Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vandaar m'n advies voor een 500m3 zuiger, dan had je wat speelruimte.
Die had je bijv. wat terug kunnen regelen, waardoor het geluid al af neemt.
Sonoconnect is leuk (en vooral te duur), maar doet niet zo veel met het geluid met de lengtes die wij gebruiken, of je moet er bochten in gaan leggen, maar dat kost je veel capaciteit.
Misschien je filter een kwartslag draaien, dan ben je al een 90gradenbocht kwijt. (Bochten kosten >10%!)
Ook je slang helemaal uitrekken, zodat-ie zo glad mogelijk is. Overtollig slang verwijderen.
Je zou het geluid kunnen dempen, door een geluidsdemper te bouwen, met wat mdf/glaswol/steenwol/gaas.. maar ook dat kost je wat debiet.
Echt muisstil krijg je het nooit. Dan kun je beter met oordopjes in gaan slapen
ziezo de filter schuin en op juiste hoogte van buisventilator gehangen en zo recht mogenlijk verbonden met de sono en een stuk sono van ong 1m aan de uitgang van de ventilator en dat draait weer een stukje zachter we gaan de goeie kant op. ook 1 pasieve ingang afgeplakt en nu heb ik terug wat onderdruk. als ik nog een dempertje steek op het einde van de sono buis ( binnenkort) gaat dat ook nog best een stuk schelen denk ik en dan zal ik zo stil als mogelijk is draaien, zonder een box te hoeven maken voor de ventilator dan toch. tot later en bedankt voor de tips ik zal regelmatig foto's posten voor de geintereseerden. greets
zonet nog maar eens aangepast. kistje gemaakt voor de buisventilator en gevuld met steenwol om het geluid wat te dempen en ventilator rechtstreeks op de filter aangesloten en zo via de sono naar buiten is toch weer ietsje stiller nu mischien nog een demper op het uiteind van de sonoconnect (iemand ervaring mee ?). plantjes doen het goed, ze zijn bovengronds gekomen op 05/06 en zijn toch al een 6a7 cm en hebben al mooie kleine blaadjes. temperatuur met tl op 24c en tl af 20c, lv met tl 51% zonder tl 43%. zitten deze waardes goed ? (ik dacht van wel). ik geef sind enkele dagen wortelstimulator van canna en begin groeivoeding (ook canna)te geven binnen een weekje dan begin ik ook met het water af te zuren. foto's volgen zodadelijk. alle tips en info is welkom. bedankt medegrowers (als er nog iemand volgt tenminste lol)
Comment