Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
hey fellow growers. gezien mijn verslag toch redelijk gevolgd word zal ik wat regelmatiger foto's posten zodat jullie de vooruitgang mee kunne volgen. laat de commentaren maar komen (zowel positief als negatief natuurlijk). greets
kleine update, heb microscoopje besteld om de rijping goed te volgen en een ip cam, zo kan ik altijd een oogje int zeil houden als ik weg ben in het weekend . er volgen straks of morgen nog wat foto's. ben ook zwaar aan het twijfellen of ik ze zou toppen. iemand tips ?
Ik zou ze eerst zo even laten gaan en het hangt er vanaf hoe groot je ze wilt hebben om uiteindelijk met toppen te beginnen.
Als je ze in de bloei zet, groeien ze nog een week of 2 echt door. Ik zelf zou je aanraden te wachten tot ze rond de 25-30 cm zijn en dan in de bloei zetten.
Dan groeit er (afhanklijk vd soort) ongeveer het dubbele in hoogte bij, dan worden ze gemiddeld rond de 40-60 cm. (afhankelijk van je potgroote)
In die laatste week voor dat je in de bloei zet en in de eerste week van de bloei kun je volgens mij het beste toppen. Dan hebben ze nog de snelste groeiontwikeling en kun je beetje gaan sturen met name in de hoogte.
Volgens mij heb je ook een HPS in je bezit, die kun je er nu in de hoogste stand wel aanzetten en langzamerhand om 2-3 dgn beetje lager zetten
LV afbouwen vanaf 80 naar 40% in de bloeiperiode en temperatuur rond 26-28 graden.
Ik vind een kleerkast ideaal, valt niet op buiten een kweektent heb de mijne moeten afbreken, ik kreeg familie op bezoek en een oude tante ging wat gaan rond neuzen, gelukkig weet ze niet wat er in zit maar toch voor de zekerheid..... Als je uw dames dagelijks verzorgt en uw kweekschema volgt, komt dat goed. Misschien een tip: Ik vulde een notitie-boekje dagelijks in zo kon ik alles goed bij houden.
veel te heet in men kast !!! heb daarstraks de tl vervangen door de 400w hps en ik krijg de temp niet onder controle... 34 graden en dan hangt ze nog op 80cm van de plantjes. ik heb een kooltoffilter en een 300m3 afzuiging net boven de lamp hangen en ook een 23cm zwenkventilator en een hurricane clipfan die beiden op volle kracht van beneden uit op de lamp gericht zijn, en nog steeds 34c ! ik weet me geen raad meer... need some advice wise ones...
Bedankt voor de snelle reacties lol... ik heb dan maar een cooltube besteld op ebay en ga die aansluiten tussen de filter en de afzuiging om geen 2 afzuigers te moetten plaatsen. voorlopig zet ik ze terug onder tl tot de cooltube er is... ik hou jullie op de hoogte. greets
ja ind das wat luiider, maar je kan bvb ook timer opsteken dat het enkel aangaat wnr je lamp brandt en als je snachts kweekt mag dat mss wel wat luider?
Comment