Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Generals eerste kweek - mix van binnen en buiten planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Generals eerste kweek - mix van binnen en buiten planten

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Hier een nieuwe belgische kweker. Ik ben van plan om in deze sectie mijn kweekverslagje bij te houden. -)

Nieuwe wietwet, dat vraagt om nieuwe maatregelen en dus zelf gaan kweken als niet Nederlandse inboorling

Om te beginnen eventjes een schets van mijn uitrusting en gebruikte materialen:

* propagator voor het ontkiemen van zaden in stekgrond. Met voorverwarming voor lekkere bodemtemperatuur.

--> na enkele eerste minder succesvolle ontkiemingstesten denk ik dat ik de boel nu wel onder controle heb en jullie een optelling kan geven die best goede resultaten geeft voor ontkiemen en de eerste groei van de zaailingen: het gaat als volgt: vul de bakjes met stekaarde (cactusaarde hier) en maak goed nat dmv. water met wortelstimulator. Check ook de pH zodat die licht zuur is (6 a 6.5). Zet het plastieke dekseltje erop met de verluchtingsgaten dicht en laat zo enkele dagen rusten. Op deze manier krijg je een heerlijk hoge LV en warme aarde. Maak dan een kuiltje van cirac 0,5 a 1 cm diep en leg hierin je zaadje. Dek vervolgens af met wat vochtige teelaarde maar duw dit niet te hard aan. je wil een luchtig medium hebben voor je zaailing zodat de kleine haarworteltjes vlot hun weg kunnen banen. Zet dit alles afgedekt in de propagator in het donker en wacht af -). Water bijgeven hoeft niet aangezien alles dicht is.

Hier volgde de ontkieming meestal enkele dagen later.

--> dan volgt de truck: zodra je zaailing haar kopje bovensteekt dan plant ik het om met kluit cactusaarde van ca 5 cm dik in een Plagron royale mix die je op voorhand vochtig (niet drijfnat!) hebt gemaakt. Zelf gebruik ik 20 liter potten voor autoflowers, 40 liter potten voor gewone planten. Dit is zeer ruim genomen, kleiner kan zeker ook.
    Zet het nu onder de lamp of buiten als het weer al goed genoeg is (geen koude nachten). Aangezien ikzelf reeds eind maart ben begonnen met een eerste kweek heb ik de afgelopen maand nog onder een lamp van 400W gekweekt.
    Geef nu voorlopig geen water: de worteltjes gaan zo zich beter ontwikkelen tijdesn hun zoektocht naar water en steeds dieper groeien. Na 1 week geef ik meestal water bij. Vermijd voeding bijgeven gedurende deze eerste weken! Die Plagron Royale bevat meer dan voldoende.

Op deze manier geef ik de plantjes 5 weken voorgroei binnen onder de lamp, onder een 18/6 regime, met een LV van 65-70%. Ook ventilatortje erop gezet voor betere sapstroom en dikker stammetje.

Dat brengt ons dus nu hier: plantjes staan sinds vandaag buiten in het heerlijke lenteweer:

P1000486.jpgP1000487.jpgP1000488.jpgP1000489.jpg

de grootste plant is een automatic autoflower van big buddha seeds (5 weken oud), de kleinere is een 2 weken oude white Widow. Deze laatste heeft wel last van krullende blaadjes: iemand een idee wat dit kan zijn? Ze groeit best goed en vooral snel in vergelijking met de AF.

wordt vervolgt!

alle opmerkingenzeer welkom!

greetz The General

---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:42 ----------

P1000496.jpg
    royal AK autoflower
    P1000492.jpg
    Voorbloei?
    P1000493.jpg
    Automatic 20 cm
    P1000494.jpg
    Grotere White Widow
    P1000495.jpg
    Kleinere White Wido

De grootste AF (automatic van big buddha seeds) is nu 20 cm, toch al bijna 6 weken oud en vertoont duidelijk de eerste tekenen van voorbloei (zie detailfoto). Het lijkt mij allemaal toch iets langer te gaan duren dan wat men in verkoperspraatjes van AF je vertelt...

Weet iemand hoelang het duurt voordat de voorbloei overgaat in echte bloei bij autoflowers? Bij gewone planten is dat zo'n 2 weken dacht ik...

Deze plant blijf ik binnenhouden omdat het weer hier toch nog zeer wisselvallig en nat blijft....(op de 2 laatste prachtige lentedagen na -) ). Voorlopig blijft ze nog gezelschap krijgen van de royal AK autoflower zaailing.

Wel definitief naar buiten, althans tot ik beslis ze in bloei te zetten bij 12/12, zijn de 2 white widows (een grotere en een kleinere op de foto's, beiden nochtans gelijktijdig gezaaid, zo zie je maar dat er van zaadje tot zaadje een verschil kan zitten....).

Vandaag dan nog gezaaid in de propagator: 1 Blueberry AF (Dutch Passion), nog een royal AK autoflower (royal queen seeds) en een Arjan's Strawberry Haze (Greenhouse).

see ya en thx voor jullie reacties of opmerkingen!

nog even mijn vragen om samen te vatten -)

* klopt het dat planten buiten in de zon meer drinken dan binnen onder de lamp? Andere LV misschien?
    * Hoelang duurt het voordat de voorbloei overgaat naar de echte bloei bij autoflowers?
    * Mijn automatic AF zou volgens big buddha seeds reeds na 10-12 weken van zaad tot oogst gaan maar de voorbloei is pas net gestart na een groeiperiode van 6 weken...Dan zou het nu plots toch allemaal zeer snel moeten gaan om nog aan die 10-12 weken te komen lijkt me? Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee natuurlijk.
    * is een 20 liter pot voldoende voor een AF?

---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 17:44 ----------

Hoi allemaal!

alweer een tijdje geleden dat er foto-update was hier dus bij deze :

Om te beginnen mijn trots, mijn allereerste plantje ooit in bloei: de automatic van big buddha seeds, nu 10 dagen in bloei, totale leeftijd 8 weken.

P1000534.jpgP1000535.jpg

geur is nog steeds vrijwel onbestaande. Echte meevaller tot nog toe. Krijgt om de week eens bloeibooster - water - green sensation bud booster.

Buiten staat haar kleine zusje, nochtans even oud maar nog steeds een dwergje, vrees dat dit niks wordt, maar laat ze buiten maar wat doen, we zien wel:

P1000547.jpg

dan hebben we in het tentje nog 2 Royal AK autoflowers van RQS: de eerste is nu 3 weken oud:

P1000536.jpg

haar zusje is nu anderhalve week (geen foto van genomen)

Ook nog in de tent een blueberry autoflower van Dutch Passion maar hier is iets vreemds mee aan de hand: in de 1e node heeft zich geen vervolg gevormd, met gevolg dat ze op 2 lobblaadjes na slechts 1 paar bladeren heeft in haar eerste node. Gaat hier nog iets van komen want ik zie niet in hoe ze nu verder kan groeien? Hoe kan dit gebeurd zijn?

foto:
    P1000538.jpg

Tenslotte ook nog in de tent onder 250W: 2 Arjan's strawberry haze van The Green House, 1 week oud nu:

P1000537.jpg

en tenslotte last but not least buiten staan er nog 2 white widows en 1 AMS. Alle drie van dag 1 buiten grootgebracht (dus niet in de ideale omstandigheden gezien het koude, natte voorjaar dit jaar...)

De 2 white widow zusjes zijn beiden 3 weken oud, maar toch is er een enorm verschil in grootte, was al direct na ontkiemen zichtbaar en is zo gebleven. Om maar te stellen dat niet elk zaadje even krachtig is....

de grote zus:
    P1000548.jpg

de kleine zus:
    P1000549.jpg

en dan nog de AMS, 1 week oud, staat nog onder het beschermkapje -) :
    P1000546.jpg

deze laatste foto geeft ook een mooi totaalbeeld van de 4 planten buiten -).

Zo, dat was een flinke portie uploaden.

Graag jullie reacties en opmerkingen!

---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 17:45 ----------

de vreemde blueberry zonder nieuwe scheuten na de eerste node ook maar buiten gezet, zo is er ietsje meer plaats voor mijn bloeiende automatic. Die laatste begint stilaan meer te ruiken trouwens. Maar nog steeds subtiel genoeg om ze eventueel zolang buiten te laten staan. Iets wat ik onthou voor mijn volgende kweek in de zomer.

okay, hagelschade buiten....gaten in de bladeren van de planten die buiten staan....plant lijkt er niet direct last van te hebben. Kan dit kwaad, nog mensen met ervaringen in dit verband?

Re: Generals eerste kweek - mix van binnen en buiten planten

Lekker gezige daar in belgie zo te zien!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast2005 View Post
      Lekker gezige daar in belgie zo te zien!

ach, ik zie het allemaal als een groot experiment, zeer plezierig dan ook nog. Dit jaar is het vooral veel leren, ook veel plantjes omdat er gewoon veel zal misgaan....

om zo volgend jaar of zelfs tegen de 2e run volgende maand tot betere resultaten te komen

maar ik ben nu al vol trots op mijn allereerste bloeier ooit

ik zou zo een dikke 100 gr moeten zien te oogsten op het einde van dit kweekjaar om weer rond te komen tot volgend jaar moet lukken gewoon, desnoods met 20 planten dan maar

Comment

Big Buddha Seeds Official Website, UK's Number One Cannabis Strain - Big Buddha Cheese, Blue Cheese,Buddha Haze, G-Bomb,G Bomb, Breeders, marijuana Cultivators,feminised Big Buddha Cheese™ Seeds are the original 2002 cannabis cheese marijuana seeds created first in the world by breeder Big Buddha of Big Buddha Seeds.Indica dominant feminised Cheese™ seeds are 100% Pure Cheese™ genetics and are the purest Cheese™ cannabis seeds in the world,planet,universe

Comment

Veel succes met je bont allegaartje van plantjes.
          Herken je probleem, beetje ondernemerszin is tegenwoordig aangewezen in ons landje
          Ga je blijven volgen...

groet

Comment

zoals beloofd de foto update:

eerst mijn trots, de automatic van Big Buddha Seeds, nu bijna 3 weken in bloei, ik schat nog een dikke 3 a 4 weken te gaan...

P1000559.jpgP1000560.jpgP1000558.jpg

dan 2 Royal AK's AF van RQS, ongeveer 2 a 3 weken oud:

P1000562.jpg

dan nog 2 Arjan's Strawberry Haze zaailingen, 10 dagen oud zowat:

P1000563.jpg

om te eindigen met 2 nieuwe automatic zaailingen, 1 weekje oud:

P1000564.jpg

en tenslotte een overzichtsfoto van mijn (drukke) kweektent:

P1000561.jpg

ziezo, dat was het alweer graag jullie opmerkingen!

Comment

tentconfiguratie aangepast vandaag:

de 2 Royal AK's AF naar buiten (de oudste vertoont al voorbloei, na 4 (!) weken. Naar mijn mening toch wat vroeg, mijn automatic was groter (en 2 weken ouder) toen ze voorbloei begon te vertonen. Hopelijk groeit ze nog lekker bij tijdens de bloei...ook veel meer een stinkertje dan de automatic. De Royal AK ruik je nu al in voorbloei. Terwijl de automatic pas na 3 weken bloei begon te ruiken...

en dan de tent voorbereid op mijn standaard fem. plantjes: 2 Arjan Strawberry haze, 1 AMS en 1 WW. Enkel deze laatste staat nog buiten omdat mijn automatic nog 2 weken moet afbloeien in de tent. De WW heeft dan ook al een enorme groeivoorsprong op de andere regular plantjes (al ligt dat ook wat aan het typische WW gedrag: een groeier met een enorme hoofdstengel....correct me if i'm wrong -) )

dus plan is nu om de AF buiten groot te brengen (en hopelijk ook af te bloeien tenzij de geur echt niet te houden is) en ondertussen in de tent de 4 regular fem. planten achter een paar weken op 12/12 te zetten.

Nog 1 vraagje: wegens plaatsgebrek ben ik verplicht om maximaal 30 cm diameter potten te gebruiken, oftewel 12 liter. Is dit voldoende voor een regular plant? Let wel: ik laat ze niet volwassen worden maar plaats ze na 6 weken ongeveer zelf in bloei op 12/12 regime.

Ik hoop dat deze inhoud van potten volstaat want een andere optie heb ik eigenlijk niet -)

Comment

vraagje: ik moet mijn bijna weken oude AF van 50 cm nu al enkele dagen telkens 1.5 liter water per dag geven.....is dit normaal?

Comment

Als ze dit opdrinkt elke dag is prima dit kan je voelen door de pot op te tellen en te voelen hoe zwaar ze is.

Comment

okay, mijn automatic Big Buddha Seeds autoflower begint nu aan haar 4e week bloei.....aangezien dit mijn eerste plant ooit is, had ik toch even van jullie voor de zekerheid geweten of ze nog niet oogstrijp is...

de twijfel komt omdat men bij de zaadbank claimt 'van zaad tot oogst in 10 weken" maar mijn plant heeft eerst 6 weken gegroeid voordat ze in bloei ging. Alles bij mekaar zit ik dus aan de 10 weken. Mijn kennis echter zegt me dat ze nog even mag staan......vreemd. Ik vind ook dat mijn plant in zijn geheel op de laatste foto bijv nog zo 'gezond' eruit ziet...terwijl ik dacht dat een oogstrijpe plant al wat vergeelt enzo....

enkele foto's (je kan ze vergroten normaal gezien voor de trichomen...):

P1000573.jpgP1000575.jpgP1000576.jpgP1000580.jpgP1000581.jpgP1000583.jpg
                    Last edited by General; 24 May 2012, 18:13.

Comment

Deze mogen nog wel 3 a 4 weken staan, dit is nog lang niet rijp.

Comment

thx!

groot verschil dus met de zaad tot oogst periode die de zaadbank claimed

Comment

Hoi,

vanmorgen ontdekte ik het volgende fenomeen bij 1 van mijn autoflowers (Royale AK van RQS):

P1000604.jpgP1000606.jpgP1000619.jpg

Comment

Gewoon een vrouw.

1 x je vraag stellen is wel voldoende hoor heb je nu al 3 x geantwoord.

Comment

waarvoor mijn oprechte dank

sorry, ik was even in paniek met vrees van bestuiving van mijn hele kweek -)

Comment

Bezig...
                              X