Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Generals eerste kweek - mix van binnen en buiten planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Generals eerste kweek - mix van binnen en buiten planten

Even wat betere foto's....kunnen jullie me zeggen of deze al om mogen of dat ik nog een weekje moet wachten? Of nog langer? Het is een AF die nu al 6 weken in bloei staat en er dus stilaan zou mogen zijn...

P1000629.jpgP1000630.jpgP1000631.jpgP1000632.jpg

Comment

update met foto's: mijn mening zegt me nog enkele dagen -) .... veel amber, weinig bruin....

P1000658.jpgP1000655.jpgP1000656.jpg

wat denken jullie?

Heb ze vandaag voor het laatst water gegeven, vanaf morgen gaat ze nog 2 dagen in het donker en dan oogsttijd!!!!

Comment

jep ziet er goed uit!

suc666
        One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

nog even als in weken? ik dacht nog enkele dagen....nog niet compleet verduisteren dan?

Comment

okay, weer even een update!

ondertussen blijft mijn plantje maar doorbloeien...week 7 gaat beginnen, week 13 in totaal (zaadbank beweert voor deze autoflower slechts 10 weken !) maar we gaan door....gewoon een te mooie plant en knoppen om te vroeg te gaan oogsten.

Heb het lichtregime wel op 12/12 gezet, en ze krijgt om de 2 dagen nog maar water omdat ze er gewoon naar vraagt. Wou eerst niks meer geven maar ze blijft maar verbruiken....lijkt jullie die lichtvermindering naar 12/12 een goed idee? Tis en blijft een autoflower natuurlijk maar kwil ze toch een beetje stressen: de knoppen zijn dik genoeg, ze mag gaan rijpen stilaan...

dus het gaat allemaal iets langer duren dan gepland, maar daartegenover staat een prachtige plant met dito knoppen....geur blijft vrij lavendelfris eigenlijk, geen zware wietgeur gehad, zoals de zaadbank beloofde. Echte aanrader deze automatic van Big Buddha Seeds. Autoflower betekent geen tijdswinst tov een standaard plant maar de opbrengst valt in dit geval ook helemaal niet tegen....binnen zie ik niet direct extra voordelen voor een autoflower maar dit soortje komt volgend jaar gewoon buiten te staan: blijft laag (620 cm, echte struik ipv 1 grote hoofdtak en de geur is lavendelfris

nieuwe planning is dus laten staan tot begin volgende week, dan afbloeien en oogsten.

Comment

Nieuwe update, ik hou mijn bijna rijpe plant nu nauwlettend in de gaten

P1000683.jpgP1000684.jpgP1000685.jpgP1000686.jpgP1000687.jpgP1000689.jpgP1000690.jpg

Enkele foto's van mijn volledige plant, nu toch sterk aan het vergelen, niet enkel de grote hoofdbladeren maar ook de kleintjes aan en in de toppen zelf....

EN dan wat zoom foto's van de toppen zelf, bovenaan nieuwe witte haartjes, wsl nieuwe bloei dus die negeer ik. Als ik de trichomen bekijk op de knoppen zelf dan zie ik nu vooral veel milky uitzicht, ik verwacht dat binnen enkele dagen tot een week het amber gaat komen doorzetten.

Als ik 8 weken bloei aanhoud dan zou dit eind volgende week oogst betekenen.

Spijitg van het vochtige weerbuitenwaardoor mijn LV de laatste dagen naar 70% is gestegen in de kweektent door aanzuig van die vochtige buitenlucht...zou dit kwaad kunnen voor toprot? Ik zie zelf nog niet direct tekeken hiervan maar het zijn wel dikke fluffy toppen dus ben wel een beetje bang hiervoor.

Voeding? Vandaag nog een laatste keer green sensations gegeven, nu de laatste week enkel nog water als de plant erom vraagt. Voorlopig blijft ze water opnemen, ook al is ze fel aan het afsterven....

Lichtregime blijft voorlopig nog gewoon 16/8, laatste dagen voor de oogst gaat ze volledig in het donker zonder water.

aale tips en reacties meer dan welkom, het blijft tenslotte mijn allereerste plantje ooit -)

greetz General!

Comment

Sjieke dinges! Veel succes verder.

Tips heb ik niet voor je, ben zelf men eerste keer bezig. Ik heb zelfde lv probleem, kzuig ook aan van buiten, kdenk dat ik extra clipfan ga hangen zodat de toppen nog wat beter verluchten zolang het buiten niet droger wordt.

Comment

nieuwe foto's genomen!

Ditmaal enkel van wat knoppen want de rest van de plant ziet er niet meer uit. Hoofdbladeren zijn helemaal verschrompeld en droog geworden....

ik denk dat het na dit weekend oogsten wordt, toch volgens mijn interpretatie van de foto's: hoofdzakelijk milky maar hier en daar begint wat amber tevoorschijn te komen....(bijv duidelijk op de voorlaatste foto)

Hopelijk zijn de foto's duidelijk en groot genoeg dat jullie dit kunnen bevestigen? Op mijn versies is het duidelijk te zien met de vergroting maar tijdens uploaden hier worden ze altijd wat verkleind

edit: dan doen we het maar zo, fullsize!

amber? http://2imgs.com/4eaed0fa29

milky? http://2imgs.com/f5156b4192

Morgen laatste keer water, maandag voor 2 dagen in het donker en dan woensdag oogsten

P1000747.jpgP1000748.jpgP1000749.jpgP1000750.jpgP1000751.jpg

Comment

Weer nieuwe picca's ik volg mijn plantje(s) nu op de voet!

P1000815.jpgP1000816.jpgP1000817.jpgP1000818.jpgP1000819.jpgP1000820.jpgP1000821.jpgP1000812.jpgP1000813.jpgP1000814.jpg

Comment

Hoi general,

je plantjes verrichten mooi werk, de toppen op die eerste foto zijn best indrukwekkend.
                      Als hij er nog zoveel uit zit te persen, zal het het wachten wel waard worden.

groet

Comment

Jullie wijze raad gevolgd en vandaag is het plantje omgegaan. Na 8 en een halve week bloei, 8 weken groei. Alles op 16/8 regime onder een 250W HPS. Plant is een autoflower: de automatic van Big Buddha Seeds.

De picca's:

vlak voor het omdoen, dorre blaadjes heb ik afgeknipt, de rest laat ik hangen voor betere rijping van de toppen....

P1000822.jpgP1000823.jpg

en vervolgens na het omdoen, ik heb haar in haar gehaal ondersteboven opgehangen om rustig te drogen, in de kweektent, verlichting uit natuurlijk en de fan lichtjes aan voor wat verluchting. Dit mag toch hoop ik? anders heb je haast geen verluchting in zo een afgesloten tent....

P1000825.jpgP1000827.jpg

voorlopig nog totaal geen gedacht van de opbrengst aangezien ik geen ervaring heb en het dus zo niet kan inschatten. Maar ik hou jullie op de hoogte van het droogproces en de uiteindelijke rookbare opbrengst, want daar gaat het tenslotte toch om

greetz General

Comment

Bezig...
                        X