wat vertragen in groei. Ze doen het wel, alleen langzamer.
    Licht is veel belangrijker dan warmte, en aan de strek zie je dat ze niet genoeg licht krijgen.
    Kiempjes gaan zich uitstrekken op zoek naar licht, met gevolg een lange dunne stengel.

Realiseer je je dat een paar wietplanten in je huiskamer de hele dag naar wietkwekerij ruiken ?
    De lucht gaat heel je huis door, in je vloerbedekking en in de gordijnen zitten.
    Als je de voordeur open doet, krijgt de postbode ook die walm in z'n gezicht

Anyway, als je hier rekening mee gehouden hebt, en zeker weet dat er de komende 3 maanden niemand aan de deur komt, dan maar het beste er van maken.
    Het meeste licht krijgen ze achter je raam denk ik. Of je zsm die TL er 5cm boven hangen.
    Die burolamp is een spaarlamp neem ik toch aan ?
    Die jampot die om de lamp zit kun je er af draaien, scheelt ook weer.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi,

Er zijn nu in totaal alweer 2 weken onderweg en de tips over het licht heeft echt wonderen gedaan. Van het weekend niks te klagen gehad, heel de dag voor het grote raam kunnen neer zetten, waardoor ze alle 5 erg veel zon licht hebben gekregen. Heb voor de dagen dat het minder licht was eindelijk een tl-balk neer gezet, en dit vinden ze helemaal niet vervelend. Ik zou de plantjes best buiten neer willen zetten, en heb gelezen dat dit na 19 mei zou moeten gebeuren. Maar eigenlijk ben ik veelste bang dat de katten in de buurt er in 1 avond zich helemaal op los leven, waardoor er niks van over blijft. Iemand een idee om dit tegen te gaan, en dan het volgende probleem, de buurt waarin ik woon is niks mis mee, maar ik weet zeker op het moment dat ze goed genoeg groeien, ze op een avond weg gehaald gaan worden, dus daarom staan ze veilig binnen, en nemen we de geur maar voor lief.

Maar als het straks mooier weer wordt, zou ik ze best de dag naar buiten willen brengen, dus wat doen katten met plantjes is mijn vraag?

En hier zijn de foto's van de plantjes van 5 weken oud:
      IMG_0032.jpgIMG_0033.jpgIMG_0034.jpgIMG_0036.jpgIMG_0037.jpgIMG_0038.jpgIMG_0039.jpg
      IMG_0040.jpg

Andere tips en ideen zijn ook welkom en anders tot volgende week met nieuwe foto's als ze 21 dagen zijn.

Comment

Hoi Red20,

wij katten knabbelen aan de blaadjes...als we zin hebben graven we een holletje naast de plant,
        om zo de wortels wat kapot te trekken
        Dat holletje vullen we dan natuurlijk het liefst op met wat natuurlijke bemesting...

Als je katten niet aan je gewone planten zitten, zullen ze hopelijk ook van je nieuwe plantjes afblijven.
        Je kan een kippendraad er rond spannen, maar als jou katten even atletisch zijn als die van mij zullen ze
        daar wel over geraken.
        Heb je plaats voor een kleine serre? Dat zou misschien nog het beste zijn, die kanje dan dicht doen.

Groeten en veel succes

Comment

Oke, nu weet ik hoe katten erover denken. Voor mij eigen katten ben ik niet al te bang, maar het zijn vooral de katten in de buurt. En heb helaas geen serre, dus even verzinnen hoe we dit gaan oplossen, en anders blijven ze gewoon lekker binnen. Vandaag gekeken, en de volgende blaadjes zijn aan het groeien, het begint eindelijk ergens op te lijken, en de tl verlichting lijkt zijn werk erg goed te doen.

Comment

En hier zijn de nieuwe foto's van de plantjes nu 22 dagen oud. Wat vinden jullie ervan? De afgelopen week 1 dag voor het raam neer kunnen zetten ivm mooi weer. Als het deze week nog een keer erg mooi weer wordt, gaan ze lekker buiten staan. Op de tuintafel en dan maar hopen dat de katten in de buurt de verleiding kan weerstaan, en ze met rust laten.

Er beginnen langzaam meedere blaadjes te komen, en het begint nu ergens op te lijken. Ze zijn nog lang niet klaar om in bloei te gaan, maar ja dit had ik natuurlijk ook niet mogen verwachten in de conditie waar ze in gehouden worden.

IMG_0044.jpgIMG_0045.jpgIMG_0046.jpgIMG_0047.jpgIMG_0048.jpg
            Attached Files

Comment

Begint al ergens op te lijken, ik heb nu ook mijn plantjes (super lemon haze) buiten staan, en wanneer je een kat ziet, gewoon een paar keer een flinke schreeuw geven.. dan komen ze (mits ze niet heeeel erg eigenwijs zijn), niet meer terug hoor :p

Succes!

Comment

Na een week lekker genoten te hebben van al die vrije dagen zijn de foto's er een beetje bij ingeschoten. Heb vandaag dus niet de foto's van 21 maar van 27 dagen. Had gisteren bij elke plant flink wat bruine vlekken zitten, en had hier gelezen dat dit door overvoeding kwam. En dit klopt we hebben de afgelopen dagen erg mooi weer gehad dus hebben veel buiten gestaan met erg veel water met voeding erin. Daarom is er 1 achter gebleven in de groei, ging gekruld slap hangen, en komt eindelijk weer bij, deze krijgt de eerste paar dagen geen water. Maar ja is mijn eerste keer is dus een beetje aankijken hoeveel ze kunnen hebben qua water, en wat niet.

Vanochtend waren deze bruine plekken weg, en ze krijgen daarom de aankomende dagen alleen kraanwater. Nu is er alleen nog 1 plant die gele vlekken heeft over heel het blad. De andere 4 zijn erg mooi groen. Het gaat om deze plant zoals jullie kunnen zien gaat het om het bovenste gedeelte, en nu heb ik gelezen dat dit eventueel iets met luizen te maken kan hebben. Maar ik zie niks aan de onderkant van het blad. (Bij de andere 4 lijkt het ook zo te zijn maar dit komt puur door het licht)
                IMG_0053.jpg

Dit zijn de andere 4 planten en 1 groepsfoto van buiten, zoals jullie bij de groepsfoto kunnen zien, is de voorste klein gebleven door te veel water, en de tweede die groeit erg veel omhoog. Maar al met al ben ik best blij hoe ze er bij staan.

IMG_0052.jpgIMG_0054.jpgIMG_0055.jpgIMG_0056.jpgIMG_0057.jpg

Volgende week maandag tot die maandag erop zit ik lekker in Griekenland en kan ze weer logeren bij mijn neefje. Die heeft er zelf ook 5 staan, dus zijn ze in goede handen.

Iemand een idee na het zien van deze foto's op 27 dagen wanneer ze in bloei kunnen? En heb gelezen dat ik dan de bovenste bladeren eraf moet knippen, klopt dit?
                De volgende keer dat de foto's er zijn, zijn we 6 weken veder dus op dag 42.

Tot over 2 weken, geniet van het mooie weer zolang het nog duurt, en veel groei plezier.
                Voor tips sta ik altijd open, en positieve reactie ook. Negatief mag natuurlijk ook daar valt alleen maar van te leren.

m.v.g.
                Last edited by Red20; 30 May 2012, 11:19.

Comment

Oke vandaag toch nog een paar foto's omdat het ineens helemaal omgeslagen is, en ik jullie hulp echt nodig heb

IMG_0062.jpgIMG_0063.jpgIMG_0064.jpgIMG_0065.jpgIMG_0066.jpg
                  Zoals jullie kunnen zien bruine vlekken op de eerste 2 foto's, nummer 3 hangt er helemaal verschrompel bij, en 4 en 5 zijn de gele vlekken.
                  De planten beginnen langzaam te ruiken, en 2 planten hebben nergens last van, zou ik de 3 in apart moeten zetten, of eigenlijk help me, volgende week ben ik er niet en wil ze niet kwijt raken aan wat dan ook, als ik terug ben.

m.v.g.

Comment

Hier heb ik ook last van met me super lemon haze, bij mij bleek het dat ik een paar keer hele kleine druppels water op de bladeren gemorst had, en die dode punten komen denk ik van het te lang in de hete zon staan?

Comment

Zo na een lekker weekje in Griekenland gezetten te hebben, waar ik best de planten mee had willen nemen. Elke dag rond de 30 graden, en geen regen en geen bewolking, zijn we weer terug in de regen. De planten zijn vandaag 42 dagen oud, en vol bewondering zit ik erna te kijken, dat zoiets uit z'n kleine zaadje kan komen.

De planten zijn erg gegroeid en ze ruiken erg goed. Denk wel dat ik ze naar buiten zet, en elke avond weer naar binnen haal. Ze hebben het gewoon erg goed gedaan een week buiten. Ben alleen erg bang voor de katten. Moet ze binnenkort toch overzetten in grotere potten, dus waarom niet gelijk in de aarde buiten. Graag hier tips over om dit het beste te doen, en tips om katten weg te houden. Heb nog wel stenen over van een verbouwing waar ik eventueel een bak van kan maken, dit is geen enkel probleem, alleen hoe hoog moet dit komen? Tot hoe diep kunnen de wortels groeien, en opzij? En hoeveel ruimte moet ik tussen de planten ongeveer houden?
                      IMG_0071.jpgIMG_0073.jpgIMG_0074.jpgIMG_0075.jpgIMG_0076.jpgIMG_0077.jpg

De eerste is een groepsfoto, de andere van de plantjes zelf, alleen de laatste 2 lopen achter met de groei, en verwacht dit niet meer in te halen, dus hier zal de opbrengst lager van zijn. Maar al met al zonder professionele spullen, vind ik dat het best aardig loopt.

Tot volgende week

m.v.g.
                      Last edited by Red20; 14 June 2012, 06:20.

Comment

Een sativa die minstens 10 weken bloei nodig heeft moet je eigenlijk verduisteren.
                        Dus in cementkuipen, en vanaf begin juli elke dag zelfde tijd het donker in, en zelfde tijd er weer uit volgende morgen.
                        Anders gaan ze pas in september in bloei. Tel daar 10 weken bij op, en je weet dat het dan geen fijne droge zomer meer is.

In de volle grond kunnen de wortels makkelijk een meter diep en breed gaan, mits je geschikte grond hebt.
                        Als je jezelf voorstelt dat ze onder de grond ongeveer net zo groot is als boven de grond zit je er niet ver naast.

Hoeveel tussenruimte ?
                        Tja....hoeveel ruimte heb je ? Ze kunnen vrij groot worden in de volle grond :
                        SLHBigSister.jpg

Over ongedierte, en wat ertegen te doen zijn op het forum genoeg topics te vinden.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Flink geschrokken vanmiddag. Kwam vanochtend om 9 uur thuis uit het werk, het witte zeil omhoog gehaald, 2 liter water verdeeld over de bodem. Dit doe ik nu sinds ze buiten staan. Lijkt mij een stuk prettiger, ga ze van de week overzetten in grotere potten. En heb het advies gekregen om bij een growshop grond te halen, die kalkhoudend is, luchtige grond. Maar nu is mijn vraag met spoed, moet ik dit wel doen, vanochtend waren ze bruin maar nog wel groen, maar 4.5 uur later is dit het.
                          IMG_0078.jpgIMG_0079.jpgIMG_0080.jpgIMG_0081.jpgIMG_0082.jpg
                          Ze hebben er alle 5 last van, wat kan hier aan doen?

m.v.g.

Comment

Bezig...
                          X