Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweekkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn eerste kweekkast

Korting op 420shop
    hey iedereen, ik ben sinds enkele dagen bezig met de opbouw van mijn eerste kweekkast.
    ik heb een kleerkast van 1.80 hoog 1.00 breed en 0.55 diep gebruikt die ik in de slaapkamer heb staan.
    voorlopig heb ik reeds 2 badkamerventilators geplaatst voor de lucht aan en afvoer, de kast vanbinnen voledig afgekit met zuurvrije siliconen en de bevestiging voor mijn 400w hps lamp geplaatst. nu rest me enkel nog zwart/wit folie aan te kopen (morgen) en die te bevestigen (zal voor maandag zijn). eens dit gebeurt is lijkt de kast mij klaar om in dienst te stellen. ik ga van start met 3 plantjes (RQS critical) wat volgens mij het maximum is voor de oppervlakte die ik heb. ik ben nieuw op de site en moet nog kijken hoe ik enkele foto's kan uploaden maar zodra ik het vind zal ik ze posten. alle reactie's en tips zijn welkom.
    greets

---------- Post added at 14:14 ---------- Previous post was at 13:50 ----------

Heb ook gezien dat ik aan de deuren best tochtstrips kleef om het volledig lichtdicht te maken. en vind niet hoe ik fotos kan posten... greets

Re: mijn eerste kweekkast

hier zijn de foto's, er volgen er nog als ie af is.2012-06-01 10.11.57.jpg2012-06-01 13.54.02.jpg2012-06-01 13.59.01.jpg2012-06-01 14.02.24.jpg

Comment

Je kast ziet er netjes uit, maar tis misschien wel handig als je een fatsoenlijke afzuiger met een filter gaat kopen .
      Ben bang dat je anders veel te veel warmte ontwikkeling in je kast gaat krijgen met die 400watt .
      Dan kan je de badkamerventilators als actieve luchttoevoer gebruiken zodat je de warmte helemaal onder controle kan houden .

Succes met je eerste kweekje.
      Led's grow !

Comment

Bedankt voor de tip, ik ben nog een leek in het kweken nu. heb alvast de zwart/wit folie al gehaald en vijverfolie voor op de bodem. dus jij denkt dat zo 1 ventilatortje voor aanvoer en 1 voor afvoer zo als het nu is, niet genoeg zal zijn voor de warmte onder controle te houden. extra kosten dus... de ventilators maken ook redelijk wat lawaai, kan ik dit verhelpen zonder al te veel onkasten of word het gewoon geruisloze kopen van 100e per stuk dan ? Greets

Comment

Wow ziet er supergoed uit! Tis miss wel handig om er een laagie mat witte verf over het zwarte hout te doen. zoveel scheelt het niet in je opbrengst maar ik heb het idee dat bij een witte binnenkant het licht van meerdere kanten dieper door komt dus je plant minder gaat strekken, tevens zijn vuil en insecten beter te spotten op een witte achtergrond. Succes met je groww!
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kielside View Post
            Bedankt voor de tip, ik ben nog een leek in het kweken nu. heb alvast de zwart/wit folie al gehaald en vijverfolie voor op de bodem. dus jij denkt dat zo 1 ventilatortje voor aanvoer en 1 voor afvoer zo als het nu is, niet genoeg zal zijn voor de warmte onder controle te houden. extra kosten dus... de ventilators maken ook redelijk wat lawaai, kan ik dit verhelpen zonder al te veel onkasten of word het gewoon geruisloze kopen van 100e per stuk dan ? Greets
            Je kunt het best eens even naar een growshop gaan en daar een 250m3 afzuiger met filter en een temp.regelaar kopen kost je wellicht een paar euro's maar dan kan je wel lekker aan de gang ,zonder dat je temp. problemen gaat krijgen .

grtz
            Led's grow !

Comment

bedankt, ik heb zwart wit folie die ik aan de binnenkant ga bevestigen.

Comment

kast afgewerkt met de z/w folie en tochtstrips. zaadjes waren gekiemd deze avond dus ineens in de 5l potten met de potgrond van de growshop, wat water erover om de grond wat te bevochtigen. dan het boeltje opgestart (lamp, ventilatie) en de potten in de kast gezet. toen ik net ging checken wat de temperatuur was had ik 34 graden in de kast . iemand tips hoe ik deze vanavond al wat kan laten zakken ? en heb ook gelezen dat de luchtvochtigheid belangrijk is hoe kan ik daar voor zorgen? alvast bedankt

Comment

Hoi kielside,

Dat is wel een warm kastje, ben je van plan om die afzuiging aan te schaffen?
                  Dat zou wel een pak makkelijker zijn om je temperatuur te regelen...in de eerste weken kan je misschien opteren om er TL-buizen boven te hangen, deze worden niet zo warm. De 400W lamp zou je kunnen gebruiken om de bloeifase af te werken.

Tot zolang kan je je lamp misschien wat hoger hangen en je ventilator er recht op mikken zodat de warmte meteen wordt weg geblazen. Je kan eventueel ook je kast open zetten, maar heb al gelezen dat vele forumgangers daar niet zo voor zijn.
                  (heb het zelf ook nog niet gedaan )
                  De LV is niet zo belangrijk als je met zaadjes werkt, een 40% zou voldoende moeten zijn. (hoeveel bedraagt die nu?)
                  Persoonlijk gebruik ik een bakje water om de LV wat op te krikken,
                  gewoon bij in je kast zetten en de warmte zorgt ervoor dat het verdampt.

Veel succes

Comment

Hoi straycat bedankt voor de ips, ok kan de lamp nog 15cm verhogen maar dan zit ik tegen het plafond. die afzuiging weet ik nog niet, is vrij kostelijk denk ik. ik heb ook enkele potjes water in de kast gezet voor de luchtvochtigheid op te krikken, ik moet nog een lv meter aanschaffen. ik ga straks proberen om een losse fan in de kast te zetten en die op de lamp te richten hopelijk helpt dit om de temperatuur te laten zakken. hoelang duurt het normaal voordat de plantjes hen laten zien ? Zijn gisterenavond ontkiemd en gepot rond 18u en direkt met 18u licht begonnen tot 10u vandaag.

Comment

Die lamp zou eigenlijk echt wel op 60-70cm moeten nu en elke dag een paar cm lager, anders gaan de plantjes erg strekken.
                      Als je een kast of tent neerzet is het handig als je even een paar uur test draait, voor je gaat ontkiemen
                      Je zou de deur een stuk open kunnen zetten, als noodoplossing, maar zorg wel dat dat gele licht niet te zien is buiten.

Nu, zsm een goeie afzuiger (500m3) en bijpassend filter halen, dan kun je even verder knutselen.
                      Een losse slak kost zo'n 75 euri, (of haal een mooie afzuigkap bij de recycle) en dan moet je er zelf een kist om bouwen.
                      Filter ben je met 5-6 tientjes wel klaar denk ik, incl. 3 slangeklemmen, een stuk slang en een flens voor op de kist.

En anders een kleinere lamp ophangen, maar dat gaat ook ten koste van je oppervlak.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

kleine update : niewe afzuiging gestoken, een buisventilator van 300m3 en twee luchtgaten van 10cm met rooster gemaakt ipv 1 inblaas ventilator van 100m3. je voelt de deur lichtjes dichtgezogen worden nu. ook digitale lv en temp meter gekocht na 45min branden van de lamp 29 graden en 44% lv. 1 van de kleintjes laat zich al zien, mooi. fotos volgen morgen. morgen nog een klein tafel fan in de kast mee plaatsen voor nog iets meer koeling. lv zit wel goed zo denk ik sinds het zaad is en geen stekken. filter komt nog tegen de bloeifase het enige GROTE probleem blijft het lawaai van de afzuig ventilator deze staat op 40db blijkt toch verdomd luid als je wil slapen iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen mijn vrouwtje zou ook dankbaar zijn alvast bedankt people. greets

Comment

Ga straks de filter halen en een stuk sonoconnect geluiddempende buis en hopelijk is na deze investering van 100e hopelijk alles opgelost. ga ook z/w folie vervangen door anti detectie folie, na de werken volgen de fotos. greets

Comment

hoe is de sluiting van de deuren komt er geen licht door binnen ? en bij je ventilatie gaten ?
                            anders even aanpassen !
                            afzuiger stiller maken is lastig ;
                            1 montage op rubbers / aan rubbers
                            2 filter dempt idd wel iets miss kan je aan de uitblaasopening ook wat filtermateriaal van vijvers over doen dempt ook wat (scheelde hier aanzienlijk al is die van ons kleiner)
                            3 ventilator en alle doorvoeren etc inpakken met bovengenoemd vijverfiltermateriaal
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

de deuren heb ik lichtdicht gemaakt met tochtstrips en de ventilatie gaten daar heb ik in de rooster donkere stof bevestigd dus dit zit allemaal wel goed. ik heb een sonoconnect luchtafvoerbuis gekocht in de shop deze middag dat zou ook enorm goed dempen. nu effe eentje rollen voor tijdens de werken en ik kan da beginnen met de z/w folie te vervangen door anti detectie folie. de natriumlamp te vervangen door 2x tl cool white voor de groei en dan kunnen we weer verder. ik hoop optijd gedaan te hebben dan kan ik nog een paar foto's trekken en uploaden van de afgewerkte kast en de kleintjes. greets

zo de werken zijn afgerond voor vandaag morgen nog een paar details afwerken hier een paar fotos van de kleintjes en de kast hoe ze er nu uitziet. heb de filter gemonteerd en aangesloten met sonoconnect en een stuk sonoconnect aan de uitgang van de afzuiging maar het geluid blijft hiermee nog steeds een probleem ( is ietsjes minder) en ook is de kracht afgenomen want hij zuigt de deuren niet meer dicht mischien morgen 1 van de 2 aanzuiggaten dichtmaken ( zou dit helpen voor de onderdruk?). greets2012-06-05 22.52.24.jpg2012-06-05 22.52.49.jpg2012-06-05 22.52.59.jpg2012-06-05 22.53.13.jpg2012-06-05 22.53.23.jpg2012-06-05 22.53.31.jpg
                              Last edited by ceBep; 5 June 2012, 23:54. Reden: denk aan dubbelposten en quoten!

Comment

Bezig...
                              X