Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Homebox S - 16x AK47 Auto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Homebox S - 16x AK47 Auto

Korting op 420shop
    We meet again!

Na een redelijk geslaagde eerste ronde, is het tijd om de draad weer op te pikken. Zoals in mijn vorige verslag staat, heb ik een bewogen kweek gehad met helse temperaturen, terroristische VSA's, beestjes en smurfen. Ik heb veel fouten gemaakt en hoop hier veel uit geleerd te hebben.

VOORBEREIDING

Set-up
    De set-up is dezelfde als vorige kweek, een volledig uitgeruste 80x80x160 growtent met een 400W Green Power erboven. Voor de koude nachten is er een warmtemat. Daarnaast heb ik een 2x36W T-neon armatuur gekocht voor de voorgroei.

Ondergrond
    Week 1 - Week 3 Stekgrond
    Week 3 - Week 5 Plagron Light-Mix
    Week 5 - Week 9 Plagron Bat-Mix

Voeding
    Iedere week wordt een beetje Sannie's bacto's gegeven en ook na het verpotten. Water wordt afgezuurd op 5.8 dat naar het einde van de kweek naar 6.5 gaat. Ik heb nog een grote fles B.A.C. bloeivoeding staan, maar ik denk niet dat ik die zal nodig hebben. Vorige kweek heb ik op enkele keren overvoed en dat heeft zijn gevolgen gehad.

ONTKIEMENVOORGROEIGROEI

Op dag 21 (en dus 7 dagen te laat) worden de plantjes verpot in een 3,5 liter pot gevuld met Plagron light-mix. Ze krijgen een stevige dosis water met bacto's om de grond een beetje te spoelen en als aspirientje voor de verpotting. Ze worden opnieuw in de tent geplaatst onder de 400W Philips SON-T Green Power. Deze hangt 50cm boven de planten en wordt geleidelijk verlaagd tot 40cm. Ik vraag me af 40cm de minimumafstand is, of de lamp eventueel tot 30cm boven de planten mag gehangen worden?bloeidag 1.

DSC02595.jpgDSC02596.jpgDSC02597.jpg

Op dag 35 (volgende week dus) zal ik de planten een laatste keer verpotten in 7,5 liter potten met Plagron Batmix. .

toppen 5 op 3.jpg
    (c) monty

Echt leerrijk zo'n verslag opmaken. Vergeet ik m'n fouten nooit meer en hoef ik geen foto's op m'n pc te laten staan.

GEMAAKTE FOUTEN (wordt aangevuld: 06/06)

Als mensen bedenkingen hebben bij mijn gedachtegang, laat je gerust gaan!

1) De zaailingen hebben bijna 21 dagen in stekgrond gestaan, wat minstens een week te lang is. Hoewel de stekgrond goed is voor de ontwikkeling van het wortelstel, moet ik op tijd overschakelen naar een rijkere grond (de Plagron Lightmix). Ik zou de potjes minstens een week vroeger moeten verpotten.
    2) Bij de 5de internode zou ik moeten toppen/dieven volgens het schema van monty (afbeelding 1). Gezien de korte duur van de kweek is extra toppen niet nodig, maar ik denk dat 1x toppen de opbrengst zou verhogen. Volgende kweek testje doen met bijv. de helft van de planten. Momenteel is het te laat, aangezien wordt afgeraden nog te dieven/toppen tijdens de bloei.
    3) De Plagron Lightmix is net niet genoeg bemest om zonder bijvoeding onder de 400W te staan. Blijkbaar trekken de AK's tussen hun 4e en 5e week een hoop voedingsstoffen uit de grond, vnl. stikstof (N). Op het forum las ik dat de vergeling van de onderste bladeren te wijten is aan een stikstofgebrek in de grond. Ik kan best wat Algagrow van Plagron aanschaffen om dit tekort volgende keer te ontwijken.
    Last edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:51.
    All I want is a little more than I'll ever get

Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

Re: Homebox S - 16x AK47 Auto

ziet er goed uit rocknrolla
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Hallo liefste growertjes van me,

Vandaag hebben we het over dag 30 van de kweek. Het is bloeidag 3DSC02608.jpgDSC02599.jpgDSC02600.jpgDSC02604.jpg

Zoals jullie misschien al gezien hebben, heb ik bij mijn openingspost een sectie 'fouten' gevoegd. Dat lijkt me een interessante samenvatting om bij te houden wat ik volgende keer beter of anders kan doen. Voor andere beginners kan dat misschien een probleempje minder betekenen. Vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn vergeelde blaadjes onderaan in alle waarschijnlijkheid te wijten zijn aan een stikstof tekort (N). Tijdens deze weken verbruikt de plant enorm veel van dat spul en blijkbaar is het dus wel nodig om de Plagron Lightmix een beetje bij te voeden. Voor volgende kweek ga ik mezelf dan ook een portie Algagrow van Plagron aanschaffen. Nu moeten ze maar eventjes op dieet, volgende week worden ze overgepot in de Batmix.

Ik heb bloedmeel (N) staan in mijn keldertje van de vorige ronde. Toen probeerde ik zelf een grondje te mixen. Kan ik nu nog wat bloedmeel in de grond krijgen? Bijvoorbeeld door te verkruimelen en in het water op te lossen? Dat zouden de plantjes misschien fijn vinden.
      Last edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:52.

Comment

Ziet er al mooi uit. Ik ga dit zeker blijven volgen! Ben zelf ook van plan een kweektentje aan te schaffen van dit formaat dus ben wel benieuwd naar de resultaten dat je hiermee haalt.
        5x Jack Herer & een AMS'je!

Comment

gaat de goede kant op !!
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Ziet er echt nice uit !! , echt een verschil kwa mijn planten haha , maarja volgende kweek verbeter ik gewoon me fouten die ik nu heb gedaan ! Veel succes !! laat het een goede oogst zijn !!

Greetzz

Comment

ik heb zelf ook een 80x80x160 tent, maar waarom 16 stuks? ben je vanplan ze erg laag te houden? ben je niet bang dat ze elkaar alle ruimte weg nemen

Comment

ziet er mooi uit!

Comment

Thanks guys!

@Noizze: Er hangt een 400W in, dus 150g voor een eerste kweek zou wel moeten lukken. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je kweekt (chemisch of biologisch) etc. Ik ben vooral op zoek naar een bio-benadering! Vorige keer had ik 138g (link staat bovenaan), deze keer zal ongeveer hetzelfde zijn schat ik. Als het maar klaar is voor 14 juli, want dan is het weekend met de mannen

@Ganja: Eerste keer is altijd sukkelen Deze keer doen we het beter !

@ Jakes: Ik ben vrij onzeker met de hoogtes! Met die afzuiger is er eigenlijk niet bijster veel ruimte in de tent, zeker omdat die lamp ook 40cm boven de planten moet hangen. In total betekent dat een maximumlengte van 60cm voor de plantjes - en ik zit ondertussen aan 35+. Vorige kweek heb ik zitten knoeien met scroggen, maar daarmee heb ik eigenlijk dom gedaan

Ook moet ik voor 14 juli mijn oogstje klaar hebben, aangezien ik dan op weekend vertrek naar centerparks met de vrienden! Ik heb dus geen tijd om weken voor te groeien Nu staat m'n tentje proper vol en beginnen ze goed te bloeien.

Comment

je wilt toch niet zeggen dat de 138g van de vorige oogst al op is?
                    suc6 maar ze zien er wel goed uit

Comment

150g is al een mooi begin. Dit zal natuurlijk wel meer worden wanneer je meer ervaring krijgt .
                      Ga al eens zoeken naar een mooi plekje om men tent te zetten.

Comment

Comment

Comment

Het voordeel dat je hebt als je altijd trakteert op wiet, is dat je vrienden dan trakteren voor andere dingen. Ik heb een hele maand geen pint betaald

Kijk, een buitenkweekje zou mijn broer wel zien zitten. We wonen vrij afgelegen en achterin de tuin hebben we een zuidplaatsje overwoekerd met brandnetels. Naar het schijnt is dat een ideale locatie? Kan je plantjes eerst wat voorgroeien onder de lamp voor je ze buiten in de grond steekt? Ik zou ze voor hem dan een beetje opstarten. Ruiken ze buiten enorm fel?

Die garage klinkt niet slecht, juist opletten dat je safe zit qua buren. Er zijn er altijd die het niet kunnen laten om je te tracken als je rondloopt buiten. Als ze dan opmerken dat je nogal veel naar de garage loopt met allerhande spulletjes, is er maar een kleine spanning nodig om jou een dik probleem te bezorgen.

Blijf gerust volgen, ik heb spijt dat ik niet wat fotootjes heb genomen in de eerste periode, die zaailingen zijn altijd schattig om te zien :p Als je een eigen topicje opent, laat het weten en dan hou ik wel mee een oogje in het zeil! Kijk zeker eens op Sannies shop voor zo'n klein propagatortje met spongepots. Dan kan je ontkiemen al niet meer stuk. Heb al 2x 100% gehaald

Comment

Tijd voor dag 34! Wat valt er allemaal te melden? We zitten op bloeidag 7, er komen steeds meer haartjes overal en ook de secundaire toppen beginnen hun kopjes mooi te laten zien. Ik probeer iedere dag de grote bladeren onder de secundaire topjes te duwen om deze zoveel mogelijk licht te geven. Hoe meer toppen direct licht krijgen, hoe meer gewicht en bijgevolg meer vreugde.

Pix or it didn't happen:

DSC02628.jpgDSC02631.jpgDSC02632.jpgDSC02633.jpgDSC02635.jpgDSC02629.jpg

De huidige potten zitten bijna volgeworteld. Ik gok dat mijn batmix morgen toekomt, dus dan kan ik gaan verpotten.
                              Last edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:54.

Comment

Bezig...
                              X