Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het zijn 5 liter potten. ja ik draai overdag met het licht aan. leek me handiger om ze te verzorgen enz. dus in het vervolg in de zomer snachts draaien en in de winter tijdens de dag ? greets en bedankt voor de reacties
Net wat je het best uitkomt natuurlijk. Ik draai altijd 's nachts in m'n kelder.
's Zomers ontloop ik de hitte overdag, en 's winters hoef ik 's nachts niet bij te verwarmen.
Nahja, na vrijdag wordt het weer een stuk koeler zag ik bij de weersverwachting.
middag.. ook maar even volgen
ik ben zelf ook net begonnen in een kast (80x60x200) , en omdat ik vaak hoor en lees over temp. problemen heb ik een 250W lamp aangeschaft..
ik kan je nog niks over het resultaat vertellen want het draait nog niet, maar misschien is dat de kortste klap, ipv airco en gaten en extra filters...
complete set voor +/- 60 ofzo (kap, vsa, lamp)
Met dit goede weer haal ik temp van 40 graden met lamp aan. niet goed dus. kan ik de lichturen nu nog veranderen naar snachts ? Ze staan wel al 23 dagen op 12/12. Of is het daar nu telaat voor. en als dit toch nog gaat dan 1 keer langer licht of langer donker laten voor de switch ? Bedankt op voorhand. greets
Na 23 dagen zullen de planten meer dan voldoende bloeihormonen hebben aangemaakt. Je kunt de "nacht" en de "dag" geleidelijk verschuiven door 1 uur korter of langer te belichten. Na 12 dagen is de verschuiving voltooid. Dat kunnen je planten best aan: veel kwekers verlengen in de laatste 2 weken van de bloei de lichtperiode immers ook tot 14 uur. Anderen daarentegen verkorten dan de lichtperiode tot 10 uur. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Met het op 12/12 zetten forceer je ogenblikkelijke bloei. Echter bij 14/10 gaan je planten ook (geleidelijk) bloeien. Kijk maar naar de buitenteelt bij reguliere planten: die gaan ergens medio augustus (voorzichtig) bloeien, terwijl 12 uur licht en 12 uur donker echt pas omstreeks 20 september optreedt. In de beroepsteelt wordt toch vaak in de laatste 2 weken 14 uur licht gegeven. De planten zitten dan aan het eind van de bloei en 14 uur licht betekent 14 uur assimileren. Dat is gewoon 2 uur langer dan bij 12/12.
Dus zeker niet bv vandaag 24 uur donker geven om in een keer over te schakellen dus ? Het moet per uurtje ? Dan wacht ik beter tot volgende kweek want deze soort heeft maar 50 dagen bloei en ik zit al halfweg dan lijkt het me de moeite niet meer of wat denken jullie ? Vanavond post ik nog wat fotos. greets
Ik zie net via de cam dat de temp 29 graden is nu met lamp aan. het is natuurlijk niet zo warm vandaag dus zullen zien de komende dagen. grootste probleem is dat de kast boven onder het plat dak staat, gaat helaas niet anders... greets
Een omgevingstemperatuur van 29 graden C. is echt geen ramp. Als de rv laag is (60 of minder) dan is de bladtemperatuur een graad of 4 lager, tenminste als je goed ventileert. Immers, de bladeren zorgen voor verdamping via de huidmondjes en verdampen zorgt voor afkoeling van het blad.
Comment