Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

450W LED test kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

450W LED test kweek

Korting op 420shop
    Hey allemaal,

Ik zou dit bericht al een tijdje geleden hebben ge-update maar door werk en drukte was het er nog niet van gekomen!

Ik heb natuurlijk wel nauwlettend mijn verslag bijgehouden en zal die gegevens met jullie delen!

**ONDERSTAAND EERSTE BERICHT VAN HET BEGIN DAARONDER GA IK BEGINNEN***

Hier komt het verslag van mijn LED kweek. Dit ga ik morgen doen omdat ik nu net van werk terug ben en geen tijd heb.

Ik wilde een foto alvast plaatsen van mijn lievelings meissie

Morgen dus een begin van het verslag van mijn LED kweek 6 x Mazar + 4 x ??? zaad, wel vrouwelijk hahaha! Gaat me om de LED en de Mazar. Beiden wil ik testen. De LED lamp doe ik nog geen uitgebreide details van naar buiten omdat het een zelf samen gestelde lamp is die ik eerst goed wil testen. De LED maakt gebruik van een uitgebreid spectrum in combinatie met nog wat andere belangrijke unieke zaken. Nogmaals het betreft een test, geen reclame of iets dergelijks. De lamp zal nimmer op dit forum aangeboden worden en ook geen links naar eventuele handelaren in de toekomst.

Het is dus puur een LED test kweek, en hopelijk een lekker wietje en mensen die wat aan het aangepaste voedings-schema hebben om zelf onder welke LED lamp dan ook te kweken.

Nou morgen (UHUM, DAT KLOPT DUS NIET GHEHE) dus meer, hier de foto's van mijn lieveling! begin 2 dagen, tot 7 dagen!

De rest van het verslag volgt natuurlijk, ook van de rest van de plantjes en de voortgang. PH/EC etc!

Tot snel!

DSCN1369.jpgDSCN1375.jpgDSCN1379.jpgDSCN1393.jpgDSCN1400.jpg

***BEGIN VAN VERSLAG***

Mijn opstelling:

1,20 x 1,20 kweektent van Secret Jarding (DRII)
    LED kweek lamp 450 Watt
    Afzuiger 300m3
    Filter 500M3
    Hygo/thermo meters (ook een leuke externe zodat ik elders mijn temp en LV kan zien door een interne draadloos device)
    PH/EC meters

Ik kweek met voeding en medium van Gold Label. Ik maak een eigen kweekschema op basis van de test!

De LED lamp is het doel van deze test, ik heb na langdurig onderzoek een eigen lamp samengesteld. De specs hiervan kan en wil ik nog niet vrijgeven. Daarom test ik dit dus ook eerst uitgebreid.

In eerste instantie heb ik 6 zaden laten ontkiemen. "Mazar" Ik kreeg van iemand later 5 female zaden om uit te proberen.

Van de 6 Mazar zijn ze allen opgekomen, de 5 onbekende zaden zijn er 4 uitgekomen. Waarvan ook nog eens 2 " kneusjes" die niet groeien en er al uit zijn.

Dit is overigens een spannende test, omdat ik voor het eerst kweek. Wel heb ik mij goed ingelezen. Waar ik mij vooral in de afgelopen jaren mee heb bezig gehouden is innovatieve oplossingen voor agrarische bedrijven waaronder dus dit product. Positieve resultaten zijn al bereikt met 1: Sla 2: Tomaten en 3: Aardbeien. Nu dus deze schattige lekker ruikende vrouwtjes.

Hoofdstuk 1 : ontkiemen en opstelling

- woensdag 16 mei zaadjes laten ontkiemen in propagator op neutrale tissues (zonder geur etc. natuurlijk) (de 5 onbekende 2 dagen later)
    - vrijdag 18 mei waren de 6 Mazar zaden ontkiemd en op zaterdag 19 mei de worteltjes groot genoeg naar mijn mening en 's avonds op de pot gezet. Meteen op 11 liter potten. Aarde bewaterd met ph 6.0 water.
    - De onbekende zaden heb ik wel eerst op kleinere potten gezet omdat ik geen aarde genoeg meer had. 4 van 5 waren daarvan ontkiemd.
    - 20 mei alles in de tent gezet (6 x mazar grote pot en 4 x onbekend kleine potjes)

hieronder wat foto's hiervan:

DSCN1347.jpgDSCN1352.jpgDSCN1353.jpgDSCN1354.jpgDSCN1355.jpgDSCN1356.jpgDSCN1358.jpgDSCN1359.jpgDSCN1360.jpg

Hoofdstuk 2: de baby's zijn geboren

- 21 mei avond, eerste dag nadat ze in potten in tent stonden waren er 2 van de mazar boven.
    - 22 mei alle plantjes boven.
    Temp 26 C en LV 60% (ik gebruik bakjes met water om het iets te verhogen, dit vind ik fijn omdat ik denk dat het de plant helpt resistenter te maken tegen eventuele toprot e.d.)
    Water met roots en groei voeding gegeven. Dit heb ik natuurlijk laag gehouden, behalve roots deze krijgt de volle lading. De potten hebben ongeveer 150 ml water gekregen. Hierna op gevoel.

Wat pics:

DSCN1363.jpg

Ik mag dus niet meer foto's dus zal mijn bericht hieronder verder vervolgen.

Greeeetz!
    Last edited by Keesie; 8 June 2012, 18:02.
    Some people think we should be the way we are
    I think.. We are the way we should be

Re: 450W LED test kweek

Ben benieuwd naar de specificaties van de lamp. Je hebt een aantal drietakters (drie lopblaadjes) ertussen, grappig

Comment

Comment

Je zoon drietakter maakt drie bladen aan per node. Later ook drie vertakkingen per node. Dit is een genetische afwijking. Het heeft de maken met de afsplits snelheid van de cellen in het groei meristeem. Dat gaat dan anders dan eigenlijk de bedoeling is en zorgt er dus voor dat er drie bladen per node gevormd worden in plaats van twee. Doorgaans levert zoon drietakter je echter niet meer op. De plat verbruikt veel energie aan de extra bladaanmaak. Vaak zie je ook in combinatie met het dietakten dat ze aan flatstem maken. De zijvertakkingen lijken dan te vergroeien in de hoofdstam.

Comment

mooie led, ik volg je
          Last edited by freaker; 12 June 2012, 20:03.
          16x Amnesia onder 600W
          Mooi in volle bloei!!

Comment

Hi ho allemaal, hier vervolg van mijn kweek verslag/test.

@ freaker, leuk dat je monty volgt hoor haha volg je mij ook? Dit verslag ben ik begonnen Zou toppp zijn

Enfin, verder met verslag, waar was ik gebleven.....oh ja!

af en toe tussendoor geef ik in het begin geen water. Dit ook om zelf te wennen aan hoeveel ze nodig hebben.

- 24 mei dag 2 van groei, alles gaat super alleen 2 van het onbekende zaag doet gek, ze strekken en zien er niet mooi uit, (dit zijn dus de josti's die er al uit zijn).
            LV 70% en temp 27 graden.

- 25 mei dag 3 van groei. Temp en LV stabiel. Water gegeven grond was droog genoeg. ongeveer 150-175 ml. De eerste internodes ontstaan.

- 27 mei. Dag 5 van groei temp e.d. zelfde. grond droog dus weer water, plantjes drinken goed voor LED.

- 29 mei. dag 7 van groei. LV/Temp stabiel. de 2 josti's blijven achter, eruit met die hap. en weer water gegeven. De voeding heb ik iets verhoogd. Eerst had ik een EC van 0.5 en nu 0.9. PH altijd 6.0

FOTO's van 24 t/m 29 mei:

hmmm foto's kan ik niet meer uploaden dus ook niet in een nieuwe post. Ik zal een admin vragen of ik meer rechten? kan krijgen hiervoor. Daarna zal ik verder kunnen met mijn verslag!

GREETZ Kees

(to be continued)

Comment

misschien een tip voor de volgende ronde. haal coco-bricks of coco-substaat, of kweek ze in smartpots...dan overwater je heel moeilijk,en juist omdat water geven met LED zo'n drama is, kan dit veel ellende schelen.

Comment

Bedankt voor de tip RocoCoco. Ik heb niet het idee dat ik ze overwater, ze drinken prima, maar idd het risico wordt dan nog minder

HELP ik kan nog steeds niet meer foto's erbij plaatsen. max 15 totaal. Kan iemand mij HELPEN

Comment

" keesie, haha ja had ff verkeerd neer gezet denk, maar ik volg je! xD
                  16x Amnesia onder 600W
                  Mooi in volle bloei!!

Comment

Je kunt in elk bericht 15 foto's plaatsen.
                    Al je foto's in het eerste bericht gaat dus niet.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke mensen van het goede leven. Ik ga een poging doen om foto's te plaatsen.

Om het snel up-to -date te krijgen ga ik wat sneller van toen tot nu. dus klein naar groot.

Alles gaat verder helemaal super. de 2 unknown seeds groeien langzamer, en jeetje mineetje wat groeit die MAZAR super onder mn lamp

Trouwens sinds zondag op maandag op 12/12

DSCN1400.jpgDSCN1409.jpgDSCN1365.jpgDSCN1413.jpgDSCN1428.jpgDSCN1418.jpgDSCN1434.jpgDSCN1439.jpg

Temp is en blijft op 26 graden, LV op 50%

Vrouwtje doen het prima!

Comment

Maak eens een foto van je lamp Keesie ,ik ben erg benieuwd naar dat ding.
                        Led's grow !

Comment

High ho allemaal, tijd voor een update van de meidenclub.

@ Bodos, dat komt zeker nog, alleen is het een eigen lamp die ik eerst goed wil testen voor ik details uitwissel, hoop op je begrip en een paar weekjes geduld

Het is tot nu toe allemaal vlekkeloos verlopen naar mijn mening. Geen problemen met voeding, groei, LV, temp etc etc. ondanks dat dit mijn eerste kweek ooit is. Maar goed wat je hier al vaker leest, een goede voorbereiding is het halve werk.

Sinds het begin water op ph 6 gegeven, de EC iets omhoog gewerkt tot nu rond de 1,1 ongeveer. Hier maak ik nog een schema voor die ik wil delen met de led kwekers zodra dit allemaal achter de rug is. De aarde is ook regelmatig gemeten en de verhoudingen kloppen, ondanks dat led minder vocht verdampt.

Ik zie nu na 9 dagen op 12/12 al redelijk wat topvorming bij de 6 "main" planten. De 2 extra plantjes klein zoals verwacht en nog geen echte zichtbare topvorming. Daar baal ik wel een beetje van want ik ga daar nog geen ultra PK bij toevoegen en nog wat groeivoeding plus nog een aantal dagen Roots (voor heerlijke sappige worteltjes). Dus nu met 2 emmers klooien en 2 aquarium pompjes. Maar goed, mag niet klagen

Nu willen jullie natuurlijk niet al die praatstof lezen maar foto's zien...... En heb er een aantal, passen er maar 15 in een bericht dus zal zuinig zijn. Vanaf de 9e (toen ze 12/12 gingen) t/m vers van de pers (nu net dus ) zie onder!!

DSCN1440.jpgDSCN1443.jpgDSCN1445.jpgDSCN1448.jpgDSCN1450.jpgDSCN1453.jpgDSCN1454.jpgDSCN1455.jpgDSCN1456.jpgDSCN1457.jpgDSCN1459.jpg

Volgende update zal ik de meiden ook eens opmeten, ik heb alles behalve een meetlint Ook ga ik er een klip-ventilator inhangen, die heb ik alleen geen goed verlengsnoer

Veel kijkplezier, en tot gauw

Oh ja en toch nog maar even terug komend op top voeding (ultra PK) Ik het normale (hps) kweekschema staat beginnen met topvoeding vanaf begin week 4 bloei. Dat duurt nog anderhalve week, zal ik daar toch op wachten of wel nu al geven aan de planten met zichtbare topvorming?

Thanks and greetz!
                          Keesie
                          Last edited by Keesie; 19 June 2012, 21:34.

Comment

heel schone fotos

Comment

High how,

Helaas geen reactie op mijn vraag hierboven. Zelf toch maar besloten on ultra pk mee te geven. Wel met mate om mee te beginnen. Ik zie dat ze het erg goed doen en de toppen groeien lekker, zitten ook veel toppen in.

De geur dringt heerlijk door elke keer als ik de dames kom bewonderen. Een zoete maar doordringende sterke wiet geur. Je ruikt duidelijk dat het een indica afstammeling is.

De laatste foto's waren 5 dagen geleden. Tijd voor weer wat pica's. Een paar van 2 dagen terug en van vandaag vers van de pers.

DSCN1460.jpgDSCN1461.jpgDSCN1463.jpgDSCN1469.jpgDSCN1470.jpgDSCN1471.jpgDSCN1472.jpgDSCN1473.jpg

Helaas nog geen meetlint, erg he hahaha en ook nog geen verlengsnoer voor de clip ventilator

Hopelijk krijg ik wat meer reacties, ik vind het erg leuk om meningen te horen. Mede daarom natuurlijk dit verslag.

Greetz & HIgh5,

Keesie

Comment

Bezig...
                              X