Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Homebox S - 16x AK47 Auto
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Homebox S - 16x AK47 Auto
Oorspronkelijk geplaatst door RocknRolla View PostHet voordeel dat je hebt als je altijd trakteert op wiet, is dat je vrienden dan trakteren voor andere dingen. Ik heb een hele maand geen pint betaald
Kijk, een buitenkweekje zou mijn broer wel zien zitten. We wonen vrij afgelegen en achterin de tuin hebben we een zuidplaatsje overwoekerd met brandnetels. Naar het schijnt is dat een ideale locatie? Kan je plantjes eerst wat voorgroeien onder de lamp voor je ze buiten in de grond steekt? Ik zou ze voor hem dan een beetje opstarten. Ruiken ze buiten enorm fel?
Die garage klinkt niet slecht, juist opletten dat je safe zit qua buren. Er zijn er altijd die het niet kunnen laten om je te tracken als je rondloopt buiten. Als ze dan opmerken dat je nogal veel naar de garage loopt met allerhande spulletjes, is er maar een kleine spanning nodig om jou een dik probleem te bezorgen.
Blijf gerust volgen, ik heb spijt dat ik niet wat fotootjes heb genomen in de eerste periode, die zaailingen zijn altijd schattig om te zien :p Als je een eigen topicje opent, laat het weten en dan hou ik wel mee een oogje in het zeil! Kijk zeker eens op Sannies shop voor zo'n klein propagatortje met spongepots. Dan kan je ontkiemen al niet meer stuk. Heb al 2x 100% gehaald
Heb daarstraks eens alles opgemeten en ik ga toch opteren om de tent in de kelder te zetten. Daar heb ik namelijk meer ruimte en kan ik een tent kwijt van 120*120*200. Hier staan ook ongebruikte kasten waar ik de wiet eventueel in zou kunnen drogen.
Gelijk dus morgen maar een bestellen.
Plantjes zien er trouwens mooi uit, komt helemaal goed !
Comment
-
Dag jongens en meisjes!
Tijd voor dag 37 van Rocknrolla's tentje (bloeidag 10DSC02637.jpgDSC02639.jpgDSC02640.jpg
Natuurlijk weer verkeerd getrokken :p Maar kom, ziet er toch niet slecht uit!
On the bright side: Ze zitten in een grotere pot. Dat geeft voor mij het comfort dat ik nog maar 1x per dag water moet geven, want dat was ondertussen gestegen naar 2x per dag 250ml water. In dat water zat tot vandaag 2ml B.A.C. bloeivoeding per liter water. Aangezien de planten nu een beetje kunnen meegenieten van de Bat-mix, ga ik terug naar 1ml per liter en dan uitzoeken hoe veel ik kan geven. Er zit namelijk niet superveel batmix in de potten, aangezien ik onderaan nog een laagje hydrokorrels heb gelegd. Dat maakt het ineens een pak moeilijker om de planten te overwateren, geen overbodige luxe nu ze zoveel vragen. Die hydrokorrels heb ik eerst stevig gespoeld (had ik hier ergens gelezen op het forum) onder de douche, daarna de batmix erboven gesmeten. Picas?
DSC02641.jpgDSC02642.jpgDSC02643.jpgDSC02644.jpg
As you can see, mooi veldje met toppen die nu nog 6-8 weken rustig mogen bloeien. Die 16 potten passen er net in, maakt het allemaal lekker gezellig.
Opmerkingen?
Grow zeLast edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:55.
Comment
-
Hoi Ganja,
Ik ben niet supertevreden over de kwaliteit van de tent. Bij de stiksels zie je wat licht doorkomen en de hele tent voelt een beetje aan alsof ze vrij goedkoop is gemaakt. Ik heb natuurlijk geen secret jardin, dus kan niet vergelijken, maar ik zou het gokje wagen met die darkroom. Let wel dat het een darkroom is en geen darkstreet, die zijn een stukje minder qua kwaliteit en veiligheid heb ik al gelezen.
De planten doen het trouwens uitstekend. Ze staan allemaal fier omhoog en dikken rustig aan. De LV is terug onder controle, de batterijen van de meterhebben het net begeven, maar ik voel dat mn kelder geen tropische tuin meer is. Dat doet me ook vermoeden dat de temperatuur terug een beetje gaan liggen is. Ze zijn in ieder geval gezond, dus ik ben gelukkig
Comment
-
Dag 44 van de kweek, de plant bloeit nu 17 dagen.
De planten hebben na de laatste verpotting enige stress opgelopen, ook omdat ik ze nog eens verplaatst heb! De grootste toppen stonden het dichtst onder de lamp, wat niet slim gezien was. Na 2-3 dagen begonnen ze brandwonden te vertonen (ze hingen ook amper 20cm van de lamp af). Door de grootste planten langs de wanden van de tent te zetten, heb ik een soort lichtkuil waarbij de planten bijna allemaal even ver van de lamp afhangen. Een beetje zoals een halfpipe SCROG.
Gezien er niet bijster veel extra grond is bijgekomen in de laatste verpotting, geef ik extra voeding. Om de 2 dagen krijgen de planten 500ml water met 1,5ml B.A.C. bloeivoeding per liter. Vandaag zal ik dit opvoeren naar 2ml per liter, aangezien ze er goed op te lijken reageren. Ze krijgen ook nog steeds wat bacto's iedere week. De wortelvorming is terug goed op gang gekomen, aangezien ze onderaan de potten komen piepen.
De planten zelf dikken rustig aan met grote onderlinge verschillen. Sommige planten blijven heel fluffy en lijken bijna niet aan te dikken. Andere planten hebben dan weer zware obesitas en komen gewicht bij terwijl ik er op sta te kijken. Dit komt echter meer voor bij kweken uit zaad. Het verschil in pheno's bepaalt dan ook de kwaliteit van de zaadbank. Kwalitatieve zaden zullen planten voortbrengen die kleinere onderlinge verschillen tonen (en een hoge kwalitatieve opbrengst leveren vanzelfsprekend). Mijn zaden zijn van het huismerk van DHS. Volgende kweek eens proberen andere zaden te kopen en zien of er een verschil te merken valt.
Tijd voor sangria op het terras!
PS: Zal proberen om 3u fotootjes te trekken wanneer de lamp uitgaat, was deze morgen te laat!Last edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:56.
Comment
-
DSC02663.jpgDSC02664.jpgDSC02665.jpgDSC02666.jpgDSC02667.jpgDSC02668.jpgDSC02669.jpg
Photo-time. Het gaat om foto's van dag 45 van de kweek (18 dagen bloei). De bloei is goed vertrokken en moet nog zo'n 4 weken. Zoals je kan zien dikken ze langzaam aan (zo lijkt het toch als je er 3 keer per dag met je neus op staat), maar gewoon lekker laten doen. De bloeivoeding is opgevoerd naar 2ml per liter water, dat gaan we de hele week doen om te zien of ze het verdragen!
De derde foto was een plant met zware brandwonden! Tot mijn grote verbazing is die zichzelf in tempo aan het herstellen, benieuwd of de gele plekken ook nog weggaan.Last edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:57.
Comment
-
Thanks Rolla
Dag 47 (bloeidag 20). Er begint een heerlijk geurtje in de tent te hangen! Bloemvorming is volop in ontwikkeling! Ik zie ze met de dag aandikken en merk grappig genoeg dat de voorbloei is opgebarsten. Ik had er niet echt op gelet, maar die voorbloeihaartjes zijn dikker en dikker geworden, bijna capsules. Ik vreesde bijna voor herma's, maar zo goed als alle planten hebben ze. En nu barsten er uit die capsules dikke verse haartjes en blaadjes! als de lamp uitgaat, zal ik zeker foto's trekken!
Desondanks de dikke begroeiing bovenaan, is het onderaan mooi open. Het is overbodig om te snoeien, de onderste bladeren die geen licht meer krijgen, worden geel en sterven af. Scheuren en knippen is dus uit den boze: het blad moet er afvallen als je er aankomt. Zo haal ik iedere dag wel een blad of 2 weg. De wortels hebben het dik naar hun zin, ze komen er langs onder uit en masse.
Het klimaat: wat een drankorgels! Ik geef iedere dag 8 liter water en nog steeds heb ik het gevoel dat ze meer kunnen verdragen. Binnenkort vertrek ik 3 dagen op reis, dus weet ik niet of ik ga vertrouwen op iemand om ze water te geven. Aangezien het maar 3 dagen is, gooi ik ze misschien op het laatste nog eens vol water dat ze enkel de laatste dag echt dorst hebben. Het risico van overwateren neem ik er dan wel bij, er zit uiteindelijk een stevige laag hydrokorrels in alle potten.
Verder is de temperatuur tussen de 27 en 30 graden. Lekker warm, maar ik kan niet harder afzuigen! Volgende kweek ga ik proberen mijn tent-electronica iets anders te organiseren zodat er geen bocht zit in mijn afzuiging. De LV blijft hangen op 60-65%. Ik ga dus tijdens het afbloeien een tweede vochtvreter in de kelder zetten, potentieel een derde. Dat zijn zorgen voor later!
Oh, ik ben trouwens weer aan het surfen en snuffelen geweest. Ik zat bij een maat die zijn kot aan het ontruimen was, beetje helpen met de verhuis. Staat daar een oubollig kastje, dat hij niet meer moet hebben. Nounou, dat ontfermt RnR zich daar wel over Met de afmetingen 70x40x70 (bxdxh) zou dat wel eens een leuk zomerprojectje kunnen worden, als voorgroeikastje, stekkenkastje, zaadkastje, misschien zelfs micro kastje! Er zijn heel wat dingen mee te doen en ik heb geniale planen. Als het zover is, laat ik het jullie weten en maak ik zeker een uitgebreid verslagje.
Dat kastje zou super uitkomen voor men volgende kweek. Normaal gezien ging ik zoals gezegd weer AK'tjes zetten omdat ik nogal fan ben van de smaak en de high, maar mijn broertje argumenteert dat ik wel evenga toekomen met mijn voorraadje AK en dathij daarom graag eens een Amnesiaatje had gezien! Nu kan je 10 zaden kopen voor 60, en 25 zaden voor 75, dat noemen ze dan bulk. :-p (Vision Seeds btw) lekker goedkoop dus. Maar je kan maar 3 of 4 kweekjes per jaar doen en ik had graag wat nieuwe uitdagingen gehad. Dus ga ik 10 reguliere PP's kopen, en proberen daar zaad uit te krijgen! In mijn. Nieuwe hokje natuurlijk! Die PP is van Dutch passion en die zijn dan weer reteduur met 45 euro voor 5 feminized zaden. Die reguliere kosten gelukkig 37 per 10. Daarmee kan ik mezelf wel een zomertje bezighouden.
Ik hou iedereen op de hoogte en natuurlijk komen er een hoop verslagen!
Grow ze!Last edited by RocknRolla; 25 June 2012, 14:57.
Comment
Comment