Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweekkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mijn eerste kweekkast

Een bladtemperatuurcamera/sensor geeft de exacte waarden aan, maar zo'n "hebbedingetje" kost ongeveer 400 euro. Echter, verdampen koelt stevig af. Neem de proef op de som: lik over je hand en blaas er vervolgens op. Dat koelt behoorlijk, nietwaar? Dat doet je zwenkventilator eveneeens bij het blad.

Comment

Maar dat is logisch toch!

Zou Cruijf zeggen!!!

Comment

Actieve inlaat helpt niet veel, vandaag 27 grden buiten temperatuur dus in de kast nu 33 graden... volgend kweekje de lichturen snacht laten en donker in de dag lijkt me het beste. greets

Comment

Hey growers. gisteren weer even naar de growshop geweest en een fles atami bloombastic aangeschaft. volgens de jongens van de shop krijg je daarmee toppen zo dik als je vuist... ben benieuwd haha. ze zeiden wel dat volgens de fotos de planten er zeer goed uitzagen, mooie toppen en donkergroene bladeren. ik was best wel trots lol. dus ondanks de vrij hoge temp. lijkt alles goed mee te vallen. nog een week of 4 te gaan. greets2012-08-02 14.44.56.jpg

Comment

Ziet er zeer goed uit, propsBen zelf ook een kledingkast aan het verbouwen. Alleen die is 60*40*180.
            Ik kies voor een dubbele bodem met passieve luchtinlaat.

Comment

Succes kriskros ik hoop dat het net zo lekker gaat als bij mij ! Greets

Comment

nog eens een update (lang geleden). het is nu dag 27 ongeveer nadat de bloemvorming over de gehele plant te zien was, naar wat ik begrijp de echte start van de bloeiperiode. de critical zou ongeveer 50 dagen bloei hebben dus ben ik iets over de helft. ik heb wel wat problemen gehad tijdens deze kweek en nu nog trouwens maar het ziet er toch allemaal nog goed uit (het is dan ook de eerste keer...). de lv heb ik over het algemeen redelijk onder controle kunnen houden met potjes water en vochtige handdoeken het ligt nu rond de 40% in deze fase. voor de volgende kweek word er toch een luchtbevochtiger voorzien. de temperatuur daarintegen blijft lastig ondanks de cooltube en actieve inlaat, zeker met deze warme dagen de temp ligt rond de 34 graden met de lamp aan en rond de 23 met de lamp uit, het probleem is ook dat niet elke dag water kan geven en met die warme temp verdampen ze meer natuurlijk. ik maak me nu niet teveel zorgen daarover gezien de positieve commentaar van de growshop. en voor de volgende kweek gaat de lamp snachts op. ook heb ik veel bladverlies door de warmte onderaan de planten worden ze geel en drogen uit maar bovenaan ziet alles er mooi donkergroen en gezond uit zoals je kan zien op de foto's. ze krijgen momenteel nog terra flores en bloombastic en de laatste 10 dagen wil ik ze alleen water geven om ze te spoelen. er worden al wat haarjes donkerder naar wat ik begrijp zijn ze klaar als ongeveer 75% van de haartjes amberkleurig worden. de fotos die volgen zijn enkele van de onderkant zodat je kan zien wat en trieste boel het daar is en dan enkele van de bovenkant en de buds en enkele groepsfoto's . enjoy and let the comments flow. 1.bovenkant.jpg3.bovenkant.jpg3.hoofdbuds.jpg3.onderkant.jpg2012-08-13 17.22.47.jpg2012-08-13 17.23.02.jpg2012-08-13 17.23.14.jpg2012-08-13 17.23.26.jpg2012-08-13 17.23.57.jpg2012-08-13 17.24.25.jpg1.hoofdbuds.jpg1.onderkant.jpg2.bovenkant.jpg2.hoofbuds.jpg2.onderkant.jpggreets

Comment

Zitten mooi knopjes aan man!

Van de warmte lijken ze maar een klein beetje last te hebben,
                  als jij continu voor verse lucht zorgt zal het wel mee vallen!

Succes verder!!

Comment

Ziet er allemaal goed uit, mooie toppen!!!
                    En die onderste bladeren valt goed mee.
                    Ik ben benieuwd naar die atami bloombastic, al vanalles van gehoord positief
                    En met die warmte moet je zo niet inzitten, het is in de natuur soms ook een hete zomer

Je doet dat goed, verzorg ze als uw beste vriendin en ze zal jou dan later verwennen

Comment

je moet niet naar de haartjes kijken maar naar de triochomen klikkie doen
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Nou... .. Als het er bij mijn eerste kweekie straks ook zo uit ziet, ben ik een blij mens..
                        Mooie dames..
                        Bij mij moeten ze ook in de kledingkast van de slaapkamer komen, 80x60x200. Hoop dat het er ook zo uit komt te zien.
                        succes !!
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

Comment

Alles gaat nog steeds goed, ik houd dagelijks de trichomen onder de loep om de verkleuring te volgen. ik gok op nog een weekje ofzo. ik lees veel tegenstrijdige dingen ivm het moment om te oogsten dus ik ga voor 70% milky 30% amber denk ik. bij meer amber zou het thc gehalte terug afnemen las ik.iemand een beter idee ? Zal deze week nog wat pics posten, de bladeren tussen de toppen van de grootste plant zijn ook wat verbrand door de hitte (zondag 44 graden in de kast). maar lijkt geen probleem te zijn. greets

Comment

de thc word werkzaam als ze amber worden
                            wil je een high wietje dan milky - amber
                            wil je een stoned wietje dan amber !
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Meer amber = beter wietje. Doe je gewoon wat minder in je rokertje, dan doe je er nog langer mee ook.
                              Doorzichtige trichomen doen niks, die wil je eigenlijk niet.
                              Na amber worden ze bijna zwart, dan neemt de THC af en CBD en CBN nemen toe.
                              Of dat een minder effect veroorzaakt is afhankelijk van wat je zoekt.
                              Ik streef naar de 40-50% amber. Dat heeft voor mij het meest prettige effect.

Effect van CBD op THC
                              De verklaring dat de effecten verzwakken moet gezocht worden in de mogelijk remmende invloed die CBD in de hersenen heeft.
                              Het maakt uit of CBD voor of tegelijkertijd met THC toegediend wordt. Is het ervoor dan wordt het effect van THC versterkt.
                              Is het tegelijkertijd dan wordt het effect van THC juist verzwakt.

Als CBD van te voren wordt toegediend remt zij bepaalde enzymen die betrokken zijn bij de afbraak van THC.
                              Hierdoor kan THC langer doorwerken. Bij gelijktijdige toediening kunnen de enzymen gewoon hun werk doen en werkt de THC niet langer door.

Aldus de site van Jellinek.
                              Last edited by QnQ; 21 August 2012, 17:56.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als de trichomes lichtjes milky zijn, hoe lang duurt het dan voor ze amber worden ? Greets

Comment

Bezig...
                                X